Osasto 41

Sipsii ja salsaa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
102
Jatkan aihetta ja toistan kysymyksen mihin en ole vieläkään vastausta saanut. Osasto ei ollut paikalla pe, mutta Ultras lakanat ja liput olivat paikalla . Onko kyseessä eri ryhmä, jos ja kun Osasto ei paikalla ollut ja heidän materiaalia ei ollut paikalla.
Mitä olen ymmärtänyt, niin Osaston alla toimii monta omaa pientä kannattajaryhmää*. Paikalla oli siis tämä oma pieni kannattajaryhmä, mutta ei edustanut Osastoa.

(*kannattajaryhmä on mielestäni hieman huono sana, sillä ennemmin ne ovat niitä omia kaveriporukoita, jotka kannattavat miten haluavat. Näistä kaveriporukoista ja yksittäisistä helkilöistä sitten muodostuu kokonaisuudessaan Osasto (tämä oma ymmärrys, mitä tätä ketjua olen lukenu, korjatkaa jos meni jotain väärin))
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 782
Jatkan aihetta ja toistan kysymyksen mihin en ole vieläkään vastausta saanut. Osasto ei ollut paikalla pe, mutta Ultras lakanat ja liput olivat paikalla . Onko kyseessä eri ryhmä, jos ja kun Osasto ei paikalla ollut ja heidän materiaalia ei ollut paikalla.
Ihan Osaston porukkaa ovat nämäkin. Olivat ostaneet matsiliput ennen boikottipäätöstä ja olivat siksi paikalla.
 

Rst83

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
439
Siihen aiemmin viittasin ja sama se on tapparan isännöimissäkin. Sinne on tietty määrä niitä seisomapaikkoja ja that's it. Mikä tässä nyt ei mene sinulle perille?
Kyllä sen ymmärrän että tietty määrä seisomapaikkoja.

Mutta se mistä aiemmin puhuin niin tarkoitan että voihan osasto ostaa vaikka koko vieras päädyn paikat itselleen. Ei sitä voi mikään estää.

Ja nyt lopetan tämän vääntämisen asiasta.
 

SaluunaLoyal

Rivipelaaja
Viestejä
20
Otetaan esimerkiksi Ässät - Ilves ja meillä on siellä ultra lippu?
Veikkaan että monelle tulee putka reissu.
Taannoin kun pudotettiin Ässät sääleissä ja sen jälkeen pelattiin legendaarinen Tappara sarja.
Itse Porissa paikanpäällä olleena, siellä ollut yhtään mitään rähinää mutta tuo ultra lippu provosoi.
Ehkei Jonnet tajuu?
Väsynyt trolli, takas tappara.co :hon siitä
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 782
Kyllä sen ymmärrän että tietty määrä seisomapaikkoja.

Mutta se mistä aiemmin puhuin niin tarkoitan että voihan osasto ostaa vaikka koko vieras päädyn paikat itselleen. Ei sitä voi mikään estää.

Ja nyt lopetan tämän vääntämisen asiasta.
No kun ei voi. Sinne on tappara myynyt kausikorttejakin. Parempi tosiaan että lopetat nyt vääntämisen.
 

Koivane

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
796
Tuleva Lauantai 18.3. Olis yks ehdotus sille peli päivälle, kun on tuo NHL tapahtuma tuolla Sorsapuistossa niin miten jos Osasto kerääntyisi sinne tiettyyn aikaan ja sieltä sitten kimpassa mentäisiin kulkueena Nokia Arenalle laulut raikuen. Ilmeisesti viaplay kameroineen paikanpäällä niin saisi sitä näkyvyyttä samalla vaikka sitten.
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
827
Kyllä sen ymmärrän että tietty määrä seisomapaikkoja.

Mutta se mistä aiemmin puhuin niin tarkoitan että voihan osasto ostaa vaikka koko vieras päädyn paikat itselleen. Ei sitä voi mikään estää.

Ja nyt lopetan tämän vääntämisen asiasta.
Huomioon ottaen naapurin suhtautumisen kannattajatoimintaan niin niillä paikoilla ei saa seistä ja taputtaminenkin on sallittua vain maalin tullessa. Noh... vitsit sikseen, mutta vaikeaahan tuo tosiaan on johtuen kausaripaikoista ja pitäisi kuitenkin olla jo heti kauden alussa ostamassa koko katsomoa "itselleen", jos ei halua muita yksittäisiä henkilöitä sinne väliin.

Nythän playoffeja varten vieraspäätyyn ei myydä kausareita ollenkaan, joten mahdollistaako tuo muutoksia seisomakatsomoon? En tosin pidättelisi hengitystä sen suhteen :D
 

torspo40

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
219
Kiitos illan nauruista kyllä tälle keskustelulle, kannattajakulttuuri Tampereella on melko hyvällä tolalla jos isoin huolenaihe on jokin teksti lipussa. Edes Ilveksen some ei näemmä pelännyt esitellä tuota. Mutta ehkä en jonnena vain nyt ymmärrä tätä välitöntä vaaraa.
Ole hyvä ja naurun päälle on hyvä mennä nukkumaan.
Tampereella on varmasti valtakunnan suurin ja tasokkain kannattakultuuri.
Ei siinä mitään ja hienoa, että halli on nykyään aina lähes täynnä.
Jotenkin huomaa vaan, että tämä uusi hype ei välttämättä kunnioita perinteitä?
Niin boomerihan minä olen, nippanappa tänne osaan kirjoittaa...
 

Liitteet

  • IMG-20230308-WA0000.jpg
    IMG-20230308-WA0000.jpg
    434,3 KB · kertaa luettu: 113

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 126
Ole hyvä ja naurun päälle on hyvä mennä nukkumaan.
Tampereella on varmasti valtakunnan suurin ja tasokkain kannattakultuuri.
Ei siinä mitään ja hienoa, että halli on nykyään aina lähes täynnä.
Jotenkin huomaa vaan, että tämä uusi hype ei välttämättä kunnioita perinteitä?
Niin boomerihan minä olen, nippanappa tänne osaan kirjoittaa...

Olen samaa mieltä kulttuurin tasosta täällä mutta välillä ihmettelen että mitä nämä perinteet ovat? Ne kun säännöllisin väliajoin nousevat keskusteluun mukaan ja itse muistan sellaisia aikoja kun mietittiin ovatko laulaminen tai edes seisominen perinteiden mukaisia juttuja.
 

torspo40

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
219
Olen samaa mieltä kulttuurin tasosta täällä mutta välillä ihmettelen että mitä nämä perinteet ovat? Ne kun säännöllisin väliajoin nousevat keskusteluun mukaan ja itse muistan sellaisia aikoja kun mietittiin ovatko laulaminen tai edes seisominen perinteiden mukaisia juttuja.
No itse en asian kanssa ole joutunut tekemisiin kuin yhden kerran, oisko 1981 Tappara - Kärpät finaali ja olin jostain sinne lipun seisomakatsomaan saanut ja täyttä kurkkua huusin et Kärpät!
Joku Tapparan herrasmies sitten ojensi, jos olet Tamperelainen niin noin et voi huuhdella.
Otin kyllä neuvosta vaarin, et näinhän se on.
Mieluummin mestaruus Tampereelle kuin muualle.
No omaan leiriin kyllä jo sopisi tulla, pitkä on ollut aina -85.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 526
Nautitaan tästä mitä nyt on, mutta kyllä tämä hype hiipuu jos joukkue kunnolla useiksi vuosiksi kyykkäisi. Usko pois.
Siis hype varmasti laantuisi, ihmisiä kävisi vähemmän peleissä ja tunnelma olisi huonompi kuin nyt, mutta ei se Osastosta johtuisi. Eihän kukaan oikeasti kuvittele, että Ilveksen menestyminen jotenkin näyttelisi mitään roolia Osaston toiminnassa. He ovat ultras kannattajia, he laulavat, taputtavat ja kannustavat pelin alusta loppuun pelattiin me suomen mestaruudesta tai rautaliigan karsinnoissa.

Sitä isoa massaa siinä Osaston ympärillä varmasti menestys ohjailee, mutta ei Osastoa.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 782
Ole hyvä ja naurun päälle on hyvä mennä nukkumaan.
Tampereella on varmasti valtakunnan suurin ja tasokkain kannattakultuuri.
Ei siinä mitään ja hienoa, että halli on nykyään aina lähes täynnä.
Jotenkin huomaa vaan, että tämä uusi hype ei välttämättä kunnioita perinteitä?
Niin boomerihan minä olen, nippanappa tänne osaan kirjoittaa...
Mitä ihmeen perinteitä tässä nyt pitäisi kannattajana kunnioittaa?
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 516
Mitä ihmeen perinteitä tässä nyt pitäisi kannattajana kunnioittaa?
Sitä että käsi kädessä huudetaan yhdessä "Manse!" tapparan kannattajien kanssa ja toivotaan että Tamperelainen voittaa. Ehkä joku yhteinen kannattajaryhmäkin olisi hyvä, esimerkiksi vaikka SiniOsasto tai OsastoOranssit, kunhan ei sitten heilu mitkään väkivaltaliput.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 593
Sitä isoa massaa siinä Osaston ympärillä varmasti menestys ohjailee, mutta ei Osastoa.

Totta. "Ultraa" ei varmaankaan ohjaile. Siinä fanikatsomossa on paljon fiiliksen takia sinne tulevia, jotka ei käy myös futispeleissä ja jotka ei ole ns ultra-leveliä itse. Menestys, täydet hallit ja hyvä meno katsomossa varmasti kasvattaa Osaston jäsenmäärää. Kuten muittenkin pelissä käyvien.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 362
No itse en asian kanssa ole joutunut tekemisiin kuin yhden kerran, oisko 1981 Tappara - Kärpät finaali ja olin jostain sinne lipun seisomakatsomaan saanut ja täyttä kurkkua huusin et Kärpät!
Joku Tapparan herrasmies sitten ojensi, jos olet Tamperelainen niin noin et voi huuhdella.

Eli et tainnut tuolloin...kaan paljon peleissä käydä?

Tai no, en minkään Tapparan peleissä, mutta kyllä me Ilveksen pelissä huudettiin, kannustetiin ja taputettiin.. siinä 70/80 lukujen taiteessa. Me junnut hakattiin kaksinkäsin täysiä kakkoslaitaa kannustuksen ohessa. Kukaan ei huutamista ja eläytymistä pahalla katsonut.. niin kaukaa ehkä ne kannattajakulttuurin erot kumpuavat.

Toki ei tuolloin mitään järjestäytynyttä Osaston kaltasta ryhmää ollut, eikä chantatty. Ekoja yhtenäisempiä kannustuksia oli kasarin loppupuolella ja ysärin alun fanimatkoilla. Ennen Osastoa 2000 –luvulla oli myös muutama chantti vierasmatkoilla, vaan aika vaisuja toki nykymenoon verrattuna.

"Ei meluta saa, ei itkeä saa, Raipe voi tulla maalin taa, Raipen lätty matkaan jo käy"
"Gretski on amerikan Raimo Helminen, heij, Raimo Helminen, Heij" josta toki Jokerit pleijarissa laulettiin "Jokerit on nuorempi kuin Raimo Helminen"

Rautakorvesta ja Miska Kangasniemestä oli Eppujen Baarikärpäsestä kehitetty biisi, jonka sanat olen kyllä jo unohtanu… ja oli niitä muitakin (Dudaa laulettiin myös Osastoa edeltäneen Troopsin alotellessa).


Vasta Osaston perustaminen toi asiaan järjestäytynyttä hommaa ja Bluesia vastaan vierasmatkalla oli ensimmäisiä kokonaisvaltaisa kannustuksia. Poliisi oli myös kuullut että tulisi oikein järjestäytynyt kannattajaryhmä ja olivat sielä isolla joukolla ja ottivat kuvia faniryhmistä. Käväsin vähän polliisien esimieheltä kysymässä syytä tähän, olivat vähän harmaalla alueella, koska rikosepäilyjä ei ollu, eikä tuollosen lain mukaan poliisiis saanu vaan varoiksi otella etukäteen ihmisten tunnistetietoja haltuun.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös