KE 29.10.2025 | Ilves - Kiekko-Espoo

Siitä sitä herkkua! Ikimuistoinen sulaminen ja tämän iltainen jää varmasti yhtä hyvin mieleen...

Olin jo melkein unohtanut, että olin katsonut tuonkin pelin paikan päällä. Jotenkin se ei edes noihin aikoihin vituttanut kun oli Lepausta ja Floodia kentällä.

Nyt kun on miljoonamiehet kentällä niin vituttaa huomattavasti enemmän tällainen neppailu.

Juu. Timohan sen päätti, että maalivahtia ei vaihdeta, aikalisää ei ajoissa pidetä, löysälijät saa sen 20 minuuttia peliaikaa palkinnoksi ja tasoitusta laitetaan hakemaan oikea hyökkäyksen superkenttä.

Nämä eilen, mutta vaikka me oltaisiin muutama peli enemmänkin voitettu mikään ei muuta noita isoja epäonnistumisia joukkueenrakentamisessa.

Asiantuntijat sanoivat, jo monta peliä sitten tuosta kuinka vaikea tällaista muukalaislegioonaa on johtaa ja saada sitoutumaan. Se vaatii valmentajan lisäksi johtavilta pelaajilta valtavasti (joita ei ole).

Nämä eilen, mutta vaikka me oltaisiin muutama peli enemmänkin voitettu mikään ei muuta noita isoja epäonnistumisia joukkueenrakentamisessa.

Asiantuntijat sanoivat, jo monta peliä sitten tuosta kuinka vaikea tällaista muukalaislegioonaa on johtaa ja saada sitoutumaan. Se vaatii valmentajan lisäksi johtavilta pelaajilta valtavasti (joita ei ole).

Täytyy toki muistaa, että näitä asiantuntijoita riittää aina, kun kyse on ongelmien kanssa painivasta joukkueesta. Ovat varmaan itse rakentaneet monenlaisia joukkueita, joten tietävät kertoa, millaisia kompastuskiviä liittyy milläkin tavalla rakennettuun joukkueeseen.

Tarkoitus ei ole puolustella Koskelaa, mutta kukaan näistä asiantuntijoista ei puhuisi muukalaislegioonan sitoutumisesta yhtikäs mitään, jos Ilves olisi suorittanut samaisten asiantuntijoiden veikkausten mukaisesti.

"Ne, jotka eivät itse osaa, opettavat muita. Ne, jotka eivät osaa opettaa, toimivat asiantuntijoina."

Takaisin