Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Olisiko Fransenista ensi kaudella sitten kiekolliseksi liideriksi mestaruutta tavoittelevassa jengissä?

Vai meinaatteko, että tuohon sitten tulisi se kiekollinen ykköspakki vielä lisäksi?
Ilveksen puolustus on 5vs5 peliin ihan ok kiekollinen. Sund, Strand, Lööf, Parikka, Utunen. Kaikki yleispakkeja jotka pystyvät tekemään ratkaisuja kiekko lavassa ilman mitään ongelmaa myös ylöspäin.

Itse en kaipaa ”kiekollista liideriä” enkä ”Johanssonin korvaajaa”. Mä nään esimerkiksi Strandin ja Parikan kovina puolustuksen liidereinä. Samoin mitä Masinkin oli vastaavassa roolissa. Ja Kucerikinkin voisi nostaa viime kevätkaudelta.

Mä toivon ylivoimalle kaveria joka osaa operoida sitä. Napsun vielä kiekollisempaa kaveria joka pitää viivan ja tarvittaessa löytyy liikettä ja käsiä rauhoittaa peliä. Sen ei tarvi muuten olla mikään johtava puolustaja, kunhan ylivoimalla on ase.

Toi Fransen olisi tänne kelvannut. Ilmeisesti melko luonnollinen tuossa yv roolissa ja pelannut sitä junnusta lähtien. On iässä missä mennään kokoajan eteenpäin ja hyvin samassa tilanteessa missä Johansson tuli tänne aikoinaan. Olisi voinut olla kaipaamamme yv spesialisti.

Sundi pelannut ylivoimaa ison osan urastaan niin eiköhän hän pysty hoitamaan 2 ylivoiman jämät jos ykkönen ei tee maalia. Strand ei ylivoimalle kuulu vaikka vaikuttaa erinomaiselta pelaajalta, koska ei ole sitä Ahl pelannut.

Ilveksen puolustus on 5vs5 peliin ihan ok kiekollinen. Sund, Strand, Lööf, Parikka, Utunen. Kaikki yleispakkeja jotka pystyvät tekemään ratkaisuja kiekko lavassa ilman mitään ongelmaa myös ylöspäin.

Itse en kaipaa ”kiekollista liideriä” enkä ”Johanssonin korvaajaa”. Mä nään esimerkiksi Strandin ja Parikan kovina puolustuksen liidereinä. Samoin mitä Masinkin oli vastaavassa roolissa. Ja Kucerikinkin voisi nostaa viime kevätkaudelta.

Mä toivon ylivoimalle kaveria joka osaa operoida sitä. Napsun vielä kiekollisempaa kaveria joka pitää viivan ja tarvittaessa löytyy liikettä ja käsiä rauhoittaa peliä. Sen ei tarvi muuten olla mikään johtava puolustaja, kunhan ylivoimalla on ase.

Toi Fransen olisi tänne kelvannut. Ilmeisesti melko luonnollinen tuossa yv roolissa ja pelannut sitä junnusta lähtien. On iässä missä mennään kokoajan eteenpäin ja hyvin samassa tilanteessa missä Johansson tuli tänne aikoinaan. Olisi voinut olla kaipaamamme yv spesialisti.

Sundi pelannut ylivoimaa ison osan urastaan niin eiköhän hän pysty hoitamaan 2 ylivoiman jämät jos ykkönen ei tee maalia. Strand ei ylivoimalle kuulu vaikka vaikuttaa erinomaiselta pelaajalta, koska ei ole sitä Ahl pelannut.
Niin.. " eiköhän hän pysty hoitamaan 2 ylivoiman jämät jos ykkönen ei tee maalia " .. sitähän tässä mietitään että mikä ykkönen.

Niin.. " eiköhän hän pysty hoitamaan 2 ylivoiman jämät jos ykkönen ei tee maalia " .. sitähän tässä mietitään että mikä ykkönen.
Tarvitaan 1 ylivoimalle kiekollinen puolustaja. Sitä faktaa tuskin kukaan kiistää ja se on luettavissa tuostakin tekstistä. Sundi menee kyllä 2 viulun soittajana. Uskon, että pieksee Pellin.

Viimeksi muokattu:
Tarvitaan 1 ylivoimalle kiekollinen puolustaja. Sitä faktaa tuskin kukaan kiistää ja se on luettavissa tuostakin tekstistä. Sundi menee kyllä 2 viulun soittajana. Uskon, että pieksee Pellin.
Eikö Lööf sopisi paremmin kakkos yv:lle? Minun papereissa hän on ainakin ihan kaikessa Sundia edellä.

Oliko Kivihalmeella edes haluja jäädä Suomeen? Tässä on taas hyvä miettiä, että pelaajatkin haluavat kokea erilaisia kulttuureja ja maita. Ei Bolzano mikään persaukinen seura ole ja ICEHL:ssa ei palkanmaksukyky ole huono profiilipelaajille, minkä oletan Kivihalmeen olevan Bolzanolle. Voi hyvinkin olla, että Kivihalme on jättänyt Suomen tarjouksista muutaman tonnin enemmän pöydälle ja lähti mielummin kokemaan tirolilaista kulttuuria. Muutama vuosi sitten tuli oltua Bolzanossa katsomassa Ilveksen CHL-peliä. Kyllä tuolla seudulla voisi itsekin asustella, vaikka koko loppuelämän.

Jukka Jalosen pääkallopaikka Italiaa valmentaessa oli Bolzanossa ja muistelen, että kehui puitteita ensiluokkaisiksi. Myös Kai Suikkanen valmensi jokunen vuosi sitten juuri Bolzanoa ja taisi sanoa samaa, että siellä ihmisen on hyvä olla.

En olisi ollut vastaan mikäli Kivihalme olisi Ilvekseen tullut. Puute Ilveksessä on juuri Kivihalmeen tyyliselle pelaajalle. Toivottavasti syksyn aikana Ilvekseen tulee vielä koodinimi "Clendening".
Toivottavasti syksyn aikana Ilvekseen tulee vielä koodinimi "Clendening". Tai vaikka itse Clendening

Sellainen "Tyson Barrie" tyylinen yv-spesialisti tuohon kävisi. Lopputulos varmaan se että Strand paukuttaa lämäreitä viivasta junnuvuosien tyyliin. Toki silloin teki kovia pisteitä mutta siitä melkein 10 vuotta.

Pelaajien viimeistelytaito ei kauden aikana parane. Cupissa nähtiin jo, että maalinteko tulee osoittautumaan ongelmaksi tällä hyökkäyksellä.
No ei sitä nyt vielä kahden ensimmäisen harjoituspelin perusteella voi täysin sanoa, jotka pelattiin vielä junnupitoisilla kokeilevilla kokoonpanoilla kahta sekä materiaaliltaan että muutenkin ennakkoon kärkipäähän povattuja jengejä vastaan. Esim. Hifk - matsi oli kahden hyvin puolustavan jengin ja hyvien maalivahtien välinen ottelu.

Sellainen "Tyson Barrie" tyylinen yv-spesialisti tuohon kävisi. Lopputulos varmaan se että Strand paukuttaa lämäreitä viivasta junnuvuosien tyyliin. Toki silloin teki kovia pisteitä mutta siitä melkein 10 vuotta.

Jepa. Lanttakin voi äityä junnuvuosien tehoihin. Sivuuttaa Jasekin ykkösen keskeltä :)

Takaisin