Kiekkoselostajat

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 492
Tulipa nyt mieleen että SSJ tosiaan selosti ennen noita kiekkokierroksen Tampereen otteluita. Tulisi itsekin aina muistaa kun Mertsiä haukkuu että vielä huonommin voi selostaa kuten Sirkkiä-Jarva. Onneksi ei enää niitä hommia ilmeisesti tee.
Nykyään kun ei kiekkokierrosta tule kuunneltua jää paitsi näistä ja porkkanahehkutuksista sekä muista maakuntien ihmeistä. Jos olen reissussa tai autolla liikkeellä Ilveksen vieraspelin aikaan niin kaivan kapulaan Kiakkoradion livelähetyksen jolloin esim. SaiPa-Porkkana pelin touhut ei keskeytä kuuntelua, kuten kiakkokiarroksella. C-Morea voi toki katsella kapulasta myös ajaessa, haittapuolena on että maalin tullessa ajaa ojaan kun alkaa tuuletella.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 669
Aikanaan kuuntelin usein Yle Puheen Kiekkokierrosta, Lahden selostaja oli yhtä kova Pelsu-fani kuin Mertaranta. Hyvin raskasta kuunneltavaa
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 560
Nykyään kun ei kiekkokierrosta tule kuunneltua jää paitsi näistä ja porkkanahehkutuksista sekä muista maakuntien ihmeistä. Jos olen reissussa tai autolla liikkeellä Ilveksen vieraspelin aikaan niin kaivan kapulaan Kiakkoradion livelähetyksen jolloin esim. SaiPa-Porkkana pelin touhut ei keskeytä kuuntelua, kuten kiakkokiarroksella. C-Morea voi toki katsella kapulasta myös ajaessa, haittapuolena on että maalin tullessa ajaa ojaan kun alkaa tuuletella.
Joo itsekin laitan nettiradiosta vaan kiakkoradion kun on Ilveksen peli. Toki en liian aikaisin jaksa kun tuntuu että joka kerta sieltä tulee Tuomas Tuokkolan haastattelu jos liian aikaisin laittaa.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 669
Löytyykö muuten mistään tuon Kiakkoradion ohjelmakarttaa, oon koittanut sitä etsiä mutta huonolla menestyksellä.
Toinen mitä oon ihmetellyt, niin kun tekevät matsin jälkeisiä haastatteluita, niin ne yleensä tulevat verkkoon kuuneltavaksi vasta +24h jälkeenpäin.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 498
Twitteristä poimittu.

Kiinnostuneille selostajat jäljellä olevissa välieräotteluissa. Kotipelit omalta osalta menee paikan päällä, ettei näillä itselle niin väliä.

Screenshot_2023-04-05-01-29-46-04_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg


Lahden miestä ei siis tarvitse näihin peleihin pelätä, vaan hänestä saa toinen sarja nauttia. Soolona vetää normaaliin tapaan toisin kuin muut selostajat.
 
Viimeksi muokattu:

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 669
Twitteristä poimittu.

Kiinnostuneille selostajat jäljellä olevissa välieräotteluissa. Kotipelit omalta osalta menee paikan päällä, ettei näillä itselle niin väliä.

katso liitettä 4749

Lahden miestä ei siis tarvitse näihin peleihin pelätä, vaan hänestä saa toinen sarja nauttia. Soolona vetää normaaliin tapaan toisin kuin muut selostajat.
Lippu salkoon! Meillä kerran Saukkonen ja siinäkin pelissä onneksi olen Areenalla. Senkö ansiota tämäkin, etä mentiin Natoon?
EDIT: Jatkan vielä sen verran, että totta kai Mertaranta vetää yksin, hän on omasta mielestään tähti ja niin ylivertainen selostaja, että ei huoli muita.
Harmi, että jääkiekkoväki ei ole saanut sellaista liikettä aikaan, mitä jalkapallon katsojat.
Mertarantahan ei enää ole aikoihin jalkapalloa selostanut ja siinä ymmärtääkseni jonkinlaisessa roolissa on se, että kiukkuiset katsojat saivat aikaan pienen myrskyn ainakin Twitterissä ja osaltaan savustivat Mertarannan pois jalkapallo selostuksista.
 
Viimeksi muokattu:

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Saukkonen on sellanen köyhän miehen Niilo22, jota ei pysty kuunteleen sitten millään. Onneks oli kotipelissä selostamassa, niin ei tarvinnut kuunnella.

Mut kyl Mertaranta näistä pahin on. En vaan ymmärrä, miten esim. Säterin Jani ei oo vieläkään saanut mahdollisuutta Liiga-peleissä, tai mm-kiekossa, kun samaan aikaan tälläiset Mertsit ja Saukkoset pääsee näitä ratkaisupelejäkin selostaan.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 560
Itsestäni olen huomannut sen huolestuttavan piirteen että en oikeasti vihaa Saukkosen selostamia pelejä. Tykkään siitä että hän on oikeasti innostunut tekemään noita selostuksia. Yksin kun selostaa niin silloin ne usein menevät vähän överiksi mutta Saravon kanssa aisaparina niin menettelee.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Itsestäni olen huomannut sen huolestuttavan piirteen että en oikeasti vihaa Saukkosen selostamia pelejä. Tykkään siitä että hän on oikeasti innostunut tekemään noita selostuksia. Yksin kun selostaa niin silloin ne usein menevät vähän överiksi mutta Saravon kanssa aisaparina niin menettelee.
Saukkonen kun huutaa Saravon PEKKA PEKKA PEKKA Saravon Pekalle, niin ei voi kun hymyillä, oli hölinää tötterössä. Ilmeisesti ei kuitenkaan ymmärrä mitä on Estäminen, mutta ei anneta sen haitata menoa.
 

OnkoTälläNytVäliä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
145
Saukkonen on sellanen köyhän miehen Niilo22, jota ei pysty kuunteleen sitten millään. Onneks oli kotipelissä selostamassa, niin ei tarvinnut kuunnella.

Mut kyl Mertaranta näistä pahin on. En vaan ymmärrä, miten esim. Säterin Jani ei oo vieläkään saanut mahdollisuutta Liiga-peleissä, tai mm-kiekossa, kun samaan aikaan tälläiset Mertsit ja Saukkoset pääsee näitä ratkaisupelejäkin selostaan.
Tietääjseni ei ole itse halunnut liigaan siirtyä?
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 293
Tietääjseni ei ole itse halunnut liigaan siirtyä?
Niin. Täytyy muistaa et ei tuolla pelkällä selostuksella ei elä etenkään alkumetreillä. Sätky tais lisäks olla yrittäjä, mikä taas on 24/7 hommaa, et vaikee yhdistää selostuksen perässä matkailuun. Siksi helppoa selostaa vain Tuton pelit.

En tosin tiedä mitä miehelle nykyään kuuluu, kun on ollut aika hiljaiselossa pitkän aikaa.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
865
Saukkosen Mikaa on aika kyllä kohdellut hyvin. Ei uskois, että täyttää kohta 57 vuotta. Säilyttäny saman poikamaisen lookin, kun vertaa hockey nightin aikaan, mitkä loppui melkein 20 vuotta sitten.
 

Mobutu Sese Seko

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
723
Pakko antaa kehuja Sebastian Waheebille.

Aikaisemmin onkin jo kehuttu tilannetajua mm. Hakametsän viimeisessä pelissä siitä, miten antoi tunnelman ja kuvan puhua puolestaan jne. Joensuun päästäminen kiittämään kannattajia tuossa viimeisessä Ilves-Ässät -pelissä toisena esimerkkinä. Yleisesti ottaen ulosanti, tunnelman luonti/välittäminen, kenttätapahtumista kärryllä pysyminen hyvää tasoa.

Joissain tämän kauden peleissä myös nähnyt vaivaa muunkinlaisen sisällön eteen kun vain Rädyn veljesten Red Bull hassutteluiden uudelleen pyörittämisen. Viimeisimpänä pronssipelin erätauoilla pidemmät haastattelut Konnan ja Salmelaisen kanssa. Joidenkin muiden pelien erätauoilla on ollut mukavaa pohdintaa/rupattelua Saravon kanssa joistain aiheista vähän laajemminkin jne. En yleensä näitä erätauko-ohjelmia sun muita vastaavia jaksa katsella, varsinkaan jos olen itse ollut pelissä, mutta noiden sisältöjen kanssa on ollut ihan mukavaa tehdä poikkeus. Uskaltanut myös haastatella ulkomaalaisiakin pelaajia verrattuna moneen muuhun.

Yleisesti ottaen muodostavat omaan makuun nykyään parhaan "selostuskopin" Saravon kanssa. Alkio sitten kakkosena.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 117
Pakko antaa kehuja Sebastian Waheebille.

Aikaisemmin onkin jo kehuttu tilannetajua mm. Hakametsän viimeisessä pelissä siitä, miten antoi tunnelman ja kuvan puhua puolestaan jne. Joensuun päästäminen kiittämään kannattajia tuossa viimeisessä Ilves-Ässät -pelissä toisena esimerkkinä. Yleisesti ottaen ulosanti, tunnelman luonti/välittäminen, kenttätapahtumista kärryllä pysyminen hyvää tasoa.

Joissain tämän kauden peleissä myös nähnyt vaivaa muunkinlaisen sisällön eteen kun vain Rädyn veljesten Red Bull hassutteluiden uudelleen pyörittämisen. Viimeisimpänä pronssipelin erätauoilla pidemmät haastattelut Konnan ja Salmelaisen kanssa. Joidenkin muiden pelien erätauoilla on ollut mukavaa pohdintaa/rupattelua Saravon kanssa joistain aiheista vähän laajemminkin jne. En yleensä näitä erätauko-ohjelmia sun muita vastaavia jaksa katsella, varsinkaan jos olen itse ollut pelissä, mutta noiden sisältöjen kanssa on ollut ihan mukavaa tehdä poikkeus. Uskaltanut myös haastatella ulkomaalaisiakin pelaajia verrattuna moneen muuhun.

Yleisesti ottaen muodostavat omaan makuun nykyään parhaan "selostuskopin" Saravon kanssa. Alkio sitten kakkosena.

Itse erityisesti arvostan miten Waheeb pisti Salmelaisen ns. "hot seatille" ja haastoi tätä jopa tiukoillakin kysymyksillä ja näkemyksillä, yksi parhaista miehistä roolissaan ehdottomasti.
 
Ylös