Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

vsop

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
124
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Olis kiva saada Tuokkolalta ja Marjamäeltä kommentit.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Prophet sanoi:
M_M sanoi:
Tiedätkö sinä varmasti, että uusi "diktaattori" ja pääomistaja toimisi pitkässä juoksussa väistämättä Ilveksen parhaaksi?

Yksittäisen pääomistajan mukanaan tuomat ongelmat on niin surullisen monta kertaa nähty useammankin urheiluseuran kohdalla...

Eipä sillä, etteikö Sjöblom olisi voinut olla se täydellinen pääomistaja, joka johdattaa Ilveksen pitkäkestoiseen menestykseen. Itse en todellakaan tiedä riittävästi Sjöblomin taustoista ja motiiveista, jotta kykenisin muodostamaan hänestä tässä vaiheessa luotettavaa mielikuvaa.

Tämä olisi hyvä kaikkien muistaa. Täällä porukkaa meuhkaa kädet korvilla, silmät kiinni ja kassit vaahdossa, kuinka Ilves on jälleen sössinyt. Voisiko kuitenkin olla niin, että vaikka Sjöblom on tehnyt näennäisesti kovaa duunia hallilla, ovatkin todelliset työt jääneet vähemmälle? Eli hän on tavallaan "kalastellut" porukkaa puolelleen, mutta ne, jotka näkevät myös taustalle, ovat nähneet jotain sellaista, jota julkisuuteen ei voi avata. Kyseessä voi olla Sjöblomin persoonaan, taustaan tai Ilveksen ajan toimintaan liittyviä seikkoja.

Voi toki olla, että Sjöblom olisi ihan aidostikin "paras omistaja ikinä missään", mutta mistäs näistä tietää? Me näemme vain pintaraapaisun, eli julkisuuskuvan. Itse olen sitä mieltä, että jos kerran uutta omistajaa ollaan todella etsimässä, niin etsitään sitten kerralla sellainen/sellaiset, jonka/joidenka motiivit ovat taatusti selvillä.

Tietää siitä että nyt Sjöblomia ovat kampittamassa ne jotka ovat viimeiset 20 vuotta olleet Ipassa näkyvillä paikoilla ja lopputulos on ollut organisaatiomielessä katastrofi, jopa naurunaihe koko maassa. Silloin kannattaa antaa Sjöblomille mahdollisuus joka kuitenkin selvästi näyttää AITOA sitoutumista seuraan tämän puuhasteluporukan sijaan. Tätä puuhasteluporukkaa toki harmittaa kun heille nyt joku tulee aidosti sanomaan että olette vetäneet päin persettä. Ehkä suurimmalla osalla olisi ollut edessä vaikuttaminen enää ostamalla lippu matsiin eivätkä enää pääsisi suhmuroimaan seuran asioita Sjöblomin ottaessa homman hoitoonsa.
 

zoopeli

Rivipelaaja
Viestejä
22
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Sorry vaan ilves kannattajat...minä en tule enää halliin sillä Marko Sjöblom ei tehnyt mitään anteeksi antamatonta,mutta sen edestä ilves hockeyn johto teki urakalla töitä että saivat itsensä naurunalaisiksi,jota ainakaan minä en voi antaa anteeksi.
Jos ja kun nyt Marko sjöblom menetetään niin se on minun kiinnostukseni loppuminen.
Uudelle johdolle toivotan onnea mutta minä en enää välitä toiminnasta sillä viimeisin temppu oli liikaa.
Marko Sjöblom ulosajettuna oli viimeinen pisara.PRKle.
 

vivalavili

Luottopelaaja
Viestejä
1 374
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Pesonenhan kertoi haastattelussa ettei sopimuksen allekirjoittamishetkellä ollut mitään tietoa uudedta omistajasta. Tämähän tapahtui jo huhtikuussa
 

Kotka

Tulokas
Viestejä
7
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Ote Ilves Comista: "Päätöksen perustelut ovat vahvat.
Esisopimuksen allekirjoituksen jälkeiset tapahtumat, omistusjärjestelyn erittäin hidas eteneminen, Ilveksen talouden vakauttamiseen liittyvät tehdyt ja tekemättömät toimet, Ilveksen rahoitus, Ilveksen julkisuuskuva ja Ilveksen tärkeimmät kumppanuudet ovat keskeisimpiä taustatekijöitä päätökselle"

Onkohan nyt niin, että Sjöblom ei kaikkea kerro, tai kertoo vain itselle suotuisammat asiat.
Uskon että taustalla on jotain "isoa" ei tätä kauppaa muuten olisi peruttu.

Pelkkä kateus menestyksestä ei voi riittää..
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Kerrotko sitten esimerkit näistä laajapohjaisesti omistetuista menestystarinoista? Ja ennenkaikkea laajapohjaisesti johdetuista?

Taidat nyt sekoittaa omistuspohjan ja johtamisen.

Omistajilla ei pitäisi olla muuta valtaa kuin pätevän hallituksen nimittäminen. Valitettavasti diktaattorin lailla toimiva pääomistaja voi pahimmassa tapauksessa ohittaa päätöksenteossa niin hallituksen kuin seuran toimivan johdonkin, jolloin ollaankin niin yrityksen kuin urheiluseuran toimivuuden kannalta erittäin huonossa tilanteessa. (Tämähän on nähty jo Manngårdin aikana, kun hän on pyrkinyt vaikuttamaan niin pelaahantoihin kuin valmentajavalintoihinkin.)

Omistajan ei pitäisi osallistua yrityksen tai seuran jokapäiväiseen toimintaan, ellei hänellä ole nimettyä roolia seuran johtoportaassa.

Laaja ja tasaisesti jakautunut omistuspohja takaa sen, että niin hallituksella kuin toimivalla johdolla sekä yrityksen työntekijöillä on työskentelyrauha.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Onko Shere Ilvekselle infottu tästä asiasta? Ja päätittekö tekin tukea sisäpiiriä.
 

vsop

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
124
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Tänään on se hockey night live kyllä nyt juttua riittää mistä keskustella paljon vaan haastatteluja Kiitos.
 

Nestori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
126
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Vaikka periaatteessa poistankin varmistimen aina kun näen Jouni Jääskeläisen säätämässä, niin myönnettävä on myös se, että Sjöblomin tiedotustilaisuus oli pettymys. Kaveri tietää taatusti mistä häntä syytetään. Kyllä kyllä, todistustaakka on syyttäjällä, mutta kirkkain otsin hoettu "mistään en mitään tiedä enkä ymmärrä", "minulla on laaja tuki" alkoi kuulostaa jo hieman perussuomalaisten sanahelinältä.

Selvää on, että hallituksen tulee nyt toimia todella nopeasti ja kertoa kannattajakunnalle mistä oikeasti on kyse. Seuran nosteeseen ja kansan liikkumiseen liittyvä dynamiikka ei nyt siedä jääskeläismäistä mutinaa ja arroganttia vaikenemista.

Ja totta on edelläkin mainittu: vaikka Sjöblom on mediassa toiminut näkyvästi ja faneja kosiskelevasti - missä ei mitään vikaa -, niin mies Ilveksen nousun takana on Tuomas Tuokkola. Hän ja upeasti taistellut joukkue ei ansaitse fanien hylkäystä.

Etenkään juuri nyt.
 

larppafin

Rivipelaaja
Viestejä
93
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Nestori sanoi:
Vaikka periaatteessa poistankin varmistimen aina kun näen Jouni Jääskeläisen säätämässä, niin myönnettävä on myös se, että Sjöblomin tiedotustilaisuus oli pettymys. Kaveri tietää taatusti mistä häntä syytetään. Kyllä kyllä, todistustaakka on syyttäjällä, mutta kirkkain otsin hoettu "mistään en mitään tiedä enkä ymmärrä", "minulla on laaja tuki" alkoi kuulostaa jo hieman perussuomalaisten sanahelinältä.

Selvää on, että hallituksen tulee nyt toimia todella nopeasti ja kertoa kannattajakunnalle mistä oikeasti on kyse. Seuran nosteeseen ja kansan liikkumiseen liittyvä dynamiikka ei nyt siedä jääskeläismäistä mutinaa ja arroganttia vaikenemista.

Ja totta on edelläkin mainittu: vaikka Sjöblom on mediassa toiminut näkyvästi ja faneja kosiskelevasti - missä ei mitään vikaa -, niin mies Ilveksen nousun takana on Tuomas Tuokkola. Hän ja upeasti taistellut joukkue ei ansaitse fanien hylkäystä.

Etenkään juuri nyt.

I fully agree!!
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 413
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Jussi Pesonen ‏@Pessotto29 1 min

M.T. never left the building! #ilves #liiga
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 413
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

crowli sanoi:
Ikurin Vire sanoi:
Jussi Pesonen ‏@Pessotto29 1 min

M.T. never left the building! #ilves #liiga

mitä tää tarkottaa :O

Sitä tässä itsekkin pohdin.
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Silloin kannattaa antaa Sjöblomille mahdollisuus joka kuitenkin selvästi näyttää AITOA sitoutumista seuraan tämän puuhasteluporukan sijaan.

Kerrotko tietämättömälle millä tavalla Sjöblom on osoittanut AITOA sitoutumista seuraan?

Sjöblom on toiminut ainakin jossain määrin Ilveksen taustalla muutaman kuukauden. Itse olen tuona aikana nähnyt muutaman mainoksen, joiden takana Sjöblom on ilmoittanut olevansa. Lisäksi olen nähnyt ja lukenut muutaman haastattelun, joissa Sjöblom on antanut itsestään varsin miellyttävän kuvan kertoessaan miten paljon töitä hän on tehnyt Ilveksen eteen viimeaikoina. Sjöblom on myös näkynyt usein Ilves-katsomossa joukkuetta kannustamassa, mikä on osaltaan ollut luomassa hyvää ja kansanläheistä kuvaa mahdollisesta uudesta pääomistajasta.

Toisaalta olen myös kuullut, että Sjöblom ei nimenomaan itse ole ollut valmis tekemään lopullista ostopäätöstä Ilveksestä.

Mitä siis on se AITO sitoutuminen mitä Sjöblom on osoittanut? Ja mitä muuta nimenomaan Sjöblom on tehnyt Ilves-aikanaan kuin selvitellyt Ilveksen tilannetta mahdollista kauppaa varten? Onko Sjöblom vaikuttanut jollain tavalla Ilveksen hallituksen ja johtoportaan kokoonpanoon?

Ei minulla ole mitään Sjöblomia vastaan. En vaan tiedä kaverista tarpeeksi, jotta osaisin arvioida kuinka AITOA hänen sitoutumisensa Ilvekseen on. En toki edelleenkään kiistä sitä, etteikö Sjöblom voisi olla juuri se oikea henkilö Ilveksen pitkäaikaiseksi pääomistajaksi.

Tuokkolan toimia sen sijaan osaan jo hiukan arvioida. Ja en voi muuta sanoa kuin, että erittäin hyvältä näyttää! :)
 

Left-Wing

Rivipelaaja
Viestejä
50
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Jaahas - metsään meni sitten tämäkin!

Taustoista en tiedä paljoakaan, myönnettäköön aluksi.
Sen perusteella mitä olen Sjöblomin esiintuloja seurannut, miehen kanssa jutellut ja ennenkaikkea
omin silmin nähnyt mitä Ilveksen ympärillä on muutamassa kuukaudessa tapahtunut - niin olen ymmälläni!

Kenenkä varpaille on astuttu? Vinnie nyt taitaa olla jo ihan kuistilla koko touhusta?

Siellä on nyt sitten taas vinopino uusia hämmentäjiä, joista varmasti osa hyvääkin porukkaa - mutta JOSKUS TÄN
SÄÄTÄMISEN ON LOPUTTAVA!?
 

Hauki

Rivipelaaja
Viestejä
15
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Ville Kolppanen ‏@kolppanen31 3 min

Never give up! #love

Edit. En ole varma liittyykö asiaan mitenkään?
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Lisäksi kiinnostaa mitkä ovat nämä "ilvesläiset perinteet ja arvot" joihin tiedotteessa viitataan?
 

SaulBrother

Luottopelaaja
Viestejä
1 638
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Tiedotteen loppu:
Ilves Hockey Oy, Viiri Viidessä Vuodessa
Vesa Kainulainen
hallituksen puheenjohtaja

Jaa, että ne aikoo pitää tuon Sjöblomin projektin omanaan?
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
991
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Dirty deed sanoi:
Lisäksi kiinnostaa mitkä ovat nämä "ilvesläiset perinteet ja arvot" joihin tiedotteessa viitataan?

Epämääräiset vihjailut, puolitotuudet, selkäänpuukottamiset, tietojen pimittäminen, toisten syyttely?
 
Ylös