KE 10.1.2024 | Ilves - Lukko

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 814
No kyllä siellä mun mielestä Palve pelas hyvin. Suomi. Ikonen. Mäntykin yritti, mutta sai aika paskat kortit peliin.
Parikka. Friman. En nyt äkkiseltään heidän pelistään marmatettavaa löydä. Eikä Gunnarkaan mielestäni buuauksia ansainnut tai Lancasterkaan.
Kaikkensa voi antaa, vaikkei olis paljoa annettavaa.
Kyllä, mutta luulen myös näiden rimaa alittavien pelaajien tietävän itsekin, että ei mennyt taaskaan ihan nappiin.

Tottakai siellä oli yritystä, kyllähän Gregoirekin kovasti yrittää ja puuhastelee. Harvoin vaan onnistuu oikein yrityksissään.

Buuas on ihan ok, vaikka tottakai se syö. Kaiken maailman typerät huutelut sen sijaan ei.

Toivottavasti siitä nimenomaan ottaisivat sen sellaisena sytykkeenä, että nyt perkule me tullaan ja näytetään tälle yleisölle mistä meidät on tehty.

Jos sen palautteen ottaa ylimääräisenä stressinä, on väärässä ammatissa, koska urheilu nostaa tunteita. Parhaat saa epäonnistumisistakin taisteluilmeen kaivettua ja näytön halun, häviäjät jäävät puristamaan mailaa, kun ei mikään onnistu. Tällä hetkellä näytön halu nimenomaan loistaa poissaolollaan muutamissa pelaajissa. Tiedä sitten, onko se sen yliyrittämisen lopputulos.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 781
Mulla nousee karvat pystyyn, jos kukaan sanallakaan selittelee jollain treenijumilla pelin paskuutta. Fakta vaan on, että miten hel……ssä voidaan hävitä eilen illalla myöhään Sveitsissä pelanneelle joukkueelle, joka on neljältä Tampereella, liikkeessä vikassa kahdessa erässä ihan pystyyn?? Hävitään myös fyysisessä pelaamisessa, syötöissä jne. Tulkaa nyt joku kertomaan!!
Eikö treenijumi nimenomaan selittäisi nämä asiat? If it looks/swims/quacks like a duck, then it probably is a...
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Eikö treenijumi nimenomaan selittäisi nämä asiat? If it looks/swims/quacks like a duck, then it probably is a...
Onko Pendollakin treenijumia, kun taktiset valinnat jättivät toivomisen varaa, esimerkiksi se että Gregoire tykittelee viimeisen minuutin pelistä Palven laidalla.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 167
Aika pahasti oltiin kyllä jyrän alla, eikä lepoetu näkynyt tasan missään. On kyllä käsittämätöntä, että Ilves oli se joku tyytyi purkamaan puolet pelistä. Gunnarsson varasti pisteen ja olisi varastanut 3 ilman huonoa tuuria 2. maalissa.

Toki tuomareista täytyy vähän vinkua kun mielestäni parikin polvitaklausta meni ohi.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 781
Onko Pendollakin treenijumia, kun taktiset valinnat jättivät toivomisen varaa, esimerkiksi se että Gregoire tykittelee viimeisen minuutin pelistä Palven laidalla.
Eikös Gregoire siinä rakentanut aika hyvän paikan Frimanille? Ihan ei kerennyt maskiin, kun estettiin kiekotonta.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 299
Onko Pendollakin treenijumia, kun taktiset valinnat jättivät toivomisen varaa, esimerkiksi se että Gregoire tykittelee viimeisen minuutin pelistä Palven laidalla.
Mä oon ehkä väärässä kun mitään osaamista ei ole. Mutta sikäli ehkä ymmärrän itse asiassa vikan minuutin peluutuksen.
Palven oivalluksesta Päkkilä vauhtiin tai Gregoire sekoilemaan viime hetken jäähy kaverille. Eikös jossai pelissä Gregsu saanu meille ylivoiman viime hetkellä ja alotettiin jatkoaika ylivoimalla, jollen väärin muista? Tää kolmikko on musta ihan ymmärrettävä, en ymmärtäs jos siellä olis 4-ketju kentällä kokonaisuutena.
 

yellowgreen

Luottopelaaja
Viestejä
1 299
Boksista pysyttiin tänään aika hyvin pois, mutta olis muutama kysymys noista tän päivän pitkien kiekkojen määrästä. Tuntuko, että niitä oli joku +200% normaaliin vai oliko oikeesti?
 

Matoash

Luottopelaaja
Viestejä
3 876
Boksista pysyttiin tänään aika hyvin pois, mutta olis muutama kysymys noista tän päivän pitkien kiekkojen määrästä. Tuntuko, että niitä oli joku +200% normaaliin vai oliko oikeesti?
Samaa mietin kanssa. Omaan silmään pitkiä tuli normaalia enemmän. Kolmannessa erässäkin tuli joku 4 pitkää perätysten
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 333
Joku tais jo aiemminkin mainita noista kahdesta polveen ajosta mitä tänään nähtiin. Luojan kiitos Eemeli sai painon pois jalalta, jos ei olis saanut niin täällä olis jos mahdollista vieläkin synkemmät fiilikset.
 

Raimo78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
696
Eikö treenijumi nimenomaan selittäisi nämä asiat? If it looks/swims/quacks like a duck, then it probably is a...
Niin idioottimaista ei voi fysiikkavalmennus olla, että ennen todellista peliruuhkaa ollaan näin tahmeita.

Laajemmin, koko kautta arvioitaessa olen kyllä epäileväinen koko fysiikkavalmennuksen suhteen. Sanokaapa, kuinka monessa pelissä olette nähneet Ilveksen olevan todella liikkuva ja raikas kokonaisvaltaisesti? Itse olen missannut 3 kotipeliä ja sanon, että jo kauan sitten pelattu Ilves - HPK oli sellainen ottelu. Ilveshän sai alkukaudesta paljon sellaisia voittojakin, joissa jalalla ollaan oltu perässä mutta tehokkuus näkyi taululla.

Lauantain Sport-Ilves pelin jälkeen on viikko seuraavaan peliin (Ilves-HIFK). Tänä aikana pitää herkistellä kroppaa, levätä kunnolla ja vaikka vetäistä lauantaina joukkueen yhteisessä saunaillassa oikein kunnon perskännit ihan jokainen, ihan joukkuehengen kohottamisenkin nimeen.

Nääs kun sitten Kalpa-Ilves matsista alkaa tämä karu peliputki, 11pv ja 7 ottelua. Tämä tulee ratkaisemaan aika paljon Ilveksen osalta.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 781
Niin idioottimaista ei voi fysiikkavalmennus olla, että ennen todellista peliruuhkaa ollaan näin tahmeita.

Laajemmin, koko kautta arvioitaessa olen kyllä epäileväinen koko fysiikkavalmennuksen suhteen. Sanokaapa, kuinka monessa pelissä olette nähneet Ilveksen olevan todella liikkuva ja raikas kokonaisvaltaisesti? Itse olen missannut 3 kotipeliä ja sanon, että jo kauan sitten pelattu Ilves - HPK oli sellainen ottelu. Ilveshän sai alkukaudesta paljon sellaisia voittojakin, joissa jalalla ollaan oltu perässä mutta tehokkuus näkyi taululla.

Lauantain Sport-Ilves pelin jälkeen on viikko seuraavaan peliin (Ilves-HIFK). Tänä aikana pitää herkistellä kroppaa, levätä kunnolla ja vaikka vetäistä lauantaina joukkueen yhteisessä saunaillassa oikein kunnon perskännit ihan jokainen, ihan joukkuehengen kohottamisenkin nimeen.

Nääs kun sitten Kalpa-Ilves matsista alkaa tämä karu peliputki, 11pv ja 7 ottelua. Tämä tulee ratkaisemaan aika paljon Ilveksen osalta.
No eikö se kannata nimenomaan ennen sitä peliruuhkaa vetää, eikä sen aikana?
 

Forzarossoneri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
808
Mielestäni on vähintäänkin mielenkiintoista selittää illan Ipa-ilmettä yhtään millään. Lukko vei niinkuin litran mittaa. Oli ylsinkertaisesti parempi:

Oliko meillä mitään strategiaa ensimmäisen 15 sekunnin ja lukkosten jäähyn ulkopuolella. Eipä ollut. Oltiin muu aika vain tosi…

Kuinka kauan esimerkiksi meiltä meni, että saatiin 3. erässä laukaustakaan kohti naapurin maalia. Kuinka monta pitkää roiskittiin ja saatiin aloitus omaan päähän. Joka sitten hävittiin.

Oli taas de-ja-vu. Nähtiinkös tämä sama alkukaudesta Nokialla?
 

Raimo78

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
696
No eikö se kannata nimenomaan ennen sitä peliruuhkaa vetää, eikä sen aikana?
Toki juuri näin, mutta kun tuntuu että jumissa ollaan oltu niin pitkään jo (oikeestaan koko kauden), että alkaisivat nyt jo herkistelemäänkin välillä;). Fakta on kyllä se, että jumisilla jaloilla ei ainakaan pureta yhtäkään pelillistä tai henkimaailman lukkoa. Lukko oli tänään raikkaampi, kuvitelkaa…..ja silloin toimii myös pää ja siitä muodostuu helpommin onnistumisten ja itseluottamuksen nousun kierre.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 289
Joku tais jo aiemminkin mainita noista kahdesta polveen ajosta mitä tänään nähtiin. Luojan kiitos Eemeli sai painon pois jalalta, jos ei olis saanut niin täällä olis jos mahdollista vieläkin synkemmät fiilikset.

Etenkin Fontainen tapaus oli helvetin vaarallinen. Onneksi ei osunut polvi polveen, vaan Latvala ehti väistää. Kai näitäkin voisi ottaa kurinpidon käsittelyyn, vaikkei loukkaantumisia tullutkaan?

Ilves oli kotona taas totutun paska. Nyt on toki vieraissakin oltu helvetin huonoja.

Raskasta on taas kannattaminen.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 333
Etenkin Fontainen tapaus oli helvetin vaarallinen. Onneksi ei osunut polvi polveen, vaan Latvala ehti väistää. Kai näitäkin voisi ottaa kurinpidon käsittelyyn, vaikkei loukkaantumisia tullutkaan?
Näytti kyllä vielä ihan selvästi, että Fontaine oikein levitti jalkaansa, mutta tilannehuone tarkasti ja lottopallosta ei tällä kertaa tullut mitään, joten case closed. Kyllä tuo Eemeliinkin kohdistunut näytti todella härskiltä. Molemmissa taklauksissa toki sama jätkä eli Fontaine...
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Vähän on Pennanenkin liian suolapatsas, kun olisi paikka vaikuttaa myös tuomareihin
Ihmettelin ettei noita tilanteita lehdistötilaisuudessa ottanu puheeksi. Siinä olis kahdella pelaajalla voinu olla polvet sökönä eilis illan jälkeen.
 

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
677
Muutenkin noi lehdistötilaisuudet on Pennaselle pakkopullaa,oikein vähän niinkuin ahdistuu niissä välillä,puhuu jotain vähän sinnepäin ja huomaatteko miten kiire on aina lähteä pois niistä...Ärsyyntyminen Hintsaseen aina lähellä jos Hintsas kyselee vähänkin tarkemmin/yksityiskohtaisemmin jotain!!!
Ja sitten vasta kiire onkin pois jos on ottanut nokkiinsa vastustajan valkun puheista
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 859
Mä oon ehkä väärässä kun mitään osaamista ei ole. Mutta sikäli ehkä ymmärrän itse asiassa vikan minuutin peluutuksen.
Palven oivalluksesta Päkkilä vauhtiin tai Gregoire sekoilemaan viime hetken jäähy kaverille. Eikös jossai pelissä Gregsu saanu meille ylivoiman viime hetkellä ja alotettiin jatkoaika ylivoimalla, jollen väärin muista? Tää kolmikko on musta ihan ymmärrettävä, en ymmärtäs jos siellä olis 4-ketju kentällä kokonaisuutena.

Itse ajattelin myös niin että pyrittiin varmistamaan edes se piste kotiin. Toki siitä on varmaan erimielisyyttä palstalla että onko Gregoire ja Päkkilä oikeat kaverit. Molemmilla kuitenkin Pendolta kova luotto nimenomaan oman pään pelaamiseen suhteen.
 

Forzarossoneri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
808
Onko muuten valmentajalla tai joukkueella mitään vastuuta meidän kannattajien/katsojien suuntaan? Mehän pidämme Ilvestä taloudellisesti pystyssä.

Pahoittelu tai jopa anteeksipyyntö olisi paikallaan. Riittäisi, kun sanoisi, että ”Sorry, oltiin huonoja tänään. Ei tule toistumaan.”

Mutta ei, mehän oltiin tyytyväisiä. Varmaan opeteltiin voittamaan. Vielä jäi opeteltavaa.
 
Ylös