Koronaviruksen vaikutus liigaan ja sen seuraamiseen

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Kun kerran tapahtumassa on VAHVA maskisuositus, niin eikös sitä voisi ihan jokainen pitää? Tässähän samalla osa kieltäytyy tai vähät välittää ohjeistuksista. Teettekö samoin muuallakin?

Jos Ilves ilmoittaisi, että tästä eteenpäin olisi maskipakko... kävisittekö peleissä maskin kanssa vai jäisittekö kotiin?

Maskisuositus ja maskipakko on täysin eri asioita.

Suositusta voi joko noudattaa tai olla noudattamatta ihan omantunnon mukaan ja ilman seuraamuksia.
Maskipakko taas on pakko, eli sitä joko käyttää tai sitten ei pääse esim. sisään halliin tai poistetaan hallista jos sen sisällä roskiin nakkaa eikä suostu enää pitämään.

Kysymykseen, kävisin maskin kanssa maskipakon ollessa päällä. Suosituksen ollessa päällä kävisin ilman maskia.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Ilves haluaa, että maskeja käytettäisiin jotta mahdollisimman moni ihminen uskaltaa tulla peliin ja jotta viranomaisilla ei ole mitään syytä sulkea pelejä yleisöltä.

Oma ajatus on tähän asiaan se, että Ilves ensin ja kasvomaski naamalle. Oli maskin todistetut hyödyt mitä hyvänsä.
Tähän mielipiteeseen voin yhtyä ja venyä Ilves-maskin käyttöön, jotta jotkut tuntisivat olonsa turvallisemmaksi.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Ilves haluaa, että maskeja käytettäisiin jotta mahdollisimman moni ihminen uskaltaa tulla peliin ja jotta viranomaisilla ei ole mitään syytä sulkea pelejä yleisöltä.

Oma ajatus on tähän asiaan se, että Ilves ensin ja kasvomaski naamalle. Oli maskin todistetut hyödyt mitä hyvänsä.

Ei halua (siinä mielessä missä sen esität), koska kyseessä on suositus eikä pakko.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Asia selvä. Turha vängätä asiasta sen enempää. Teette mitä teette, mutta samalla Ilves kärsii. Moni jättää tulematta, kun maskia ei pidetä. Mulle henkilökohtaisesti on se ja sama pidättekö maskeja vai ei, mutta minä ajattelen Ilveksen parasta ja pidän maskia koko tapahtuma-ajan.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Tähän mielipiteeseen voin yhtyä ja venyä Ilves-maskin käyttöön, jotta jotkut tuntisivat olonsa turvallisemmaksi.
Omikron leviää ennätysvauhdilla, ja täälä nyt vielä tosissaan uskotaan että maskit poistaa tartuntoja, maskia käytetään siinä tilanteessa, missä sen käyttämättä jättäminen olisi kaikista turvallisinta, sitten kun tulee se osuus missä tauti leviää, niin on ihan ok juoda olutta ilman maskia, syödä makkara ilman maskia, ja kävellä hallin ympäri. En oo hyvä matikassa, mutta tämä yhtälö on jotain mitä ei varmasti parhaimmatkaan matemaatikot voi tajuta.
 

Nyytti

Rivipelaaja
Viestejä
75
Itse "sairastin" koronan kolme viikkoa takaperin. Minulla ei ole nyt mitään syytä edes käyttää maskia.

No lauantaina käytin sitä katsomossa ja kyllähän se typerältä tuntui itsestäni, mutta pidetään nyt, jotta joillekkin tulee parempi mieli.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 596
Itse "sairastin" koronan kolme viikkoa takaperin. Minulla ei ole nyt mitään syytä edes käyttää maskia.

Kyllähän sinä silti vaikka olet koronan sairastanut voit kantaa ja levittää virusta muille...

Jos koronasta pitäisi jotain oppia, niin se on tullut selväksi että kaikki suositukset ja ohjeet on turhia. Vain kiellot valitettavasti toimii.

Ketjun aiheeseen... Tappara saa ilmaiseksi 6 pojoo JYPiltä :(
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 313
Ei halua (siinä mielessä missä sen esität), koska kyseessä on suositus eikä pakko.
Onko tällä hetkellä Ilveksen pakko suositella kasvomaskin käyttöä? Menee nyt vähän hiusten halkomiseksi. Ilveksen etu on kuitenkin, että kasvomaskia käytetään.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 705
Asia selvä. Turha vängätä asiasta sen enempää. Teette mitä teette, mutta samalla Ilves kärsii. Moni jättää tulematta, kun maskia ei pidetä. Mulle henkilökohtaisesti on se ja sama pidättekö maskeja vai ei, mutta minä ajattelen Ilveksen parasta ja pidän maskia koko tapahtuma-ajan.
Täällä ollut puhetta yleisömääristä, niin tässäpä olisi todella helppo keino nostaa niitä edes pikkuisen. Jokainen katsoja on Ilvekselle kotiinpäin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
JYPillä porukkaa sen verran pois Koronan ja flunssan takia että on suoranainen ihme jos tappara häviää

Ok luulin, että ovat joutuneet antamaan luovutuksella, koska jo suoraan 6 pistettä jaetaan.

Rosterista pudonnut pois mm: Honka, Ottavainen, Valkeejärvi, Scotka, Turkulainen, Salmio, Kemell, Brodecki, Kalapudas, Seppälä.

Kieltämättä pahat poissaolot, mutta juurikin näissä tapauksissa yleensä nähdään yllätyksiä. Voi olla nälkäisiä kavereita vastassa.
 

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 417
Rosterista pudonnut pois mm: Honka, Ottavainen, Valkeejärvi, Scotka, Turkulainen, Salmio, Kemell, Brodecki, Kalapudas, Seppälä.
Scotka on Pekingissä. Mouhareilta edelleen pois Levtchi, Peltola, Rauhala, Seppälä ja Rantakari. Maalissa Piiroinen. Maalivahtiosasto kääntyy Jypille tänään.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 819
Omikron leviää ennätysvauhdilla, ja täälä nyt vielä tosissaan uskotaan että maskit poistaa tartuntoja, maskia käytetään siinä tilanteessa, missä sen käyttämättä jättäminen olisi kaikista turvallisinta, sitten kun tulee se osuus missä tauti leviää, niin on ihan ok juoda olutta ilman maskia, syödä makkara ilman maskia, ja kävellä hallin ympäri. En oo hyvä matikassa, mutta tämä yhtälö on jotain mitä ei varmasti parhaimmatkaan matemaatikot voi tajuta.

Osa maskin käyttäjistä on varmasti niitä, jotka pitävät maskia siksi, että kuvittelevat sen suojaavan kanssaihmisiä tai jopa käyttäjää itseään. Silti ihmettelen, miten vaikeaa teikäläiselle tuntuu olevan ymmärtää, ettei suurin osa hallissa maskia käyttävistä käytä sitä siksi, että kuvittelisivat sen suojaavan ketään, vaan siksi, että Ilves (ja Liiga) niin toivoo. Tätä asiaa on nyt pariin kertaan yritetty avata, mutta yritetään nyt vielä kerran.

Lauantaisessa KooKoo-matsissa kuulutettiin ainakin kertaalleen jokaisessa erässä, kuinka Ilves toivoo maskien käyttöä ja ydinviestinä oli "Pidetään pelit käynnissä." Kyseessä on suositus ja näin ollen jokainen itse päättää, mitä tekee. Itse käytän maskia hallissa, vaikken maskin tehoon uskokaan. Käytän sitä siksi, koska Ilves (ja Liiga) niin toivoo. Eikä maskin tehoon varmasti usko Ilveskään (tai Liigakaan), mutta koska päättäjät ja viranomaiset ovat osoittaneet jo moneen kertaan arvaamattomuutensa, olen - Ilveksen (ja Liigan) ohella - valmis tekemään kaikkeni, ettei ehdoin tahdoin anneta näille suurennuslasisyynääjille mahdollisuutta iskeä.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Osa maskin käyttäjistä on varmasti niitä, jotka pitävät maskia siksi, että kuvittelevat sen suojaavan kanssaihmisiä tai jopa käyttäjää itseään. Silti ihmettelen, miten vaikeaa teikäläiselle tuntuu olevan ymmärtää, ettei suurin osa hallissa maskia käyttävistä käytä sitä siksi, että kuvittelisivat sen suojaavan ketään, vaan siksi, että Ilves (ja Liiga) niin toivoo. Tätä asiaa on nyt pariin kertaan yritetty avata, mutta yritetään nyt vielä kerran.

Lauantaisessa KooKoo-matsissa kuulutettiin ainakin kertaalleen jokaisessa erässä, kuinka Ilves toivoo maskien käyttöä ja ydinviestinä oli "Pidetään pelit käynnissä." Kyseessä on suositus ja näin ollen jokainen itse päättää, mitä tekee. Itse käytän maskia hallissa, koska Ilves (ja Liiga) niin toivoo, vaikken maskin tehoon uskokaan. Eikä varmasti usko Ilveskään (tai Liigakaan), mutta koska päättäjät ja viranomaiset ovat osoittaneet jo moneen kertaan arvaamattomuutensa, olen - Ilveksen (ja Liigan) ohella - valmis tekemään kaikkeni, ettei ehdoin tahdoin anneta näille suurennuslasisyynääjille mahdollisuutta iskeä.
Maskipakot oli joka paikassa, ja kuinka kävi, kuukauden sulku.. vastasit jo itsellesi ettei mun tarvi. En käytä, kun ei siitä ole hyötyä. Todella naurettavaa poseeraamista tuokin, sitten erätauot kuljetaan ilman, eikä yllättäen osata vastata että mites se tarttuminen siellä estetään kun ei ole kaikkivapahtavia rättejä päässä.. sori, en ymmärrä, ja kun luet viestisi pari kertaa uudestaan niin homma kuulostaa täysin absurdilta. Toisaalta, ymmärrän kyllä sun pointin.

Eikö Tampereella nyt jo jäljittäminen ole lopetettu, eli jos hallissa tartunta, ei katsomoita suljeta kun ei ne tiedä että se on sieltä tullut.. ne sulkee kaikkea vaan huvikseen, ei ne mitään syitä tarvi.
 

Rocko

Luottopelaaja
Viestejä
1 034
Osa maskin käyttäjistä on varmasti niitä, jotka pitävät maskia siksi, että kuvittelevat sen suojaavan kanssaihmisiä tai jopa käyttäjää itseään. Silti ihmettelen, miten vaikeaa teikäläiselle tuntuu olevan ymmärtää, ettei suurin osa hallissa maskia käyttävistä käytä sitä siksi, että kuvittelisivat sen suojaavan ketään, vaan siksi, että Ilves (ja Liiga) niin toivoo. Tätä asiaa on nyt pariin kertaan yritetty avata, mutta yritetään nyt vielä kerran.

Lauantaisessa KooKoo-matsissa kuulutettiin ainakin kertaalleen jokaisessa erässä, kuinka Ilves toivoo maskien käyttöä ja ydinviestinä oli "Pidetään pelit käynnissä." Kyseessä on suositus ja näin ollen jokainen itse päättää, mitä tekee. Itse käytän maskia hallissa, vaikken maskin tehoon uskokaan. Käytän sitä siksi, koska Ilves (ja Liiga) niin toivoo. Eikä maskin tehoon varmasti usko Ilveskään (tai Liigakaan), mutta koska päättäjät ja viranomaiset ovat osoittaneet jo moneen kertaan arvaamattomuutensa, olen - Ilveksen (ja Liigan) ohella - valmis tekemään kaikkeni, ettei ehdoin tahdoin anneta näille suurennuslasisyynääjille mahdollisuutta iskeä.
Maskien käytöllä pidetään pelit käynnissä :p

Huumoriosastoa!

Hysteria loppuu, kun päättäjät haluaa lopettaa sen. Tällä hetkellä sitä tahtotilaa ei tässä maassa ole.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 819
Maskipakot oli joka paikassa, ja kuinka kävi, kuukauden sulku.. vastasit jo itsellesi ettei mun tarvi. En käytä, kun ei siitä ole hyötyä. Todella naurettavaa poseeraamista tuokin, sitten erätauot kuljetaan ilman, eikä yllättäen osata vastata että mites se tarttuminen siellä estetään kun ei ole kaikkivapahtavia rättejä päässä.. sori, en ymmärrä, ja kun luet viestisi pari kertaa uudestaan niin homma kuulostaa täysin absurdilta. Toisaalta, ymmärrän kyllä sun pointin.

Eikö Tampereella nyt jo jäljittäminen ole lopetettu, eli jos hallissa tartunta, ei katsomoita suljeta kun ei ne tiedä että se on sieltä tullut.. ne sulkee kaikkea vaan huvikseen, ei ne mitään syitä tarvi.

Niin, ainoa pointti oli se, että pidän maskia vain ja ainoastaan siksi, että Ilves (ja Liiga) niin toivoo. Tämä siksi, etten halua omalta osaltani olla antamassa viranomaisille omalla toiminnallani syytä sulkea otteluita yleisöltä. Tiedän toki, että sulkevat ottelut ihan mistä tahansa syystä, jos sille päälle sattuvat, mutta olenpahan itse tehnyt sen, minkä tämän asian osalta pystyn. Ja kun käytän hallissa maskia, tarkoittaa se sitä, että käytän sitä myös erätauolla. Maskin tehoon en usko, eikä minua vähääkään kiinnosta se, käyttävätkö muut maskia vain katsomossa, käyttävätkö myös erätauoilla vai käyttävätkö ollenkaan. Minä teen vain sen, mitä Ilves (ja Liiga) tässä vaiheessa toivoo.


Maskien käytöllä pidetään pelit käynnissä :p

Huumoriosastoa!

Hysteria loppuu, kun päättäjät haluaa lopettaa sen. Tällä hetkellä sitä tahtotilaa ei tässä maassa ole.

Nämä naureskelut kannattaa osoittaa sinne, missä näitä maskitoiveita esitetään. Jotenkin uskaltaisin veikata, että Liiga on saanut viranomaisilta määräyksen, että otteluissa tulee muistutella maskisuosituksesta. Tämä ei siis tarkoita pakkoa, mutta sen verran oman arvonsa tuntevaa porukkaa tuntuu viranomaistaholla olevan, etten ihmettelisi, jos eivät olisi pureskelematta suostuneet katsomoiden avaamiseen.

Eli siellä on itku silmässä ilmoitettu seuroille, että "no jos kerran saatte ottaa yleisöä, niin ainakin sitten muistuttelette maskien käytöstä." Pakkohan heidän on loppuun asti tämän asian kanssa rimpuilla, koska muuten paljastaisivat olleensa koko ajan ihan hukassa näiden maskien kanssa. Pitävät siis Liigaseurojen kautta jonkinlaista kulissia yllä, vaikka periaatteessa kaikki jo tietävät, ettei niistä maskeista todellista hyötyä ole.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Onko tällä hetkellä Ilveksen pakko suositella kasvomaskin käyttöä? Menee nyt vähän hiusten halkomiseksi. Ilveksen etu on kuitenkin, että kasvomaskia käytetään.

LIIGAN TURVALLISUUSOHJEEN PÄÄPERIAATTEET

Liigan turvallisuusohje antaa seuroille suositukset, joiden avulla pyritään varmistamaan urheilijoiden, taustahenkilöiden, muiden ottelutapahtumassa työskentelevien henkilöiden sekä katsojien turvallisuus. Paikallisesti tapahtumaturvallisuus on Aluehallintoviraston vastuualueella, ja seurat ovat tehneet heidän kanssaan yhteistyötä kunkin hallin erityispiirteet huomioiden. Kukin seura vastaa oman ottelutapahtumansa turvallisuudesta.


Ilmeisesti Ilveksen on pakko suositella kasvomaskien käyttöä, tai näin on ainakin sovittu Liigan/AVIn kanssa tehtäväksi.

Ilveksen etu on, että kaikilla on rokotteet kunnossa ja halliin ei tulla kipeänä. Oli mikä tauti vaan kyseessä.
 
Ylös