Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Puhtaasti veikkauksena: ei Area päästetty mihinkään, vaan miehellä vain ei ollut mitään halua palata Suomeen tässä vaiheessa uraansa. Sveitsiläisten kanssa ei pystytä rahalla kamppailemaan, se on ihan selvää, vaikka Ilveksen maksukyky onkin jo kansallisella tasolla kärkipäätä.

Maksukykyä on, mutta ymmärrettävästä syystä maksuhalukkuutta reilun tarjouksen yli ei niinkään ole. Lähtökohtaisesti onkin parempi, että vetovoimatekijöitä seuraan on useampia, kuin mottipäinen palkkakuitti. Olkoonkin, että palkkakuitti on valtaosalle se tärkein yksittäinen. Vanhemmassa päässä voi olla niitä sällejä, joilla korostuu myös muut asiat (pelata esimerkiksi kotimaassa nimenomaan Ilveksessä siis).
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mun mielestä pitäis tehdä selvät säännöt pelaajille, he jotka menee pelaamaan KHL.llään,ei palkata enään ollenkaan pelaamaan yhteenkään seuraan Euroopassa. Kun venäjä terrorisoi toista kansaa ja pitää muita valtioita pilkkanaan, välittämättä pätkääkään mistään sopimuksista/säännöistä. Niin he jotka menevät pelaamaan Venäjälle, hyväksyvät hiljaisuudessa mitä venäjä tekee, se on täysin järjetöntä ymmärtämyyttä/rahan ahneutta pelaajilta.

Etenkin kun eivät mene vain töihin Venäjälle, vaan menevät töihin liigaan, jolla on suoria yhteyksiä terroristiseen ja mielivaltaiseen valtiojohtoon ja jota käytetään myös yhtenä valtiojohdon propagandavälineenä.

Asia ei ole edes tulkinnanvarainen: tuonne menevä pelaaja tukee välillisesti Venäjän sotapoliittisia toimia, ymmärsi sitä itse tai ei.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Etenkin kun eivät mene vain töihin Venäjälle, vaan menevät töihin liigaan, jolla on suoria yhteyksiä terroristiseen ja mielivaltaiseen valtiojohtoon ja jota käytetään myös yhtenä valtiojohdon propagandavälineenä.

Asia ei ole edes tulkinnanvarainen: tuonne menevä pelaaja tukee välillisesti Venäjän sotapoliittisia toimia, ymmärsi sitä itse tai ei.
Nyt olen kyllä samalla linjalla. En ole koskaan ollut mikään ns. r**sä vihaaja.. omassa suvussakin lähes kommunistitaustaa. Nämä viimeaikaiset toimet ovat kuitenkin aivan käsittämättömiä ja joku Ovetskin esim. lähinnä kuvottaa käyttäytymisellään.
Jääkiekko on Neuvostoliitossa aina ollut sotaa rauhan aikana ja poliittisen vaikuttamisen väline.
Ei voi enää ymmärtää, eikä hyväksyä.. ei vaikka pitäisikin olla avarakatseinen ja suvaitsevainen.
 

Babbel

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
618
Jos nyt lähdetään vain oletuksesta kunnon sentteriä eikä vielä mainintaa ketjussa, niin:








Näistä ketään ei voi kyllä laskea nuoreksi. Sikäli ei osu @Koutsi kuulemiin vihjeisiin.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 410
Asia ei ole edes tulkinnanvarainen: tuonne menevä pelaaja tukee välillisesti Venäjän sotapoliittisia toimia, ymmärsi sitä itse tai ei.

Ainahan KHL on ollut nimenomaan propagandan väline. Jos 2014 Krimin miehitys ja Itä-Ukrainaan Kremlistä masinoitu "kansannousu" eivät avanneet vielä silmiä, enää ei jää selityksille sijaa.
 
Viimeksi muokattu:

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 582
Puhtaasti veikkauksena: ei Area päästetty mihinkään, vaan miehellä vain ei ollut mitään halua palata Suomeen tässä vaiheessa uraansa. Sveitsiläisten kanssa ei pystytä rahalla kamppailemaan, se on ihan selvää, vaikka Ilveksen maksukyky onkin jo kansallisella tasolla kärkipäätä.
Sveitsin isoimmat tähdet tienaavat 800 kilon luokkaa. Ja on se Sveitsi tällä hetkellä suurin näyttöikkuna NHL etenkin näille ns. vanhemmillle pelaajilla(ei varausta/mennyt jo), liigahan on loistava kasvatussarjana.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
Näistä ketään ei voi kyllä laskea nuoreksi. Sikäli ei osu @Koutsi kuulemiin vihjeisiin.

Ei osu ja tosiaan tämän listauksen ajatuskin oli, että haetaan vain ajatuksella "kova sentteri". Tähän Koutsin huhuun liittyvät haut löytyvät ketjun aikaisemmista viesteistä.

Enivei oma näkemys on, että mahdollinen uusi sentteri on nyt mainittu ja ihmettelen joko positiivisesti tai negatiivisesti, jos tullaan mainittujen nimien ulkopuolelta. Toki aina on myös mahdollista, että EP:n pelipaikka on merkitty väärin tai pelaaja on virheellisesti sopimuksen alla. Näin voi olla esimerkiksi joidenkin KHL:ään merkkityjen pelaajien kanssa.
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 821
Nyt olen kyllä samalla linjalla. En ole koskaan ollut mikään ns. r**sä vihaaja.. omassa suvussakin lähes kommunistitaustaa. Nämä viimeaikaiset toimet ovat kuitenkin aivan käsittämättömiä ja joku Ovetskin esim. lähinnä kuvottaa käyttäytymisellään.
Jääkiekko on Neuvostoliitossa aina ollut sotaa rauhan aikana ja poliittisen vaikuttamisen väline.
Ei voi enää ymmärtää, eikä hyväksyä.. ei vaikka pitäisikin olla avarakatseinen ja suvaitsevainen.
Mun mielestä Capitalsin täytyis heittä Ovetskin ulos joukkueesta, je sen jälkeen koko Nhl.stä. On niin älytön äijä ettei oikein enään löydy sanoja. Ennen koko venäjän sotatouhuja pidin kyllä kyseisestä pelaajasta.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 410
Mun mielestä Capitalsin täytyis heittä Ovetskin ulos joukkueesta, je sen jälkeen koko Nhl.stä. On niin älytön äijä ettei oikein enään löydy sanoja. Ennen koko venäjän sotatouhuja pidin kyllä kyseisestä pelaajasta.

Periaatteessa tuo onnistuisi helposti USA:lta, kun ei enää myöntäisi Ovielle työlupaa johtuen hyökkäyssodan tukemisesta Team Putinin kärkinimenä. Team Putinin urheilijajäsenet voitaisiin myös lisätä pakotelistalle kuten on toimittu muunkin Putinin miljonäärilähipiirin kanssa.

Žerenkoa ei näihin voida rinnastaa. Venäjän lipun maalaaminen piiloon maskista oli hiljainen, mutta suoraselkäinen ja rohkea ele.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 833
Just luin Zherenkon palstaa ja sitten täällä jatkuu sama. Voisiko nämä poliittiset höpötykset ja mielipiteet pitää poissa foorumeilta?
Höpötyksiä? Siis kommentit joissa tuomitaan ihmiset jotka tukevat Putinin sotaa ja sitä että viattomia siviilejä tapetaan?
Näille toki oma paikkansa mutta ei nyt puhuta jostain höpötyksistä tälläisten keskustelujen osalta.
 

IpAholic

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
813
Mun mielestä Capitalsin täytyis heittä Ovetskin ulos joukkueesta, je sen jälkeen koko Nhl.stä. On niin älytön äijä ettei oikein enään löydy sanoja. Ennen koko venäjän sotatouhuja pidin kyllä kyseisestä pelaajasta.
Mitäs Ovi sitten on tehnyt sotatoimien jälkeen mikä mielen niin pahoittaa?
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mitäs Ovi sitten on tehnyt sotatoimien jälkeen mikä mielen niin pahoittaa?

Niin siis tarkoitatko, että mitä muuta kuin ettei ole suostunut tuomitsemaan sotatoimia lainkaan ja pitää instagram-profiilikuvanaan otosta, jossa poseeraa ystävänsä Putinin kanssa?

Sellaistahan tämä PutinTeamin perustaja tässä touhuilee. Selityksiä voidaan aina keksiä, mutta rajansa kaikella.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 705
Niin siis tarkoitatko, että mitä muuta kuin ettei ole suostunut tuomitsemaan sotatoimia lainkaan ja pitää instagram-profiilikuvanaan otosta, jossa poseeraa ystävänsä Putinin kanssa?

Sellaistahan tämä PutinTeamin perustaja tässä touhuilee. Selityksiä voidaan aina keksiä, mutta rajansa kaikella.
Ja onhan se limanuljaska käynyt jotain näytösfutismatsejakin pelaamassa Moskovassa tänä kesänä. Ja takavuosina otti aika selkeästi kantaa, että "Krim kuuluu Venäjälle".

Eiköhän hänen kantansa tässä asiassa ole selvä.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Mun mielestä Capitalsin täytyis heittä Ovetskin ulos joukkueesta, je sen jälkeen koko Nhl.stä. On niin älytön äijä ettei oikein enään löydy sanoja. Ennen koko venäjän sotatouhuja pidin kyllä kyseisestä pelaajasta.
Toisaalta samoilla linjoilla, toisaalta, Venäjä on Venäjä, eikä kukaan tiedä vaikka sieltä olisi annettu vähän ohjeita miten toimia... Kaprizov ei käsittääkseni tukenut sotaa, ja mitenkäs nyt menee?? Sanon vaan, että case Panarin tuossa taannoin osoitti, ettei tämäkään ole välttämättä ihan niin mustavalkoista.
Mitä itse tekisit, näyttäisit pelleltä, vai tapattaisit mahdollisesti perheesi jäseniä kotimaassasi kun itse olet turvassa muualla? Niinpä.. siinä politiikka minun osalta tässä ketjussa.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Toisaalta samoilla linjoilla, toisaalta, Venäjä on Venäjä, eikä kukaan tiedä vaikka sieltä olisi annettu vähän ohjeita miten toimia... Kaprizov ei käsittääkseni tukenut sotaa, ja mitenkäs nyt menee?? Sanon vaan, että case Panarin tuossa taannoin osoitti, ettei tämäkään ole välttämättä ihan niin mustavalkoista.
Mitä itse tekisit, näyttäisit pelleltä, vai tapattaisit mahdollisesti perheesi jäseniä kotimaassasi kun itse olet turvassa muualla? Niinpä.. siinä politiikka minun osalta tässä ketjussa.

Tähän viittasin, kun kirjoitin, että "selityksiä voidaan aina keksiä, mutta rajansa kaikella".

Huomioitava näkökulma, mutta eiköhän kyseisen jääkiekkoilijan kohdalla ole jo kaikista em. syistäkin tarpeeksi aineistoa siitä, mihin leiriin kuuluu.

Ymmärrän esim. joissakin tapauksissa vaikeuden ottaa julkisesti kantaa Putinia vastaan. Se kun voi tosiaan olla merkittävä turvallisuusriski. Kuitenkin esim. tieten tahtoen Putinin kaverikuvan someprofiilikuvanaan pitäminen kertoo jotain. Eiköhän sen uskaltaisi vaihtaa, mikäli se ei omia arvoja ilmentäisi. Ihmiset kun tuppaavat muutenkin vaihtelemaan profiilikuviaan somessa, joten no big deal. Eipä tässä nyt kuitenkaan yhden profiilikuvan varassa olla, mutta se on kuitenkin paljon puhuva pieni tekijä.

EDIT: lyhyesti: en lyttää jokaista venäläisurheilijaa, joka ei uskalla avata suutaan Putinia vastaan, mutta Ovetchkinin tapauksessa on paljon muutakin. Arvostus nollissa, ymmärrys nollissa.
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 821
NHL
Putin-kuva Aleksandr Ovetshkinin sometilillä suututtaa ihmisiä – ”Sairas”
Aleksandr Ovetshkin on joutunut huonoon valoon Ukrainan sodan aikana.
Aleksandr Ovetshkinin suosio on laskussa.laskussa. KUVA: ROB CARR
Joonas Kuisma
4.3. 19:38
NHL-TÄHTI Aleksandr Ovetshkinin Instagram-tilin profiilikuva herättää suuttumusta venäläisen seuraajissa. Profiilikuvassa Ovetshkin poseeraa veljellisesti yhdessä Venäjän presidentin Vladimir Putinin kanssa.

Venäjän hyökättyä Ukrainaan lukemattomat urheilijat ovat joko tuominneet Venäjän teot tai ainakin pidättäytyneet visusti kommentoimasta. Moni Ovetshkinin kaltainen julkkis harkitsisi tämänhetkisessä maailmantilanteessa profiilikuvan vaihtamista. 36-vuotias kiekkoilija ei niin ole tehnyt.
OVETSHKIN tunnetaan Putinin tukijana. Vuonna 2017, kolme vuotta Krimin valtauksen ja Itä-Ukrainan sodan alkamisen jälkeen, Ovetshkin perusti PutinTeam-nimisen liikkeen tukemaan jatkokautta hakenutta itsevaltiasta.

Edellisen viikon aikana maalintekijä on saanut valtavan määrän kielteistä julkisuutta. Hänen kasvojaan on esimerkiksi poistettu mainoksista.

Pitämässään lehdistötilaisuudessa kiusaantunut Ovetshkin sanoi yhä, että Putin on hänen presidenttinsä.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 582
Höpötyksiä? Siis kommentit joissa tuomitaan ihmiset jotka tukevat Putinin sotaa ja sitä että viattomia siviilejä tapetaan?
Näille toki oma paikkansa mutta ei nyt puhuta jostain höpötyksistä tälläisten keskustelujen osalta.
No eipä kyllä oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa Putinin sodat ja ketä tuomitaan Ilveksen foorumin scouttaus osiossa.
 
Ylös