Koronaviruksen vaikutus liigaan ja sen seuraamiseen

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Kukin tietysti tekee kuten itse ajattelee, mutta isossa mittakaavassa toivottavasti otat muutkin huomioon. Tämän ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Vaikkei ole maskipakkoa, niin on VAHVA suositus. Miksi sitä ei voisi käyttää, sitä en millään pysty ymmärtämään. Hallissa jopa jaetaan niitä "ilmaiseksi".
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 820
Se onkin ainoa järkevä päätös lukittautua kotiin, jos korona pelottaa, koska kaikki sen tulevat saamaan muuten jostain. Oli rättejä naamalla, tai ei. Oli se, sitten marketista, bussista, tai Areenalta.
Ainahan voi toki pukeutua kaasunaamariin ja kokovartalo kondomiin, jos haluaa itseään suojella. Ei tartte muiden apuun turvautua.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Maskien hyödyistä ilmateitse leviäviä viruksia vastaan ei vaan ole saatu mitään näyttöä. 100% ihmisistä sitä paitsi käyttää niitä väärin. Niitä ei ole edes mahdollista käyttää oikein normaaliolosuhteissa eli vaihtaa 15 minuutin välein hygieenisesti, jolloin et kosketa maskiasi sitä vaihtaesssasi vaan esim. hoitaja tekee sen puolestasi, jotta et koske siihen. Turvallisuuden tunteen vuoksi niitä pidetään. Nyt vain rohkeutta ja hallille. Ymmärrän jos haluaa suojella riskiryhmäläisiä mutta mielestäni on hieman lapsellista vaatia kaikkia muita käyttämään hyödytöntä jopa itselle haitallista kiinalaista maskia oman turvallisuuden illuusion vuoksi. Kipeänä hallille ei pitäisi muutenkaan missään nimessä tulla.
 

VarmaMaali

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
330
Kannattaa jäädä kotiin, ja pyytää joku käymään kaupassa sun puolesta. Harmi, että korona on median kautta peloteltu sulle näin pahasti.
En ymmärrä miten lainaamasi tekstini liittyi omaani?
Ja jos olisit lukenut viimeiset kaksi sivua olisit ymmärtänyt alkuperäisen pointtini.
Eikä minua ole peloteltu, eiköhän sitä faktatietoakin ole ollut ihan tarpeeksi saatavilla. Käyn kyllä kaupassa ja töissä, ja jopa jossain harrastuksissakin. Olen kuitenkin sen verran varonut, että toistaiseksi olen selvinnyt ilman tartuntaa.
 
Viimeksi muokattu:

VarmaMaali

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
330
Maskien hyödyistä ilmateitse leviäviä viruksia vastaan ei vaan ole saatu mitään näyttöä. 100% ihmisistä sitä paitsi käyttää niitä väärin. Niitä ei ole edes mahdollista käyttää oikein normaaliolosuhteissa eli vaihtaa 15 minuutin välein hygieenisesti, jolloin et kosketa maskiasi sitä vaihtaesssasi vaan esim. hoitaja tekee sen puolestasi, jotta et koske siihen. Turvallisuuden tunteen vuoksi niitä pidetään. Nyt vain rohkeutta ja hallille. Ymmärrän jos haluaa suojella riskiryhmäläisiä mutta mielestäni on hieman lapsellista vaatia kaikkia muita käyttämään hyödytöntä jopa itselle haitallista kiinalaista maskia oman turvallisuuden illuusion vuoksi. Kipeänä hallille ei pitäisi muutenkaan missään nimessä tulla.
Eikai nyt ihan satuja tarvitse alkaa keksiä.
Ja jos tarkoitit tällä lapsellisuudella minua, niin minä en sitä maskisuositusta liene keksinyt.
Enkä kaiketi missään viestissäni ole ketään sitä vaatinut käyttämään, vaan totesin että koska vahvasta suosituksesta huolimatta hallissa on paljon maskittomia, en siitä syystä halua itse siellä käydä. Tämä siis ihan oma valintani, eikä maailmani siihen kaadu.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Eikai nyt ihan satuja tarvitse alkaa keksiä.
Ja jos tarkoitit tällä lapsellisuudella minua, niin minä en sitä maskisuositusta liene keksinyt.
Enkä kaiketi missään viestissäni ole ketään sitä vaatinut käyttämään, vaan totesin että koska vahvasta suosituksesta huolimatta hallissa on paljon maskittomia, en siitä syystä halua itse siellä käydä. Tämä siis ihan oma valintani, eikä maailmani siihen kaadu.
En keksi satuja. Voit toki linkata tutkimuksen, jossa maskien hyödyt kiistatta osoitetaan. Nuo suositukset ovat kuin rukousmyllyjä. Jotta näytettäisiin siltä, että jotakin yritetään. Kunnioitan toki omaa valintaasi mutta ymmärrän ja kunnioitan myös niiden valintaa, jotka eivät maskia käytä. Kiinalaisten riepujen ja kangasmaskien käyttäjiä on vaikeampi ymmärtää muuten kuin siten, että he nimen omaan haluavat tuota turvallisuuden tunnetta tuoda muille. Itse katson, ettei aikuista ihmistä tarvitse tuolla tavoin paapoa.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Eli su 27.2 HIFK-matsi näillä näkymin todennäköisesti täydellä kapasiteetilla.

5 numeroinen katsojamäärä olisi herkkua. Oliskohan mahdollisuuksia? Ainakin sitten olisi jos helsinkiläiset viettäisivät koko viikonlopun megafanireissun silloin Tampereella.
Itseäni lainasin. Voi olla vaikeata saada tähän +10000 katsojaa. Kolmen kotiottelun viikko kumminkin tämä. Perjantaina vielä paikallismatsi.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 411
että toistaiseksi olen selvinnyt ilman tartuntaa.
Sen verran tähän kyllä sanon, että et voi tietää oletko ilman tartuntaa selvinnyt, tai oletko sairastanut ns, oireettoman koronan. Enemmän ja vähemmän altistuneita lienee kaikki, mutta kaikkiin se ei tunnu tarttuvan.

Kyllä ite maskia pidin tässä Kookoo pelissäkin. Enemmän kyllä sen takia että tiedän joidenkin pelkäävän koronaa, ja rokottamattomien, ja/tai riskiryhmäläisten kohdalla se on ymmärrettävääkin. Mutta eipä kunnon kannustamisesta ja tunnelman luomisesta hallissa maskin kanssa mitään tulisi. Aatteleepa vaikka Osastoakin.

Toivoa sopii että pian tosiaan luovuttaisiin jo kaikista rajotuksista. Sais tosiaan ihmisetkin hivenen rohkeutta alkaa elämään normaalisti, ja toisaalta yleisöä Areenaankin enemmän.

Ei taida tappara saada vkl paikalliseen ottaa ku sen 6500 ?
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 705
Itse näen maskiasian niin, että meillä on paremmat mahdollisuudet päästä jatkossakin peleihin käyttämällä maskeja. Ihan sama millainen teho niillä tosiasiassa on, isoin syy on optiikka ja se että näytetään muulle yhteiskunnalle että hallilla on turvallista. Ei se maskin käyttäminen ketään ole tappanut, itse en välillä edes muista että se on naamalla.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Itse näen maskiasian niin, että meillä on paremmat mahdollisuudet päästä jatkossakin peleihin käyttämällä maskeja. Ihan sama millainen teho niillä tosiasiassa on, isoin syy on optiikka ja se että näytetään muulle yhteiskunnalle että hallilla on turvallista. Ei se maskin käyttäminen ketään ole tappanut, itse en välillä edes muista että se on naamalla.
No joo. Tuo onkin ehkä ainoa pointti maskien käytön perusteltavuudessa. Viranomaisten pitäminen tyytyväisenä. Itselläni on ohut Ilves-kangasmaski, joka ei takuulla suojaa ketään ja joka kiristää pirusti korvien takaa. Sen läpi hengittäminen on kuitenkin aika helppoa vaikka muuten onkin epämukava. Sen käyttämiseen voin suostua pitkin hampain.

Rajoituksissa tuntuu olevan vallalla ajatus, että niitä pidetään yllä varmuuden vuoksi vaikka niitä saisi pitää yllä vain ja ainoastaan jos ne ovat ehdottoman välttämättömiä. Viranomaisten on aika vaikea enää perustella tuota välttämättömyyttä, joten eiköhän rajoitukset poistu pikapuoliin kokonaan. En itsekään koronaa halua mutta nykyvariantti on se, jonka valitsisin jos joku niistä pitäisi sairastaa. Ei vaan tunnu tarttuvan millään kop..kop...
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
hyödytöntä jopa itselle haitallista kiinalaista maskia
Pyydät tutkimuksia maskien hyödyistä, tässä yksi.

Haluaisin sinulta linkin tieteelliseen tutkimustulokseen siitä, että maskit voivat olla jopa haitallisia. Ei muuten, mutta joku saattaa jopa uskoa tuota.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Tekopyhyyttä vahtia ja vaatia jotain toisen maskin käyttöä.
Tätä en Suomessa koskaan tule ymmärtämään, keskitytään niin helvetisti muiden elämiseen. Varmistan vielä, ettehän te maskityypit ota sitä _kertaakaan_ pois pelissä?
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Kun kerran tapahtumassa on VAHVA maskisuositus, niin eikös sitä voisi ihan jokainen pitää? Tässähän samalla osa kieltäytyy tai vähät välittää ohjeistuksista. Teettekö samoin muuallakin?

Jos Ilves ilmoittaisi, että tästä eteenpäin olisi maskipakko... kävisittekö peleissä maskin kanssa vai jäisittekö kotiin?
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 518
Kun kerran tapahtumassa on VAHVA maskisuositus, niin eikös sitä voisi ihan jokainen pitää? Tässähän samalla osa kieltäytyy tai vähät välittää ohjeistuksista. Teettekö samoin muuallakin?

Jos Ilves ilmoittaisi, että tästä eteenpäin olisi maskipakko... kävisittekö peleissä maskin kanssa vai jäisittekö kotiin?
Kävisin maskin kanssa. Nyt ei kuitenkaan ole pakko, joten ihan itse saan päättä noudanko suositusta vai en. Välillä pidän maskia, mutta esimerkiksi seisomakatsomossa tuo on hyvin epämukava.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Pyydät tutkimuksia maskien hyödyistä, tässä yksi.

Haluaisin sinulta linkin tieteelliseen tutkimustulokseen siitä, että maskit voivat olla jopa haitallisia. Ei muuten, mutta joku saattaa jopa uskoa tuota.
Toivottavasti tämä nyt ei taas ole aiheen vierestä mutta kun kerran kysyit niin vastaan.

Tutkimuksia on puolesta ja vastaan kuten niin monissa muissakin koronaan liittyvissä asioissa. Laboratorio-olosuhteissa maskeista saadaan hyötyä irti mutta tosielämässä niiden käyttö on lähinnä turvallisuuden tunteen vuoksi. Itse Anthony Fauci mainitsi asiasta:

“There’s no reason to be walking around with a mask,” he answered. “When you’re in the middle of an outbreak, wearing a mask might make people feel a little bit better and it might even block a droplet, but it’s not providing the perfect protection that people think that it is. And, often, there are unintended consequences — people keep fiddling with the mask and they keep touching their face.”

Ihmiset räpläävät maskejaan jne. Jotta niistä olisi oikeasti hyötyä tosielämässä maskeja ei oikein ole mahdollista käyttää täysin oikein. Ne pitäisi vaihtaa 15 min välein steriilisti. Lisäksi ne ovat oivia alustoja bakteereille väärinkäytettyinä.

Se on tärkeää, että hallille ei tulla edes pienessä flunssassa. Vain täysin terveenä.

 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 909
Ei näkynyt vastausta, mutta voin kysäistä uudestaan: Etkö esimerkiksi sinä @jurgen ota maskia kertaakaan pelissä pois?

1+1 lasku, mieti, istut paikallasi maski päässä, siinä on tasan joku 5 ihmistä ketkä voi sen tartuttaa sulle, tai ketä sä voit tartuttaa, mites kun nämä ihmiset, ketkä maski päässä istuu, erätauon tullen menevät käytävälle kävelemään ylä- tai alatasanteen ympäri, olut/limsa/vichy kädessä? Eihän ne maskin läpi juo?
Ja nyt: kumpi näistä tilanteista on se missä tauti leviää? Niinpä. Joten heti kun alatte maskeista puhumaan, niin älkää ottako sitä sitten kertaakaan pois, ettei vaan korona leviä.

Lisään: Ei, en halua turhaa vääntöä, mutta ihmiset hyvät, JÄRKEÄ, miksi sitä käyttäisi paikallaan istuessa, kun ottaa sen kahdeksikymmeneksi minuutiksi pois ja kävelee ja koskee ihmisiin koko sen ajan ja hönkii päin? Tähän kun vastaatte jonkun vedenpitävän vastauksen, lupaan olla nostamatta aika isoja epäkohtia esiin.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 313
Ilves haluaa, että maskeja käytettäisiin jotta mahdollisimman moni ihminen uskaltaa tulla peliin ja jotta viranomaisilla ei ole mitään syytä sulkea pelejä yleisöltä.

Oma ajatus on tähän asiaan se, että Ilves ensin ja kasvomaski naamalle. Oli maskin todistetut hyödyt mitä hyvänsä.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Ei näkynyt vastausta, mutta voin kysäistä uudestaan: Etkö esimerkiksi sinä @jurgen ota maskia kertaakaan pelissä pois?

1+1 lasku, mieti, istut paikallasi maski päässä, siinä on tasan joku 5 ihmistä ketkä voi sen tartuttaa sulle, tai ketä sä voit tartuttaa, mites kun nämä ihmiset, ketkä maski päässä istuu, erätauon tullen menevät käytävälle kävelemään ylä- tai alatasanteen ympäri, olut/limsa/vichy kädessä? Eihän ne maskin läpi juo?
Ja nyt: kumpi näistä tilanteista on se missä tauti leviää? Niinpä. Joten heti kun alatte maskeista puhumaan, niin älkää ottako sitä sitten kertaakaan pois, ettei vaan korona leviä.
Itse asiassa maski pitäisi vaihtaa vartin välein steriilisti. Kuka niin tekee?
 
Ylös