Ilveksenmiäs
Tähtipelaaja
Toisaalta.. olisiko meillä ollut viimekausina näin kovia rostereita ja olisiko nämäkin mitalit jääneet tulematta ilman tätä valittua linjaa.Tuo sitoutuneisuus varmasti se isoin syy on miksi nämä laadukkaat kotimaiset rungot ovat se menestyksen avain. Siksi olisi erittäin mielenkiintoista kuulla miksi liigan isoimpiin kuuluva Ilves on yhtäkkiä alkanut mennä tässä vastavirtaan kaikkia tilastoja ja todennäköisyyksiä. Varsinkin, kun se sitoutuneisuus on se mihin on käytännössä joka vuosi kaaduttu enemmän tai vähemmän.
En itse näe ongelmana ulkomaalaisten määrää kuin korkeintaan niin, että 1-2 kovaa olisi pitänyt hankkia vielä lisää.
Kyllä sitä asennevammaa on suomalaisissakin, mutta toisaalta esim. Törökissä en ole moista vielä huomannut.
Tasokas ulkomaalainen nyt vaan ilmeisesti on edullisempi hankkia ja helpommin saatavilla. Ilves ei ole mikään rahaseura vieläkään ja nykyisillä katsojaluvuilla suunta on tässäkin huolestuttava.
En minä ole kovissa NHL-seuroissakaan huomannut pelaajissa sitoutumattomuutta... toki tilanne on sillä tavalla erillainen, että persiisi takana on 2-3 ukkoa kyttäämässä sinun pelipaikkaasi.
Meidän juniorituotanto on sakannut ja siitä maksetaan myös nyt hintaa. Jokin Nyman on poikkeus ja jatkaa nopeasti matkaa. Tämä Suomi-Meskanen-Ikonen sukupolvi oli iso tekijä Ilveksen nousussa nykyiseen asemaan.
Enemmän siis kuin itse kansalaisuus taitaa ratkaista se seuratausta.
Viimeksi muokattu: