Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

hyppyri sanoi:
Itse olen erittäin epäluuloinen julkitulon suhteen. Totuutta ei saada koskaan esille, se on varmaa.
No ei varmasti tuolla asenteella saadakaan.
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Divide et Impera. Vähän khl peikkoa tuolla ja rahanpesu pelkoa siellä.

Mutta mitään pelottavampaa en ole lukenut kuin "kaikki kehitystoimet on toteutettava tarkoin ilvesläistä perinnettä ja arvoja kunnioittaen."

Siperia on opettanut.

Toivottavasti taustalla on erittäin hyvät syyt. Tekoja odotellessa.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

M_M sanoi:
raakamies sanoi:
Sinä luulet että valehteleva Ilveksen hallitus tulee tässä esiin sellaisin tiedoin joihin voi luottaa?

Taas olet pihalla kuin lumiukko.

Minä en valitse "puoltani", jollen saa luotettavaa lisätietoa asiasta. Esimerkiksi Marko Sjöblomin kattava tiedote asian tiimoilta kelpaisi itselleni erittäin hyvin. Miksi kenenkään aikuisen ihmisen pitäisi valita "puolensa" pelkkien huhupuheiden perusteella?

Minä pystyn varsin helposti kannattamaan Ilvestä jatkossakin, vaikka en päättäisikään olevani jonkun taustaryhmittymän tai osakkeenomistajan "puolella". Minä kannatan ensisijaisesti Ilveksen joukkuetta ja valmennusporrasta ja toivon, että vielä tulee sellainen aika, ettei minun tarvitse edes kiinnittää huomiota siihen, kuka Ilveksen omistaa tai kuka konttorilla häärii.

Mutta ole sinä onnellinen, kun suuressa viisaudessasi osaat valita "puolesi" huhupuheiden pohjalta. :)

Sjöblom varsin mallikkaasti eilen järjesti tiedotustilaisuuden ja kertoi sen minkä tiesi eli ei yhtään muuta kuin A4:n sisällön. Vaikea siinä on enempää tiedottaa.

Ilves Hockey on sen sijaan tyytynyt täydelliseen radiohiljaisuuteen lukuunottamatta tiedotetta jonka oli täysin ympäripyöreä ja jonka ALLEKIRJOITTAJAT OLI KEKSITTY AINAKIN OSITTAIN. Ei tarvitse olla nero miettiessään kuka tässä kusettaa. Todellisuudessa Ilves Hockey ei ole vieläkään tiedottanut mitään konkreettista.
 

Cream

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
726
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Kuunteliko joku radiosta Soipion haastattelua? Mitään mielenkiintoista eiliseen liittyen? Meni haastattelu allekirjoittaneelta ohi valitettavasti.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP sanoi:
hyppyri sanoi:
Itse olen erittäin epäluuloinen julkitulon suhteen. Totuutta ei saada koskaan esille, se on varmaa.
No ei varmasti tuolla asenteella saadakaan.

Ei niin. asennemuutosta siis kaivataan! Hyvä. kuka aloittaa?
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

hyppyri sanoi:
Ei niin. asennemuutosta siis kaivataan! Hyvä. kuka aloittaa?
Minulla on jo se asenne että totuus saadaan esiin. Moni toimittajakin on varmasti aloittanut jo ottamaan asiosta selvää, sen sijaan että luovuttaisi ja loisi omat salaliittoteoriansa juuri niin, kuin henkilökohtainen kutina antaa ymmärtää.

Nythän sosiaalisessa mediassa vaahto suussa käydään vuoroin heittelemässä Sjöblumin venäjän ja pimeän rahan epäilyjä ja toisaalta vanhan johdon luurankoja/oman edun tavoittelua. Itse en ole nähnyt vakuuttavia argumentteja kumpaankaan selitykseen.

Tahdon tietoa, enkä draamaa.
 

weho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
303
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Sinä luulet että valehteleva Ilveksen hallitus tulee tässä esiin sellaisin tiedoin joihin voi luottaa? Jo tuo eilinen nimilistaepisodi kertoo hyvin että kenellä ei ole puhtaat jauhot pussissa.

En usko että vanha hallitus tulee esiin sellaisten tietojen kanssa joihin voi luottaa.
Tuleeko Sjöblom? En usko.

Haluaako vanha hallitus toimia omaksi vai Ilveksen parhaaksi? En tiedä.
Haluaako Sjöblom toimia omaksi vai Ilveksen parhaaksi? En tiedä.

Uskonko vanhan porukan kykyyn hoitaa asioita? En.
Uskonko Ilveksen tulevaisuuteen Sjöblomin käsissä? En tiedä.

Puhuuko vanha hallitus totta? No ne ei sano mitään.
Puhuuko Sjöblom totta? Kukas sen tietää?

Onko vanhalla hallituksella puhtaat jauhot pussissa? Tuskin.
Onko Sjöblomilla?

Vituiks män. Voi kun voisi vaaan keskittyä kaljan juomiseen ja voittopelistä nauttimiseen.
 

raakamies

Rivipelaaja
Viestejä
81
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Raatikka sanoi:
raakamies sanoi:
Raatikka sanoi:
raakamies sanoi:
Kun tuntuu olevan suhteet kunnossa jokaiseen liigaseuran hallitukseen niin tämä kaveri lienee joku Kummola2?

Haha ei sentäs. Ihan vaan paikallinen toimittaja jolla sattuu olemaan tuttuja kolmen hämäläisseuran hallituksissa.

Siis ihan toimittaja joka huutelee nimimerkillä foorumeilla? Ovatko lähteesi Ipan tapauksessa yhtä luottettavia ja oikeassa kuten HPK:n tapauksessa?

""Oman sanansa kyseisen nimimerkin luotettavuudesta kertonee se, että eilen illalla kuuden jälkeen on kirjoittanut HPK:n osioon, että on kuullut seuran hallitukselta, ettei HPK:lla ole rahaa ostaa Raution sopimusta ulos. Ja kuinkas sitten kävikään...""

No lähdetään tähän nyt sitten mukaan. Minun tietoni sekä Ilveksen- että HPK:n tilanteista on tullut suoraan hallituksen jäseniltä. Sitä en osaa sanoa miksi viikonloppuna HPK ei halunnut nähdä erottamista vaihtoehtona talouden takia, ja kuitenkin päätyi tähän ( http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/smliiga/uutiset.shtml/2013/10/1819639/hpkn-valmentajapaatos-perustuu-taloudellisiin-seikkoihin ). Asiat muuttuvat.

Ja:
"12. Foorumi toimii nimimerkkien kautta, ja kaikki vihjailut tai paljastukset nimimerkkien takaa kirjoittavien kirjoittajien henkilöllisyydestä ovat kiellettyjä" . Lisäksi en koe että henkilöllisyyteni paljastaminen olisi kirjoitusteni kannalta välttämätöntä tietoa.

Jätetään asia tähän minun osaltani.

Ymmärräthän että toimittaja joka ei esiinny nimellään on arvoton toimittaja, eikä sellaisella argumentilla kannata alkaa täälä leveilemään jollei asiaa voi todistaa. Yhtälailla kaikki muut täälä ovat toimittajia joilla on jokaisen seuran hallituksesta veli, sisko, serkku jne.

Jos kerrän lähteesi oli HPK:n osalta väärässä niin kannattaisiko pitää nyt Ipan kohdalla tietosi ihan ominasi toistaiseksi? Vai julkaisetko vain kaiken mitä syväkurkut kertoo?
 

weho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
303
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Sjöblom varsin mallikkaasti eilen järjesti tiedotustilaisuuden ja kertoi sen minkä tiesi eli ei yhtään muuta kuin A4:n sisällön.

Oletko varma ettei jättänyt kertomatta jotakin mitä tiesi?

En vihjaile mitään, mä en ole kenenkään puolella kun en mistään mitään tiedä.

Median hallinta on taitolaji, sen minäkin olen oppinut.
 

Sami

Rivipelaaja
Viestejä
17
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Gmoo sanoi:
Jatkoajalta lainaus (käyttäjältä TF-79):

"Vuodesta 1992 vuoteen 2004 istuin aktiivisesti Hakametsässä Ipan matseissa. Paljon hyviä juttuja tapahtui sinäkin aikana, mutta silti tämä on ehkä paras uutinen ikinä, Sjöblom on ohitettu.
Ilves palaa ensikaudellakin rehtinä Tamperelaisena Liigaseurana, eikä Markon suunnitelmien mukaan KHL-farmina! "

"Mutun lisäksi muutamalta hyvin uskottavalta taholta kuultua. Uskoisin tulevan julkisuuteenkin koko kuvion jossakin vaiheessa, tai ainakin suurimman osan.
Sjöblomin taustalla oli muutaman Venäläisen liikemiehen tuki, niillä ehdoilla, että kauden päätyttyä yli 50% Sjöblomin osakkeista siirtyisi Venäläisten omistukseen ja näin saataisiin eräälle KHL-seuralle farmijoukkue liigaan kasvattamaan ja treenaamaan pelaajia.
Sellaista tietää kertoa Tamperelainen liikemiesryhmittymä, joka oli hyvin huolissaan asiasta... "

perhana, eikös tämä sopisi kuvioon aika hyvin. Selittäisi väitetyt kitkat ry suuntaan ja pitäisihän tässä jo olla perinteistä ja juniorityöstä huolissaan. Eikö?
 

M_M

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
663
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

raakamies sanoi:
Sjöblom varsin mallikkaasti eilen järjesti tiedotustilaisuuden ja kertoi sen minkä tiesi eli ei yhtään muuta kuin A4:n sisällön. Vaikea siinä on enempää tiedottaa.

Kommenttisi osoittaa karulla tavalla, kuinka sinisilmäisesti ja kritiikittömästi uskot Sjöblomiin. :)

Itse en usko, että Sjöblom on kertonut kaikkea "minkä tiesi". Toivottavasti Sjöblom avaisikin tapahtumien taustoja jatkossa edes hiukan laajemmin.

raakamies sanoi:
Ilves Hockey on sen sijaan tyytynyt täydelliseen radiohiljaisuuteen lukuunottamatta tiedotetta jonka oli täysin ympäripyöreä ja jonka ALLEKIRJOITTAJAT OLI KEKSITTY AINAKIN OSITTAIN. Ei tarvitse olla nero miettiessään kuka tässä kusettaa. Todellisuudessa Ilves Hockey ei ole vieläkään tiedottanut mitään konkreettista.

Ilveksen hallituksen tiedote oli naurettava.

Omasta näkökulmastani tilanne on se, ettei Ilveksen hallitus tai Marko Sjöblom ole lopulta tiedottanut juurikaan mitään konkreettista tilanteen tiimoilta. Ainoa tosiasia on se, että esisopimus on purettu ja sopimuksen purusta ovat tiedottaneet molemmat osapuolet ja Sjöblom on myös maininnut, että esisopimus on purettu laillisesti.

Molemmilla osapuolilla on varmasti paljon sellaista tietoa, jonka julkitulo avaisi tilanteen taustoja huomattavasti.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP sanoi:
hyppyri sanoi:
Ei niin. asennemuutosta siis kaivataan! Hyvä. kuka aloittaa?
Minulla on jo se asenne että totuus saadaan esiin. Moni toimittajakin on varmasti aloittanut jo ottamaan asiosta selvää, sen sijaan että luovuttaisi ja loisi omat salaliittoteoriansa juuri niin, kuin henkilökohtainen kutina antaa ymmärtää.

Nythän sosiaalisessa mediassa vaahto suussa käydään vuoroin heittelemässä Sjöblumin venäjän ja pimeän rahan epäilyjä ja toisaalta vanhan johdon luurankoja. Itse en ole nähnyt vakuuttavia argumentteja kumpaankaan selitykseen.

Tahdon tietoa, enkä draamaa.

Olen samaa mieltä. Ongelma vain lienee siinä, että tuota "totuutta" annostellaan asenteesta ja yrityksestä huolimatta oman klikin ja itsen näkökulmasta ja hyväksi. Ei kumpikaan osapuoli voi tunnustaa toistaan oikeammaksi. Jonkinlainen "sivistynyt" kompromissi voisi olla mahdollinen, mutta sehän taas ei ole se "totuus".
 

SaulBrother

Luottopelaaja
Viestejä
1 643
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Sain tästä sitten hyvän aiheen mun opinnäytetyöhön. Tästä Ilveksen omistajasotkuista ja muutenkin puuhastelusta mitä joukkueen johto on puuhastellut. Toivottavasti tälle saadaan joku selkeä loppu.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

hyppyri sanoi:
Olen samaa mieltä. Ongelma vain lienee siinä, että tuota "totuutta" annostellaan asenteesta ja yrityksestä huolimatta oman klikin ja itsen näkökulmasta ja hyväksi.
No nyt mennään jo teoreettisen totuuden puolelle. Mutta jos asiasta selvää ottaa monesta näkökulmasta herra X (ja kenties vielä erikseen Y ja Z), jolla ei ole klikkiä kumpaankaan suuntaan - voidaan olettaa totuuden tulevan ilmi niin hyvin, kuin totuus nyt missään tilanteessa voi tulla ilmi.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 627
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Koikkaaja sanoi:
Sain tästä sitten hyvän aiheen mun opinnäytetyöhön. Tästä Ilveksen omistajasotkuista ja muutenkin puuhastelusta mitä joukkueen johto on puuhastellut. Toivottavasti tälle saadaan joku selkeä loppu.
Onnea vaan opinnäytetyöllesi. Selvittelyssä onkin riittävästi hommaa per opintopiste. Jos kuitenkin epäuskostani huolimatta onnistut keräämään tarvittavat tiedot, välitä palstalle myös.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

Tammelan torilta kuultuna Sjöblom on asunut Ilveksen piikkii hotellissa ja ostanu pelaajia Ilveksen rahoilla. Buaahh millä rahoilla, onko Ilveksellä rahaa? Sitten se on jutellu tavallisen rahvaan kanssa katsomossa eikä ollu Vippitiloissa nuolemassa vanhojen jermujen persettä. Sitten viä avannu pari väärää laatikkoa toimistolla. Tää on pistänyt vihaksi, kaikki voivat päätettä ketkä listalaiset käyvät päivittäin Tammelantorilla. Nyt vois lähtee hallia kohti!
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP sanoi:
hyppyri sanoi:
Olen samaa mieltä. Ongelma vain lienee siinä, että tuota "totuutta" annostellaan asenteesta ja yrityksestä huolimatta oman klikin ja itsen näkökulmasta ja hyväksi.
No nyt mennään jo teoreettisen totuuden puolelle. Mutta jos asiasta selvää ottaa monesta näkökulmasta herra X (ja kenties vielä erikseen Y ja Z), jolla ei ole klikkiä kumpaankaan suuntaan - voidaan olettaa totuuden tulevan ilmi niin hyvin, kuin totuus nyt missään tilanteessa voi tulla ilmi.

No, tuon jos näkisi.
 

weho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
303
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

M_M sanoi:
Omasta näkökulmastani tilanne on se, ettei Ilveksen hallitus tai Marko Sjöblom ole lopulta tiedottanut juurikaan mitään konkreettista tilanteen tiimoilta. Ainoa tosiasia on se, että esisopimus on purettu ja sopimuksen purusta ovat tiedottaneet molemmat osapuolet ja Sjöblom on myös maininnut, että esisopimus on purettu laillisesti.

Molemmilla osapuolilla on varmasti paljon sellaista tietoa, jonka julkitulo avaisi tilanteen taustoja huomattavasti.

Just näin. Ja toinen tosiasia on se, että Sjöblom tiedotti tuon esisopimuksen purkamisen ammattimaisen mallikkaasti (suorastaan yleisöä kosiskellen) kun taas Ilveksen hallitus tiedotti saman niiin huonosti ettei kukaan voinut edes kuvitella niin huonon olevan mahdollista.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

hyppyri sanoi:
No, tuon jos näkisi.
Kannattaa tutustua termiin tutkiva journalismi. Saatat löytää joitakin esimerkkejä, joissa totuus on kovastakin peittelystä huolimatta tullut ilmi.
 

hyppyri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
659
Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen

VP sanoi:
hyppyri sanoi:
No, tuon jos näkisi.
Kannattaa tutustua termiin tutkiva journalismi. Saatat löytää joitakin esimerkkejä, joissa totuus on kovastakin peittelystä huolimatta tullut ilmi.

Tuttua on. Voit olla varma :). Ehkäpä jostain löytyy pari asiasta oikeastiu kiinnostunutta journalistia, jotka tinkimättä laittavat työnantajan ajan ja satsauksen (ehkäpä omaansakin) tämän totuuden julkisaattamiseksi.
Olen kuitenkin ihan samoilla linjoilla - ei kinaa tästä.
 
Ylös