MM Guru 2016 | Jutustelut

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Liigapelit ovat vielä parhaillaan käynnissä, mutta MM-kisatkin ovat jo aivan nurkan takana. Tämä tarkoittaa myös sitä, että historian kolmas MM Guru lähestyy! Kisat Venäjällä alkavat 6. toukokuuta.

Systeemi on sama lohkovaiheessa kuin viime vuonna, mutta kerrataan nämä luonnollisesti mahdollisia uusia kisaajia varten.

Säännöt:

- Tarkoituksena on veikata otteluiden oikeaa merkkiä (1X2), lopputulosta ja avausmaalin tekevää joukkuetta. Oikeasta merkistä palkitaan kolmella pisteellä ja avausmaalin tekevästä joukkueesta yhdellä pisteellä. Oikeasta lopputuloksesta saa neljä pistettä. Mikäli vain toisen joukkueen maalimäärä osuu kohdilleen niin saa kaksi pistettä.

- Lisäyksenä viime vuoteen on se, että jos saa osumaan yhden ottelun veikkaukset täysin kohdalleen niin siitä palkitaan kahdella lisäpisteellä. Yhdestä ottelusta voi siis kahmaista parhaimmillaan kymmenen pistettä.

Esimerkki veikkauksesta:

Suomi - Ranska 1 (5-2, Ranska)

- Kilpailijat jaetaan kahteen lohkoon. Molemmista lohkoista luonnollisesti neljä parasta jatkavat puolivälieriin ja neljän ulkopuolelle jäävien kilpailu päättyy lohkopelien jälkeen. Tasatilanteen sattuessa etu on sillä, joka on kerännyt paremman pistesaaliin yksittäisenä kisapäivänä.

Pudotuspelit:

- Lohkovaiheen jälkeen siis pelataan puolivälierät, välierät ja mitalipelit. Puolivälierissä tietysti lohkojen ykköset kohtaavat toisen lohkon neloset ja lohkojen kakkoset pelaavat toisen lohkon kolmosia vastaan.

- Pudotuspeleissä nähdään se muutos, että veikataan samoja asioita kuin lohkovaiheessa. Aiemmin on veikattu näissä vain lopputulosta. Näin siksi, että välieristä eteenpäin haastajien asema on kirjaimellisesti haastava, kun pelataan vain kaksi ottelua. Tämän muutoksen myötä halutaan täten parantaa haastajien mahdollisuuksia.

- Mikäli pudotuspeliparissa päädytään tasapisteisiin, niin jatkoon etenee se, kumpi on kerännyt paremman pistesaaliin lohkovaiheessa.

- Herrasmiessääntö on edelleen voimassa! Lohkovaiheessa paremmin sijoittunut veikkaa ensin. Näin vältetään, että paremmin sijoittunut kopioi haastajan rivin ja etenee näin "halpamaisesti" jatkoon/voittoon.

Ilmoittautumiset ja mahdolliset kysymykset tähän ketjuun. Veikkauksille tulee oma ketjunsa myöhemmin. Ilmoittautumisaika alkaa nyt ja se päättyy minuuttia ennen ensimmäisten pelien alkamista (6.5. klo. 16:14)!

Kaikki halukkaat mukaan! Aiemmat kisat ovat olleet hauskoja ja tähän tuskin on muutosta tulossa.

Mestari 2014: Tero
Mestari 2015: Lorppa
Mestari 2016: ?

Osallistujalista:

1. Tupsukorva35
2. jurgen
3. Baloun
4. Tero
5. Alfred Lammas
6. Jalkapallo
7. Liukas Lätkä
8. Lorppa
9. Ipa41
10. Tarinankertoja
11. jalkakynä
12. Uisge
13. Jarno Saarinen
14. Tuomas
15. Ipafani
16. #17
17. sepeli
18. Mielensäpahoittaja
19. Ilives
20. HeGe41
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 943
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Mukana! Tätä on jo odotettukin...
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 922
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Alle kuukausi enää!

Totta hitossa mukana! Pitäähän teille tietämättömille näyttää kuinka tiedetään oikein pelien tulokset ja voittajat.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Baloun sanoi:
Totta hitossa mukana! Pitäähän teille tietämättömille näyttää kuinka tiedetään oikein pelien tulokset ja voittajat.

Et sä taida uskoa tuohon itsekään. Osut yhtä hyvällä prosentilla veikkauksissasi kuin eräs sankari täällä huhuissaan. ;)

Tämä vuosi on tiivistetty kahteen kirjaimeen: TT. Ja tämähän tietysti tarkoittaa Tupsukorvan Triplaa. Ensin hoidan tuon Kevätveikkauksen kotiin ja sitten nämä guruhommat suvereeniin tapaan.

Laittelen tuonne avausviestiin taas vähän osallistujalistaa, jotta muistaa, keitä kaikkia on taas mukana.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 613
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Vasta kerranko olen muka voittanut tämän MM Gurukisan? Voi olla, mutta kuka näitä voittoja niin kovin tarkasti laskee.
Päivän positiivinen uutinen puolestaan on se, että T35 haluaa järjestää kisan edelleen vaikka on aina ja lisäksi joka kerran ottanut meikäläiseltä pataan näissä peleissä. Muutosta tähän ei ole lähi- eikä kaukonäköpiirissä eli sama selvästikin jatkuu.

Ilmoittaudun mukaan ja haastan samalla Kevätveikkauksen isäntämiehen, Noman mukaan MM Guru 2016-kisaan.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 589
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Paikalla!
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 922
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Tupsukorva35 sanoi:
Baloun sanoi:
Totta hitossa mukana! Pitäähän teille tietämättömille näyttää kuinka tiedetään oikein pelien tulokset ja voittajat.

Et sä taida uskoa tuohon itsekään. Osut yhtä hyvällä prosentilla veikkauksissasi kuin eräs sankari täällä huhuissaan. ;)

Tämä vuosi on tiivistetty kahteen kirjaimeen: TT. Ja tämähän tietysti tarkoittaa Tupsukorvan Triplaa. Ensin hoidan tuon Kevätveikkauksen kotiin ja sitten nämä guruhommat suvereeniin tapaan.

Laittelen tuonne avausviestiin taas vähän osallistujalistaa, jotta muistaa, keitä kaikkia on taas mukana.

Kuules, usko ja tietämys on kovemmalla tasolla kuin Artsilla ja Topilla uskomus nykyjohtoon.

Luovuttakaa jo.
 

JK

Guest
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

VVV-projektini (Veikkausviiri Viidessä Vuodessa) on suurinpiirtein puolessavälissä ja vielä hyvissä voimissa. Edellisen kisan alemman jatkosarjan kolmas tila on hyvä välitulos.

Tämän vuoden MM-Gurussa tarkoitukseni on kokeilla myös ulkoilmaveikkausta, joka voi tuoda tarvittavaa nostetta projektiin.

Rakkaan jääkiekko-organisaatiomme ulostulojen mukaisesti : "Osallistun kilpailuun. Jos osallistun."

Ja näillä mennään. Jos mennään.

Ja Tekeminen Ratkaisee Kaiken. Jos tehdään.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 922
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Liukas Lätkä sanoi:
VVV-projektini (Veikkausviiri Viidessä Vuodessa) on suurinpiirtein puolessavälissä ja vielä hyvissä voimissa. Edellisen kisan alemman jatkosarjan kolmas tila on hyvä välitulos.

Tämän vuoden MM-Gurussa tarkoitukseni on kokeilla myös ulkoilmaveikkausta, joka voi tuoda tarvittavaa nostetta projektiin.

Olosuhteisiin nähden siis hyvä tulos. Pidä letku valmiina jos tarvitsee tulipaloja sammutella.

Jos Tero tai Tupsukorva sattuu voittamaan, on se vain tuuria ja hehän ovat rikkaita.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 613
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Olen aiemmin luottanut rikkauteeni ja hyvään tuuriin, mutta nyt vastuksen kovetessa täytyy minunkin panostaa turnausvalmistautumiseen täysillä.

Olen jo päättänyt siirtyä noudattamaan 'Tekemisestä puhuminen ratkaisee kaiken'-strategiaa esikuvaorganisaationi mukaisesti,
siinä ei onneksi hiki juuri pääse tulemaan ja olen lisäksi pystynyt lisäämään shortsieni käyttöaikaa ympärivuotiseksi.

Olen luvannut vuokrata toimiston painimolskin heti kun saan paikattua Juupelta jääneiden trikoitteni kuivan kakkos'osan. Tätä varten olen jo luvannut aloittaa selvittämään lähimmän virkkauskurssin pitopaikkaa ja ajankohtaa.
Näin talviharjoitteluni on jatkuvasti lupaavassa kunnossa ja itse olen kesäterässä ympärivuoden.

Mielikuvaharjoittelussa ole jo pystynyt lyömään kumuran takakentälle, ehtinyt juoksemaan sinne ykkös-, kakkos- ja kolmospesän kautta ja ottamaan kopin omasta lyönnistäni, olen siis lähes yhtä nopea kuin Super-Hessu Super-Essi.

Tämä on Ilvesfanin parasta aikaa ja nautin siitä täysillä parast' aikaa.
 

Lorppa

Espoon ainut Ilves fani
Viestejä
801
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Puolustellaan mestaruutta! Mukana tänäkin vuonna.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 943
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Jaahas, täällä on kunnon psyykkaus menossa. Itse ajattelin tänä keväänä voittaa tämän kisan, joten turha koittaa, jurgen voittaa!
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Onpa väsynyttä uhoamista. Edes Ilves ei ole toistaiseksi pystynyt tarjoamaan vastaavaa unilääkettä. Täällä on koko syksy ja kevät treenattu kaksi kertaa päivässä, joten kuntohuippu on asetettu juuri tähän kohtaan. Olen vain huolissani siitä, että onko minulle haastajaa tässä kisassa ollenkaan. Kisan kannalta harmi, että yksi on täysin ylivoimainen.

Hyvään tahtiin on alkanut ilmoittautumisia tulemaan! Saadaanko osallistujaennätys tähän kisaan? Se kyllä sopii minulle enemmän kuin hyvin. Toivottavasti sieltä saataisiin viime vuoden hopeamitalisti ja Futisgurun voittaja Tuomas mukaan. Viime vuodesta on jäänyt hieman hampaankoloon... Sopimusneuvottelut ilmeisesti vielä kesken?

Mentäis jo!
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 913
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Pitkällisten pohdintojen jälkeen hallitus on päättänyt, että jäsen jalkakynä ei saa osallistua kilpailuu, koska toimi on lopetettu. Tehtävät järjestellään jo olemassa olevien resurssien kesken. Näin ollen hallituksen päätöksen mukaisesti moderaattori jalkakynä vastaa jatkossa kilpailuun osallistumisesta. Lisäksi moderaattori jalkakynän apuna on Pyynikintorin Tuopin kanta-asiakkaista koottu tarkkailuryhmä, joka asiantuntevasti antaa erinomaisia vinkkejä kilpailuun. Lopullisen valinnan veikkaukseen laitettavasta rivistä antaa kuitenkin hallituksen valtuuttama erityinen asiantuntijaryhmä, jolla ei kuitenkaan ole valtaa eikä vastuuta lopullisesta päätöksestä.

Moderaattorin apuna toimii myös nimetön toimitusjohtaja, jolla on vastuu tiedottamisesta:
"Tämä on erittäin poikkeuksellinen järjestely, joka on kuitenkin tuttu muista yhteyksistä. Erityistä hyötyä on se, että meillä on kokemusta kansallispelistämme pesäpallosta. Tuo tietotaito on erityistä valttia näissä karkeloissa, kun mitellään jääkiekon maailman mestaruudesta."


Tummat pilvet ovat kuitenkin laskeutuneet. Yleisradion MOT on saanut selville, että jalkakynän organisaation omistus on hoidettu Panamalaisen veroparatiisiyhtiön kautta. Pääomista Närpiön tomaattikeisari ei suostu kommentoimaan aihetta ja toimitusjohtaja suositteli mediaa kirjoittamaan pesäpallokauden alkamisesta. Hallituksen puheenjohtaja vaati myöskin mediaa kirjoittamaan Tampereen Ilveksen vuoden 1985 tapahtumista.


PS. Olen mukana
 

Uisge

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
579
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Ilmoitan itseni kabinettipäätöksellä mukaan tähän kilpailuun, vaikkei urheilullinen eikä mikään muukaan menestys ole kohdallani kohdallaan.
 

Jarno Saarinen

Luottopelaaja
Viestejä
1 660
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Ilman menestystä koskaan missään tunkeudun taasen mukaan parhaaseen A sarjaan, siis mukana!
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Vs: MM Guru 2016 | Jutustelut

Muistutellaan, että kaksi viikkoa osallistumisaikaa jäljellä. Kolmetoista kisaajaa tällä hetkellä kasassa.

Lisää vain ilmoittautumisia ja hätyytellään kahdenkymmenen osallistujan haamurajaa! Missä ovat muutamat vakiokasvot? #17? Mansesteri? Tuomas? Ipafani? Toki tietysti myös kaikki uudet kasvot ovat enemmän kuin tervetulleita.
 
Ylös