MM Guru 2016 | Jutustelut

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Kiitos Unkari! USA:n viidennen maalin jälkeen toiveet nousi jo, että hyvä saldo tulossa, mutta sitten huomasin parin sankarin veikanneen 5-0 tulosta. Ja sitten Unkari painaa ylivoimalla sen tarvittavan yhden maalin. Kymppi tilille niin, että vain viuhuna kuuluu.

Baloun, tee tietä!
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 102
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Tupsukorva35 sanoi:
Kiitos Unkari! USA:n viidennen maalin jälkeen toiveet nousi jo, että hyvä saldo tulossa, mutta sitten huomasin parin sankarin veikanneen 5-0 tulosta. Ja sitten Unkari painaa ylivoimalla sen tarvittavan yhden maalin. Kymppi tilille niin, että vain viuhuna kuuluu.

Baloun, tee tietä!

Väliaikaista, ollaan kuitenkin samoissa pisteissä, mutta jostain kumman syystä laitoit itsesi edelle. Mikään argumentti ei mene läpi sitten.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Perskeles, valmentaja erotettu! Pelitapamuutos, nyt mennään eikä meinata ja taakse ei katsella!
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Baloun sanoi:
Väliaikaista, ollaan kuitenkin samoissa pisteissä, mutta jostain kumman syystä laitoit itsesi edelle. Mikään argumentti ei mene läpi sitten.
Tässä vaiheessa kisaa ei tällä ole suurtakaan merkitystä, mutta kun alkusarja loppuu ja aletaan jakaa paikkoja pudotuspeleihin, sijoituskriteerit täytyy olla selvillä. Tasapisteissä arvontaan on ikävä joutua, varsinkin kun tuo T35 ei välttämättä halua naamaansa valtakunnan verkkoon ja mikään tätä vähäisempi ei riitä tyydyttämään median kiinnostusta.
Näinpä reiluinta on valita kriteerit niin, että pelaajien tekeminen ratkaisee kaiken.
Tässä tapauksessa sijoituskriteerit ovat seuraavat:
1. Pelaajien pisteet kisassa
2. Pelaajien pisteet heidän parhaina päivinään
3. Pelaajien pisteet heidän toiseksi parhaina päivinään
4. Pelaajien pisteet heidän kolmanneksi parhaina päivinään
5. Tätä voidaan jatkaa kunnes pelaajien välille syntyy sijoituksen ratkaiseva ero
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Tero sanoi:
Tasapisteissä arvontaan on ikävä joutua, varsinkin kun tuo T35 ei välttämättä halua naamaansa valtakunnan verkkoon ja mikään tätä vähäisempi ei riitä tyydyttämään median kiinnostusta.

Olen kyllä kieltämättä suuresti pettynyt vähäisestä mediahuomiosta. Jostain tamperelaisesta teinistä jaksetaan kyllä päivittäin jauhaa viiden jutun verran, kun saman ajan voisi hyvin käyttää levittäen gurujen ilosanomaa. Jotain tartteis teherä...

Valmentajavaihdos selkeästi auttoi. Omalle puolustussiniselle lyötiin viiden miehen linja, josta ei päästy millään läpi. Luotamme jatkossa nopeiden vastaiskujen voimaan välillä kulmissa näyttävästi pörräten ja lyödään siilipuolustus oman maalin eteen. Kaikkemme tehdään 130 euron pelaajabudjetilla.

Ja noin muuten tasatilanteessa toimitaan, kuten Tero edellä esitti.
 

Tuomas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
845
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Aiempien vuosien panostusmäärät näihin kisoihin tuntitasolla ovat olleet todella kovaa luokkaa, mutta tänä vuonna velkaisen organisaation budjettia on helpotettu siirtymällä puoliammattilaisuuteen. Päivät kuluu raksalla ja illat hallilla.

Nähtävästi Honkalehto osui oikeaan siinä, että menestys on ennen kaikkea kiinni tuurista, sillä yhtä hyvinhän se näyttää näinkin sujuvan. Täytyy taas(!) nostaa meidän tj:n arvostusta pykälällä, kun on sanonut tuollaisen faktan ääneen, minkä joku ymmärtämätön vääräleuka tulkitsisi sammakoksi.

Rehellisesti sanottuna sen verran voimia ja elämäniloa raastanut liigakevät on takana, että MM-kisat eivät toistaiseksi ole sytyttäneet alkuunkaan. Huomattavasti suurempaa kiinnostusta tämänkin vuorokauden puolella ovat herättäneet Ilveksen ansiokas Tammelan taisto ja NHL:n seiskapeli. Huomenna kuitenkin koko kansan odottama herkullistakin herkullisempi Suomi-Ranska todennäköisesti imaisee mukaansa ja sen jälkeen kisahuuma on suorastaan ylimaallinen.

Selitykset on siis nyt annettu. Jos voitan, niin se johtuu ylivertaisuudestani ja jos taas häviän kyseessä on lähinnä huono tuuri.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Baloun sanoi:

Niinpä. Pakkoko se on vetää veskari pois alivoimalla 30 sekuntia ennen loppua, kun vastustaja on kaksi maalia edellä? Menee tunteisiin moinen suhmurointi.

Greissille kiitokset kuitenkin avusta, mutta harmi, että joukkuetoverit sössivät. Hienosti pelasi minulle V-Venäjän oikean maalimäärän ohjaamalla maalin ohi menneen lirukiekon omiin.

edit: Ja Latvia laukoo tolppaan pari sekuntia ennen loppua... Se siitä 2-3 tuloksesta. Jatkoille meni.
 

Ipa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
777
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Helvetin Saksa!! No onneksi laitoin Latvian peliin 2-2 tuloksen niin se hieman lohduttaa. Voisin sanoa, että huomenna on alkulohkon tärkein päivä meidän kisaajien näkökulmasta. Huomenna voi eroja tulla tai sitten päinvastoin tilanteet lohkojen sisällä tiivistyy.

Itse otan Latvia pelin ansiosta eroa ja porskutan yksin kärjessä. Siitä olen pettynyt, että en ole saanut medialta yhtään mainintaa!! Sarjanousia kärjessä porskuttaa vakuuttavasti, mutta silti olen medialta piilossa. No totta puhuen se on minun etuni, kun ei tarvitse keskittyä mediaan.
~Ipa41
 

Ilives

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
306
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Noniin, se onkin melkeinpä selvä ettei tästä enää jatkoon mennä. Eilisten päiväpelien unohtuminen kostautui pahemman kerran. Vielä kun hain riskillä näihin iltapeleihin, ja menin nekin paskomaan...

Jos huomisen jälkeen en ole viivan lähellä, niin tämä oli meikäläisen viimeinen postaus tämän vuoden MM-Guruun.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 102
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Kato, kärjessä edelleen. Tupsulainen jostain syystä veikkailee samoin kuin minä, saisit hävetä
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Ipa41 sanoi:
Siitä olen pettynyt, että en ole saanut medialta yhtään mainintaa!! Sarjanousia kärjessä porskuttaa vakuuttavasti, mutta silti olen medialta piilossa. No totta puhuen se on minun etuni, kun ei tarvitse keskittyä mediaan.
~Ipa41
Nauti hetkestä. Meillä aiemmilla voittajilla anonymiteetti on kaukaista haavetta: paparazzit ahdistelevat ja jos ei ole haastattelupyyntöjä Televisiolta tai lehdistöltä, niin sitten on noita nimmarin pyytelijöitä ja selfiekuvaan haluajia. Yksi tuttu neuvoi asettamaan näille niin suolaisen hinnan, että ainakin köyhemmät pysyvät loitolla, mutta tämäkään ei ole auttanut. Olen joutunut ohjeistamaan hovimestaria säätämään pääsisäänkäynnin ovikelloa vaimeammaksi. No, tästä saan syyttää vain itseäni: mitäs menin voittamaan Gurukisan.

Ilmeisesti komea ulkonäkö, rikkaus ja hyvä onni voittavat kovankin työnteon: nousin pudotuspeliviivan yläpuolelle aivan huomaamattani. Voi taivas miten helppoa tämä onkaan.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Baloun sanoi:
Kato, kärjessä edelleen. Tupsulainen jostain syystä veikkailee samoin kuin minä, saisit hävetä

Häpeänkin. Mitä rupeat peesailemaan? Mikäli meinaat tehdä mahdottoman, eli ohittaa vielä minut niin kannattaa lopettaa tuollainen pelleily. Tai ihan sama mulle, vaikka noin jatkaisitkin. Pysytpä mokoma siellä takana selkääni katsomassa.

Jatkossa joukkueet voisivat lopettaa nuo viimeisen minuutin hölmöilyt. Jatkossa tolpat sisään ja maalivahdit pidetään siellä maalissa silloin kuin kuuluu, jooko?

Hienoa suorittamista sinulta Ipa41. Debytantti pyörittelee vanhoja patuja, miten huvittaa. Voittoon astihan tuo ei toki tule riittämään, mutta yritä nyt kuitenkin.

Meinaako tuo HeGe todella tuolta nousta neljän sakkiin? Vielä pari päivää sitten ero viivaan lähes kaksikymmentä pistettä ja tämän päivän jälkeen ero on yhdeksän pongoa.

Tero voi puolestani pitää paikkansa, niin minä pidän omani. Pääsen vihdoin pieksemään sinut puolivälierissä.

Kuten Ipa41 totesi, niin huomenna on iso päivä, kun on enemmän pelejä. Suosittelenkin lämpimästi jättämään veikkaukset. Unohduksiin ei ole enää varaa.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Alkusarjan tilastopläjäys 8/12 pelipäivän jälkeen

Tilasto näyttää tänään tältä, kun b-luokan veikkaajat ovat päässeet samaan listaan A-lohkon kanssa.
Muutama hämmentävä seikka kiinnittää oitis huomion ja erityisesti se, ettei kärkikymmenikkö olekaan pelkkiä A-luokan veikkaajia.
Voisi kuvitella, että sitä korkeammalla taulukossa on, mitä useammin ottaa kohteista täydet pisteet. Alfred Lammas romuttaa tämänkin ajatelman ilman yhtään nappisuoritusta ja ollen silti kakkospaikalla.


Sija Lohkosija Nimi Pisteet PB P2 P3 PP Täydet
1. A1 Ipa41 151 29 24 23 2 3
2. A2 Alfred Lammas 145 29 23 22 1 0
3. B1 Tupsukorva35 142 28 22 20 0 2
4. B2 Baloun 142 25 20 20 1 1
5. A3 Tuomas 141 25 22 21 0 0
6. A4 Tero 136 25 24 21 1 2
7. B3 Tarinankertoja 135 27 24 19 1 2
8. A5 Jalkapallo 134 24 23 18 1 3
9. A6 jurgen 133 33 20 18 1 2
10. B4 sepeli 133 33 20 16 1 1
11. B5 #17 132 21 20 18 1 1
12. A7 Ilives 131 27 22 20 0 3
13. A8 Ipafani 125 21 20 19 0 1
14. B6 Jarno Saarinen 124 29 20 16 0 1
15. B7 HeGe41 124 27 23 22 0 2
16. B8 Liukas Lätkä 124 27 20 18 0 0
17. B9 Lorppa 121 18 18 18 0 1
18. A9 Uisge 107 20 19 16 0 1
19. B10 jalkakynä 102 25 20 18 0 0
20. A10 Mielensäpahoittaja 17 17 0 0 1 1
Lohkosija = Sarake niille, jotka haluavat vertailla lohkojen kovuutta
Pisteet = Alkusarjassa kerätyt pisteet yhteensä
PB = Personal Best, pisteet parhaalta päivältä
P2 = Pisteet toiseksi parhaalta päivältä
P3 = Pisteet kolmanneksi parhaalta päivältä
PP = Päivän paras tai jaettu paras tulos (kertaa)
Täydet = Maksimipisteet (10 pst.) yksittäisestä ottelusta (kertaa)
Sijoituskriteerit: 1. Pisteet, 2. PB, 3. P2, 4. P3
 

JK

Guest
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Tupsukorva35 sanoi:
...
edit: Ja Latvia laukoo tolppaan pari sekuntia ennen loppua... Se siitä 2-3 tuloksesta. Jatkoille meni.


Tolppa sisään, tolppa ulos. Tänä vuonna on kyllä kaikki tolpat menneet ulos. Armoitetun ilvesfanin Jukka Emil Vanajan erityisesti MM-Gurua varten tekemämä maalilaulu "Uli Uli Uli" ei ole päässyt pärähtämään ilmoille kertaakaan. Jos itselleni tulisi edes yksi 10 pisteen potti tänä vuonna niin jokainen veikkaaja voi kuunnella tämän kertaalleen kokonaisuudessaan. https://www.youtube.com/watch?v=tg3LYZfBfaI

Haluan myöskin tuoda julkisesti esiin seuraavan korjauksen:

Tapauksessa oli kyse järjestelmän aiheuttamasta epäselvyydestä, jonka johdosta kyseiset Liukkaan Lätkän suorittamat veikkaukset eivät olleet kohdistuneet oikeisiin numeroihin ja joukkueisiin. Olen hoitanut veikkaukseni tunnollisesti ja teen niin myös jatkossa, vahvistaa Liukas Lätkä.

Seuraavassa MM-Gurussa aion tehdä muutamat veikkaukset ulkona. Sisällä nämä eivät näköjään onnistu. Lisäksi tämä järjestelmä on epäselvä, onko näitä veikkauksia tosiaan pakko tehdä tietokoneella tai ATK:lla.

Loppukauden peluutan omia junnuja.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 102
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Unkari näyttää voittavan. Näytti moni veikkaavan Unkarin voittoa.

Pysy sä Tupsuli siellä toisena vaan.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Baloun sanoi:
Pysy sä Tupsuli siellä toisena vaan.

Ja Venäjä painaa komeasti viidennen maalinsa. Tervemenoa vaan takaisin sinne omalle paikallesi!
 

Ipa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
777
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

V*ttu mitä paskaa..... Itsellä oli 4-1 Venäjän pelissä. Miksi aina näin käy minulle, eilen, tänään, huomenna.......Olisi kyllä tullut tarpeeseen täydet pisteet, mutta kun ei tuuri käy niin se ei sit käy ikinä. Onneksi minulla on sentään rikas omistaja ;)
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 553
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Liukas Lätkä sanoi:
Jos itselleni tulisi edes yksi 10 pisteen potti tänä vuonna niin jokainen veikkaaja voi kuunnella tämän kertaalleen kokonaisuudessaan. https://www.youtube.com/watch?v=tg3LYZfBfaI

Sieltä se nyt tuli. Venäjä - Sveitsi meni täydellisesti nappiin ja ukko taas taistossa mukana.

Uisgelle ainoana pisteitä tuosta toisesta pelistä. Unkariin löytyi luottoa, ja se kannatti.
 
Ylös