Miten tukea seuraa?

Tzap

Rivipelaaja
Viestejä
23
Mukavan paikallisvoiton tunnelmassa mietin että miten voin tukea seuraa mahdollisimman järkevästi? Olen tilanteessa jossa en pääse henkilökohtaisesti Hakametsään mutta seuraan ottelut lähes järjestäen tv:stä. Mutta koska Corona, haluaisin myös tukea seuraa suoraan. Voisin tietysti ostaa ns. Haamulippuja kotipeleihin mutta onko tämä seuran saaman tulon näkökulmasta paras vaihtoehto vai mitä muita tapoja on olemassa? Naapuri lanseerasi naamakirjan mutta siitäkin menee vero(?) Joten miten esim. maksamastani 100 eurosta tulisi suurin hyöty itse seuralle?
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 040
Hyvä kysymys ja tähän on viritteillä erilaisia juttuja, mitä olen toimiston kanssa jutellut. Ajatus oli alunperin järjestää joululahjakamppis esim. Hope ry:n vähävaraisille muksuille (esim. ostetaan porukalla lippuvouchereita, jotka lahjoitetaan Hopelle). Tämä on tilassa bubbling under toistaiseksi.

Sitä odotellessa olen itse mm.:
- ostanut lippuja matsheihin
- tilannut Ilves-kaupasta tuon maagisen hienon kirjan "Tuntematon huoltaja" teräsmieshuoltajastamme ja taisi joku CCM:n nätti lippiskin eksyä samaan pottiin.

Tiedä sitten, mistä prosentuaalisesti tulee paras tuotto talolle, mutta varmaan ainakin tuo irtolippujen osto on ihan tervetullutta...

Ja siis tosiaan itse olen myös ulkopaikkakuntalainen, enkä peleissä pääse käymään... muuta kuin hengessä mukana
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Paras menetelmä Ilveksen tukemiseen on ostaa lippuja tai sponsoroida seuraa toki noista vaihtoehdoista ei saa niinkään paljon itse takaisin. Fanituotteet on hyvä tapa tukea jos haluat itse jotain takaisin mutta kaikki mahdollinen tuotto ei mene Ilvekselle. Ja haluan nyt vähän leveillä omalla Ilves sydämmellä kun olen ostanut 200 euron arvosta fanituotteita.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 547
Fanituotteet on hyvä tapa tukea jos haluat itse jotain takaisin mutta kaikki mahdollinen tuotto ei mene Ilvekselle. Ja haluan nyt vähän leveillä omalla Ilves sydämmellä kun olen ostanut 200 euron arvosta fanituotteita.

Tästä olisi kiva saada lisäinfoa. Ilves fanituotteet on mahtavia ja meilläkin koko perhe omistaa keltavihreitä kamppeita. Ne on muksuilla kouluissa lisääntynyt viime vuosina hyvin! Mutta, mutta... Väitän, ettei joukkueen kassa pipoja ostamalla juurikaan kohene. Raha menee valtaosin muualle. Joku tuommonen Tapparan tyylinen suora rahankeruu olis paikallaan. Esim kannatuslippuja peleihin. Siis semmosia, mitkä ei veisi paikkaa keltään halliin mahdollisesti menijältä. Niitä "tyhjiä" paikkoja. Vois olla kamppis, missä koitettas oikeasti myydä Hakametsä loppuun, eli 7300 maksanutta katsojaa...
 

julli65

Luottopelaaja
Viestejä
1 925
Tästä olisi kiva saada lisäinfoa. Ilves fanituotteet on mahtavia ja meilläkin koko perhe omistaa keltavihreitä kamppeita. Ne on muksuilla kouluissa lisääntynyt viime vuosina hyvin! Mutta, mutta... Väitän, ettei joukkueen kassa pipoja ostamalla juurikaan kohene. Raha menee valtaosin muualle. Joku tuommonen Tapparan tyylinen suora rahankeruu olis paikallaan. Esim kannatuslippuja peleihin. Siis semmosia, mitkä ei veisi paikkaa keltään halliin mahdollisesti menijältä. Niitä "tyhjiä" paikkoja. Vois olla kamppis, missä koitettas oikeasti myydä Hakametsä loppuun, eli 7300 maksanutta katsojaa...
Heti mukana.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Tästä olisi kiva saada lisäinfoa. Ilves fanituotteet on mahtavia ja meilläkin koko perhe omistaa keltavihreitä kamppeita. Ne on muksuilla kouluissa lisääntynyt viime vuosina hyvin! Mutta, mutta... Väitän, ettei joukkueen kassa pipoja ostamalla juurikaan kohene. Raha menee valtaosin muualle. Joku tuommonen Tapparan tyylinen suora rahankeruu olis paikallaan. Esim kannatuslippuja peleihin. Siis semmosia, mitkä ei veisi paikkaa keltään halliin mahdollisesti menijältä. Niitä "tyhjiä" paikkoja. Vois olla kamppis, missä koitettas oikeasti myydä Hakametsä loppuun, eli 7300 maksanutta katsojaa...
Samaa mieltä kyllä se on helpompi fanien aktivoitua tukemaan seuraa rahallisesti kun kerrotaan oikeasti olevan huono tilanne. Keräyksen kyllä toivoisin olevan vähän erillaisempi tapparaan verrattuna. Itse ainakin keksin nyt päästä jotain rakkauslukkoja, striimi missä pelaajilta voi kysyä jotain lahjoittamalla pienen summan taikka joku uusi paita kampanja niin kuin nygordillakin joskus oli.
 

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
Itseä kiinnostaisi tapa jolla seura saa prosentuaalisesti isoimman siivun. Onko se sitten ottelulippu, fanituote vai joku muu? Jos omaa tuki-investointia tarkastellaan niin fanituotteet ei ehkä ole kaikkein tehokkain muoto. Kohtalaisen suuri prosentti rahoista päätyy valmistajalle, sekä muihin logistisiin kuluihin. Seura saa vain välistä vedettävän prosentuaalisen osuuden.

Mutta onhan fanituotteet ehkä se kaikkein kivoin investointi kohde. Sillä me luodaan kulttuuria ja näkyvyyttä maailman hienoimmalle seuralle :)
 

Karambola

Rivipelaaja
Viestejä
79
Itselleni 90-luvulla parasta oli luokkakaverin kanssa päästä Hakametsään katsomaan pelejä. Kaverin isän työnantajan kausikorttien satunnaisia saamisia vertasin taivaan lahjoiksi.

Nyt kun oma tilanne sen mahdollistaa ja Ilves on edelleen erittäin iso osa elämää, niin haluaisin tarjota yhdelle tai kahdelle juniorille pääsyn Ilveksen loppukauden runkosarjapeleihin. Tällä tavoin haluaisin osoittaa tukea Ilvestä sekä ilveshenkisiä lapsia/nuoria kohtaan.

En löytänyt Ilveksen sivuilta helppoa tapaa hankkia vaikka irtolippunippuja ja jakaa niitä eteenpäin, joten jos vaikka joku haluaa antaa aikaisen joululahjan lapselleen tai esittää idean Hopelle lahjoittamisesta, niin ottakaa minuun yhteyttä yksityisviestillä. Toimistolla en pääse käymään, koska en enää asu paikkakunnalla.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 161
Vois olla kamppis, missä koitettas oikeasti myydä Hakametsä loppuun, eli 7300 maksanutta katsojaa...

Hyvä idea. Mutta tämä vaatisi sen, että haamulippuja ostavat VAPAUTTAISIVAT lippunsa uudelleen myyntiin (ainakin kausareissa tämä onnistuu) ja liput myytäisiin uudestaan. Voisit siis ostaa lipun vaikkapa neljästi omalle "paikalle" jos lomapakko antaa myöden. Mutta ongelmana täydessä tuvassa lienee firma- ja mahdollisesti junnukausarit.

Firmakausareissa lienee se, että ne tuovat tuottoja asiakkaiden kautta seuralle (ja Restelille). Junnukausareista taas ei tiedä onko niitä laitettu tämän vuoden lisenssimaksuihin vai onko junnuja kielletty tulemasta halliin. Aika vähän on meinaan nuoriso tänä kautena hallissa näkynyt sinkoilevan.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 421
Aion jatkaa lippujen ostolla vaikken pääsisikään peleihin. Siis aina vähintään 2 lippua päälle mitä tulee omaa porukkaa peliin. Yli 20 vuoteen ole nähnyt näin kovaa Ilves nippua, niin pakko pistää kaikki ylimääräiset roposet Ipalle. Eikö tuota herkkua ole niin kauaa varmaan enää jäljellä.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 040
Huomenta kaikki.

Tuli tässä aamusella jatkettua ideointia ja koukku veteen sellaisella madolla, että mitäs jos... tuo uusi kirja Tuntematon huoltaja...

Voisiko esim. porukalla ostaa jokaiseen vanhainkotiin Treella kirjan paikan kirjastoon? Hoitajat voivat mummuille ja papoille lukea... onko muita paikkoja?

Mää ostan heti yhden tai vaikka pari kirjaa. Tuttavani Vesa Suonsyrjä varmasti toimii mielellään kuriirina jakamassa hyvää mieltä ja Ilves-viestikapulaa.

En tiedä kirjan finanssikuviosta, että paljonko tulee talolle, mutta uskon että jokainen euro on tärkeä.

P.S. toimisi kyllä Hopellekin kovana pakettina.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 547
Hyvä idea. Mutta tämä vaatisi sen, että haamulippuja ostavat VAPAUTTAISIVAT lippunsa uudelleen myyntiin

Ei kun se vaatisi sen, että Ilves hoitaisi homman niin, että siellä lippu.fi kaupassa olisi suoraan vaihtoehtona lippumuoto "Yksi Rakkaus, yksi Seura" - support Ilves tukilippu. Kuluttajalle suoraviivaista ja helppoa. Ei tarttis erikseen olla yhteydessä mihkään toimistoon ja siellä ei jonkun tarttis manuaalisesti mitään lippuja vapautella. Teknisesti varmasti ihan mahdollinen juttu.
 

Deleted member 1878

Guest
Pääsylippujen ALV kanta on 10%, vs normaali 24%. Toki toivottavasti ilves hankkii verottajalta ennakkopäätöksen ettei synny tulkintaa jolla haamuliput ovatkin normi verokannan alaisia. Tapparan kampanja vaikuttaa 24% kannan tuotteelta. Tässä vero näkökulmasta myöskin pelikaanien c osakkeet on hyviä, sijoittaminen kun on alvitonta. Ehkäpä Share voisi järjestää siihen bulvaaniyhtiöönsä osakeannin, jolla annettaisiin omapääomaehtoinen laina hockey Oy.lle laina voitaisiin sitten alaskirjata luottotappiona jottei jää roikkumaan rasitteena.
 

julli65

Luottopelaaja
Viestejä
1 925
Kirja Tuntematon huoltaja ja muita tarinoita Ilveksestä on Ilves-Hockeyn kustantama ja siitä rahat ropisevat Ilveksen kassaan.
Kirjoja vaan ostaan,sekä haamulippuja,joka koti peliin muutaman ostanu(halvimpia kylläkin)mut kuitenki.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 292
Ei kun se vaatisi sen, että Ilves hoitaisi homman niin, että siellä lippu.fi kaupassa olisi suoraan vaihtoehtona lippumuoto "Yksi Rakkaus, yksi Seura" - support Ilves tukilippu. Kuluttajalle suoraviivaista ja helppoa. Ei tarttis erikseen olla yhteydessä mihkään toimistoon ja siellä ei jonkun tarttis manuaalisesti mitään lippuja vapautella. Teknisesti varmasti ihan mahdollinen juttu.

Tässä hyvä idea ja tuskin vuonna 2020 mahdoton toteuttaa.

Itsekin osatnut muutaman lipun matseihin, vaikka ei täältä parin sadan kilometrin päästä ole arkena paikalle päässytkään. Toi vekslaus ja säätö vapauttamisten ja muiden kanssa ei kiehdo arjen aikatauluhelvetin keskellä.

Itse olen selkeän tukikampanjan kannalla. Toteutus voisi olla tyylikkämpi kuin naapurilla, mutta sehän lienee itsestään selvyys nykyään.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 116
Jos omaa tuki-investointia tarkastellaan niin fanituotteet ei ehkä ole kaikkein tehokkain muoto. Kohtalaisen suuri prosentti rahoista päätyy valmistajalle, sekä muihin logistisiin kuluihin. Seura saa vain välistä vedettävän prosentuaalisen osuuden.
Niin ja eikös tuo seuran saama osuus jaeta vielä Hockey Oy:n ja Ry:n kesken jollain suhteella, koska Ry omistaa Ilves-logon?

Toki Ry:n tukeminen on yhtä arvokasta.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Ei kun se vaatisi sen, että Ilves hoitaisi homman niin, että siellä lippu.fi kaupassa olisi suoraan vaihtoehtona lippumuoto "Yksi Rakkaus, yksi Seura" - support Ilves tukilippu. Kuluttajalle suoraviivaista ja helppoa. Ei tarttis erikseen olla yhteydessä mihkään toimistoon ja siellä ei jonkun tarttis manuaalisesti mitään lippuja vapautella. Teknisesti varmasti ihan mahdollinen juttu.
Mikä mahtaa olla Lippu.fi:n provikka? Itse ostaisin ennemmin vaikka tuon kirjan (olen sen toki jo ostanut).
 
Ylös