Niilon Pojat

Se perseily nyt on vaan aika subjektiivinen kokemus. Perseilyä se ei ole ainakaan pelaajien, kannattajien ja suuren osan muuta jalkapalloyhteisöä mielestä.
Ei mutta perseilyä se on viranomaisten, poliisien ja esim liiton mielestä.

Ikävästi ne on vaan kiellettyjä mutta silti sama jatkuu. Ja olisi pitänyt pitää matalaa profiilia kun hupilupikeissi tuli vastaan. Siitä pystyi jo päättelemään paljonkin.
 
Poliisi tai liitto ei voi silti antaa porttikieltoja jalkapallo-otteluihin. Seurajohto on kuitenkin tehnyt päätöksen antaa porttikieltoja väitetyille pyrottajille.

Kumpaa seuran pitäisi miellyttää? Poliisia vai kannattajia?
Poliisia/viranomaisia koska loppupeleissä sääntöjen ja lakien noudattaminen menee kannattajien edelle. Loppupeleissä seura jos ei saa tilannetta hallintaan, kärsivät he siitä.

Saattaa loppukausi esim olla vähän liian pitkä, mutta toisaalta saa siinä peiliinkin katsoa.
 
Eli ymmärränkö oikein että perseillään kerta toisensa perään ja sitten kiukutellaan kun rangaistaankin kovemmin? :D
Poliisia koska loppupeleissä sääntöjen ja lakien noudattaminen menee kannattajien edelle.
Kuten yllä mainittiin jo Mikä laki edellyttää porttikiellon antamisen?

Mitäs sieltä nyt on mielestäsi perseilty, pyroja? Pyrot kuuluvat ultra kannattamiseen joten ei se tosiaan ole mitään perseilyä vaan joukkueen kannattamista. :D

Jokaisessa Niiloja/Osastoa koskeveissa viesteissäsi on pelkkää negaa, he kuitenkin luovat tunnelman Ilveksen ottelutapahtumissa et sinä. Voit näyttää vaikka seuraavassa ottelussa kannattajapäädyssä mitä mielestäsi on kannattaminen kun kaikki on kerta aina niin paskaa.
 
Mikä laki edellyttää porttikiellon antamisen? Laki ei edes tunne sellaista asiaa kuin porttikielto
Eikös kuitenki tapahtuman järjestäjällä ole oikeus jne... Mutta Niilot, nyt vähän sitä pelisilmää. Pyrot oli kiellettyjä ja niistä oli varoitettu. Neuvottelut käntiin ja boikotit helvettiin. Toimitaan niinkuin aikuisten maailmassa. RNS ei ole eilisen teeren poika vaan fiksu ja arvostettu hahmo Tampereen bisnesmaailmassa. Kyllä hän ymmärtää Niilojen arvon katsomossa
 
Poliisi tai liitto ei voi silti antaa porttikieltoja jalkapallo-otteluihin. Seurajohto on kuitenkin tehnyt päätöksen antaa porttikieltoja väitetyille pyrottajille.

Liitto voi määrätä vaikka ottelut pelattavaksi kokonaan ilman yleisöä, tai tietyt katsomot ilman yleisöä. Onhan tämä nähty jo HJK:n tapauksessa. Samalla ilmoitettiin, että koskee muitakin joukkueita. Se oli suora uhkaus.

Mikä laki edellyttää porttikiellon antamisen? Laki ei edes tunne sellaista asiaa kuin porttikielto

"Porttikielto" ei ole mikään virallinen termi. Lain mukaan pääsy tapahtumiin voidaan estää esim järjestyshäiriöiden tapauksessa. Oikeastaan pakko, jos esim alkoholia halutaan myydä tilausuudessa.
 
Laki ei helkatti tunne porttikieltoa, mutta ovatko Niilot niin junnuja etteivät vaikkapa yöjuottoloissa ole ikinä käyneet... Wikipedia on lähteistä paskoin, mutta olen nyt laiska:

Porttikielto tarkoittaa henkilölle tai ryhmälle annettua kieltoa mennä määrättyyn tilaan, paikkaan, yleisötilaisuuteen tai muuhun julkiseen tapahtumaan. Porttikiellon syynä on yleensä vahingonteko tai häiriökäyttäytyminen. Porttikiellon saantia kutsutaan myös mustalle listalle joutumiseksi. Laki ei tunne porttikiellon käsitettä. Sitä voidaan kuitenkin perustella järjestyksenvalvojan oikeudella estää pääsy mahdollisesti ongelmia aiheuttavilta henkilöiltä ja julkisrauhan säilyttämisellä
 
Laki ei helkatti tunne porttikieltoa, mutta ovatko Niilot niin junnuja etteivät vaikkapa yöjuottoloissa ole ikinä käyneet... Wikipedia on lähteistä paskoin, mutta olen nyt laiska:

Porttikielto tarkoittaa henkilölle tai ryhmälle annettua kieltoa mennä määrättyyn tilaan, paikkaan, yleisötilaisuuteen tai muuhun julkiseen tapahtumaan. Porttikiellon syynä on yleensä vahingonteko tai häiriökäyttäytyminen. Porttikiellon saantia kutsutaan myös mustalle listalle joutumiseksi. Laki ei tunne porttikiellon käsitettä. Sitä voidaan kuitenkin perustella järjestyksenvalvojan oikeudella estää pääsy mahdollisesti ongelmia aiheuttavilta henkilöiltä ja julkisrauhan säilyttämisellä
Pitääkö tämä uudestaan kertoa? Niilon pojat protestoivat kohtuuttomia rangaistuksia. Kohtuuttomat rangaistukset ovat siis nämä porttikiellot. Seura voisi olla ihan hyvin antamatta niitä ja kannattajat olisivat taas matseissa ja laulu raikaisi. Mutta ei kun pitää tehdä virkavalta mahdollisimman tyytyväiseksi ja ampua samalla itseä jalkaan tuhoamalla tunnelma ottelutapahtumista.
 
Onhan tää valitettava tilanne tosiaan sikäli, että ei oo ollu mitään perseilyä, häiriötä ja ennen kaikkea kukaan ei oo vielä häiriintynyt mistään koko uuden Tammelan aikakaudella vielä kertaakaan.

Mutta nyt järjestäjä on siitä huolimatta löytänyt syyn, puuttunut siihen ja näin ottelutapahtuma on taas ottanut yhden askeleen eteenpäin parempaan suuntaan. Tai siis niin sen täytyy olla?

Näin tämän koen ja näen.
 
Pitääkö tämä uudestaan kertoa? Niilon pojat protestoivat kohtuuttomia rangaistuksia. Kohtuuttomat rangaistukset ovat siis nämä porttikiellot. Seura voisi olla ihan hyvin antamatta niitä ja kannattajat olisivat taas matseissa ja laulu raikaisi. Mutta ei kun pitää tehdä virkavalta mahdollisimman tyytyväiseksi ja ampua samalla itseä jalkaan tuhoamalla tunnelma ottelutapahtumista.
Virkavalta kannattaa pitää tyytyväisenä, ettei pian olla tilanteessa jossa kannattajapääty suljetaan tai pahimmassa tapauksessa pelataan ilman katsojia.
 
Virkavalta kannattaa pitää tyytyväisenä, ettei pian olla tilanteessa jossa kannattajapääty suljetaan tai pahimmassa tapauksessa pelataan ilman katsojia.
Tyhjä se on myös silloin kun kannattajia ei pidetä tyytyväisinä. Ehkä kaikista paras ratkaisu olisi pitää kummatkin tyytyväisenä. Tälläisissä tilanteissa vain ikävä kyllä miellytetään pelkästään poliisia ja haitataan kannattajia.
 
Viimeksi muokattu:
Ei annettuja rangaistuksia voi koskaan perua kiristysten jälkeen. Eikä oikein boikottiakaan voi perua, jos tavoitteet ei täyty. Sikäli tilanne ei näytä kyllä hyvältä. Näin kun jatkuu pitkään, niin voittajia ei ole.
 
Takaisin
Ylös