Osasto 41

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut niin toivoisin jokaiselle paikkakunnalle hyvää kannustusta ja tunnelmaa. Mitä tekee Tappara? Kieltää isot liput. Näinkö kannattaja kulttuuria sit parannetaan. Kysyn vaan. Menkää joskus vaikka bundesliiga peliin ni siellä useampi seura päästää ison lipun tuojan ilmaiseksi peliin..
Juuri näin, tuollahan on monessa bundesliigan pelissä tuo mainittu, ja lisäksi kannattajapäädyn lippu muutaman euron/peli pienemmän lipun kanssa.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Nimimerkit Tampella ja Pena85 saavat aivan vapaasti mennä tulevassa vieraspaikallisessa kannattajakatsomoon, huutaa äänensä käheäksi ja taputtaa kätensä verille.
Tehkää niin, niin ei jää sitten tuki joukkueelta puuttumaan.

Kuten on n. tuhat kertaa aiemminkin todettu, ei Osastolla ole mitään velvollisuutta olla joka pelissä paikalla hoitamassa kannatusta.
Nyt kun Osasto ei ole paikalla, on muilla hyvä tilaisuus tuurata.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 354
Omien takana seistään loppuun saakka, aina ja kaikkialla.

Paitsi jos ei saa heiluttaa lippua, silloin ei seistä.

Oikeasti. Säälittävää ja lapsellista pelleilyä tällaiset poikotit.
Tulokas on tervetullut päätyyn näyttämään sitten, kuinka se tehdään. Osastolla on sen verran selkärankaa, ettei naapurin vittuiluja purematta niellä, eli tuskin sunkaan foorumilla huutelut paljoa hetkauttaa.
 

Tampella

Rivipelaaja
Viestejä
17
Tulokas on tervetullut päätyyn näyttämään sitten, kuinka se tehdään. Osastolla on sen verran selkärankaa, ettei naapurin vittuiluja purematta niellä, eli tuskin sunkaan foorumilla huutelut paljoa hetkauttaa.

Hupaisa näkökulma asiaan. Pelejä olen käynyt katsomassa paljon ennen kuin mitään osastoja oli edes olemassa ja aion käydä jatkossakin. Päätyyn en eksy, aivan liian sisäsiittoista toimintaa, kuten tästäkin keskustelusta voi havaita. Jos ei oman toiminnan lapsellisuuden kritisointia kestä niin sille en voi mitään.

Ja selkärankaa tosiaan näytetään luikkimalla karkuun. Omaa joukkuetta voi kannustaa ilman lippujakin mutta osasto kuvittelee olevansa taas kerran joukkuetta suurempi.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 336
Omaa joukkuetta voi kannustaa ilman lippujakin mutta osasto kuvittelee olevansa taas kerran joukkuetta suurempi.
Annatko jonkun esimerkin tästä? Miten Osasto nyt muka kuvittelee olevansa joukkuetta suurempi?

Onko sun mielestä Osaston jotenkin PAKKO tulla vieraspeliin kannattamaan?
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Hupaisa näkökulma asiaan. Pelejä olen käynyt katsomassa paljon ennen kuin mitään osastoja oli edes olemassa ja aion käydä jatkossakin. Päätyyn en eksy, aivan liian sisäsiittoista toimintaa, kuten tästäkin keskustelusta voi havaita. Jos ei oman toiminnan lapsellisuuden kritisointia kestä niin sille en voi mitään.

Ja selkärankaa tosiaan näytetään luikkimalla karkuun. Omaa joukkuetta voi kannustaa ilman lippujakin mutta osasto kuvittelee olevansa taas kerran joukkuetta suurempi.
Niin olen käynyt minäkin.
Ensimmäinen Ilveksen peli tuli nähtyä Hakamettässä 1971.
Pääty voi vaikuttaa sisäsiittoiselta jos siihen niin haluaa suhtautua.
Siellä ei kuitenkaan ole mitään yhteistä ajattelu- tai käyttäytymismallia. Kyllä sinne voi ja uskaltaa tulla kuka vain.
Toiminta voi vaikuttaa sinusta lapselliselta, mutta se on oman kannatustavan ja kannatuskulttuurin puolesta toimimista.

Mistä tuossa mielestäsi luikittiin larkuun? Pelättiinkö jotain?
Minun mielestäni toiminta on rationaalista ja suoraselkäistä.
 

Taffana

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
217
Osastolle propsit! Näin pitääkin toimia jos ei naapurissa ymmärretä katsomokulttuuria ja sen kehitystä! Respect!

Kyllä sitä foorumin porukastakin varmaan moni tekee jos jonkinmoisia sporttireissuja muihin maihin ja ihailee ja haikailee samanlaisen meiningin perään tänne kotoisaan Suomeen. Sitten kun katsomokulttuuria täälä yritetään edistää,kehittää ja viedä eteenpäin, niin nähdään se enemmän uhkana kuin mahdollisuutena? En ymmärrä....

Ja kaikki tästä negailijat... menkää itseenne!
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 680
Hupaisa näkökulma asiaan. Pelejä olen käynyt katsomassa paljon ennen kuin mitään osastoja oli edes olemassa ja aion käydä jatkossakin. Päätyyn en eksy, aivan liian sisäsiittoista toimintaa, kuten tästäkin keskustelusta voi havaita. Jos ei oman toiminnan lapsellisuuden kritisointia kestä niin sille en voi mitään.

Ja selkärankaa tosiaan näytetään luikkimalla karkuun. Omaa joukkuetta voi kannustaa ilman lippujakin mutta osasto kuvittelee olevansa taas kerran joukkuetta suurempi.
Eli sinua ei kiinnosta kannattajatoiminta mutta tulet neuvomaan kannattajaryhmää miten kannattaminen tulisi tehdä oikein? Samaan aikaan surullisia ja hauskoja nämä tekopyhät kommentit missä kerrotaan miten kannattaminen tulisi tehdä. Omassa toiminnassa kuten tuossa hyvin kerroit ei tietenkään löydetä mitään vikaa.

Mutta auta armias kun kannattajaryhmä ilmoittaa tyytymättömyyttään ja että eivät saavu peliin on kaltaisesi ihminen ulisemassa miten väärässä ovat ja miksi näin tekevät. Sinulle se tosiaan ei mahdu kaaliin kuten ei monelle muullekkaan ympäri some mutta eipä sitä kommenttisi jälkeen voisi olettaakaan.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Mielelläni en porkkanamaalle mene, mutta tän uusimman lippukeissin takia kävin vilkasemas. Eiköhän tää lippukielto kyrsi osaa SO porukastaki aika lailla, mutta eivät voi päätöksille juuri mitään. Aika vahva tietty poppoo tuntuu siellä keskusteluja hallitsevan ja varmaan "väärämieliset" vaiennetaan. Saa nähdä uskaltaako SO porukka pistää poikkiteloin tämmösiä lippukieltoja...
 

Masinaattori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
243
Onkohan pohjimmiltaan kyse siittä, että SO jää kannattamisessa jalkoihin Osastolle omassa kotipelissään, mikäli Osasto saa operoida kuten haluaisi. Kotipelistä tulee vieraspeli..
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
Hupaisa näkökulma asiaan. Pelejä olen käynyt katsomassa paljon ennen kuin mitään osastoja oli edes olemassa ja aion käydä jatkossakin. Päätyyn en eksy, aivan liian sisäsiittoista toimintaa, kuten tästäkin keskustelusta voi havaita. Jos ei oman toiminnan lapsellisuuden kritisointia kestä niin sille en voi mitään.

Ja selkärankaa tosiaan näytetään luikkimalla karkuun. Omaa joukkuetta voi kannustaa ilman lippujakin mutta osasto kuvittelee olevansa taas kerran joukkuetta suurempi.

Onko sun vanhemmat kuinka läheistä sukua toisilleen?
 

Tampella

Rivipelaaja
Viestejä
17
Eli sinua ei kiinnosta kannattajatoiminta mutta tulet neuvomaan kannattajaryhmää miten kannattaminen tulisi tehdä oikein? Samaan aikaan surullisia ja hauskoja nämä tekopyhät kommentit missä kerrotaan miten kannattaminen tulisi tehdä. Omassa toiminnassa kuten tuossa hyvin kerroit ei tietenkään löydetä mitään vikaa.

Osaston ongelma on juuri tässä. Ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tapaa kannattaa omaa joukkuettaan, tapoja on juuri niin monta kuin on kannattajiakin. Ja kannattamisen lopettaminen pelkästään koska ei itse saa jotain lippua heiluttaa kesken pelin on, no, lapsellista. Ja vähän noloakin.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Osaston ongelma on juuri tässä. Ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tapaa kannattaa omaa joukkuettaan, tapoja on juuri niin monta kuin on kannattajiakin. Ja kannattamisen lopettaminen pelkästään koska ei itse saa jotain lippua heiluttaa kesken pelin on, no, lapsellista. Ja vähän noloakin.
Sanot ettei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa kannattaa joukkuetta, mutta Osaston tapa on luitenkin lapsellista ja noloa.

Ok.
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
Osaston ongelma on juuri tässä. Ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tapaa kannattaa omaa joukkuettaan, tapoja on juuri niin monta kuin on kannattajiakin. Ja kannattamisen lopettaminen pelkästään koska ei itse saa jotain lippua heiluttaa kesken pelin on, no, lapsellista. Ja vähän noloakin.
Luin kaikki kommenttisi, olet selvästi alikehittynyt urheilun saralla muutenkin, niin pakkaa nyt veitsesi ja suksi mouhofoorumille, siellä kaltaisiasi pidetään fiksuina.

(Paras onelinerisi)

"CHL-menestykselle en anna henk.koht. mitään arvoa, ainakaan ennen kuin liigassa on tullut menestystä. "
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 680
Osaston ongelma on juuri tässä. Ei ole olemassa mitään oikeaa tai väärää tapaa kannattaa omaa joukkuettaan, tapoja on juuri niin monta kuin on kannattajiakin. Ja kannattamisen lopettaminen pelkästään koska ei itse saa jotain lippua heiluttaa kesken pelin on, no, lapsellista. Ja vähän noloakin.
Niin, kukaanhan ei boldattua väittänyt paitsi sinä. Et myöskään tunnu ymmärtävän kuin yhtä näkökulmaa, en itse kuulu osastoon mutta hyvin vaikea olisi kuvitella että heillä kannattaminen loppuu. Sinä sen sijaan tulkitset yhden ottelun poisjäännin jonkinlaiseksi hylkäämiseksi tai kannattamisen loppumiseksi. Oletko koskaan ajatellut että näkökulmia saattaa olla enemmän kuin yksi minkä luulet oikeaksi? Kuten tässäkin ketjussa on kerrottu, jos heidän poisjäänti ketuttaa sinuakin noin valtavan paljon, tässä on sinun paikkasi laittaa äänesi kuuluviin ja kannustaa Ilvestä.

Osasto on tässäkin ketjussa ilmaissut että haluavat kehittää kannattajakulttuuria, kieltämättä he pitävät suurta ääntä otteluissa ja heidän poissaolonsa varmasti näkyy. Mutta se minua ihmetyttää miksi se kyrpii eniten sinunlaisia ihmisiä, joita kannattaminen kannattajakatsomossa ei kiinnosta alkuunkaan kuten itse ilmaisit? Kuvittelet selkeästi olevasi muiden yläpuolella kun kuvailit kannattajapäädyssä olevia sisäsiittoisiksi, laitahan sinä nyt äänesi kuuluviin äläkä tule tänne syyttelemään muita hylkäämisestä tai kannatuksen puutteesta.
 

Tampella

Rivipelaaja
Viestejä
17
Jopas menee tunteisiin osalla, kaiketi tänne nyt eriäviäkin mielipiteitä mahtuu ettei vallan selkääntaputteluksi mene. Ja on mielestäni hienoa että meillä alikehittyneilläkin yksilöillä on mahdollisuus mielipiteemme ilmaista, sitä vartenhan nämä keskustelufoorumit on.
 

Ylivoimainen

Rivipelaaja
Viestejä
46
Jopas menee tunteisiin osalla, kaiketi tänne nyt eriäviäkin mielipiteitä mahtuu ettei vallan selkääntaputteluksi mene. Ja on mielestäni hienoa että meillä alikehittyneilläkin yksilöillä on mahdollisuus mielipiteemme ilmaista, sitä vartenhan nämä keskustelufoorumit on.
Varmaan jokainen hyväksyy asiallisesti esitetyt mielipiteet, mutta jos oma anti on tasoa "naurettavaa, lapsellista, sisäsiittoista toimintaa" niin ei kannata ihmetellä, jos sitä ei oteta hyvällä vastaan. Tuo ei ole keskustelemista vaan oman hännän nostamista ja piikittelyä.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 354
Jopas menee tunteisiin osalla, kaiketi tänne nyt eriäviäkin mielipiteitä mahtuu ettei vallan selkääntaputteluksi mene. Ja on mielestäni hienoa että meillä alikehittyneilläkin yksilöillä on mahdollisuus mielipiteemme ilmaista, sitä vartenhan nämä keskustelufoorumit on.
En tiiä, mun mielestä vastaus tähän sun hyvin tietoiseen ja surulliseen provoamiseen on ollut hyvinkin asiallista. Sinä se olet joka kutsut oman seuran kannattajia "alikehittyneiksi" ja "sisäsiittoisiksi". Jos sun tarvii ihan oikeasti jonnekin Ilvesfoorumille tulla pätemään näistä asioista tunteaksesi virtuaalipippelin pitenevän muutamalla sentillä, niin on sulla kyllä surullinen elämä.

Eri mieltä saa olla ja asioista pitää saada keskustella, mutta asiallisesti. Kyllä me kaikki tiedetään, mitä sää tällä hyökkäävällä äänensävylläs ajat takaa: pelkkää huomiota. Ala kirjottaan asiallisesti tai painu porkkanamaalle, sieltä löydät monia samanhenkisiä mielensäpahottajia.
 

Tampella

Rivipelaaja
Viestejä
17
Varmaan jokainen hyväksyy asiallisesti esitetyt mielipiteet, mutta jos oma anti on tasoa "naurettavaa, lapsellista, sisäsiittoista toimintaa" niin ei kannata ihmetellä, jos sitä ei oteta hyvällä vastaan. Tuo ei ole keskustelemista vaan oman hännän nostamista ja piikittelyä.

Totta tämäkin, tosin naurettavaksi en toimintaa ole kuvannut. Ja ehkä sisäänpäin lämpiävä olisi ollut kuvaavampi termi kuin sisäsiittoinen.

Sen sijaan kannattamisen lopettaminen (olkoonkin että vain yhden ottelun ajaksi) koska lippuja ei saa heiluttaa pelin ollessa käynnissä on mielestäni lapsellista, mitä sitä kiertämään. Varsinkin jos ryhmä kutsuu itseään nimenomaan kannattajayhdistykseksi.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Itse en kannattajakatsomossa istu, joskin sen välittömässä läheisyydessä. Tähän osasyynä on vieressä istuvan vanhan miehen jota isäkseni myös nimitetään jaksamattomuus seistä koko peliä. Kuitenkin aina silloin tällöin käyn kannattajakatsomossa kavereita morjestamassa. Aina tällöin itseäni kuitenkin vituttaa se kun mitään ei pelin aikana näe lippujen takaa. Tokikaan asiasta en kehtaa valittaa enkä näe edes syytä valittaa koska osaston työ ottelutapahtumien tunnelman eteen on kertomattakin selvää, ja itsekin haluaisin kehittää suomalaista kannattajakulttuuria keski-euroopan suuntaan. Ne liput ovat perkeleen hienoja, ja tekevät omista vaikuttavan näköisiä. Itse en lippuista edes pelin aikana luopuisi mistään hinnasta.

Kuitenkin.

Tappara on tehnyt asiakastyytyväisyyskyselyn ja itselläni ei ainakaan ole syytä alkaa siitä nurisemaan. Jos heidän ottelutapahtumissaan ei pelien aikana haluta lippuja heilutettavan, niin heillä isännöijinä on se oikeus kieltää. Boikotti on mielestäni hölmöä itkemistä, etenkin kuin osaston kanta on varmasti jo aiemmin tullut selväksi. Itse en pidä kouluvaltauksista tai muistakaan vastaavista mielenilmauksista, koska ne ilmentävät meidän suomalaisten uusavuttomuuden ja itsekkyyden kulttuuria. Myös tästä saan samoja energioita. Ei saatu tahtoamme läpi, niin nyt kollektiivisesti tehdään kaikesta turhan vaikeaa ja vieläpä näyttävällä tavalla.

Etenkin paikallispeleissä joukkueelle omien tuki on poikkeuksellisen tärkeää, ja jos joku sanoo, että Tappara on tämän linjauksen tehnyt nimenomaan hiljentääkseen osaston, niin onhan se perhanan fiksua kävellä kassit perseessä sieltä ulos.
 
Ylös