Niilon Pojat

Kävin kanssa eilen vakoilemassa matsin Helsingissä, kun sattui osumaan sopivasti aikatauluun.

Ottelussa oli kyllä hieno yleistunnelma. Saa olla onnellinen, että Suomen futiksessa on päästy parhaimmillaan jo tähänkin pisteeseen, vaikka kaikkea tehdäänkin pienemmässä mittakaavassa vähänkään suurempaan futismaahan verrattuna. Pohjia luodaan yleisellä tasolla.

Pelipäivävalinta toki varmasti vei ihan parasta potkua. Mitä tuo kyseinen kohtaaminen olisikaan ollut lauantaisena iltana niin, että ilvesläisiä olisi lähtenyt vielä tavanomaista merkittävämpi määrä liikenteeseen.

Teikäläiset vetivät eilen kyllä taas todella kovalla asenteella läpi ottelun, vaikka olikin huomattavasti pienempi poppoo vs. kotipäädyssä. Muutenkin on nyt todella hienoa omaan makuun nämä aktiivisesti lippuja ilmassa läpi ottelun pitävät ryhmittymät. Lisää tekemisen meininkiä valtavasti ja onhan tuo Klubipäätykin mennyt huomattavasti parempaan suuntaan, kun tässäkin puolessa on aktivoiduttu nykyiselle tasolle.

Ainoa asia, josta tulin antamaan teille vähän kritiikkiä, niin ihmettelin tuota rumpunne soundia. Kuulosti omaan korvaan kyllä todella provosoivalta, turhan korkealta ja kuormittavalta. Hieman vei parasta pontta itse kannatuksesta, kun rumpu vei niin valtavasti ilmatilaa voimakkuudellaan. Nämä ovat tunnetusti makuasioita, mutta tällainen huomio täältä suunnalta. Ehkä kontrasti oli senkin takia niin suuri, kun taas vastaavasti mielestäni eilinen Klubipäädyn rummun soundi oli yksi parhaimpia, mitä minulle on tullut Suomessa vastaan. Lähti kovin matalalta ja sitä kautta huomattavasti miellyttävämpi.

Näyttääs kuulkaa siltä, että me viedää vieraisiin vähintään sata kannattajaa kaks kertaa samalla viikolla. Eteenpäin on jumalauta menty.

Jos missasit eilisen, niin lauantaista ny et ainakaa halua missata, joten ilmot sisää: Bussikuljetus LA 4.10. SJK - Ilves

Ainoa asia, josta tulin antamaan teille vähän kritiikkiä, niin ihmettelin tuota rumpunne soundia. Kuulosti omaan korvaan kyllä todella provosoivalta, turhan korkealta ja kuormittavalta. Hieman vei parasta pontta itse kannatuksesta, kun rumpu vei niin valtavasti ilmatilaa voimakkuudellaan. Nämä ovat tunnetusti makuasioita, mutta tällainen huomio täältä suunnalta. Ehkä kontrasti oli senkin takia niin suuri, kun taas vastaavasti mielestäni eilinen Klubipäädyn rummun soundi oli yksi parhaimpia, mitä minulle on tullut Suomessa vastaan. Lähti kovin matalalta ja sitä kautta huomattavasti miellyttävämpi.
Antaisin itse isot pisteet ja kiitokset meidän rumpalille. Rumpukalvon soundi oli kuitenkin tosiaan terävä ja diskanttinen. En ole oikeastaan ajatellut asiaa - tärkeää että ääni kantaa. Olin melkein rummun vieressä, enkä siltikään häiriintynyt, mutta seurueen lapsijäsen joutui etsimään paikan loitommalta.

Ihannemaailmassani meillä olisi viisi rumpua, eri taajuuksilla, jotka saisivat vastustajajoukon rytmit aina kuulostamaan epätahtisilta ja surkeilta. Tällaista kuulee joskus - esim Kaiserslauternin rumpalit <3

Antaisin itse isot pisteet ja kiitokset meidän rumpalille.
Multa sama. Toisella puoliajalla huomasin, että rumpali oli vaihtunut yhteen junnuun, jonka en ole koskaan ennen nähnyt hoitavan tota duunia ainakaan edustuksen peleissä (onko yksi Vestiton rumpaleista kakkosessa, en tiedä). Hyvin veti thumbsup

Lukekaa kommentit. Ehkä joidenkin meikäläisten ei kannattaisi poistua kotoaan. Tamukkien kanssa voisi ottaa metsähipat, niin ei tarvitsisi lähteä mainostamaan typeryyttään muille paikkakunnille.

Lukekaa kommentit. Ehkä joidenkin meikäläisten ei kannattaisi poistua kotoaan. Tamukkien kanssa voisi ottaa metsähipat, niin ei tarvitsisi lähteä mainostamaan typeryyttään muille paikkakunnille.

Jostain syystä nää kommenttien kirjottajat unohtaa mainita sen kuinka tämän kyseisen bussin kuljettaja ajaa ilveksen kannattajaa päin. Todella idioottimaista toimintaa kuskilta

Jostain syystä nää kommenttien kirjottajat unohtaa mainita sen kuinka tämän kyseisen bussin kuljettaja ajaa ilveksen kannattajaa päin. Todella idioottimaista toimintaa kuskilta
Otan tuon väitteen hyppysellisellä suolaa, vaikka en kokonaan tyrmääkään. Jos bussi ei ollut jalkakäytävällä, niin ehkä kannattaa miettiä, miksi joku ylipäätään seisoo keskellä ajoväylää liikenteen tiellä.

Otan tuon väitteen hyppysellisellä suolaa, vaikka en kokonaan tyrmääkään. Jos bussi ei ollut jalkakäytävällä, niin ehkä kannattaa miettiä, miksi joku ylipäätään seisoo keskellä ajoväylää liikenteen tiellä.
Ota ihmeessä, lähdekritiikki on tervettä. Mutta vierestä katsoneena oli aika selvä keissi, että bussikuski painoi reippaasti kaasua, vaikka edessä oli 2-3 aivan kiltisti käyttäytynyttä meikäläistä. Jos joku sai tilanteen videolle, niin jakakaa ihmeessä. Kyllä mullakin keittäisi yli jos joku yrittäisi ajaa mun päältäni.

Niin kyseessä on stadionin piha-alue jossa kävelijät ja autot liikkuvat samalla alueella sekaisin. Eli ei mitään erillistä ajoväylää tai jalkakäytävää. Kyseissä olevassa paikassa on vierasjoukkueen kannattajien bussit aina. Täysin käsittämätöntä että ison ihmismassan sekaan päästetään tollanen ikivanha Lontoon bussi josta näkyvyys on rajallista. Tuon Lontoon bussin kuljettaja tosiaankin lähti pelottelemaan ja liikuttamaan hitaasti eteenpäin vaikka edessä seisoi useita ihmisiä. Ilmeisesti oli kiire kotiin saunaan tms. Kun olisihan se voinut vaan odottaa että järkkärit ja poliisit tekee tilaa sille. Tilanteessa siviilipoliisit myös toruivat tuota Lontoon bussin kuljettajaa.

Mahdoitko olla itse paikalla, hyvin ilmeisesti et?

Kieltämättä pieni härdelli siitä sitten muodostui, mutta kukaan ei käynyt kuljettajaan millään tavalla käsiksi.

Niin kyseessä on stadionin piha-alue jossa kävelijät ja autot liikkuvat samalla alueella sekaisin. Eli ei mitään erillistä ajoväylää tai jalkakäytävää. Kyseissä olevassa paikassa on vierasjoukkueen kannattajien bussit aina. Täysin käsittämätöntä että ison ihmismassan sekaan päästetään tollanen ikivanha Lontoon bussi josta näkyvyys on rajallista. Tuon Lontoon bussin kuljettaja tosiaankin lähti pelottelemaan ja liikuttamaan hitaasti eteenpäin vaikka edessä seisoi useita ihmisiä. Ilmeisesti oli kiire kotiin saunaan tms. Kun olisihan se voinut vaan odottaa että järkkärit ja poliisit tekee tilaa sille. Tilanteessa siviilipoliisit myös toruivat tuota Lontoon bussin kuljettajaa.

Mahdoitko olla itse paikalla, hyvin ilmeisesti et?

Kieltämättä pieni härdelli siitä sitten muodostui, mutta kukaan ei käynyt kuljettajaan millään tavalla käsiksi.
Ristiriidassa Instagramin omilla nimillä jätettyjen kommenttien kanssa, totuus kai jotain näiden väliltä. Whatevö, en oikeasti välitä, kunhan ulisen. Meidän kannattajille aina sattuu ja tapahtuu, ja kaikki vika on aina 100 % siinä toisessa osapuolessa, ja itseasiassa me ollaan aina puhtoisia enkeleitä, joita on aina vain kohdeltu kaltoin. Hmm. Mulle on kotona opetettu, ettei parkkiksella kävellä keskellä väylää vaan sivussa, ihan vaan siksi, että autotkin mahtuu liikkumaan, kuten normaalia kohteliaisuutta on. Ja pää pyörii kuin pöllöllä, ettei joku vanhus aja päin. Meitsin sukupolvi kasvatettiin niin vahvasti häpeällä, että edelleen tarkkaillaan ympäristöä kuin haukka, ettei vaan oltaisi kenenkään tiellä ja vaivaksi.

ps. eräs edustaa taas tuon julkaisun kommenteissa

Ristiriidassa Instagramin omilla nimillä jätettyjen kommenttien kanssa, totuus kai jotain näiden väliltä. Whatevö, en oikeasti välitä, kunhan ulisen. Meidän kannattajille aina sattuu ja tapahtuu, ja kaikki vika on aina 100 % siinä toisessa osapuolessa, ja itseasiassa me ollaan aina puhtoisia enkeleitä, joita on aina vain kohdeltu kaltoin. Hmm. Mulle on kotona opetettu, ettei parkkiksella kävellä keskellä väylää vaan sivussa, ihan vaan siksi, että autotkin mahtuu liikkumaan, kuten normaalia kohteliaisuutta on. Ja pää pyörii kuin pöllöllä, ettei joku vanhus aja päin. Meitsin sukupolvi kasvatettiin niin vahvasti häpeällä, että edelleen tarkkaillaan ympäristöä kuin haukka, ettei vaan oltaisi kenenkään tiellä ja vaivaksi.

Voin hyvällä omatunnolla vakuuttaa että näin tuo tapaus meni kuten sen kuvailin. Niin se paikka ei oikeastaan edes ole parkkialue, vaan stadionin takana oleva piha. Ja niin, pitäisihän aikuisen ihmisen ymmärtää varoa mutta sitten taas toisaalta. Tuohon paikkaan tulee iso joukko humalassa olevia ihmisiä joten isoimman varovaisuuden kanssa saisi olla liikkeellä raskaan ajoneuvon kuljettaja. Terveisin toisen kannattajien bussin kuljettaja. Ps. Katselin aivan vierestä koko tapahtumaketjun.

Sä nettiritari varmaan olit paikalla?
Ai et ollut.
Yllättyneet parijonoon.

Jatka nettiritarointia, tee vaikka tili mouhofoorumille.

Jos bussin ikkunan rikkominen pitää paikkansa niin minkä takia tuo sitten tehtiin? Ymmärrän että humalassa saattaa mennä yli mutta eikö pelkkä sanallinen huomautus kuskille riitä...
Ikkuna hajosi, mutta vanhassa bussissa todella kepeästi ilman tarkoitusta hajottaa sitä. Vasta sitten kun kuski avasi ikkunan, pääsi ihmiset juttuetäisyydelle hänen kanssaan ja nauraessaan hänelle kohdistuneisiin huutoihin, suuttui eräs kannattaja ja tarttui kuskia riveleistä, jonka johdosta hän lensi maijan kyytiin.

Kuskia ei lyöty eikä satutettu, mutta hän varmasti sai hyvän oppitunnin kärsivällisyydestä ja kuinka sitä ei kannata menettää ajaessaan bussia ihmismassaa kohti.

Viimeksi muokattu:
Ikkuna hajosi, mutta vanhassa bussissa todella kepeästi ilman tarkoitusta hajottaa sitä. Vasta sitten kun kuski avasi ikkunan, pääsi ihmiset juttuetäisyydelle hänen kanssaan ja nauraessaan hänelle kohdistuneisiin huutoihin, suuttui eräs kannattaja ja tarttui kuskia riveleistä, jonka jälkeen hän lensi maijan kyytiin.

Kuskia ei lyöty eikä satutettu, mutta hän varmasti sai hyvän oppitunnin kärsivällisyydestä ja kuinka sitä ei kannata menettää ajaessaan bussia ihmismassaa kohti.
Ja taas ristiriitainen kommentti. Aiemmassa vakuutettiin, että mitään ei tapahtunut, mutta tässä myönnettiin että bussin lasi hajotettiin ja kuskiin kyllä käytiin käsiksi. Riveleihin käsiksi käyminen on sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Puhumattakaan siitä bussissa istuneiden ulkopuolisten ihmisten pelosta. Eikä se lasi vahingossa mennyt rikki vaikka miten vanha oli, kyllä se tarkoituksellista voimaa tarvitsi.

Oon sitä ikäluokkaa, että me perseiltiin ihan kunnolla ja vielä rehellisen valkoroskaisesti ylpeiltiin sillä. Joten ei ihan mene kaaliin tämä nuorison "eiii ei me oikeesti mitään, ne possut vaan kävi kimppuun :(" valehtelu. Kaikki aina muiden vika, kuten nykyihminen toki yleisesti ottaen uskoo. Näkyy myös tuolla Instagramin kommenteissa, "kuka ottaa vastuun, ilves haloo???" No vittu ne perseilleet ihmiset itse.

Ja taas ristiriitainen kommentti. Aiemmassa vakuutettiin, että mitään ei tapahtunut, mutta tässä myönnettiin että bussin lasi hajotettiin ja kuskiin kyllä käytiin käsiksi. Riveleihin käsiksi käyminen on sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Puhumattakaan siitä bussissa istuneiden ulkopuolisten ihmisten pelosta. Eikä se lasi vahingossa mennyt rikki vaikka miten vanha oli, kyllä se tarkoituksellista voimaa tarvitsi.

Oon sitä ikäluokkaa, että me perseiltiin ihan kunnolla ja vielä rehellisen valkoroskaisesti ylpeiltiin sillä. Joten ei ihan mene kaaliin tämä nuorison "eiii ei me oikeesti mitään, ne possut vaan kävi kimppuun :(" valehtelu. Kaikki aina muiden vika, kuten nykyihminen toki yleisesti ottaen uskoo. Näkyy myös tuolla Instagramin kommenteissa, "kuka ottaa vastuun, ilves haloo???" No vittu ne perseilleet ihmiset itse.
Ei nää tarinat oo mitenkään ristiriidassa. Noissa edellisissä viesteissä vaan pohjustettiin miksi tämä ikkunakin rikottiin. Kyllä siinä aika tunteissa ollaan kun monta tonnia painavalla ajoneuvolla ajetaan ihmisjoukkoon. Kyllä toi ikkunan rikkominen on se pienempi paha tässä

Totuus: lontoobussi täynnä ihmisiä ja kuski olisi halunnut lähteä liikkeelle omalla aikataulullaan. Ihmiset humaltuneena heiluvat edessä eivätkä mene omaan vierasfanien bussiin ottelun jälkeen, kuten pitäisi. Kuski sanoo, että voisitteko siirtyä edestä, että pitää lähteä ja vieraskannattajista yksi vastaa suurin piirtein näin: ”sinä odotat siinä kunnes me lähdetään”. Sitten kuskin huonoa harkintakykyä ja liikkeelle lähteminen pikku hiljaa eteenpäin hivuttautuen. Porukka provosoitui ja meni hakkaamaan bussin kylkiä ja lasia sen mennessä rikki. Myös kuskia vatvottiin sivuikkunasta yksittäisen ihmisen toimesta tämän yrittäessä sulkea sivuikkunaa.

Summa summarum: molemmat puolet tekivät virheitä, mutta pitikö se lasi paskoa ja kuskiin käydä käsiksi? Enpä tiedä.

Takaisin