Roskistulipalojen aikaan Sami Sandellkin täällä pelasi, mutta oli silloin se raudanluja ammattilainen joka tuli nostamaan Ilvestä epätoivoisesta tilanteesta. Miksi nämä muut antoivat sen vaan vajota syvemmälle paskaan?
Profiilihankinnat? Onko tuo jotain typerää ironiaa vai pidätkö tosiaan niitä profiilihankintoina? Montaako kausikorttia noiden nimillä on muka myyty? Pelkkiä syvyyshankintoja nuo on, Roman ehkä ainoa jolle jonkinlaiset odotukset on ladottu.
Marek Langhamer
Petri Kontiola
Henrik Haapala
Les Lancaster
Jens Lööke
Sami Niku
Arttu Pelli
Oula Palve
Carl Klngberg
Robert Leino
Dominik Pavlat
Nuo on profiilihankintoja. Ja myös oman kasvatustyön tulokset Suomi, Ikonen, Nyman ja Meskanen. Ja maailmalla pitkän ja menestyksekkään uran tehnyt kasvatti on lähtökohtaisesti profiilihankinta ja näiden kanssa Ilveksellä on ollut poikkeuksellisen huono menestys. Se miksi Jokipakka ei säväytä johtuu ihan hänen omista esityksistään edellisellä stintillä eikä mistään Ilves-johdon puusilmäisyydestä.
No en pidä, kunhan nostelin huumorilla näitä laatuhankintoja ylös, kuten sinäkin ihan yksittäisiä nimiä joita on tuotu roskistulipaloon. Paitsi nuo minun listaamat kyllä olivat vain hutihankintoja ihan kaikin tavoin, oli sitten syvyysmiehiä tai mitä hyvänsä.
Sinä saat fanittaa tätä nykyjohdon linjaa, missä omat kasvatit ei merkkaa ja minä varmaan saan olla sitä mieltä että tilanne on aika irvokas.
Olen tätä aika paljonkin pyöritellyt päässäni ja miettinyt, millainen rosteri
mahdollisesti voisi olla jos Ilves-johto olisikin sen kannalla että ”omat pojat” ovat se vahvuus minkä päälle rakentaa.
Tässä yksi
oman pääni tuotos sen pohjalta, että aika moneen olisi ollut mahdollisuus.
Roby Järventie - Matias Mäntykivi - Jens Lööke
Carl Klingberg - Julius Mattila - Lukas Svejkovsky
Henrik Haapala - JM Järvinen - Ville Meskanen
Kasper Björqkvist - Erik Borg - Ondrej Kos
Jyrki Jokipakka - Simon Johansson
Jesperi Mattila - Arttu Pelli
Jarkko Parikka - Sebastian Soini
Toni Utunen - Otto Latvala
Tuohon vielä joskus Eemeli ja Iksa takaisin esim. Lööken ja Callen tai Svejn tilalle niin morjes mitä Ilves-seksiä.