Nick Baptiste

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 023
Baptiste on tyypillinen Kanadalainen pelaaja. Menee itse kiekottomana maalille ja toimittaa kiekon maalille joko vedolla tai syötöllä. Ongelma on siinnä, että muut ketjussa pelaavat kiekon kulmiin ja menevät itse kulmiin kiekottomana. Veto on hyvä ja se lähtee nopeasti ja huonoistakin asennoista. Samaten osaa hakeutua maalintekopaikoille hyvin. Terveenä ollessaan tulee olemaan Ilveksen kolmen parhaan maalintekijän joukossa ja tärkeä pelaaja playoff-peleissä.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
Baptiste on tyypillinen Kanadalainen pelaaja. Menee itse kiekottomana maalille ja toimittaa kiekon maalille joko vedolla tai syötöllä. Ongelma on siinnä, että muut ketjussa pelaavat kiekon kulmiin ja menevät itse kulmiin kiekottomana. Veto on hyvä ja se lähtee nopeasti ja huonoistakin asennoista. Samaten osaa hakeutua maalintekopaikoille hyvin. Terveenä ollessaan tulee olemaan Ilveksen kolmen parhaan maalintekijän joukossa ja tärkeä pelaaja playoff-peleissä.
Hän on tälläkin tasolla melkein 20 maalin mies, tasaisella tahdilla. Muutama nappipeli päälle, niin tilastot paranee jo huomattavasti.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 162
Baptistesta odotin itse hieman yli 30 pinnan miestä ja tiedossa oli, että syksy tulee olemaan miehelle vaikeaa. Pisteiden valossa Baptistete on kuta kuinkin tässä tahdissa, mutta sitä tuskin kukaan ei osannut odottaa, että pääosin miehen vierellä pelannut Sebok on enemmän ja vähemmän ollut alkukauden romuna.

Sebok on vältellyt jo pitkään aloituksia ja kulmavääntöjä, mutta Jukurit-pelissä Sebok ei ampunut, vaikka yhden pelkästään yhdessä ensimmäisen erän kierrossa unkarilaisella oli kolme kuti paikkaa eikä mies juurikaan kulmiin mennyt vaan koitti varovaisesti mailalla sohia sinnepäin.

Nähtäväksi jää parantaako Baptiste iltojen jo pimentyessä vai vaipuuko mies pelilliseen koomaan. Nähtäväksi jää myös se, mikä on Sebokin anti, jos kakkosketjuun hankittu sentteri pääsee pelaamaan Baptisten vieressä lähellä täyttä kuntoa.
 

Takareisi

Rivipelaaja
Viestejä
50
Joukkueen rakennetta muutettiin. Haluttiin taistelevampi ja fyysisempi joukkue. Se on totta, että taas vaihteeksi luotettiin liikaa omien arpojen kehittymiseen.
Mutta eikös mestari ite ilmottanut jossain että Baptiste painaa yli 50 pinnaa? Onko pinnat vaihtunu taisteluksi?
En sano että mies olisi ollut huono, mutta kyllähän tääkin jonkun sortin arpa oli ja siinä viuhkassa ihan joka arpa ei voita.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 927
Mutta eikös mestari ite ilmottanut jossain että Baptiste painaa yli 50 pinnaa? Onko pinnat vaihtunu taisteluksi?
En sano että mies olisi ollut huono, mutta kyllähän tääkin jonkun sortin arpa oli ja siinä viuhkassa ihan joka arpa ei voita.

Kyllä vieläkin uskon, että painaa hyvät pisteet. Tällä hetkellä ei saa kiekkoa, joten ei pääse käyttämään vahvuuksiaan. Jostain syystä kaikki hyökkäykset ajetaan ränniralliksi. Kunhan peliin saadaan järkeä aukeaa Baptisten hanat.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Eiköhän valmennus ole nähnyt samat asiat, mitä täälläkin on mainittu. Eli kemiat/pelityylit ainakaan tietyillä pelaajilla Baptisten kanssa ei nyt kohtaa yhtään. Joko haettava ketju jossa kaikki samalla aaltopituudella tai mieluummin pukukopissa ja treeneissä tähän on jo kiinnitetty huomiota ja asiaa koitetaan saada purettua auki jotta myös Baptiste pääsee käyttämään vahvuuksiaan ja vahvistamaan joukkueen tekemistä usemmassa ketjukoostumuksessa.

Kyllä tuosta paistaa läpi, että Liigatasolla tulee olemaan kova maalinsylkijä ja kovaa valuuttaa kevään peleissä.
 

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
En ymmärrä tätä hypeä miehestä. Faneilta kuultuna pisteitä on tulossa, painoarvolla tulevaisuus. Muistakaahan ettei tämä herra ole ollut mikään pisteruisku viime vuosina. Mikä ihme siinä on että sitten niitä pisteitä alkaa tulemaan loppukaudesta Ilveksessä, vaikka oikein mikään tilasto ei siihen viittaa? En oikein ole nähnyt ihmeitä kentälläkään, vaikka hetkittäisesti sydämeen pelasikin itsensä tappara-pelissä yksittäisellä suorituksella.

Toisaalta itse odotan myös niitä maaleja - ja paljon. Sekä olevan sellainen pelaaja joka nostaa kentällisen kuin kentällisen uudelle levelille. Koska menetettiin monta kärkimaalintekijää ja oletan että tämä herra on palkattu paikkaamaan maalintekijöiden aukkoa. Lisäksi koska on oletettavasti selkeästi kalliimpi kuin yksikään lähteneistä maalitykeistä.
 

KURITTAJA

Luottopelaaja
Viestejä
1 629
Oli hyvä paikka ratkaista jatkoajalla. Syöttö ei kuitenkaan ihan tainnut perille tulla jne... jotakuinkin näin. Tänäänkin hyvää tekemistä. Hankki yhden jäähynkin. Oma näkemykseni hänestä on kyllä muuttunut melko paljon. Enään en näe häntä sellaisena maalipyssynä vaan ennemminkin härkämäisenä työmyyränä. Rankkarista täytyy kyllä hivenen antaa miinusta. Näytti joltakin jota itse yrittäisin. Myös lopputulos. Isossa kuvassa kuitenkin hymyilee alkulämmöillä ja vaikuttaa velikullalta. Ei jäälläkään mikään turhake.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
604
Oli hyvä paikka ratkaista jatkoajalla. Syöttö ei kuitenkaan ihan tainnut perille tulla jne... jotakuinkin näin. Tänäänkin hyvää tekemistä. Hankki yhden jäähynkin. Oma näkemykseni hänestä on kyllä muuttunut melko paljon. Enään en näe häntä sellaisena maalipyssynä vaan ennemminkin härkämäisenä työmyyränä. Rankkarista täytyy kyllä hivenen antaa miinusta. Näytti joltakin jota itse yrittäisin. Myös lopputulos. Isossa kuvassa kuitenkin hymyilee alkulämmöillä ja vaikuttaa velikullalta. Ei jäälläkään mikään turhake.

Jatkoajalla hifkin pelaaja ehti juuri ratkaisevalla hetkellä tönäistä mailalla syöttöön ja se tulikin jalkaan. Muutenhan siinä olisi pelin ratkaisu ollut jo valmis.

Rankku oli huono. Ehkä yritti saada moken liikkumaan jotenkin ja sitten laittaa kiekon ohi, mutta mokke ei lähtenyt mukaan. Jäi tussuksi.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 388
Aika paljo tämä vahvistus jäi verrattaessa IFK,n vahvistuksiin noin yksilötasolla. Toivottavasti tosiaan otteet paranee ja alkaa tuomaan jotain lisää. Eiköhän tää kortti nyt katota isommalla vastuulla.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 723
Minusta taas on ihan hurhake…suoraan sanottuna ihan huti hankinta..mies Ei oikein tiedä missä pitäisi ja Ei kerkiä hyökkäyksiin mukaan..
Aika paljo tämä vahvistus jäi verrattaessa IFK,n vahvistuksiin noin yksilötasolla. Toivottavasti tosiaan otteet paranee ja alkaa tuomaan jotain lisää. Eiköhän tää kortti nyt katota isommalla vastuulla.
Aiheesta vasempaan…. Kun minä kirjoitan näin, niin puolentusinaa palstaveljeä niskassa.
No kuitenkin, punakone ytimessä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 908
Mun silmään loistava pelaaja. Tolla "pelisysteemillä" on vaan vaikea yksittäisen pelaajan loistaa. Mun silmään yksikään hyökkääjä ei ole loistanut tällä kaudella.

Mun mielestä Ilveksessä on todella vaikeaa kenenkään loistaa tolla "pelitavalla", paitsi veskareiden. Siihen Ilveksen pelityyli antaa mahdollisuuden joka ikinen ilta
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 942
Ei ole Baptiste ollut odotuksien mukainen ja niistä vähistä paikoista saisi pistää paremmalla prosentilla sisään. Mutta kun Ilves tuottaa tuon noin 15 laukausta maalia kohti per peli, niin kuka hyökkääjä tuossa on oikeasti päässyt loistamaan? Väläytyksiä ne kaikilla on olleet, kun suurin osa ajasta menee oman maalin varjelemiseen. Siinä hommassa Baptiste on ilmeisesti ollut ainakin valmennuksen mielestä kohtuu hyvä, kun esimerkiksi eilen peluutettiin eniten hyökkääjistä.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Ei ole Baptiste ollut odotuksien mukainen ja niistä vähistä paikoista saisi pistää paremmalla prosentilla sisään. Mutta kun Ilves tuottaa tuon noin 15 laukausta maalia kohti per peli, niin kuka hyökkääjä tuossa on oikeasti päässyt loistamaan? Väläytyksiä ne kaikilla on olleet, kun suurin osa ajasta menee oman maalin varjelemiseen. Siinä hommassa Baptiste on ilmeisesti ollut ainakin valmennuksen mielestä kohtuu hyvä, kun esimerkiksi eilen peluutettiin eniten hyökkääjistä.

Ihan hyvin kuitenkin maalipaikoissa loistettu, jos 15 maalia kohti/peli ammutusta kiekosta noin 20% on mennyt häkkiin.
 
Ylös