Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Tre1931

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
586
Tästä tuli mieleen että siis eivätkö anna uudella käyttäjällä mennä läpi vai ylipäänsä? Ainakin muutaman nimimerkin täältä yhdistän myös meidän palstallemme niin he ainakin oletettavasti kykenisivät. Itse olen tuosta sen verran tuolla höpöttänyt että sanomista tuli jo valmiiksi että voisin antaa asian olla.
Minä en sitten ole sama äijä, joka kirjoittaa tällä nimellä teidän foorumillenne.


Ainakin hieman sisältörikkaampaa artikkelia on nyt tarjolla paikallispelin tapahtumista. Jutussa lukee että molemmat osapuolet tönivät toisiaan joten ei tämä nyt iso juttu ollut jos siellä joku hermostui ja antoi nyrkkiäkin jos nahisteltu on molemmin puolin.

Ja hauskaa kuinka kertomus muuttuu kokoajan enemmän ja enemmän. Eka on taputettu vähän olalle ja pyydetty nätisti lippua takaisin, sitten pahat osastolaiset ovat tulleet päälle ja hakanneet aikuisen voimin 14v teinin. Nyt onkin sitten jo käyty tönimässä itse ja lyöjä ollutkin vain 17v :D Kuinka monta kertaa nää tehoveljekset aikoo muuttaa tätä tarinaansa?

Ja sitten äitille menty itkemään asiasta :D Älä jumalauta larppaa jotain huligaania somessa, jos et ole valmis sen maailman tuomiin lisämausteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
590
Ai saakeli!
Hämeensanomissa tän huligaanicasuaali larppajan äiti kommentoi "Ettei tälläistä räkäkulttuuria" saa rantauttaa suomeen :D Tietääköhän mamma, mitä kuteita on pojilleen ostanut, ja miten lapset käyttäytyy netissä.

Itkunaurua kyllä tällä hommalle.

Onneksi haastattelun lopussa äiti tomerasti sanoo, että pojat eivät liiku enään kahdestaan tampereelle peleihin.

Huhhuh, kyllä mahtaa nyt huligaaniveljeksiä harmittaa.
Puolet tampereen keskustasta täynnä tarroja, missä kersojen nimet ja äiti sanoo että tulee yksityisviestejä instagramissa
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 045

Ainakin hieman sisältörikkaampaa artikkelia on nyt tarjolla paikallispelin tapahtumista.


Uutisesta päätellen kotona ei ainakaan ole katseltu poikien somesisältöä. :D
 

sandelssi 42

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
828

Ainakin hieman sisältörikkaampaa artikkelia on nyt tarjolla paikallispelin tapahtumista. Jutussa lukee että molemmat osapuolet tönivät toisiaan joten ei tämä nyt iso juttu ollut jos siellä joku hermostui ja antoi nyrkkiäkin jos nahisteltu on molemmin puolin.
Eikös tämä Noel puhunut tapparafoorumilla jonkun naisen olkaan koputtelusta ensimmäiseksi? Ja sit oli tullut nyrkkiä. On tuo totuus muuttunut parin päivän ajassa aika paljon.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 143
Eikös tämä Noel puhunut tapparafoorumilla jonkun naisen olkaan koputtelusta ensimmäiseksi? Ja sit oli tullut nyrkkiä. On tuo totuus muuttunut parin päivän ajassa aika paljon.

Jotakin tällaista oli, ei tästä ota selkoa kyllä. Minusta tämän koko homman luonne muuttui aika lailla siinä kohtaa kun tämä meikäläisten kaveri yhdistettiin noiden Tiktok-videoiden tekijäksi, kaukalossakin samat goonit löytyvät kasan pohjalta usein eivätkä suotta. Jos itse haluaa tuollaista kulttuuria toteuttaa niin tässähän sitä nyt saatiin. Aivan eri asia jos siellä oltaisiin jotakin tuularia tai omien kannattamiseen täysillä keskittyvää tyyppiä mätkitty.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 930

Ainakin hieman sisältörikkaampaa artikkelia on nyt tarjolla paikallispelin tapahtumista. Jutussa lukee että molemmat osapuolet tönivät toisiaan joten ei tämä nyt iso juttu ollut jos siellä joku hermostui ja antoi nyrkkiäkin jos nahisteltu on molemmin puolin.
Ei jumalauta. Nyt on saatu jo äitikin mukaan. Siis ihan oikeasti, kuinka noloksi noi jätkät vielä tämän tapauksen pystyy vetämään?:D
Larpataan somessa hulijuttuja ja sitten kun osuukin omaan nilkkaan niin juostaan äidin helmoihin ja soitellaan lehdet läpi. Myötähäpeän määrä on maksimaalinen.:D
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 143
Ei jumalauta. Nyt on saatu jo äitikin mukaan. Siis ihan oikeasti, kuinka noloksi noi jätkät vielä tämän tapauksen pystyy vetämään?:D
Larpataan somessa hulijuttuja ja sitten kun osuukin omaan nilkkaan niin juostaan äidin helmoihin ja soitellaan lehdet läpi. Myötähäpeän määrä on maksimaalinen.:D

Kieltämättähän tuo aika typerältä vaikuttaa kun siellä on nyt jätkien äiti kauhistelemassa samaa kulttuuria mitä pojat itse haluavat edustaa. Silloin kun nuorempana itse tein jotain typerää niin otettiin opiksi, nuoltiin haavat ja mentiin viisaampina eteenpäin. No big deal jos itsekään ei olla puhtaita pulmusia.

Nyt aikalailla karkaa juuri siihen mitä pelkäsinkin eli vanhempi sensei-ikäluokka kauhistelee että millaiseksi tämä kannattaminen on oikein mennyt. :)
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 227
Siis kerrataanpa nyt:

Henkilö x on vienyt lipun Tapparan päädystä, nämä veljekset ovat lähteneet perään jolloin on syntynyt sanaharkkaa tämän lipunvieneen porukan kanssa? Tönitty toisia ja sitten 14-vuotias on saanut tältä 17-vuotiaalta osuman poskelle?

Tuomittava teko ehdottomasti, mutta kyllä tässäkin pitää muistaa että kaksi osapuolta tilanteessa eikä vain tilanne jossa "Ilveksen kannattaja on käynyt lyömässä 14-vuotiasta teiniä jääkiekkopelissä"

Ja nyt sitten lehdessä kauhistellaan tätä ultrakulttuuria, mutta somen perusteella tämä 14 vuotiaan isoveli haluaa tälläistä kulttuuria edustaa?

Olenko siis ymmärtänyt oikein?
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 143
14 ja 17v on aika nuoria kumminkin vielä. En lähtis ihan liikaa tuomitsemaan, tossa ikäluokassa aika varmasti pienemmästäkin tulee kärhämää.

Sehän tässä juuri onkin että jos asian laita oli se että molemmin puolin on nujakoitu niin junnut olisivat saaneet tämän aika helposti anteeksi, rapatessa roiskuu jne ja nuorena hölmöillään. Fiksua tällainen ei minkään seuran kannattajilta ikinä ole mutta ei voi ihannoida tällaista touhua jos aikoo nostaa ison metelin heti kun metsä vastaa tai joku toinenkin harrastaa hulitouhuja. Kas kun ei moni muukaan tällaisiin tilanteisiin ajaudu vaikka lippuja yritetään viedä jonkun toimesta kauden mittaan aika monessa matsissa.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 960
14 ja 17v on aika nuoria kumminkin vielä. En lähtis ihan liikaa tuomitsemaan, tossa ikäluokassa aika varmasti pienemmästäkin tulee kärhämää.

Toivottavasti ottaa opikseen, koska käy pitkäksi ottaa snäkärillä nenään lopun elämää. Koska nuo innoikkaimmat yleensä ovat niitä häviäjiä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Niin kyllä minä muistan kun olin joskus 15 kesäsenä vähän voimieni tunnoissa ja uhosin väärälle kaverille. Nenähän siinä kipeäksi tuli, mutta se oppi mitä siitä saatiin loppuelämäksi oli kyllä sen arvoinen :)

Olishan se nyt ihan kiva jos IL vähän korjaisi sitä alkuperäistä uutisointiaan. Siellä se on edelleen aika korkealla sellaisenaan otsikolla "Ilves-fani pahoinpiteli teinin Nokia-Areenassa"
 

PaatunutKimurantti

Rivipelaaja
Viestejä
52
Sehän tässä juuri onkin että jos asian laita oli se että molemmin puolin on nujakoitu niin junnut olisivat saaneet tämän aika helposti anteeksi, rapatessa roiskuu jne ja nuorena hölmöillään. Fiksua tällainen ei minkään seuran kannattajilta ikinä ole mutta ei voi ihannoida tällaista touhua jos aikoo nostaa ison metelin heti kun metsä vastaa tai joku toinenkin harrastaa hulitouhuja. Kas kun ei moni muukaan tällaisiin tilanteisiin ajaudu vaikka lippuja yritetään viedä jonkun toimesta kauden mittaan aika monessa matsissa.
Mielestäni hivenen liian nopeasti TickTock videon + #-perusteella, tuomitset alaikäistä omalla nimellään olevaa lasta keskustelupalstalla.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 143
Niin kyllä minä muistan kun olin joskus 15 kesäsenä vähän voimieni tunnoissa ja uhosin väärälle kaverille. Nenähän siinä kipeäksi tuli, mutta se oppi mitä siitä saatiin loppuelämäksi oli kyllä sen arvoinen :)

Näin on varmaan käynyt suurimmalle osalle meistä näin käsi sydämellä mutta ei siitä silloin menty lehdille puhelemaam tai äidille jauhamaan varsinkaan jos itse myös hypitty silmille vaan jatkettiin fiksumpina elämää. Nyt tässä valitettavalla tavalla on kumpikin kannattajaryhmä välillisesti ns. suurennuslasin alla jatkossa.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 143
Mielestäni hivenen liian nopeasti TickTock videon + #-perusteella, tuomitset alaikäistä omalla nimellään olevaa lasta keskustelupalstalla.

No siellä oli sisältöä hashtagilla #hooligans ja videoissa näkyi esimerkiksi muiden omaisuuden repimistä joten oletan että tällainen touhu silloin kiinnostaa osallisia. Molemmat pojat ovat kuitenkin meikäläisten kannattajia joten en minä heitä vastaan ole vaan tuota toimintaa itsessään kun siinä edustetaan myös Tapparan kannattajaryhmää välillisesti. En minä nimiä olisi ikimaailmassa keskusteluun nostanut jos juttu olisi ollut anonyymi vaan he itse ovat omilla nimillään tässä esiintyneet.

Kommenteissani minähän juuri sanoin että tuo ikä on lieventävä asianhaara ja minusta ei heidänkään tästä nyt liiallisia sanktioita tarvitsisi saada jos jatketaan viisaampina eteenpäin, kuitenkaan tuota olisi tarvinnut noin tuoda julki kun oma osuus asioihin jää uutisessa hämärän peittoon. Itse toinen heistä on nimensä alle noita videoita lataillut ja jakanut käyttäjätunnustaan ympäri kaupunkia. Tämä olisi vain kannattanut sopia osapuolten kesken hiljaisuudessa jos kyseessä oli kuitenkin kahden ihmisen aggressioista.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös