Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Täähän on mahtavsa! Ei yhtään turhaa matsia, suomi saa mitata tasoaan joka pelissä.

Late on kiekkofilosofi, ei näytä homma maajoukkueessa pelittävän
 

Masce

Luottopelaaja
Viestejä
2 033
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Tupsukorva35 sanoi:
Viime yönä Henkka Lundqvist vapautui joukkueen käyttöön ja olisi kyllä merkittävä vahvistus Ruotsille.

Onkohan siellä tullut vielä viimeiset kieltäytymiset, kun Suomi on nyt leimannut kaikki passit meneillään oleviin MM-kisoihin. Raanta olisi kyllä kelvannut maaliin sekä Lehterä hyökkäykseen, mutta nyt siellä on Sallinen ja ilmeisesti Ortiokin leimattu kisoihin mukaan. Melkoinen kieltäytymisten aalto kyllä. Molemmilla sopimustakin vielä jäljellä sekä sen verran tullut esim. Lehterällekin katsomokomennuksia, että takki tuskin ainakaan fyysisesti on pojilla ollut tyhjä.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 494
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Tupsukorva35 sanoi:
Viime yönä Henkka Lundqvist vapautui joukkueen käyttöön ja olisi kyllä merkittävä vahvistus Ruotsille. Läck epäonnistui pahasti reilu viikko sitten Tshekissä, eikä myöskään Fasth ole vakuuttanut.

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/ruotsille-kova-vahvistus-maalinsuulle-henrik-lundqvist-saapuu-mm-kisoihin/190176

Näin siinä todella käy, että Henrik Lundqvist saapuu Ruotsin maalin suulle.

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/ven%C3%A4j%C3%A4-saa-kisajoukkueeseen-orlovin-ja-kuznetsovin-ovet%C5%A1kin-j%C3%A4%C3%A4-pois/190179

Venäjä puolestaan vahvistuu Jevgeni Kuznetsovilla ja Dmitri Orlovilla. Ovetshkinia ei kisoissa nähdä.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Iltapäivälehdessä Curt "Kurre" Lindström jakaa ohjeita Suomen kiekkojohdolle ja maajoukkueen valmentajille.

Kurren mukaan avainasemassa NHL-pelaajien houkuttelemisessa MM-kisoihin ovat hyvät välit Pohjois-Amerikkaan ja siellä pelaaviin. Hän painottaa, että kun hän vuonna 1995 valmensi Suomen MM-kultaan, asian eteen tehtiin pitkäjänteistä työtä jo etukäteen: "Kun Hannu Aravirta ja minä työskentelimme Suomen peräsimessä, meillä oli yhteydet kunnossa NHL:ään jo hyvissä ajoin kautta. Siksi oli helppoa saada pelaajia mukaan joukkueeseen."

Minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että vuoden 1995 MM-kisoissa ei NHL-pelaajia ollut. Jompi kumpi meistä muistaa väärin, ja minulla on syytä uskoa, että se on Kurre.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 651
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Brooks sanoi:
Iltapäivälehdessä Curt "Kurre" Lindström jakaa ohjeita Suomen kiekkojohdolle ja maajoukkueen valmentajille.

Kurren mukaan avainasemassa NHL-pelaajien houkuttelemisessa MM-kisoihin ovat hyvät välit Pohjois-Amerikkaan ja siellä pelaaviin. Hän painottaa, että kun hän vuonna 1995 valmensi Suomen MM-kultaan, asian eteen tehtiin pitkäjänteistä työtä jo etukäteen: "Kun Hannu Aravirta ja minä työskentelimme Suomen peräsimessä, meillä oli yhteydet kunnossa NHL:ään jo hyvissä ajoin kautta. Siksi oli helppoa saada pelaajia mukaan joukkueeseen."

Minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että vuoden 1995 MM-kisoissa ei NHL-pelaajia ollut. Jompi kumpi meistä muistaa väärin, ja minulla on syytä uskoa, että se on Kurre.

Tai sitten jääkiekosta tietämätön toimittaja on referoinut Currea perseelleen. Ei ensimmäinen eikä viimeinen kerta Iltapäivälehden toimitukselta.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 349
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Brooks sanoi:
Minä kun olen ollut siinä käsityksessä, että vuoden 1995 MM-kisoissa ei NHL-pelaajia ollut. Jompi kumpi meistä muistaa väärin, ja minulla on syytä uskoa, että se on Kurre.

... tuolloin ei kellään ollut, koska kyse oli lockout kaudesta, joka käynnisty vasta talvella.

Curre valmensi myös 94 (mm. Kurri, Ruuttu), 96 (Selänne, Tikkanen, Peltonen, Kapanen, Numminen, Lumme) ja 97 (Lumme, Numminen, Koivu, Nurminen +Peltonen ja Jantunen AHLstä) eli näissä joukkueissa oli Suomen kovimmat NHL pelaajit mukana. 95 ei, kun ekat maholliset ois pelannu vastz välierissä ja joukkue lyötiin (ihan oikein) lukkoon jo aiemmin.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Vs: Jääkiekon MM 2017 | Köln & Pariisi

Oikea vastaus on Känädä... Mutta olipa upeaa suoritusta Ohtamaa/Järvinen tutkaparilla 3-1 maalissa... Suami!
 
Ylös