Palautetta kanssakeskustelijoille

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 292
Ja tehän tietenkin huolehditte enemmän tässä keississä lasten terveydestä, kun siitä että voitte syytellä Tapparaa? Eikö niin?;);) Tartuntoja ja altistumisia ei kaiketi ollut yhtäkään? Ainakaa nyt heti en moisista muista lukeneeni. Hyvä näin.
Hyvää näkemystä olet tuonut keskusteluun naapurista, mutta provoilut kannattaa kuitenkin jättää vähemmälle, koska kuitenkin kyseessä on Ilvesfoorumi.

Asiallisesti kun täällä tuo pointtisa esiin, niin eiköhän saada parempaa keskustelua aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 712
KooKoon omaehtoinen karanteeni on kyllä fiksu veto; peli sakkaa, mutta koska koossa on jo komeasti puolet siitä pelimäärästä, jonka eniten pelejä pelannut joukkue tulee saavuttamaan (eikös tämä ollut ehtona sille, että pääsee mukaan pistekeskiarvovertailuun?), niin kannattaa jättäytyä lomille. Nyt pistetään rauhassa paketti kasaan ja mennään pistekeskiarvon perusteella play offeihin. Hienoa!

Ja mitä tulee siihen, että tämän kauden mestaruutta ei arvostettaisi samalla tavalla normaaleiden kausien mestaruuksien kanssa, niin mielestäni tämä kausi on normaali, koska olosuhteet koskettavat kaikkia. Eri asia olisi, jos 15 joukkueesta 11 olisi jättänyt kauden kesken ja jäljellä olisivat Lukko, SaiPa, JYP ja Jukurit. Tuosta kun raumalaiset kannun nappaisivat - ensimmäisen kerran siiten vuoden 1963 -, voitaisiin asiasta kuittailla. Nyt ei ole mitään kuittailtavaa, koska tässähän selvitellään pelillisen paremmuuden lisäksi koko organisaation toimintakykyä.

Eli paras sen kannun tänäkin keväänä vie ja ihan yhtä ansaitusti kuin niinä kaikkina muinakin kausina. Tätä eivät ehkä ymmärrä tosifanit, hokiäijät ja lajiniilot, mutta sehän nyt ei yllätä ketään, että niissä porukoissa normaaliajattelu on aika haastavaa.
Tykkäsin jo tästä kunnes luin tuon lopun "Tätä eivät ehkä ymmärrä tosifanit, hokiäijät ja lajiniilot, mutta sehän nyt ei yllätä ketään, että niissä porukoissa normaaliajattelu on aika haastavaa"-typeryyden.
Muuten ihan asiaa mutta miksi pitää tuolle tielle lähteä ja sarkastisesti vittuilla omille?
Pidän itseäni kyllä "tosifanina" ja jopa "hokiäijänä" mutta olin silti samaa mieltä tuosta tekstisi alusta.
Loppu olikin sitten aikuiselta(oletettavasti) ihmiseltä lapsellista kitinää.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 493
@Tupsukorva35 avatar vaihtunut kyllä ihan mallikelpoiseen kuvaan, mutta joku siinä silvennoisessa vaan viehätti. Ihan kuin joku muu kirjoittelisi nyt sinun nimimerkillä kun tottui siihen "tonninseteliin"

Annetaan Kopon nyt ainakin hetken aikaa paistatella avatarissa. Vaihtelu virkistää. Katsotaan jos joskus tulee vielä palattua entiseen.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 816
Tykkäsin jo tästä kunnes luin tuon lopun "Tätä eivät ehkä ymmärrä tosifanit, hokiäijät ja lajiniilot, mutta sehän nyt ei yllätä ketään, että niissä porukoissa normaaliajattelu on aika haastavaa"-typeryyden.
Muuten ihan asiaa mutta miksi pitää tuolle tielle lähteä ja sarkastisesti vittuilla omille?
Pidän itseäni kyllä "tosifanina" ja jopa "hokiäijänä" mutta olin silti samaa mieltä tuosta tekstisi alusta.
Loppu olikin sitten aikuiselta(oletettavasti) ihmiseltä lapsellista kitinää.

Ehkä tämä somehomma on meikäläiselle liian haastavaa, kun jo toisen kerran lyhyen ajan sisään viestistäni löydetään jotain sellaista, mitä siellä ei ole. Pyydänkin teikäläistä nyt tarkentamaan, keitä ovat ne "omat", joille viestissäni mielestäsi "sarkastisesti vittuilin"?

Olenko siis "sarkastisesti vittuillut" Ilves-faneille, jotka tietyssä viitekehyksessä lasken kyllä "omieni joukoksi", mutta joista en viestissäni maininnut mitään? Vai kenties koko suomalaiselle yhteisölle, joita voidaan kutsua tosifaneiksi, hokiäijiksi sekä lätkäniiloiksi? En tunne heitä kuitenkaan suoranaisesti "omikseni", koska tuohon mahtuu monenkirjavaa sakkia. Sen sijaan olen vahvasti sitä mieltä, että jos jokin taho tämän kauden mestaruutta ylenkatsoo, löytyy se osasto todennäköisimmin tästä porukasta.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 712
Ehkä tämä somehomma on meikäläiselle liian haastavaa, kun jo toisen kerran lyhyen ajan sisään viestistäni löydetään jotain sellaista, mitä siellä ei ole. Pyydänkin teikäläistä nyt tarkentamaan, keitä ovat ne "omat", joille viestissäni mielestäsi "sarkastisesti vittuilin"?

Olenko siis "sarkastisesti vittuillut" Ilves-faneille, jotka tietyssä viitekehyksessä lasken kyllä "omieni joukoksi", mutta joista en viestissäni maininnut mitään? Vai kenties koko suomalaiselle yhteisölle, joita voidaan kutsua tosifaneiksi, hokiäijiksi sekä lätkäniiloiksi? En tunne heitä kuitenkaan suoranaisesti "omikseni", koska tuohon mahtuu monenkirjavaa sakkia. Sen sijaan olen vahvasti sitä mieltä, että jos jokin taho tämän kauden mestaruutta ylenkatsoo, löytyy se osasto todennäköisimmin tästä porukasta.
Älä nyt selittele. Kyllähän tuosta tekstistä nyt selvästi näkee mitä sanoit ja kelle se oli suunnattu ja millä asenteella.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 816
Älä nyt selittele. Kyllähän tuosta tekstistä nyt selvästi näkee mitä sanoit ja kelle se oli suunnattu ja millä asenteella.

Tuntuu kyllä perin erikoiselta, että kun minä kirjoitan näkemykseni siitä, mikä osa kansasta todennäköisimmin näkee tämän kauden mestaruuden aiempien ja tulevien kausien mestaruuksia vähempiarvoisena ja lisään - kärkkäin sanankääntein, myönnettäköön - sen todistetun tosiseikan, että kyseisellä porukalla vauhtisokeus sumentaa ajattelun puhuttaessa jääkiekosta, niin aletaan syytellä "sarkastisesta vittuilusta". Sitten kun pyydän kertomaan, mille taholle "sarkastisesti vittuilin", kun en näin ole tarkoituksella tehnyt, aletaan kuittailla selittelystä.

Jos tässä nyt tarkemmin mietitään, kuka vittuilee ja kenelle, niin tuo teikäläisen ensimmäisen vastauksen "aikuinen (oletettavasti?)"-heitto vaikuttaa edustavan juuri sitä itseään. En kuitenkaan usko, että sortuisit yhtä alhaiseen temppun kuin mistä muita syyttelet.

Mä oon nyt vilpittömästi äimänä, mutta eipä ole ensimmäinen kerta. Tuskin jää myöskään viimeiseksi.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 712
Tuntuu kyllä perin erikoiselta, että kun minä kirjoitan näkemykseni siitä, mikä osa kansasta todennäköisimmin näkee tämän kauden mestaruuden aiempien ja tulevien kausien mestaruuksia vähempiarvoisena ja lisään - kärkkäin sanankääntein, myönnettäköön - sen todistetun tosiseikan, että kyseisellä porukalla vauhtisokeus sumentaa ajattelun puhuttaessa jääkiekosta, niin aletaan syytellä "sarkastisesta vittuilusta". Sitten kun pyydän kertomaan, mille taholle "sarkastisesti vittuilin", kun en näin ole tarkoituksella tehnyt, aletaan kuittailla selittelystä.

Jos tässä nyt tarkemmin mietitään, kuka vittuilee ja kenelle, niin tuo teikäläisen ensimmäisen vastauksen "aikuinen (oletettavasti?)"-heitto vaikuttaa edustavan juuri sitä itseään. En kuitenkaan usko, että sortuisit yhtä alhaiseen temppun kuin mistä muita syyttelet.

Mä oon nyt vilpittömästi äimänä, mutta eipä ole ensimmäinen kerta. Tuskin jää myöskään viimeiseksi.
Täällä näköjään viestejä poistellaan.
Sanoin kuitenkin sanottavani ja sinä tiedät mitä itse sanoit ja asia on omalta kohdaltani näin päätöksessä.
Pahoittelut.
 

Vasen pakki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
618
- sen todistetun tosiseikan, että kyseisellä porukalla vauhtisokeus sumentaa ajattelun puhuttaessa jääkiekosta
Onko jotain lähdettä sille tutkimukselle, missä tämä "tosiseikka todistetaan"? Oman kokemuksen perusteella nämä tosifanit ja hokiäijät ovat hyvin paljon enemmän jääkiekkoon liittyvistä asioista perillä, kuin keskiverto kansalainen. Ovathan he käyttäneet omaa aikaansa lajin seuraamiseen huomattavia määriä.

Oman mutun perusteella juuri nämä tosifanit juhlisivat eniten koronavuoden mestaruuttakin, samalla kun moni neutraalimpi ihminen ei jaksa seurata ollenkaan.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 712
Onko jotain lähdettä sille tutkimukselle, missä tämä "tosiseikka todistetaan"? Oman kokemuksen perusteella nämä tosifanit ja hokiäijät ovat hyvin paljon enemmän jääkiekkoon liittyvistä asioista perillä, kuin keskiverto kansalainen. Ovathan he käyttäneet omaa aikaansa lajin seuraamiseen huomattavia määriä.

Oman mutun perusteella juuri nämä tosifanit juhlisivat eniten koronavuoden mestaruuttakin, samalla kun moni neutraalimpi ihminen ei jaksa seurata ollenkaan.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Onko jotain lähdettä sille tutkimukselle, missä tämä "tosiseikka todistetaan"? Oman kokemuksen perusteella nämä tosifanit ja hokiäijät ovat hyvin paljon enemmän jääkiekkoon liittyvistä asioista perillä, kuin keskiverto kansalainen. Ovathan he käyttäneet omaa aikaansa lajin seuraamiseen huomattavia määriä.

Oman mutun perusteella juuri nämä tosifanit juhlisivat eniten koronavuoden mestaruuttakin, samalla kun moni neutraalimpi ihminen ei jaksa seurata ollenkaan.
Vaikka itse pelejä olenkin seurannut jostakin vuodesta 1972 lähtien olen kiitollinen tosifanien ja hokiäijien asiantuntevista kommenteista. Näin maallikkona oppii koko ajan uutta ja saa uusia näkökulmia omaan rajoittuneeseen katsantoonsa. Juhlikoot mun puolesta vaikka koko kesän jos mestaruus tulisi. Kyllä mäkin jonkin verran juhlisin ;)
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 712
Miksi Lakatos-ketjussa puhutaan Raipesta ja valmentamisesta?
 

Liitteet

  • 20210316_175535.jpg
    20210316_175535.jpg
    401,5 KB · kertaa luettu: 237

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 816
Täällä näköjään viestejä poistellaan.
Sanoin kuitenkin sanottavani ja sinä tiedät mitä itse sanoit ja asia on omalta kohdaltani näin päätöksessä.
Pahoittelut.

Tämä keskustelu olikin näemmä siirretty tänne.

Jep, mennään eteenpäin, turha vääntää tämän enempää tästä asiasta. Pahoittelut kärkkäästä kielenkäytöstä, jatkossa yritän valita sanani tarkemmin.

Onko jotain lähdettä sille tutkimukselle, missä tämä "tosiseikka todistetaan"? Oman kokemuksen perusteella nämä tosifanit ja hokiäijät ovat hyvin paljon enemmän jääkiekkoon liittyvistä asioista perillä, kuin keskiverto kansalainen. Ovathan he käyttäneet omaa aikaansa lajin seuraamiseen huomattavia määriä.

Oman mutun perusteella juuri nämä tosifanit juhlisivat eniten koronavuoden mestaruuttakin, samalla kun moni neutraalimpi ihminen ei jaksa seurata ollenkaan.

"Todistetun tosiseikan" sijaan olisi pitänyt käyttää ilmaisua "toteamani seikan", jolloin olisi tullut selvemmin esiin kyseessä olevan henkilökohtainen mielipide, ei fakta. Pahoittelut epätarkasta sanavalinnasta.

Jatkoajan keskusteluun minulla ei tunnuksia ole, mutta lueskelen palstaa usein. Tuolta on jäänyt yleisellä tasolla sellainen kuva, etten ihmettelisi, jos koronakauden mestaruudesta saisi voittaja kuulla pitkään. Etenkin, jos voittajalle mestaruus sattuisi olemaan ensimmäinen kautta aikain tai vähintäänkin ensimmäinen pitkään aikaan. Tähän myllyyn vielä vettä saattavat heittää vesarantaset ja petterisihvoset, mikäli mestari ei heitä miellytä. No, tämä jää nähtäväksi. Voihan se olla, että lajille vihkiytyneet osaavat mestaruuden ratkettua hyväksyä tilanteen, onnitella voittajaa ja ikään kuin vetää yhtä köyttä.

-----

Ja sen verran tähän "hokiäijä", "kiekkoniilo" tai "lätkäjätkä" -termien käyttöön, että minun olisi tietenkin ensin pitänyt määritellä, keitä näillä tarkoitan. Eli minulle nuo viittaavat henkilöihin, jotka eivät välttämättä edes tiedä lajista sen enempää kuin muutkaan, vaikkakin luulevat tietävänsä. Tässä on vissi ero. He ikään kuin omivat lajin itselleen ja vain heillä on se todellinen lajitietämys ja korkein viisaus. Ja vaikka he todellisuudessa tietäisivätkin lajista enemmän kuin muut, niin vain he ovat omasta mielestään oikeutettuja keskustelemaan mm. jääkiekon lieveilmiöistä, koska he tuntevat kirjoittamattomat säännöt. Muu on kukkahattutäteilyä.

Lajille vihkiytymisessä ei tietenkään ole mitään pahaa, mutta kyse on asenteesta muita kohtaan; oletko tietäjä, joka ymmärtää myös sen, että vähemmälläkin tiedolla varustetuilla henkilöillä voi ja saa olla mielipide? Vai oletko tietäjä, jolla on korkein viisaus ja muut ovat... no, muut ovat muita. Eli onko henkilö kunnioitettu lajitietonsa kautta muiden silmissä vai onko hän itse ylentänyt itsensä muiden yläpuolelle jääkiekkokeskustelijana? Esimerkkejä molemmista leireistä löytyy sekä julkisuudesta (TV:n ja radion asiantuntijat, internetin jääkiekkosivustot) että kansojen syvistä riveistä (mm. työpaikkojen kahvipöydät ja jääkiekkoaiheiset keskustelupalstat).

"Tosifanit" puolestaan ovat tärkeä osa lajiyhteisöä, joten heidät vedin turhaan mukaan tähän keskusteluun.

Tämä siis tarkennuksena sille, miten minä miellän noiden termien kohdehenkilöt.
 

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
Miksi [Brooks] jatkat tätä valehtelua?...
Ottamatta sen enempää kantaa onko kyseessä valehtelu vai ei, muistelen, että Brooksin asenne liittyy vanhaan kiistaan hänen ja jäsen Kunnon välillä luotettavista tiedon lähteistä ja lähdekritiikistä. Kunto antoi ymmärtää itsellään olevan sisäpiiritietoa, jonka perusteella hän pyrki kiistämään jäsen Brooksin tiettyjä väitteitä, jotka taas perustuivat pelaajien ja valmentajien virallisissa medioissa antamiin lausuntoihin. Brooks piti tällaisia ensi käden lähteitä ainoina luotettavina, Kunto taas oli sitä mieltä, että niissä toistetaan lajille tyypillisiä fraaseja, joista ei voi tehdä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä.
 

Peikonjahtaaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
249
Ottamatta sen enempää kantaa onko kyseessä valehtelu vai ei, muistelen, että Brooksin asenne liittyy vanhaan kiistaan hänen ja jäsen Kunnon välillä luotettavista tiedon lähteistä ja lähdekritiikistä. Kunto antoi ymmärtää itsellään olevan sisäpiiritietoa, jonka perusteella hän pyrki kiistämään jäsen Brooksin tiettyjä väitteitä, jotka taas perustuivat pelaajien ja valmentajien virallisissa medioissa antamiin lausuntoihin. Brooks piti tällaisia ensi käden lähteitä ainoina luotettavina, Kunto taas oli sitä mieltä, että niissä toistetaan lajille tyypillisiä fraaseja, joista ei voi tehdä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä.

Vaikka en aina kaikesta Brooksin kanssa ole samaa mieltä luen silti suurella mielenkiinnolla hänen kirjoituksiaan. Itse en ole kuitenkaan ymmärtänyt hänen takertumistaan tähän mikä on Aamulehdessä se on taivaan tosi. Pelaajat on nykyisin niin koulutettuja, ettei kukaan sano mitään mikä olisi sen tuttujen fraasien ulkopuolelta. Ne jotka tuntevat pelaajia niin saavat varmasti jos ovat luotettuja erilaista tietoa. Me tiedämme että nimimerkki kunnolla oli hyvät suhteet moneen pelaajaan ja laajemmin Tampereen kiekkoväkeen.

Onhan muutama toimittaja suoraan myöntänyt sen, kun nauhuri sammuu niin sitten voi tulla luottamuksella hieman erilaista teksitiä kuin nauhurin ollessa päällä. Itsekin olen tämän saanut huomata pari kertaa. Ihan normaalia settiä.

Täytyy muista se että toimittajilel halutaan kertoa se mitä heidän halutaan välittävän meille. Se onko se aina se mitä joukkue tuntee tai pelaaja ajattelee on sitten se ja sama. Kaikki tietää tämän olevan vain näytelmää.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 066
Eiköhän kaikki jo ole huomanneet että karrin valmennustyöt ovat loppuneet seinään. Hyvälle koutsille näin ei käy .
Ensin kengänkuvan jälkeen palstalla kirjoiteltiin että ottajia on khl myöten, seuraavaksi syy löytyi
Parisuhdeongelmista josta siirryttiin ystävän poismenoon.
Sen tiedän että pettyneitä ei potkujen jälkeen pelaajistosta löytynyt.
Myrrän rekordia pääkoutsina p/o on tosin vaikea kenenkään ipan peräsimessä lyödä.
Olen tyytyväinen, mutta en rosteriin.

Sinä olet ollut kitisemässä Kivestä koko ajan.

En tiedä,että mitä Kivi on sinulle tehnyt, mutta hyvin on päässyt ihon alle, ja Myrrän fanituksesta päätellen, hän on päässyt häntäluusi alle
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 683
Sinä olet ollut kitisemässä Kivestä koko ajan.

En tiedä,että mitä Kivi on sinulle tehnyt, mutta hyvin on päässyt ihon alle, ja Myrrän fanituksesta päätellen, hän on päässyt häntäluusi alle
Kannattaisiko sinun alkaa fanittamaan vaikka tapparaa niin ei tarvitse valittaa ja kärsiä.
Lukko voi olla vielä parempi sinulle kun näyttää että siellä on sarjan paras koutsi, hämäläisen eepi.
 
Ylös