Liigan kaukalon koko kaikille samaksi?

Kaukalo kaikille liigajoukkueille samankokoiseksi?

  • Kyllä

    Ääniä: 79 88,8%
  • Ei

    Ääniä: 10 11,2%

  • Äänestäjiä
    89
  • Poll closed .

asdaf

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Tästä voisi tehdä äänestyksen. Eli siis, koska kaikki pelaa samoilla säännöillä, niin eikö kaikilla pitäisi olla myös kaukalo saman kokoinen?
Kaukalon kokoon nyt en sen enempää omaa kantaa osaa sanoa, mutta lähemmäksi NHL kokoa pitäisi mennä.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 570
Itse olen aina ihmetellyt miten on ylipäätään mahdollista, että lajin sisällä pelialueen koko ei ole tarkkaan (sentilleen) standardisoitu. Tosin ei taida olla edes jalkapallossakaan missä pyörii hieman isommat rahat.

Ehdottomasti pitäisi olla samankokoiset kaukalot, mielellään jopa Euroopan laajuisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: #68

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 782
Ainakin kaikki jääpallo kentät täytyisi saada pois. Ruvennut nuo kaikki ''lentokenttä'' pelit jotenkin risomaan. Ihan liikaa tilaa surffailla vaan ja mitään ei tapahdu, kun etäisyydet on pitkät.
 

EEIE

Rivipelaaja
Viestejä
61
NHL kokoinen kaukalo toisi hyvin sinne haluavia nuoria liigaan ja NHL joukkeetkin voisivat pienemmällä kynnyksellä lainata pelaajiaan takaisin Liigan. Myös koko elämänsä pohjoisamerikassa pelanneet voisivat hyvin valita silloin liigan pienemmällä palkkapussilla kun pärjääminen olisi varmempaa heti alustalähtien, eikä totuttelemiseen menisi niin paljoa aikaa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Pieni kaukalo liigaan ehdottomasti.
Kiitos ei ikinä.

Pidetään nyt hyvänen aika edes jostain eurooppalaisesta kiinni.

En tietenkään toivo mitään lentokenttiä, mutta nää nykyiset raamit sopii mielestäni ihan hyvin.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 769
Kiitos ei ikinä.

Pidetään nyt hyvänen aika edes jostain eurooppalaisesta kiinni.

En tietenkään toivo mitään lentokenttiä, mutta nää nykyiset raamit sopii mielestäni ihan hyvin.
Juuri näin. Muutenkin tuota pientä kaukaloa hehkutetaan ihan liikaa. Aika karmeaa roiskimista esim. NHL kiekko pääpiirteittäin on.

Siitähän on J. Jalonen ja muut puhuneet että olisiko NHL kiekko jopa parempaa isommassa kaukalossa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Juuri näin. Muutenkin tuota pientä kaukaloa hehkutetaan ihan liikaa. Aika karmeaa roiskimista esim. NHL kiekko pääpiirteittäin on.

Siitähän on J. Jalonen ja muut puhuneet että olisiko NHL kiekko jopa parempaa isommassa kaukalossa.
No tottakai se olisi :D Tai no ainakin minun mielestä viihdyttävämpää. Pääsisi maailman taitavimmat pelaajat pelaamaan vielä enemmän taito edellä eikä sitä pelkkää dump & chase kiekkoa.

Nää on tottakai makuasioita, mutta itse valitsen sata kertaa sadasta eurooppalaisen kiekon kun pohjois-amerikkalaisen.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 769
No tottakai se olisi :D Tai no ainakin minun mielestä viihdyttävämpää. Pääsisi maailman taitavimmat pelaajat pelaamaan vielä enemmän taito edellä eikä sitä pelkkää dump & chase kiekkoa.

Nää on tottakai makuasioita, mutta itse valitsen sata kertaa sadasta eurooppalaisen kiekon kun pohjois-amerikkalaisen.
Jep. Mutta siitä samaa mieltä että Liigassa pitäisi olla joka mökissä saman kokoinen aski.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Jep. Mutta siitä samaa mieltä että Liigassa pitäisi olla joka mökissä saman kokoinen aski.
Mua taas ei haittaa nämä pienet erot :D

Toki niin kauan kun ne erot ovat pienet.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 730
Kiitos ei ikinä.

Pidetään nyt hyvänen aika edes jostain eurooppalaisesta kiinni.

En tietenkään toivo mitään lentokenttiä, mutta nää nykyiset raamit sopii mielestäni ihan hyvin.
Pieni kaukalo ja vauhdikkaampaa peliä. Itseä kiinnostaa se enemmän. Loppuu se kiekon kanssa jahkailu. Palvelee myös paremmin suomalaisia pelaajia jos ison lätäkön taakse lähtevät.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
Pieni kaukalo ja vauhdikkaampaa peliä. Itseä kiinnostaa se enemmän. Loppuu se kiekon kanssa jahkailu. Palvelee myös paremmin suomalaisia pelaajia jos ison lätäkön taakse lähtevät.
Niin siis makuasioitahan nämä ovat.

Itse en tykkää enää edes katsella NHL:ää koska se on tosiaan 90% pelkkää dump & chase kiekkoa.

Tottakai pieni kaukalo palvelisi paremmin suomalaisia junnuja jotka haaveilevat NHL:stä, mutta itse en kyllä lähtisi silti huoraamaan tuon NHL kiekon perään.

Jos jostain katsoisin mallia niin tuolta länsi naapurista. Siellähän on isommat kaukalot kun Liigassa, mutta kovin hyvin ruotsalaiset silti pärjäävät NHL:ssä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 730
Niin siis makuasioitahan nämä ovat.

Itse en tykkää enää edes katsella NHL:ää koska se on tosiaan 90% pelkkää dump & chase kiekkoa.

Tottakai pieni kaukalo palvelisi paremmin suomalaisia junnuja jotka haaveilevat NHL:stä, mutta itse en kyllä lähtisi silti huoraamaan tuon NHL kiekon perään.

Jos jostain katsoisin mallia niin tuolta länsi naapurista. Siellähän on isommat kaukalot kun Liigassa, mutta kovin hyvin ruotsalaiset silti pärjäävät NHL:ssä.
En itsekään änäritouhusta muuten pidä mutta katsojan roolissa se on pelillisesti silti parasta lätkää ja yksi suurimmaista syistä on nimenomaan se pieni kaukalo. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ei aikaa virheille tai kiekon hautomiselle vaan ratkaisut täytyy tehdä nopeasti. Laukauksia tulee myös ihan erilailla ja eri paikoista kuin nyt vaikka liigassa.

Mitä tulee ruotsalaisten pärjäämiseen siellä niin tottakai jotkut pärjää, niinhän osa suomalaisistakin pärjää mutta auttaisi silti sopeutumaan siihen liigaan nopeammin ja ehkäpä myös joku sellainen pelaaja sinne läpi löisi joka nyt ei siellä pärjää.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 265
En itsekään änäritouhusta muuten pidä mutta katsojan roolissa se on pelillisesti silti parasta lätkää ja yksi suurimmaista syistä on nimenomaan se pieni kaukalo. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ei aikaa virheille tai kiekon hautomiselle vaan ratkaisut täytyy tehdä nopeasti. Laukauksia tulee myös ihan erilailla ja eri paikoista kuin nyt vaikka liigassa.

Mitä tulee ruotsalaisten pärjäämiseen siellä niin tottakai jotkut pärjää, niinhän osa suomalaisistakin pärjää mutta auttaisi silti sopeutumaan siihen liigaan nopeammin ja ehkäpä myös joku sellainen pelaaja sinne läpi löisi joka nyt ei siellä pärjää.
Juu makuasioita minkälaisesta pelistä tykkää.

Se on tottakai fakta, että jos täälä olisi junnuista lähtien pieni kaukalo se valmistaisi pelaajia luonnollisesti paremmin pienen kaukalon NHL peliin.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 500
NHL:ää tykkään katsoa, mutta AHL vasta roiskimista ja koohottamista on, kun taitotaso lähentelee Liigan vastaavaa. Siksi en kauheen innokas olisi pienen kaukalon perään. Toisaalta se sitten valmistaisi nuoria pelaajia pienen kaukalon pelinopeuteen paremmin. Kinkkinen kysymys.

Saman kokoisia kaukaloita en itse koe välttämättömyydeksi.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 769
NHL:ää tykkään katsoa, mutta AHL vasta roiskimista ja koohottamista on, kun taitotaso lähentelee Liigan vastaavaa. Siksi en kauheen innokas olisi pienen kaukalon perään. Toisaalta se sitten valmistaisi nuoria pelaajia pienen kaukalon pelinopeuteen paremmin. Kinkkinen kysymys.

Saman kokoisia kaukaloita en itse koe välttämättömyydeksi.
Mua ei sinänsä kiinnosta kuinka suomen kaukalo valmistaa pelaajia eteenpäin. Seuraan Ilvestä ja Liigaa.

Kiva jos jotkut täältä menevät eteenpäin NHL:ään mutta ei se ole itselle mikään tekijä.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
NHL kaukalo kaikille paikkakunnille. En oo ikinä ymmärtänyt ison kaukalon hienoutta ja olis sit pelaajat valmiimpia rapakon taa. NHL-lainojakin varmaan sais Liiga-joukkueet enemmän.
 

asdaf

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Samankokoiseksi kaikki, mutta ei NHL kokoiseksi. Joku standardikoko pitäisi mielestäni olla.
 

asdaf

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
544
Samankokoiseksi kaikki, mutta ei NHL kokoiseksi. Joku standardikoko pitäisi mielestäni olla.
Lisäyksenä vielä:
Kaukaloiden leveys olisi helppo nyt kaventaa 28 metriseksi. Jollain aika määreellä voisi sitten sopivaa pituutta sovittaa, koska 58 metristen kaukaloiden pidentäminen esim 60 metriin on varmasti hintavaa/hankalaa.
Yksi koko nykykaukaloista olisi helpoin muuttaa 58x28m, koska pienentäminen tietysti on helpompaa kuin suurentaminen, mutta olisin "ehkä" 60x28 metrisen kannalla. Tähän pituusmuutokseen pitäisi tietysti siis antaa joku aika valmistautua.
 
Ylös