Maajoukkue

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
Vs: Maajoukkue

Brooks sanoi:
Tulipa tuossa katseltua näköraadiosta U18-välierää. Siellä oli YLEn kommentaattorina Juha Juujärvi. Sujuvasanainen esiintyminen, hyvää analyysiä ja terävää havainnointia. Jatkoon.

Juujärvi on ollut kommentaattorina koko kisojen ajan. Ensimmäistä Slovakia-ottelua lukuunottamatta olen katsonut kaikki pelit, ja todellakin olen pitänyt Juujärvestä. Loistava kommentaattori, joka tuo pieniä hyviä nyansseja koko ajan pelistä esiin. Aivan eri tasoa kuin aiemmin kisoissa kommentaattorina ollut Tuulola. Ja on anti paljon parempi kuin monissa miestenkin peleissä kommentaattoreina olleiden kavereiden. Mitä siellä nyt on ollut Suikkasta ja Valtosta ja kumppaneita. Juujärveä kuuntelisi toistekin ja vaikka miestenkin peleissä.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
951
Vs: Maajoukkue

Masce sanoi:
Brooks sanoi:
Tulipa tuossa katseltua näköraadiosta U18-välierää. Siellä oli YLEn kommentaattorina Juha Juujärvi. Sujuvasanainen esiintyminen, hyvää analyysiä ja terävää havainnointia. Jatkoon.

Juujärvi on ollut kommentaattorina koko kisojen ajan. Ensimmäistä Slovakia-ottelua lukuunottamatta olen katsonut kaikki pelit, ja todellakin olen pitänyt Juujärvestä. Loistava kommentaattori, joka tuo pieniä hyviä nyansseja koko ajan pelistä esiin. Aivan eri tasoa kuin aiemmin kisoissa kommentaattorina ollut Tuulola. Ja on anti paljon parempi kuin monissa miestenkin peleissä kommentaattoreina olleiden kavereiden. Mitä siellä nyt on ollut Suikkasta ja Valtosta ja kumppaneita. Juujärveä kuuntelisi toistekin ja vaikka miestenkin peleissä.

Juujärvi oli myös kommentaattorina mestiksen playoffseissa. Niissä peleissä jotka tulivat Yleltä. On kyllä hyvä.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 162
Vs: Maajoukkue

Tuulolankin ymmärrys pelistä oli varmasti ihan ok, mutta valmentajakokemus näkyy erilaisten yksityiskohtien huomioimisena. Lisäksi Tuulolan ulosanti ei valitettavasti ollut parasta mahdollista. Juujärvi on ollut positiivinen yllätys tässä roolissa.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Maajoukkue

Niin, että Suomiko on jäänyt muista huippumaista jälkeen luistelussa, kamppailupelaamisessa ja pelitavassa?
 

Lynxlynx

On vain yksi.
Viestejä
394
Vs: Maajoukkue

Kaikin puolin upea suoritus U18-joukkueelta, suvereenisti puhtaalla pelillä! Mahtui joukkueeseen sentään keltavihreääkin. Valmentaja edustaa modernia suuntausta, seuraavaksi U20-mestaruus plakkariin.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 617

Isojalka

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
370
Kuinkahan iso osa noistakin n. 9000 katsojasta on tullut ns. sponssilipuilla ? Eli jääkiekkoliitto varmasti jakaa ilmaislippuja tukijoilleen vastineeksi mainoksista. Ihan kuin Liigaseuratkin..
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 321
Hiitelältä asiakirjoitus Euro Hockey Tourista.
Ainakin minä vakuutuin: koko EHT joutaisi lopettaa turhana ja kiinnostamattomana.
Mitä jos siellä sattuu jotain vaikkapa Arttu Ruotsalaiselle?
Kommentti: Karjala-turnauksen heikko yleisömäärä kertoo totuuden – Leijonat on kiekkomaailman loinen

Taattua Hiitelää, posin kautta;). Sinänsä asiaa, EHT on turhanpäiväistä läpsyttelyä.
Minulla on pahoja vieroitusoireita Ilveksen Liigapeleistä - alkais jo.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 490
Tästä jyrkästi eri mieltä, sillä nämä pelit antavat monille pelaajille näyteikkunaa niin MM-joukkueeseen, kuin muihin sarjoihinkin. Loukkaantumisten suhteen harjoituksissa sattuu myös loukkaantumisia, eikä niitäkään jätetä sen vuoksi tekemättä.

Tässä on nyt kaksi eri näkökohtaa. Toki pelaajille turnaukset ovat näyttöpaikka maailmalle, ja maajoukkueeseen.
Katsojille taas hommahan on ihan jokaisen omasta mielenkiinnosta kiinni, mutta onhan tuo tässä nykyisessä jääkiekon "ylitarjonnassa" vähän hälläväliä turnaus.

Joukkueessa kun ei varsinkaan Helsinkiläisittäin ole oikein mitään kiinnostavaa, koska samojen kavereiden peliesityksiä pääsee seuraamaan siellä viikottain.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 557
Tästä jyrkästi eri mieltä, sillä nämä pelit antavat monille pelaajille näyteikkunaa niin MM-joukkueeseen, kuin muihin sarjoihinkin. Loukkaantumisten suhteen harjoituksissa sattuu myös loukkaantumisia, eikä niitäkään jätetä sen vuoksi tekemättä.

Voit olla huoletta: jääkiekkoliitto pitää huolen, ettei sen rahasammosta EHT:stä luovuta. Osallistujamaat haluavat lisätä kotiotteluita, koska niistä saa enemmän lipputuloja ja konsepti muuttuu korkeintaan siihen suuntaan.
Ei myöskään yllättäisi, jos EHT:lle tulisi lisää turnauksia: onhan noita maita, joissa pelataan jääkiekkoa. Vaikkapa Saksa tai Sveitsi ja annetaan kummallekin oma turnaus. Liitoille lisää rahaa - kyllä kelpaa.

Monessa muussakin hommassa rahaa jäisi enemmän järjestäjälle, jos muut maksavat työntekijöiden palkat, mutta kuka hullu sellaiseen lähtisi? Onkohan Liigaseurat olleet aikanaan tietoisia mihin nimensä ovat laittaneet?
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 010
On varmasti paljon myös sellaisia lajin seuraajia, joilla ei ole "omaa" liigajoukkuetta, jotka seuraavat joukkueitaan alemmissa sarjoissa. Näille maajoukkuepelit ovat varmasti paljon kiinnostavampia, EHT turnaukset ja kevään MM-kisat kuuluvat monen
kisaturistin ohjelmaan.

On myös liigapelaajia, jotka saadessaan pukea maajoukkuepaidan päälleen, pääsevät nostamaan omaa arvoaan pelaajamarkkinoilla, kaikki eivät ole päässeet edustamaan Suomea junorimaajoukkueissa.

Jääkiekkoliittokin nettoaa varmasti näistä EHT turnauksista, ei monikaan liigaottelu vedä torstaina edes tuota "vaatimatonta" 9000:tta katsojaa. Liitolle varmaan aivan sama lipputulojen kannalta, maksavatko firmat vai yksittäiset katsojat. Ilman tilaisuuksia mainosmyyntikin olisi vaikeampaa.

Asialla on monta puolta, itse luopuisin ennemmin CHL peleistä, mutta katsojamääräthän lopulta päättää, mitä sarjoja pelataan.
 

Artsi

Luottopelaaja
Viestejä
3 216
Asialla on monta puolta, itse luopuisin ennemmin CHL peleistä, mutta katsojamääräthän lopulta päättää, mitä sarjoja pelataan.
Juurikin näin ja nämä CHL-pelit sotkevat Liigan ohjelmaa enemmän, kun etukäteen ei tiedetä ketkä jatkoon pääsevät. EHT antaa seuroille hyvän harjoittelutauon lukuunottamatta muutamia pelaajia seuroista, jotka ovat "kerran vuodessa" maajoukkueen mukana.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Maajoukkue on Suomen Jääkiekkoliiton edustusjoukkue. Se voitaisiin siis valita Jääkiekkoliiton alaisista sarjoista.

Liigapelaajia koskisi sama kuin NHL-pelaajia ja muissa ulkomaisissa sarjoissa pelaavia: he voisivat halutessaan osallistua, jos työnantaja sallii.

Mitä liigapelaajiin tulee, niin kuinka paljon EHT-näytöt todella painavat MM-valinnoissa? Sinne otetaan kuitenkin kaikki kynnelle kykenevät NHL-pelaajat ja loput paikat täytetään valmentajan luottoratsuilla.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Suomi-Ruotsi -matsi osoitti taas kerran, että organisoitua puolustusta vastaan alivoimaisena puskeminen on melkeinpä tuhoon tuomittu yritys. Tänäänkin kiekkoa kuskaavalla ruotsalaisella oli usein kolme suomalaista ympärillään. Jos tuollaisista tilanteista aikoo saada tulosta aikaan, pitää olla SHL-pelaajan sijasta NHL-stara.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Mielestäni EHT kaipaa oikeastaan lähinnä jotain panosta peleihin. Voitolla pitäisi saada jotain. Itse antaisin näille virallisen EM-arvon ja loisin toisen tason sarjan josta voisi nousta tähän (ja tästä pudota). Olisi myös hyvä, jos voittajalle olisi rahapotti tiedossa.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 321
Mielestäni EHT kaipaa oikeastaan lähinnä jotain panosta peleihin. Voitolla pitäisi saada jotain. Itse antaisin näille virallisen EM-arvon ja loisin toisen tason sarjan josta voisi nousta tähän (ja tästä pudota). Olisi myös hyvä, jos voittajalle olisi rahapotti tiedossa.
Rahapotti on jo jaossa liitolle, siksihän tätä pelataan. Nykymuodossa peleissä ei ole mitään panosta.
 
Ylös