Jääkiekon MM 2024 | Praha & Ostrava

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 502
Kuukauden päästä pelataan taas "Skoda Cupia" ja mitellään jääkiekon maailmanmestaruudesta. Kisat käynnistyvät 10. toukokuuta ja kannua nostellaan jonkun joukkueen toimesta kohti kattoa 26. toukokuuta. Suomi käynnistää oman urakkansa kisojen avauspäivänä kisaisäntä Tshekkiä vastaan.

Viime keväänä Tampereella mestaruutta juhli jollain C-joukkueella pelannut Kanada, joka peittosi loppuottelussa finaaliin asti hienosti yltäneen Saksan. Kisojen huomion kuitenkin varasti sensaatiopronssiin yltänyt Latvia, joka kukisti pronssiottelussa Yhdysvallat Tampereelle matkustaneen latvialaisinvaasion edessä.

Tuoreempaa väriä MM-tasolle saadaan Puolan toimesta, joka nousee divareista ylimmälle tasolle 22 vuoden tauon jälkeen.

Kuten toisessa ketjussa tuli todettua, niin Yhdysvallat on kasaamassa erittäin vahvaa ryhmää tämän vuoden kisoihin. Näyttöjä kun pitää antaa World Cupia sekä olympialaisia silmällä pitäen. Vihreää valoa MM-reissulle ovat ilmeisesti näyttäneet mm. 59 pistettä tehnyt Johnny Gaudreau, 70 pisteen rajan puhkonut Brady Tkachuk ja Montrealin toiseksi paras pistemies Cole Caufield (79 ott. 62 p.). Pakistoonkin tulossa 53 pinnan Zach Werenskiä ja Seth Jonesia. MM-kultaa jenkit eivät koskaan ole voittaneet.

Ruotsi on saamassa puolustukseensa Buffalossa vahvaa tulosta tehneen Rasmus Dahlinin ja Kanadan hyökkäyksessä todennäköisesti tulee taituroimaan tulokaskaudellaan 60 pisteen rajan ylittänyt Connor Bedard.

Tshekin suhteen toivon, että Dosty tulee ottamaan kiekkoja kiinni kotikisoihin. Pari vuottahan tuo kävi Suomen kisoissa, mutta loukkaantuminen päätti tuon turnauksen. NHL:sta maalille on lisäksi tarjolla pari edellistä vuotta mukana ollut Karel Vejmelka sekä kokenut Petr Mrazek. Zurichissä sitten muutamatkin arvokisat pelannut Simon Hrubec, joten vaihtoehtoja tolppien väliin ainakin riittää.

Toivotaan hyviä kisoja sekä yllätyksiä tällekin keväälle. Itselleni nämä karkelot ovat sellaiset leppoisat kiekkokauden päättäjäiset, jossa ei mistään lopputuloksista tarvitse stressailla. Tshekille soisin menestystä kotikisoissaan.

Laitetaan vielä loppuun lohkojako.

Lohko A (Praha)

Iso-Britannia
Itävalta
Kanada
Norja
Suomi
Sveitsi
Tanska
Tshekki

Lohko B (Ostrava)

Kazakstan
Latvia
Puola
Ranska
Ruotsi
Saksa
Slovakia
Yhdysvallat
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
Minä olen USAn kelkassa. Vaikka varmaan olen ainoa joka voittoa toivoo koska ei tämä mestaruus siellä merkitsisi yhtään mitään :D
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 502
Minä olen USAn kelkassa. Vaikka varmaan olen ainoa joka voittoa toivoo koska ei tämä mestaruus siellä merkitsisi yhtään mitään :D

Joo. En itsekään harmittelisi, jos viimeinkin sen kultansa saavat. Oliko muuten niin, että eivät MM-tasolla ole koskaan yltäneet edes finaaliin?

Sveitsillekin soisi sen mestaruuden. Ihan jo pelkästään pappa-Ambuhlin takia, jos edelleen pääsee kisakoneeseen mukaan. Niin lähellä ovat pari kertaa käyneet.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 346
Omaan mielenkiintoon vaikuttaa luonnollisesti Suomen rosteri, jos änäri apuja ei suuremmin tule, niin toivottavasti kisoissa nähdään näitä nuoria kuten: Oliver Kapanen, Konsta Helenius yms.

Eiköhän siä kuitenkin vielä kerran ole Mörkö ja Ohtamaan Atte.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Joo. En itsekään harmittelisi, jos viimeinkin sen kultansa saavat. Oliko muuten niin, että eivät MM-tasolla ole koskaan yltäneet edes finaaliin?

Sveitsillekin soisi sen mestaruuden. Ihan jo pelkästään pappa-Ambuhlin takia, jos edelleen pääsee kisakoneeseen mukaan. Niin lähellä ovat pari kertaa käyneet.
Ei kyllä vaikuta yhtään Sveitsin vuodelta, muuta juuri siksi Ambuhl painaan finaalin jatkoajalla kiekon verkkoon ...
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Minä olen USAn kelkassa. Vaikka varmaan olen ainoa joka voittoa toivoo koska ei tämä mestaruus siellä merkitsisi yhtään mitään :D
Hyi mikä glory hunter :D

Helppo hypätä bandwagoniin kun nähnyt ketä sinne on tulossa mukaan!

Itse en tuollaiseen takinkäätelyyn sorru vaan se on unus pro omnibus, omnes pro uno loppuun asti!
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 304
Toivotaan Suomelle putoamista B-sarjaan, jotta Pennasellakin olisi jotain mahdollisuuksia menestyä.
Alkaa meneen naurettavaksi tämä homma ei millään pahalla.

Pendon tiimissä on muuan Jussi Tapola mukana, että eiköhän siellä sitä valmennus osaamista löydy.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 956
Hyi mikä glory hunter :D

Helppo hypätä bandwagoniin kun nähnyt ketä sinne on tulossa mukaan!

Itse en tuollaiseen takinkäätelyyn sorru vaan se on unus pro omnibus, omnes pro uno loppuun asti!
Pitäisköhän hypätä Puolan kelkkaan.
Keitä siellä Puolassa edes pelaa? Lewandowski? :D

Ei pääsis kukaan huutelemaan glory huntteriks.

Todellisuudessa taidan olla kannustamatta yhtäkään joukkuetta ja seuraan vaikka mielenkiintoisia yksilöitä ennemmin.

Ilvesläisille toivon onnistumisia.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 583
Hyi mikä glory hunter :D

Helppo hypätä bandwagoniin kun nähnyt ketä sinne on tulossa mukaan!

Itse en tuollaiseen takinkäätelyyn sorru vaan se on unus pro omnibus, omnes pro uno loppuun asti!
Pitäisikin muuttaa nimimerkki kisojen ajaksi raisleriksi
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 185
Kai Dosty tulee kisoihin? Tuleehan?
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 854
Kai Dosty tulee kisoihin? Tuleehan?
En ole mistään nähnyt spekulaatioita, mutta ainakin sopimusasiat on sillä mallilla että onnistuu.

Eiköhän ainakin halua ole kotikisoihin.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 185
Tshekin kisaryhmässä toistaiseksi Malek, Masin, Stransky, Gazda ja Kodytek. Kaikki tällä hetkellä pelaavassa kokoonpanossa Itävaltaa vastaan.
 
Ylös