IhanJuniori
Junioripelaaja
Olen lukenut kyllä historian kirjat sen verran tarkkaan, että "normaali natsi" ei todellakaan ollut automaattisesti paha ihminen. Kyllähän esimerkiksi lähes kaikki "suuret suomalaiset" olivat myös eugeniikan puolesta puhujia.No ei se noin mennyt. Yleisin natsi 90 vuotta sitten oli sellainen, joka ihastui ideologian hurmoksellisuuteen, hiljaa hyväksyi syrjinnän ja vasta sodan jälkeen tajusi tulleensa huijatuksi, jos sinne asti edes selvisi hengissä. Harva oli uunittamassa ihmisiä.
Näitä hurmos-liikkeitä on yhä nykyaikana yhden asian puolueissa, uskonnoissa, pyramidihuijauksissa, tms. ja kaikkia niitä yhdistää harhaanjohdetut ihmiset ja heidän surkea kohtalonsa.
Minulle natsi on sellainen henkilö joka kuului Saksan kansallissosialistiseen työväenpuolueeseen.
Neo-natsit sun muut ovat sitten asia erikseen, mutta natsin määritelmässä ei ole mitään epäselvää.
EDIT: Pointti mulla oli siis se, että vituttaa kun kaksi ihmistä keskustelee/väittelee niin AINA lentää "vittu sää oot natsi" kommentti joltain kenellä ei ole pienintäkään käsitystä historiasta.
Viimeksi muokattu: