Matias Mäntykivi

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 302
Matias on selkeästi peliälykäs sentteri ja tällaisia ominaisuuksia ei valmennus noin vain kehitä. Verkkaista liikettä saadaan kyllä treenillä paremmaksi, mutta onhan hänellä selvästi eväitä MJ-tason pelinrakentajaksi.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 894
Uskaltaako sanoa, että meidän ehdoton ykköshyökkääjä tällä hetkellä? Eikä puhuta edes yksittäisistä peleistä!!

Nyt Timo piiitkääää lappua kouraan ja ilman pihistelyä, meni syteen tai saveen!!

Uskaltaa uskaltaa ja aika helpostikin vielä. Hieno, moderni taitosentteri. Ei sillä pahvin pituudella niin väliä, kun ei tuo täällä kuitenkaan kauaa enää pelaa. Vuosi lisää nykypahviin riittää.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 500
Pisteputki kasvoi jo kuuden ottelun mittaiseksi. Kuuteen viimeiseen otteluun tehot 3+5.

Tänään kaksi hienoa alustusta maaleihin. Pakin mailan alta syöttö ja Ikonen naulaa. Sitten aloitusvoitto, josta kiittää Lancaster.

Tänään taas pari plussaa tilille ja kokonaissaldo +12, joka on koko sarjan paras (Lööf muuten kakkosena lukemalla +10). Ja edelleen vain kaksi(!) miinusta koko kauden aikana.

Tämä nuorimies on ryöstö.
 

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
723
Ilveksen viimeisestä 18 maalista Mäntykiven osuus on 3+5. Voittoputken aikana on ollut kaikissa peleissä pisteillä ja vielä tärkeillä hetkillä.

- Jukureita vastaan syöttö 5-2 maaliin. Selkäranka lopullisesti poikki
- Ässiä vastaan tasoitusmaali
- Hifkiä vastaan mukana molemmissa maaleissa (1+1) 60 minuutin aikana
- KalPaa vastaan teki 1-0 maalin
- SaiPaa ja Tapparaa vastaan syötti pelin ensimmäiset maalit. Tapparaa vastaan sitten vielä tuo aloitusvoitto 2-0 - maaliin
- Kaikki syötöt ykkössyöttöjä

Päässyt nyt myös pelaamaan näitä 5v6 tilanteita otteluiden lopussa.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 272
Mäntykivestä on jo kaikki ylisanat sanottu. Totean vain, että Mäntykiven kaltaisten kotimaisten nuorten talenttien onnistuminen on todella tärkeää Ilvekselle. Niistä on kova kilpailu nykyliigassa. Mäntykiven tasoisten ja vielä astetta kovempien läpimurron kynnyksellä olevien pelaajien houkutteleminen joukkueeseen helpottuu, kun valmennus tekee tällaista tulosta. Aren polkua kohti tähtiä.
 

Aho26

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
798
Mäntykivelläkin alkaa olemaan jonkinkokoinen aappa harteilla ja tämä ilmenee pienoisena harmituksena eleistä päätellen. Nyt vaan nuoren miehen pitää malttaa odottaa lisäpisteitä, niitä on satavarmasti tulossa. Matiaksen pelissä, pelitavassa ja kiekonkäsittelyssä on paljon samaa kuin Jalon Ripalla aikoinaan. Tästäkin kaverista kuullaan vielä ja paljon.
 

alakkriP

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
515
Mulla tulee Mäntykivestä mieleen jotenkin Arttu Ruotsalainen vol 2. Samat elkeet... pari kautta vaatimatonta tekemistä, mutta Ilveksessä roihuu.

NHL taitaa tämänkin kaverin viedä... Fiilarit on semmoiset.


Mulla tulee Mäntykivestä mieleen jotenkin Arttu Ruotsalainen vol 2. Samat elkeet... pari kautta vaatimatonta tekemistä, mutta Ilveksessä roihuu.

NHL taitaa tämänkin kaverin viedä... Fiilarit on semmoiset.

Itse olen verrannut Matias Maccelliin. Luistelu- ja kiekonpito tyyli on suht samanlainen, Mäntykivivi ei ehkä ole yhtä taitava syöttäjä. Helppo on kumminkin nähdä, että mies tekee uran kirkkaissa. Luulen että pelaa meillä kyllä myös ensikaudella ja voi olla että dominoi viellä senkin jälkeen yhden lainakauden ajan.
 

Samankaltaiset ketjut

Ylös