Jääkiekon MM 2024 | Praha & Ostrava

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 914
Tässä kun tätä Suomen peliä katsoo, niin kasassa tällä hetkellä aika mauton ja hajuton lauma. Toivotaan mielenkiintoisia vahvistuksia Maccelli etunenässä.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 757
Tässä kun tätä Suomen peliä katsoo, niin kasassa tällä hetkellä aika mauton ja hajuton lauma. Toivotaan mielenkiintoisia vahvistuksia Maccelli etunenässä.
Niin monella äijällä näyttää olevan sopimukset katkolla, että taitaa tulla sellaista perus NHL-puurtajaa pääasiassa jos jotain. Juuri sellaiselta @PUMPPU n mainitsemalta perus Jalosen jengiltä vaikuttaisi. Valitettavasti. Onneksi sentään Jenkit on lähdössä paremmalla jengillä ja Kanadasta nyt ei huonoa jengiä kasattua saa. Toivotaan, että Ruotsilla haluaa jätkiä tulla antamaan näyttöjä neljän maan turnaukseen ja Tshekki saa kotikisoihin hyvän jengin. Toisi edes jotain mielenkiintoa kisoja kohtaan.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 351
Musta tuntuu välillä, että olen ainoa suomalainen lätkäfani, jota ei maajoukkue vois vähääkään kiinostaa. Ilves on mun juttu, koska olen ilvesläisessä perheessä kasvanut tamperelainen, ja vuodesta toiseen on aina uusi kausi edessä sen saman seurayhteisön kanssa. Maajoukkue taas... En tiiä, se ei vaan koskaan ole sytyttänyt. Suuri osa suomalaisista vahtaa aina silmä tiukkana, kun Suomen maajoukkue pelaa mitä tahansa lajia lätkästä lentopalloon, mutta mua ei kyllä ole napannut. Ei vaan kiinnosta. Omasta suomalaisuudestani olen hyvin ylpeä - varsinkin muiden kansalaisuuksien kanssa sosialisoidessani - mutta voin ihan rehellisesti sanoa että mua ei vois nää maajoukkuepelit vähempää kiinnostaa. Mieluummin katon Ilvestä.

Ehkä tän räntin pointti oli kysyä muiden palstalaisten mielipiteitä: miltä teistä tuntuu? Kiinnostaako teitä nää kaiken maailman Skoda Cupit vai onko nää vaan pakkopullaa Liiga-kautta odotellessa?
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
Musta tuntuu välillä, että olen ainoa suomalainen lätkäfani, jota ei maajoukkue vois vähääkään kiinostaa. Ilves on mun juttu, koska olen ilvesläisessä perheessä kasvanut tamperelainen, ja vuodesta toiseen on aina uusi kausi edessä sen saman seurayhteisön kanssa. Maajoukkue taas... En tiiä, se ei vaan koskaan ole sytyttänyt. Suuri osa suomalaisista vahtaa aina silmä tiukkana, kun Suomen maajoukkue pelaa mitä tahansa lajia lätkästä lentopalloon, mutta mua ei kyllä ole napannut. Ei vaan kiinnosta. Omasta suomalaisuudestani olen hyvin ylpeä - varsinkin muiden kansalaisuuksien kanssa sosialisoidessani - mutta voin ihan rehellisesti sanoa että mua ei vois nää maajoukkuepelit vähempää kiinnostaa. Mieluummin katon Ilvestä.

Ehkä tän räntin pointti oli kysyä muiden palstalaisten mielipiteitä: miltä teistä tuntuu? Kiinnostaako teitä nää kaiken maailman Skoda Cupit vai onko nää vaan pakkopullaa Liiga-kautta odotellessa?
Ennen vanhaan kun oli vain yksi kulta maajoukkueessa niin silloin kiinnosti, varsinkin kun Ilves oli _aika_ kehno pitkän aikaa 2000-luvulla. Mutta nyt ei kyllä jaksa innostaa, varmaan katson pelit kun telkkarista tulevat mutta aivan sama voittaako vai häviääkö enää. Kotikisoistakin päällimmäinen asia oli se että Ilves teki hyvät rahat niillä. Toinen asia mitä niistä jäi mieleen oli se että Jääkiekkoliitto on äärimmäisen ahne, mutta toisaalta hyväksyn sen koska ei se ole tyhmä joka pyytää.

Mutta nyt kun Ilveskin menestyy (tai siis on mahdollisuudet menestykseen) niin maajoukkue on jossain todella kaukana. EHT höntsytkin ottaa lähinnä päähän kun katkaisevat Ilveksen kautta tarpeettomasti. Ehkä sitten olympialaisissa kiinnostaa taas koska siellä on parhaista parhaimmat sitten ikuisuuden. Jääkiekko on kyllä typerä laji kun ei ymmärrä tuollaisten tapahtumien markkinointimahdollisuuksia. Sinänsä ymmärrän että MM-kisat ovat ihan hyvä juttu monille ihmisille jotka eivät Liiga-kiekkoa pysty katsomaan vaikkapa sen tähden että omaa joukkuetta ei ole lähimaastossa. Ja varmaan ihan hauskoja reissuja niistä saa jos kisat ovat vaikka Tshekissä. Tai ihan missä tahansa Keski-Euroopan maassa.
 

sandelssi 42

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
824
Musta tuntuu välillä, että olen ainoa suomalainen lätkäfani, jota ei maajoukkue vois vähääkään kiinostaa. Ilves on mun juttu, koska olen ilvesläisessä perheessä kasvanut tamperelainen, ja vuodesta toiseen on aina uusi kausi edessä sen saman seurayhteisön kanssa. Maajoukkue taas... En tiiä, se ei vaan koskaan ole sytyttänyt. Suuri osa suomalaisista vahtaa aina silmä tiukkana, kun Suomen maajoukkue pelaa mitä tahansa lajia lätkästä lentopalloon, mutta mua ei kyllä ole napannut. Ei vaan kiinnosta. Omasta suomalaisuudestani olen hyvin ylpeä - varsinkin muiden kansalaisuuksien kanssa sosialisoidessani - mutta voin ihan rehellisesti sanoa että mua ei vois nää maajoukkuepelit vähempää kiinnostaa. Mieluummin katon Ilvestä.

Ehkä tän räntin pointti oli kysyä muiden palstalaisten mielipiteitä: miltä teistä tuntuu? Kiinnostaako teitä nää kaiken maailman Skoda Cupit vai onko nää vaan pakkopullaa Liiga-kautta odotellessa?
Kiinnostaa vain mm-kisoissa nykyisten tai ex ilves pelaajien otteet. Hyvä seuraamisen kohde ens kisoihin on todennäköisesti Tshekin maalissa oleva Dostal. Myöskin aina välillä mukaan tulevat NHL starat kiinnostaa. Erityisesti Bedard jos tulee.

Itse Suomen otteet ei nykyään hirveesti kiinnosta. Pienenä poikana joo.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 502
Musta tuntuu välillä, että olen ainoa suomalainen lätkäfani, jota ei maajoukkue vois vähääkään kiinostaa. Ilves on mun juttu, koska olen ilvesläisessä perheessä kasvanut tamperelainen, ja vuodesta toiseen on aina uusi kausi edessä sen saman seurayhteisön kanssa. Maajoukkue taas... En tiiä, se ei vaan koskaan ole sytyttänyt. Suuri osa suomalaisista vahtaa aina silmä tiukkana, kun Suomen maajoukkue pelaa mitä tahansa lajia lätkästä lentopalloon, mutta mua ei kyllä ole napannut. Ei vaan kiinnosta. Omasta suomalaisuudestani olen hyvin ylpeä - varsinkin muiden kansalaisuuksien kanssa sosialisoidessani - mutta voin ihan rehellisesti sanoa että mua ei vois nää maajoukkuepelit vähempää kiinnostaa. Mieluummin katon Ilvestä.

Ehkä tän räntin pointti oli kysyä muiden palstalaisten mielipiteitä: miltä teistä tuntuu? Kiinnostaako teitä nää kaiken maailman Skoda Cupit vai onko nää vaan pakkopullaa Liiga-kautta odotellessa?

Niin kuin ketjun avausviestissä tuli todettua, niin itselle nämä ovat eräänlaiset kiekkokauden päättäjäiset. NHL:aa kun ei juuri tule seurattua. Liigan seuraaminen jäikin Ilveksen pudottua. Latvian viime kevään kaltaiset tarinat ovat hienoja ja ihan kiva noita muita maajoukkueita nähdä.

Ehkäpä olen sitten epäisänmaallinen mies, mutta itselläkin maajoukkue menettänyt merkitystään viime vuosina. Ei hetkauta tulokset tunnetiloja nykyään yhtään suuntaan tai toiseen.

Kyllä Ilves on itsellekin se ainoa sydämeen mahtuva joukkue, joka itselleni merkitsee.
 
Viimeksi muokattu:

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Musta tuntuu välillä, että olen ainoa suomalainen lätkäfani, jota ei maajoukkue vois vähääkään kiinostaa. Ilves on mun juttu, koska olen ilvesläisessä perheessä kasvanut tamperelainen, ja vuodesta toiseen on aina uusi kausi edessä sen saman seurayhteisön kanssa. Maajoukkue taas... En tiiä, se ei vaan koskaan ole sytyttänyt. Suuri osa suomalaisista vahtaa aina silmä tiukkana, kun Suomen maajoukkue pelaa mitä tahansa lajia lätkästä lentopalloon, mutta mua ei kyllä ole napannut. Ei vaan kiinnosta. Omasta suomalaisuudestani olen hyvin ylpeä - varsinkin muiden kansalaisuuksien kanssa sosialisoidessani - mutta voin ihan rehellisesti sanoa että mua ei vois nää maajoukkuepelit vähempää kiinnostaa. Mieluummin katon Ilvestä.

Ehkä tän räntin pointti oli kysyä muiden palstalaisten mielipiteitä: miltä teistä tuntuu? Kiinnostaako teitä nää kaiken maailman Skoda Cupit vai onko nää vaan pakkopullaa Liiga-kautta odotellessa?
MM-kisoissa kiinnostaa hyvät pelaajat. Ihan se ja sama minkä maan pelaajia.

2026 kun tulee Olympialaiset niin, että parhaat on mukana niin se turnaus kiinnostaa sitten ihan oikeesti. Ei mitenkään erityisesti suomen takia vaan yleisesti.
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 773
Musta tuntuu välillä, että olen ainoa suomalainen lätkäfani, jota ei maajoukkue vois vähääkään kiinostaa. Ilves on mun juttu, koska olen ilvesläisessä perheessä kasvanut tamperelainen, ja vuodesta toiseen on aina uusi kausi edessä sen saman seurayhteisön kanssa. Maajoukkue taas... En tiiä, se ei vaan koskaan ole sytyttänyt. Suuri osa suomalaisista vahtaa aina silmä tiukkana, kun Suomen maajoukkue pelaa mitä tahansa lajia lätkästä lentopalloon, mutta mua ei kyllä ole napannut. Ei vaan kiinnosta. Omasta suomalaisuudestani olen hyvin ylpeä - varsinkin muiden kansalaisuuksien kanssa sosialisoidessani - mutta voin ihan rehellisesti sanoa että mua ei vois nää maajoukkuepelit vähempää kiinnostaa. Mieluummin katon Ilvestä.

Ehkä tän räntin pointti oli kysyä muiden palstalaisten mielipiteitä: miltä teistä tuntuu? Kiinnostaako teitä nää kaiken maailman Skoda Cupit vai onko nää vaan pakkopullaa Liiga-kautta odotellessa?
Et ole ainoa. Voin allekirjoittaa tuon viestisi suoraan tuollaisena. Kyllä minä noita Skoda Cupin pelejä katson/tv on auki, jos paikalla olen, mutta enää vuosiin ei ole "kalenteria suunniteltu" kisat huomioon ottaen. Maajoukkue on väljähtynyt kaikkien eht-turnausten mukana.. Luulisin samankaltaisten mielipiteiden lisääntyneen.
Ilves on se juttu jota jaksaa seurata.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 502

Slovakialle muutama NHL-apu, joista kirkkaimpana 50 pinnan Slafkovsky. Muina miehinä Tomas Tatar, Pavol Regenda, Martin Pospisil ja Simon Nemec.

Sveitsillekin NHL-vahvistusta, kun tehomiehet Nico Hischier ja Philipp Kurashev tulevat hyökkäykseen, Jonas Siegenthaler puolustukseen sekä Akira Schmid maalille. Reto Berra liittynyt myös ryhmään, joten näinkö ikuisuuden Sveitsin maalilla ollut Leonardo Genoni seurailee kisat kotisohvalta? Ensimmäiseltä kierrokselta voi pullahtaa hyökkäykseen vielä yli 70 pisteen Kevin Fiala. Varsin hyvällä prosentilla Sveitsi nuo NHL-miehensä kisoihin aina saa.

Kanada puolestaan taitaa vielä odotella Crosbyn päätöstä kisojen suhteen. Tuskinpa tuo on tulossa, kun kolmen kullan klubissa jo on, mutta olisihan siinä kun sekä Crosby että Bedard kurvailisivat kisoissa mukana.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 049
Hienoa, että jenkitkin panostaa.

Screenshot_20240424_231013_Chrome.jpg
 

Tambere

Rivipelaaja
Viestejä
15
Jotain on Leijonien touhussa pielessä, kun käytännössä ketään NHL-pelaajia ei MM-kisat ole kiinnostanut Jalosen alaisuudessa. Kahdet peräkkäiset kotikisat ja yhteensä 9 NHL-pelaaja vaivautua tulemaan. Itse veikkaan, että Leijonissa vedetään se 2 viikkoa niin kieli vyön alla, että ei tonne ”armeijaan” ketään kiinnosta tulla. Muut maat tulevat myös vähän lomailemaan, ottamaan pari kaljaa ja pelaamaan lätkää kauniiseen Tsekkiin. Ei se urheilullisesti ole mitään pois kunhan homma pysyy hanskassa. Mutta Leijonilla toi MM-reissu on viihdyttävyydeltä aivan eri tasoa mitä suurimmalla osalla muista maista. En siis ihmettele yhtään miksi jengiä ei kiinnosta kisat. Syyhän saa olla mikä tahansa miksi et kisoihin tule, mutta jotenkin hauskaa kun aina kaikilla on jotain kissanristiäisiä ja sitten pohditaan kuka jaksaisi tulla ja kuka ei. Edes Euroopan parhaita pelaajia nää skabat ei kiinnostanut. Nyt siellä vetää joku hikinen Liiga All-Stars muiden NHL-tason jengejä vastaan. Syyhän on Leijonien toimintatavoissa miksi ketään hyviä pelaajia nämä kisat ei kiinnosta.

Jengikin on niin HMV, että pahaa tekee katsoa. Jormakka, Helenius, Puistola jne. Kyllä tässä on kaikkien aikojek huonoimmat MM-Leijonat. Itse aiheutettu soppahan se on. Tehdään vuodesta toiseen kisoista niin vittumainen kokemus, ettei ketään tonne kiinnosta tulla. Kiitos Jukka!
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 757
Jotain on Leijonien touhussa pielessä, kun käytännössä ketään NHL-pelaajia ei MM-kisat ole kiinnostanut Jalosen alaisuudessa. Kahdet peräkkäiset kotikisat ja yhteensä 9 NHL-pelaaja vaivautua tulemaan. Itse veikkaan, että Leijonissa vedetään se 2 viikkoa niin kieli vyön alla, että ei tonne ”armeijaan” ketään kiinnosta tulla. Muut maat tulevat myös vähän lomailemaan, ottamaan pari kaljaa ja pelaamaan lätkää kauniiseen Tsekkiin. Ei se urheilullisesti ole mitään pois kunhan homma pysyy hanskassa. Mutta Leijonilla toi MM-reissu on viihdyttävyydeltä aivan eri tasoa mitä suurimmalla osalla muista maista. En siis ihmettele yhtään miksi jengiä ei kiinnosta kisat. Syyhän saa olla mikä tahansa miksi et kisoihin tule, mutta jotenkin hauskaa kun aina kaikilla on jotain kissanristiäisiä ja sitten pohditaan kuka jaksaisi tulla ja kuka ei. Edes Euroopan parhaita pelaajia nää skabat ei kiinnostanut. Nyt siellä vetää joku hikinen Liiga All-Stars muiden NHL-tason jengejä vastaan. Syyhän on Leijonien toimintatavoissa miksi ketään hyviä pelaajia nämä kisat ei kiinnosta.

Jengikin on niin HMV, että pahaa tekee katsoa. Jormakka, Helenius, Puistola jne. Kyllä tässä on kaikkien aikojek huonoimmat MM-Leijonat. Itse aiheutettu soppahan se on. Tehdään vuodesta toiseen kisoista niin vittumainen kokemus, ettei ketään tonne kiinnosta tulla. Kiitos Jukka!
2022 kausi jatkui runkosarjan jälkeen seuraavilla pelaajilla:

MV: Husso, Saros, Raanta, Koskinen

P: Heiskanen, Lindell, Mikkola, Hakanpää, Määttä, Niemeläinen

H: Rantanen, Barkov, Aho, Teräväinen, Lundell, Haula, Hintz, Granlund, Lehkonen, Puljujärvi, Kapanen, Kotkaniemi, Luostarinen, Tolvanen, Kakko, Kupari

2023
MV: Korpisalo, Raanta

P: Heiskanen, Lindell, Hakanpää, Mikkola

H: Rantanen, Barkov, Hintz, Aho, Lehkonen, Kotkaniemi, Luostarinen, Haula, Kakko, Teräväinen, Lundell, Tolvanen, Puljujärvi, Kupari, Mäenalanen, Kiviranta

Ei tuossa nyt hirveästi varteenotettavaa pelaajistoa ole jäänyt käyttöönkään. Kyllä niitä kieltäytymisiä tulee muillakin, se ei vaan näy kun pelaajamassaa on enemmän. Ruotsilla esimerkiksi pelaa tällä hetkellä playoffeja Hedman, Forsling, Gustafsson, Ekholm, Ekman Larsson, Liljegren ja Lindholm. Kieltäytyneitä on esimerkiksi Calgaryn Andersson ja Kylington. Silti sinne on saatu 4 huippupuolustajaa NHL:stä. Ei Suomella ole tuollaista määrää jätkiä.
 

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 862
Kyllähän Tsekki noin jo ryyppyreissuna tunnettuun olutmaahan on monelle Pohjois-Amerikkalaiselle NHL pelaajalle houkuttelevampi kuin joku Suomi. Tulee varmaan ihan hyvät niput USAlle ja Kanadalle.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 502
Kyllähän Tsekki noin jo ryyppyreissuna tunnettuun olutmaahan on monelle Pohjois-Amerikkalaiselle NHL pelaajalle houkuttelevampi kuin joku Suomi. Tulee varmaan ihan hyvät niput USAlle ja Kanadalle.

USA:n kohdalla vaikuttaa myös GM Bill Guerinin puheet, että jos ensi vuoden neljän maan turnaus ja parin vuoden päästä olympialaiset kiinnostaa, niin sitten on parempi nämäkin kisat kiinnostaa.

Mutta joka tapauksessa hienoa, että jenkit marssittaa kovan ryhmän kisoihin. Kiva nähdä huippupelaajia.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 185
Malek torjunut tänään voiton Slovakeista. Alkaakohan olla lähellä kisapaikkaa? Olis kyllä melkonen pommi.

Dosty kun tulisi niin voisi ilolla kannustaa Tshekkiä kohti mestaruutta mikäli jengissä olisivat vielä Kody, Masin ja Malek.
 
Ylös