Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Konnan lämäri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
432
Ei liity kyseisiin henkilöihin, ja he ovat edelleen katsomossa kannattamassa. Lipun laskivat alas, mutta kannattavat yhä ääneen.
Tästä päästään asiaan mitä moni ei tajua: sillä ei ole merkitystä miten asiat ovat, vaan sillä miltä ne näyttävät (tai saadaan näyttämään).

Hieno kuulla, että tää jengi oli mukana kannattamassa. Kuitenkin ovat olleet mustissaan aikaisemmin, kuten nyt "protestiaan" pitäneet ihmisoletetut. Ja kun ultras lippu liehui ottelun alkupuolen siellä katsomon yläosassa, niin itsekin tottakai tein tulkinnan, että tää on nyt se parempien kannattajien ultras jengi.

Oli ketä oli, ei tartte tulla enää.
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
Käyny peleissä 2006 saakka. +-40 peliä per kausi, osoitin mieltäni tänään, enkä ollut tyytyväinen joukkueen suoritukseen. En hyväksy pelaajien viihteellä käyntiä kesken playoffsarjan = minua saa nakella tölkillä, pullolla ja perään haukkua mouhariksi. Toivottavasti Ilveksessäkin herätään siihen, että nyky joukkueella ei pronssi ole saavutus, vaan pettymys.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 726
Käyny peleissä 2006 saakka. +-40 peliä per kausi, osoitin mieltäni tänään, enkä ollut tyytyväinen joukkueen suoritukseen. En hyväksy pelaajien viihteellä käyntiä kesken playoffsarjan = minua saa nakella tölkillä, pullolla ja perään haukkua mouhariksi. Toivottavasti Ilveksessäkin herätään siihen, että nyky joukkueella ei pronssi ole saavutus, vaan pettymys.

Hienoa, että tulit asian kanssa julki! Nyt on perustat rakentavalle keskustelulle (foorumilla, joo) valettu ja voidaan pohtia, miten tällaiset kannattajien erimielisyydet jatkossa vältetään.

Itse en keskusteluun tule osallistumaan, koska hallissa en paikalla ollut, enkä siten pysty muodostamaan kokonaisvaltaista käsitystä tapahtuneista.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 210
Käyny peleissä 2006 saakka. +-40 peliä per kausi, osoitin mieltäni tänään, enkä ollut tyytyväinen joukkueen suoritukseen. En hyväksy pelaajien viihteellä käyntiä kesken playoffsarjan = minua saa nakella tölkillä, pullolla ja perään haukkua mouhariksi. Toivottavasti Ilveksessäkin herätään siihen, että nyky joukkueella ei pronssi ole saavutus, vaan pettymys.
Joku fiksumpi kaveri olisi keksinyt ihan snadisti parempia tapoja ilmaista itseään kun tuollainen lapsellinen perseily. Tämä siis sisälsi oletuksen että olet itse edes oikeustoimikelpoinen kansalainen, mutta vihkoon taisi mennä. My bad!
 

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 411
Käyny peleissä 2006 saakka. +-40 peliä per kausi, osoitin mieltäni tänään, enkä ollut tyytyväinen joukkueen suoritukseen. En hyväksy pelaajien viihteellä käyntiä kesken playoffsarjan = minua saa nakella tölkillä, pullolla ja perään haukkua mouhariksi. Toivottavasti Ilveksessäkin herätään siihen, että nyky joukkueella ei pronssi ole saavutus, vaan pettymys.
Nämä äidin pikkumussukat olisivat voineet seurata esimerkkiä tästä.
 

Ikrak

Rivipelaaja
Viestejä
43
Ymmärrätte varmaan että sieltä takaa huutelu on kuin kusisi omaan saappaaseen. Tuosta teidän huutelusta ei kärsinyt kuin ne jotka olisivat halunneet kannattaa edes niitä pelaajia jotka tekivät kaikkensa ja pelasivat eivätkä dokanneet. Jos seuralle olisi halunnut viestiä, niin olisi pitänyt tehdä jotain sellaista, mikä olisi herättänyt huomiota, tuo teidän lapsellinen huutelu ei sitä herättänyt. Olisitte vaikka vieneet tuhat tyhjää virolaista bissetölkkiä väliaikaisen toimiston portaille, niin olisi ollut kannattajien mukainen protesti. IFK fanit heitti jäälle jäätyneitä broilereita joskus muinoin kun pelaajat ja seura perseili.

Ajatatteletteko te tosiaan että toisten kannattajien pilkkaaminen megafonilla ja toisten kannattamisen pilaamisen yrittäminen on sitä hyvää kannattajakulttuuria jolla kannattajakultturia kehitetään? Hävettää teidän puolesta... olette ihan yhtä perseestä kuin ne pelaajat jotka tänä keväänä perseili.
 

Penkinlämmittäjä22

Luottopelaaja
Viestejä
2 516
Käyny peleissä 2006 saakka. +-40 peliä per kausi, osoitin mieltäni tänään, enkä ollut tyytyväinen joukkueen suoritukseen. En hyväksy pelaajien viihteellä käyntiä kesken playoffsarjan = minua saa nakella tölkillä, pullolla ja perään haukkua mouhariksi. Toivottavasti Ilveksessäkin herätään siihen, että nyky joukkueella ei pronssi ole saavutus, vaan pettymys.
Minusta protesti aluksi oli ihan paikallaan, mutta kyllä sen olisi voinut jossain kohtaa jo lopettaa. Ymmärrän tässä kyllä jollain tasolla molemmat puolet.

Minäkään en hyväksy pelaajien viihteellä käyntiä kesken sarjan, mutta toisaalta en myöskään haluaisi "hylätä" rakastamaani seuraa pelissä, jossa on kuitenkin mahdollisuus voittaa 2000 luvun kolmas mitali, vaikka minustakin pronssi on pettymys.
 

Tomsey

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
279
Mielenilmauksen hyväksyn.
Pettymyksen hyväksyn.
Jonkun kaljalla käymisenkin paheksumisen voin vielä hyväksyä.

Mutta miksi tähän piti liittää pelaajille ja joukkueelle suora vittuilu? Miksi näytettiin runkkaus eleitä, kun Eemeli Suomi tulee joukkueen kärjessä kiittämään kannattajia?

Toivoisin tältä pikkuporukalta vastauksia, mitä näillä haettiin ja mikä se viesti näillä toimilla oli?
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
568
Joku fiksumpi kaveri olisi keksinyt ihan snadisti parempia tapoja ilmaista itseään kun tuollainen lapsellinen perseily. Tämä siis sisälsi oletuksen että olet itse edes oikeustoimikelpoinen kansalainen, mutta vihkoon taisi mennä. My bad!

Mulle on oikeestaan ihan se ja sama mitä ajattelet, kun et selvästi ymmärrä.

Ilves on avioliitto, johon moni kannattaja on antanut kaikkensa, vapaa-ajan, omaa rahaansa esim kannattajatoiminnan kehittämiseen, ja solmii työkuviot ja parisuhteet siten, että mahdollisimman moni ottelu onnistuu nähdä paikanpäällä.

Joukkuetta ei hylätä koskaan, eikä hylätty nytkään, vaan saavuttiin paikalle osoittamaan mieltä.

Mene sinä töihisi krapulassa ja lähde leville ryyppäämään ennenkuin joku firman projekti tulee maaliin, ja odota taputuksia olalle.

Osasto ei ole virallinen kannattajaryhmä, ei sidoksessa seuraan suoranaisesti, maksavat omat kausikortit, tekevät banderollit, tifot, ja heilutusliput vapaa ajallaan ja omalla rahallaan. Kukaan, edes sinä et heitä voi velvoittaa toimimaan sinun pillisi tahtiin.
 

Lippu liehuu näin

Luottopelaaja
Viestejä
1 014
Mielenilmaus oli ihan fine, mut taidettiin mennä vähän liian pitkälle. Kyllä itsekin olen huutanut lammasta ja mitä kaikkea, mut imo voisi sen jättää vähemmälle jäähyväispelissä. Jatkuiko tää siis ekan erän jälkeen?
Mutta tätä on seurasta riippumaton kannattajakulttuuri. Se ei ole aina posi posi good good yes yes
 
Viestejä
22
Ilves on avioliitto, johon moni kannattaja on antanut kaikkensa, vapaa-ajan, omaa rahaansa esim kannattajatoiminnan kehittämiseen, ja solmii työkuviot ja parisuhteet siten, että mahdollisimman moni ottelu onnistuu nähdä paikanpäällä.

Joukkuetta ei hylätä koskaan, eikä hylätty nytkään, vaan saavuttiin paikalle osoittamaan mieltä.

Mun on pakko sanoa tähän, että vaikka olisit kuinka hienosti kannattanut menneisyydessä ja käyttänyt elämästäsi satoja, tuhansia tunteja Ilvekseen, et voi silti oikeuttaa sitä käytöstä, mitä tältä porukalta tänään nähtiin koko pelin, palkintoseremonian ja kiitosten ajan. Keskisormet, runkkausliikkeet, vittuilevat chäntit, vittuilu muille kannattajille.

Harva asia ärsyttää yhtä paljon kuin se, ettei oteta vastuuta omasta käytöksestä ja yritetään oikeuttaa sitä tällaisilla argumenteilla.

Protestit on tarpeellisia ja parhaimmillaan tosi oivaltavia ja vaikuttavia. Moni myös äänesti tänään jaloillaan. Mutta tää touhu oli pelkkää äärimmäisen noloa typeryyttä, mitä ei voi oikeuttaa millään tavalla - ei vaikka olisi kuinka monta peliä ja kilometriä alla.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 210
"Hävittiin koska muutama pelaaja kävi kaljalla kesken pleijareiden joten nyt olen oikeutettu menemään halliin huutamaan homovittua, näyttelemään tupla-senttereitä, vittuilemaan uransa lopettavalle pelaajalle sekä yleisesti perseilemään muiden kannattajakatsomossa olevien kustannuksella."

Kyllä Ripalla ja Sepällä varmaan kypärä tärisee tälläsestä massiivisesta ja uskottavasta protestista, hyvä äiät!
 

Kiekkopanda

冰球很酷!
Viestejä
513
Mulle on oikeestaan ihan se ja sama mitä ajattelet, kun et selvästi ymmärrä.

Ilves on avioliitto, johon moni kannattaja on antanut kaikkensa, vapaa-ajan, omaa rahaansa esim kannattajatoiminnan kehittämiseen, ja solmii työkuviot ja parisuhteet siten, että mahdollisimman moni ottelu onnistuu nähdä paikanpäällä.

Joukkuetta ei hylätä koskaan, eikä hylätty nytkään, vaan saavuttiin paikalle osoittamaan mieltä.

Mene sinä töihisi krapulassa ja lähde leville ryyppäämään ennenkuin joku firman projekti tulee maaliin, ja odota taputuksia olalle.

Osasto ei ole virallinen kannattajaryhmä, ei sidoksessa seuraan suoranaisesti, maksavat omat kausikortit, tekevät banderollit, tifot, ja heilutusliput vapaa ajallaan ja omalla rahallaan. Kukaan, edes sinä et heitä voi velvoittaa toimimaan sinun pillisi tahtiin.
Teidän perseilyllä ei ole mitään tekemistä Ilveksen kannattamisen kanssa. Jääkää kotiin, teitä ei kaipaa kukaan.
 

rakitic

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
584
"Hävittiin koska muutama pelaaja kävi kaljalla kesken pleijareiden joten nyt olen oikeutettu menemään halliin huutamaan homovittua, näyttelemään tupla-senttereitä, vittuilemaan uransa lopettavalle pelaajalle sekä yleisesti perseilemään muiden kannattajakatsomossa olevien kustannuksella."

Kyllä Ripalla ja Sepällä varmaan kypärä tärisee tälläsestä massiivisesta ja uskottavasta protestista, hyvä äiät!
Kiitos sinulle, sinä varmasti annoit myös kaikkesi katsomossa ja sen ulkopuolella. Pelkästään Koskelan hölinät siirtorajalla olivat jo naurettavuuden huippu. Sitten meidän ammattimiehet naureskelevat kuinka helppo tie on finaaliin. Paskat ollut, yllättikö? Otetaan ny pari loivaria, se on vain Pelicans. Jankohan menee huomenna kännissä duuniin ja pomo tilaa kiitoksena maksullisia mimmejä Jankolle.
 
Ylös