Moderaattoreiden toiminta

Häijään muurari

Rivipelaaja
Viestejä
77
Kai se on, ei esim Kunton tiliä ikinä moderaattorien toimesta poistettu.
Juu en poistanut itse vaan joku modeista poisti. Saanko kysyä syytä, mitä sääntöä tai käyttöehtoa rikoin? Aiemmista huhuista käsittääkseni kärsin jo rangaistukseni? Oon yrittänyt kirjottaa fiksusti ja jokanen voi hakea mun viimesimmät viestit. Mitään huhuja en kirjottanut nyt koska otin jo opiksi aiemmasta.
 
Viimeksi muokattu:

dorsku

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
671
Juu en poistanut itse vaan joku modeista poisti. Saanko kysyä syytä, mitä sääntöä tai käyttöehtoa rikoin? Aiemmista huhuista käsittääkseni kärsin jo rangaistukseni? Oon yrittänyt kirjottaa fiksusti ja jokanen voi hakea mun viimesimmät viestit. Mitään huhuja en kirjottanut nyt koska otin jo opiksi aiemmasta.
Oma mielipide: Tökeröimmät trollit äkkiä hel*****iin, mutta mielivaltaisuuden linjalle toivottavasti ei lähdetä. Muurarin viimeisimmistä toilailuista (?) ei tietoa, mutta toivottavasti modeilla on selkeä linja, jota noudatetaan.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 321
Taitaa olla aikamoinen inkvisaatio foorumilla menossa. Vääräoppiset huhuilijat poistetaan kovalla kouralla. Onko tuloksena huhuvapaa palsta?
 

Häijään muurari

Rivipelaaja
Viestejä
77
Taitaa olla aikamoinen inkvisaatio foorumilla menossa. Vääräoppiset huhuilijat poistetaan kovalla kouralla. Onko tuloksena huhuvapaa palsta?
No siis tästä ei ole edes kyse koska en ole yhtäkään huhua kirjoittanut tänne mun (ansaitun, myönnän) pelikiellon jälkeen. Ja silti mun nimimerkki poistetaan, vaikka oon mielestäni kirjottanut koko illan fiksusti? Toivottavasti tän päätöksen tehnyt mode avaisi vähän mitä foorumin sääntöä nyt rikoin? Olisi myös yleisesti porukalle hyvä tiedottaa säännöistä, niin on kaikille selkeää ihan jatkoakin ajatellen, jos on tullut muutoksia tms.

E: Ja jos joku on kiinnostunut, niin ainoat viestit tänään oon kirjoittanut "Ykkössentteri Ilvekseen?" huhuketjuun. Mun viimeisin viesti oli:

"Asioita voidaan arvioida melko luotettavasti myös ilman absoluuttisia mittareja".

Tämän jälkeen mun nimimerkki poistettiin ilman mitään perusteluita. Olisitte nyt edes laittaneet perustelut ketjuun, joka on sitä varten perustettu käsittääkseni?:

 
Viimeksi muokattu:

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 321
Mielestä toteutumattomiin huhuihin reagoidaan palstalla turhan vakavasti.
Itse suhtaudun huhuihin siten, että noin 80-90% huhuista on todennäköisesti huteja.
Huhut ovat kaikkien kiekkopalstojen suola ja viihdyttävin elementti.

Toivotaan että saat käyttäjätunnuksesi poistaneelta moderaattorilta palautetta (yksityisviestillä mieluusti).
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Nimimerkki @Häijään muurari poisto oli allekirjoittaneen inhimillinen erehdys. Ei pitänyt poistaa ketään. Piti vain käydä eri käyttäjien varoitushistoriaa läpi. Onnistuin sitten hänet poistamaan.

Olemme yksityisviestein käyneet asian läpi ja pyytänyt Häijään mieheltä nöyrästi anteeksi. Vanhaa profiilia en enää saa mistään ylös, mutta sentäs vanha nimi saatiin takaisin. Ja nyt on varoitushistoriakin nollattu.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Mielestä toteutumattomiin huhuihin reagoidaan palstalla turhan vakavasti.
Itse suhtaudun huhuihin siten, että noin 80-90% huhuista on todennäköisesti huteja.
Huhut ovat kaikkien kiekkopalstojen suola ja viihdyttävin elementti.

Toivotaan että saat käyttäjätunnuksesi poistaneelta moderaattorilta palautetta (yksityisviestillä mieluusti).
Ihan kaikkea paskaa ei kuulu toleroida täällä. Huhujen kohdalla pitää tulos tai ulos
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 321
Ihan kaikkea paskaa ei kuulu toleroida täällä. Huhujen kohdalla pitää tulos tai ulos
Vedä vähän happea, jos ei auta niin muutama päivä taukoa palstalta voi auttaa.
Aika raskasta on kannattaminen, jos huhuista mielensä pahoittaa.

Vielä muistutuksena: jos joku käyttäjä omaa paskoja mielipiteitä tai levittää epämieluisia huhuja, klikkaa käyttäjän kohdalta "Älä huomioi" nappulaa. Kummasti muuttuu foorumi miellyttävämmäksi kertaklikkauksella.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Vedä vähän happea, jos ei auta niin muutama päivä taukoa palstalta voi auttaa.
Aika raskasta on kannattaminen, jos huhuista mielensä pahoittaa.

Vielä muistutuksena: jos joku käyttäjä omaa paskoja mielipiteitä tai levittää epämieluisia huhuja, klikkaa käyttäjän kohdalta "Älä huomioi" nappulaa. Kummasti muuttuu foorumi miellyttävämmäksi kertaklikkauksella.

Olen havainnut tämän positiivisen vaikutuksen.

Toisaalta on myös tilanteita, että tämä ei toimi, koska palstakuri ei kaikilla käyttäjillä tule selkärangasta ja häpeäkseni tunnistan tämän myös itsestäni.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
601
IhanJunnu taas moderoi menemään... Säälittävää toimintaa, kun jonkun toisen viestiin kommentoi hieman humoristisesti, niin samantien heitetään viestit roskakoriin. Eikä ollut mitään mollaavaa, korkeintaan tällä hetkellä tehtävälle analyysityölle naureskelevaa itse kenenkin verkkareista...

Montako raporttia siitä tuli, saisinko tietää totuuden?
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
601
Lisäkysymyksenä voisin esittää kysymyksen viestin poistamisen syistä? Mitään ilmoitusta ei tullut, onko mielestänne hyvää ja läpinäkyvää moderointia?

Kannatan kyllä IhanJunnun heittämistä pois mode-ringistä... Syynä mielivaltainen ja perustelematon toiminta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
13 519
IhanJunnu taas moderoi menemään... Säälittävää toimintaa, kun jonkun toisen viestiin kommentoi hieman humoristisesti, niin samantien heitetään viestit roskakoriin. Eikä ollut mitään mollaavaa, korkeintaan tällä hetkellä tehtävälle analyysityölle naureskelevaa itse kenenkin verkkareista...

Montako raporttia siitä tuli, saisinko tietää totuuden?
Lisäkysymyksenä voisin esittää kysymyksen viestin poistamisen syistä? Mitään ilmoitusta ei tullut, onko mielestänne hyvää ja läpinäkyvää moderointia?

Kannatan kyllä IhanJunnun heittämistä pois mode-ringistä... Syynä mielivaltainen ja perustelematon toiminta.
Joo siivoilin tänään noita ketjuja enemmänkin. Yleensä kun noita ketjuja perkaa en silloin ole laittanut syytä, mutta voin ehdottomasti jatkossa laittaa jonkun "pysytään ketjun aiheessa" viestin siihen, kun se syy on aina sama näissä tapauksissa. Olen poistanut myös omia viestejäni tänään, kun olen huomannut niiden olevan väärässä ketjussa tai rankasti off-topicin puolella.
Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 097
IhanJunnu taas moderoi menemään... Säälittävää toimintaa, kun jonkun toisen viestiin kommentoi hieman humoristisesti, niin samantien heitetään viestit roskakoriin. Eikä ollut mitään mollaavaa, korkeintaan tällä hetkellä tehtävälle analyysityölle naureskelevaa itse kenenkin verkkareista...

Montako raporttia siitä tuli, saisinko tietää totuuden?

Hyvää palstajournalismia on moderaattorien kritiikki.
Aikoinaan laitoin itseni omaehtoiselle jäähylle ja nollasin profiilini.
Alkoi todella hivuttaa vintiltä kun joku näistä valtaa pitävistä valopäistä poisti perustelematta, jatkuvaa älytöntä mouho, mouho'-hokemista ironisoivan tekstini. Ei siinä mitään, perseilyä on suojeltava silloin kun se on keltavihreää, mutta kun poistettua tekstiä(ni) lainataan, niin on ylläpidollakin opiskelun tai peiliin katsomisen paikka.

Pyyteetöntä vapaaehtoistyötähän tuo on ja sen kyllä huomaa kun porukassa roikotetaan erästäkin 'moderaattoria' jonka oma anti on hokea perustamassaan säikeessä 'paskaa' ja 'vittua' kenenkään siihen puuttumatta.
 

Pas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
601
Joo siivoilin tänään noita ketjuja enemmänkin. Yleensä kun noita ketjuja perkaa en silloin ole laittanut syytä, mutta voin ehdottomasti jatkossa laittaa jonkun "pysytään ketjun aiheessa" viestin siihen, kun se syy on aina sama näissä tapauksissa. Olen poistanut myös omia viestejäni tänään, kun olen huomannut niiden olevan väärässä ketjussa tai rankasti off-topicin puolella.
Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

Kiitos vastauksesta. Hyvä että moderoit itse itseäsikin. Pistä myös pipoa hieman löysemmälle ja salli huumorikin keskusteluun...

Edelleen haluaisin tietää, montako raporttia siitä viestistä tuli?
 
Ylös