MM Guru 2017 | Jutustelut

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 484
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Tomsey sanoi:
Pelataanko muuten Gurussa myös ns. pronssiottelu, vai pelkästään finaali?

Kyllä meillä on ollut tapana pronssiottelukin pelata.

Onnittelut Alfred Lampaalle välieräpaikasta! Parhaani mukaan laitettiin hanttiin, muttei paremmalleen mitään mahda. Kun kerta minut pudotit, niin menehän sitten päätyyn asti. Valtava pettymyshän tämä itselleni on. Kovat oli odotukset, mutta ensimmäisen gurumitalin metsästys jatkuu sitten seuraavissa kilpailuissa.

Suuret kiitokset pudonneille Lorpalle, Ipa41:lle ja harkasammakolle! Toivottavasti jokainen nähdään jatkossakin mukana kisailemassa.

Onnittelut myös kaikille välieräkisaajille! Kova nelikko kisaa mestaruudesta.

Varsin iloinen olen siitä, ettei yksikään pari päättynyt tasan.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 583
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Kova oli tämäkin kisa. Ensimmäisen puoliskon tasapisteiden jälkeen alkoi olo asettua huolen puolelle, sillä jo ennalta käydyn voittolaukauskisan olin hävinnyt Tupsukorvalle. Onnekseni ei kuitenkaan jouduttu tuohon ratkaisuun.

Nyt sitten kootaan voimat välieriin. Korean paikan leirille ei tällä kertaa ehtinyt, mutta onneksi on jo tuorerehua saatavilla.
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 657
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

hahaa, kylläpäs jätin sitten hienon välierävedon, jestas sitä arpomista, maalimäärien mukaista tulosta mä meinasin jättää, eli ykköstä, mutta se on siä, tällä annetaan pikkasen tasoitusta, toivottavasti mun maalit osuu niin naaraan tuosta pisteet, vaikka kymppi jääkin sillon haaveeks, se on sellasta, onneks toi eka peli osuu mulle täysin, ja jatkopaikka on saletti. :D (saletti ainakin pronssipeliin...)
ja ei, ei sitä muuteta, ei veikkauskaan lappua vaihda parempaan kun sen on maksanu
 

Tomsey

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
279
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Jarno Saarinen sanoi:
hahaa, kylläpäs jätin sitten hienon välierävedon, jestas sitä arpomista, maalimäärien mukaista tulosta mä meinasin jättää, eli ykköstä, mutta se on siä, tällä annetaan pikkasen tasoitusta, toivottavasti mun maalit osuu niin naaraan tuosta pisteet, vaikka kymppi jääkin sillon haaveeks, se on sellasta, onneks toi eka peli osuu mulle täysin, ja jatkopaikka on saletti. :D (saletti ainakin pronssipeliin...)
ja ei, ei sitä muuteta, ei veikkauskaan lappua vaihda parempaan kun sen on maksanu

Ajatusvirhe, mutta minun puolestani voit merkin vaihtaa jos haluat. Niin kova luotto on omiin veikkauksiin että epäilen että saat enemmän pisteitä jos et merkkiä vaihda ;)
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 586
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Kyllähän teillä molemmilla on ainakin osa veikkauksista väärin.
Normaalistihan veikkausvihjeeni saa tietää vain kanaalin saarilla sijaitsevasta hyvän minuuttihinnan vihjepuhelimesta, jossa nauhoituksen aluksi on noin 17 minuutin jorinat statistiikkaa ja perusteluita ennenkuin päästään varsinaisiin riveihin. Mutta nyt voitte kopioida voittorivit suoraan Täältä.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 484
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Jarno Saariselle pieni kyssäri:

Onko tarkoituksella merkkinä 2, mutta tulosveikkaus 3-2 Ruotsille?Vai onko sattunut pieni näppäilyvirhe ja merkin olisi tarkoitus olla 1?
 

Ipa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
777
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Aika aikaisessa vaiheessa kesälomille jouduin ja sopivasti tuli kesäinen keli :) Onnea Saariselle jatkoonmenosta!

Erityiskiitokset Tupsukorvalle hienosta työstä. Tulevaisuudesaa tulen osallistumaan jokaiseen kisaan jonka järjestät!
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 657
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

kuten tuolla jo manasin, piti mun pelata 2 (2-3 fin) mutta koska se peli on tollein pelattu ku on niin siinä pysytään!
Mä arvoin pitkään 3-3 vetoa ja toisen suoraa voittoa, ja kun sadatta kertaa sitä säädin ja sit päätin olin jo tehny sen ristiin. Toi on ihan hyvä veto, luovun siinä kyllä vapaaehtoisesti täysoikein lisäpisteistä, mutta se on sellasta, jos haluaa (vahingossa) pelata kahta eri merkkiä on siitä hinta maksettava.

41, kiitos, tiukka vastus, kuten koko kisa on ollut tosi tasaista vääntöä, vaikka tuo tero nyt yhden kiinnityksen erehdyksessä tuohon piikkipaikkaan saikin, sunnuntaina saamme palstalle uuden gurun! :D
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 484
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Selvä. Voihan olla, että pieni moka osoittautuu jopa sinun voitoksesi. Jos Ruotsi sattuu voittamaan veikkaamillasi numeroilla, niin nappaat neljä pistettä enemmän kuin Tomsey tuosta pelistä.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 583
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Kylläpä Tero nyt myrkyn lykkäsi veikkaamalla jo hyvissä ajoin. Pää on haljeta miettiessäni, mikä koiruus tässä oikein on takana. Kuten tiedetään on mínulla käytössäni pienen armeijan kokoinen joukko neuvonantajia. Ja nyt myös ne kaikki yrittävät päästä selvyyteen, miten tuohon yllätysvetoon tulisi reagoida.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 484
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Ipa41 sanoi:
Erityiskiitokset Tupsukorvalle hienosta työstä. Tulevaisuudesaa tulen osallistumaan jokaiseen kisaan jonka järjestät!

Kiitokset itsellesi! Tämä on kyllä erittäin hienoa kuulla. Niin kauan pyritään järjestämään, kun osallistujia riittää.
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 657
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Tero on kyllä vetäny komeesti pleijaritkin, onneksi kohtaamme vasta huomenna. Ei vaan, viidenpisteen ero ei ole vielä mitään. jännäks menee. Oli kyllä komee kolmas erä, tyhjiin sitten niittasivat ja ryöstivät jäkpotin.

J
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 583
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

No nyt täytyykin sitten Suomi - pelin osua jokseenkin täysin oikein!
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 586
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Eipä tässä vielä voi sano kuka kohtaa kenet - ja missä. On näitä kisoja sen verran tullut koluttua, että ainoa mikä on varmaa on epävarma.
 

Tomsey

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
279
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Harmittava sulaminen Venäjältä, toki kuulemma suht ansaittu tulos kanukeille... Nyt täydet pisteet iltapelistä niin vielä on mahdollisuudet.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 583
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Nyt en edes käynnistä selitysgeneraattoriani. Vaikka käytössäni onkin uusin ja monilla lisäominaisuuksilla täydennetty versio tästä mainiosta toiminnallisuudesta.

Sen verran tämä kirvelevä tappio riipoo, että päätin olla vastaisuudessa osallistumatta yhteenkään gurukisaan! Ainakaan ennen seuraavaa gusukisaa.

Teronhan muuten tiedetään olevan vvv-miehiä. Tämä huomioiden ei tappioni olekaan enää niin yllättävä ja voin näin ollen kehitellä jonkinlaisen onnitteluntapaisen: Onnitteluni!
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 484
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Onnittelut Terolle ja Jarno Saariselle finaalipaikasta! Alkusarjan kaksi parasta finaalissa, joten voinee todeta, että kisan kaksi parasta taistelevat myös mestaruudesta. Mielenkiintoinen finaali edessä, kuten tietty myös pronssiottelu.

Aika selkeitä olivat molemmat välieräparit. Varsinkin Terolta vahva suoritus ennen finaalia.

Hieno päätöspäivä tiedossa.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 586
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Alfred Lammas oli, kuten yleensä, paljon pelottavampi vastus kuin mitä numerot näyttävät. Alfred uskaltaa luottaa riveissään intuitioon ja silloin kun osuu, osuu vastustajan kannalta todella kipeästi. Vilpittömästi onnea pronssikamppailuun.

Mitä nämä vvv-miehet ovat? Myönnän toki olevani joskus vasta viittä vaille valmis kun eräpäivä jo koittaa, mutta se ei selitä välieräpelimme kulkua mitenkään.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 583
Vs: MM Guru 2017 | Jutustelut

Tietenkin on tässä kontekstissa siten, että vvv on lyhenne ilmaisusta "vaikeasti voitettava vastustaja". Ja kyllä kuulumisesi tähän verraten suppeaan joukkoon jossain määrin selittää välierämme kulkua!

Tiedä tuosta intuitiosta sitten omassa pelaamisessani. Runkosarjani pohjautui kyllä aika perusteelliseen käytyjen pelien analysointiin. Sen päälle on sitten liimattava jotain "näkemistä", olkoon sitten vaikka intuitiota.

Tuossa Suomi -pelissä pääsi kyllä pintaan myös omat toiveet ja tunteet ja se tie kyllä johtaa usein harhaan. Kanada -pelissä taas voittajasta olin "varma", mutta numerot menivät sitten yhdellä pieleen. Kanada- pelin osalta "näin", että Kanada johtaa lopussa 2-1 ja iskee sitten vielä tyhjiin.
 
Ylös