Perttu Lindgren

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
2 986
Perttu Lindgrenin vaimo avautui aikoinaan siitä kohtelusta, jota pari sai Ilves-fanien osalta: "Sen syksyn ryöpytys oli kova koulu. On käsittämätöntä, miten paljon ihmisillä keittää yli jääkiekkoon liittyvissä asioissa. Se on aivan uskomatonta ja kohtuutonta! Tuiki tuntemattomat ihmiset lähettivät meille viestejä, joissa toivottiin lapsemme, minun ja Pertun kuolemaa, pysyvää loukkaantumista, vammautumista tai halvaantumista. Tätä puolta fanikulttuurista en ymmärrä, mutta minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sulkea siltä silmäni ja korvani."

Mitä luulette, mahtavatko olla palaamassa Tampereelle?
Kaikkee ne kaateelliset porkkana fanit saa aikaan....jäniskevennys...... en muista kyseistä episodista muuta kun vitutti et meni Raumalle.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 318
Ammattiurheilu on siinä mielessä erikoinen tapaus työelämässä, että täällä paremman ansiotason vuoksi tapahtuva työpaikan vaihto nähdään petturuudeksi. Ammatti voi loppua yhteen loukkaantumiseen, joten on ymmärrettävää, että seurauskollisuuden sijaan on mietittävä myös uran jälkeistä aikaa.

Pertun kohdalla NHL-yrityksestä jäi luu käteen, eikä tuolloin tietääkseni maksettu edes nykyisen kaltaisia noin 300 k$ allekirjoitusbonuksia hänen kaltaisilleen kakkoskorin eurolupauksille. Pari kautta meni hukkaan farmipalkalla.

Minäkin olisin hänen sijassaan valinnut sen seuran, mikä tarjoaa parhaan "kokonaispaketin", kun paketti oli vielä 100 k€ suurempi. Raumalla on osattu satsata kärkinimiin ja Perttuun oltiin todennäköisesti tyytyväisiä kovasta hintalapusta huolimatta.

Perttu tuskin pelaa peliäkään enää Sveitsin ulkopuolella. Eiköhän hän ole jo sinne asettunut pysyväisluonteisesti.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
No eihän tässä joukkueen seuraamisessa mitään järkeä olisi, jos se ei mitään tunteita herättäisi ja negatiivisia tunteita luonnollisesti herättää suositun sankarin siirtyminen kilpailijan riveihin. Eikös koko homma ole melko lapsenmielistä? Mitä etua se sinulle tai minulle tai naapurin Jaskalle tuottaa voittaako Ilves vai Tappara tai Suomi tai Ruotsi? Eihän me siellä itse olla edes kentällä?


Ei pelaajat ole mitään velkaa Ilveksen kannattajille, mutta Ilveksen kannattajilla on silti täysi oikeus pahoittaa mielensä seurasiirroista, eikä vain ajatella, että "jaahas, no eipä se minulle mitään eroa tuo lukeeko "Lindgren" Aamulehdestä tuloksen katsoessani jatkossa Lukon, eikä Ilveksen maalintekijöiden joukossa, siirto on varmasti oikea ratkaisu hänen itsensä mielestä, joten turha minun asiaa sen kummemmin miettiä."
Tottakai jääkiekon seuraaminen perustuu siihen, että se herättää tunteita. Niin sen pitääkin herättää.
Tähtipelaajan seurasiirrosta on kannattajalla täysi oikeus pahoittaa mielensä, mutta sillä on merkitystä, miten mielensä pahoittumisen ilmaisee.
Ei todellakaan ole ok, jos pelaajaa tai hänen perhettään aletaan uhkailla tai edes lähetellään törkyviestejä.
 

sepeli

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
410
Perttu jäänee Sveitsiin, siirtyy Bieliin Rajalan seuraksi.
Screenshot_20210111_191004.jpg
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
^
Negatiiviset tunteet on ok. Pelaajan perheen uhkailu ja lasten kiusaaminen ei ole.

Jos aiemmin kerrottuja typeryyksiä on joku tosiaan laukonut, niin ovat toivottavasti jo miettineet millaisia tunteita ovat huutojen kohteille itse aiheuttaneet ja millaisella oikeutuksella.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 303
Lindgren on tehnyt heti uuden joukkueensa avausmaalin ja syötti toisen osuman. Perttu on johdattamassa uutta seuraansa kohti tappioputken katkeamista.
 

Nulikka

Guest

”Paluuta Suomeen en ole edes ajatellut. Perhe viihtyy täällä erinomaisesti ja lapset ovat kasvaneet täällä. Meillä on myös Davosissa oma asunto, joten miksi täältä lähtisimme pois. Liigaa tulee seurattua todella vähän. Olen teksti-tv:n miehiä, ja on ollut hienoa huomata, että Ilves ja Lukko pelaavat vahvaa kautta.”

Eipä tuossa sinällään mitään uutta ole.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 201
No se on sentään mukavaa, että Lindgren mainitsi Ilveksen positiivisessa valossa. Mutta tuskinpa tosiaan on Suomeen palaamassa missään kohdassa. Eikös se Sveitsin kiekkokansalaisuuskin ole kohta plakkarissa, niin ei sitäkään peikkoa ole, että tason heikentyessä ei mahtuisi minkään pääsarjajoukkueen ulkomaalaiskiintiöön ja siksi joutuisi hakemaan töitä muualta?


Toisaalta Anssi Salmelakin taisi vain 2-3 vuotta sitten sanoa, että pelaa uransa loppuun ulkomailla ja nyt pelaakin Ilveksessä, että mistä näistä ikinä tietää.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Vähemmässä määrin näitä ikämiesikäisiä ukkoja toivottavasti palkataan, oli sitten oma, tai ei.

Viitaten jos Perttu joskus muutaman vuoden päästä päättäisikin palata jostain syystä Suomeen.

Salmelan ymmärrän tässä tilanteessa, kun Peltola on klesana.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
Toisaalta Anssi Salmelakin taisi vain 2-3 vuotta sitten sanoa, että pelaa uransa loppuun ulkomailla ja nyt pelaakin Ilveksessä, että mistä näistä ikinä tietää.


Näinpä. Voihan se kiekkopelaajakin muuttaa mielipidettään aivan samalla tavalla kuin muutkin ihmiset.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
604
Tuohon Salmelan mielen muuttumiseen saattaa vaikuttaa ilmiö nimeltä Korona. On saattanut keikauttaa yhden jos toisen tulevaisuuden suunnitelmia.
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 285
Niin hyvin ymmärrän tuon Pertun kommentin Sveitsiin jäämisestä. Kyllä itsekin sinne jäisin, jos olisin hänen saappaissa. Sveitsi on hieno maa. Muutenkin sympatiseeraan Perttua hyvin paljon.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Ylös