Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 888
Tää koko lippufarssi on mun mielestä saanut ihan liian ison huomion.

Jos ei halua mennä kannustamaan omaa joukkuetta vieraspeliin tai kotipeliin niin se on kannattajan oma asia. Omat rahathan siinä menee ja jos tuntee niin, ettei ilman isoa lippua pysty täysillä nauttimaan ottelutapahtumasta, niin ei sinne tarvitse mennä. Eikä se ole mikään oikea tai väärä asia.

Veikkaan, että Makko ja Hints ei tarkoittanut asiaa ehkä ihan sanatarkasti niin, että Osasto kokisi olevansa isompi kuin Ilves. Veikkaan, että hakivat juuri tuota takaa, että pienestä asiasta saatu aikaan iso haloo, vaikka ei kannustaminen kaikilla ole lipuista kiinni ja jos joku kokee ottelutapahtuman olevan sellainen, että ei siitä tykkää niin ei sinne sitten tarvitse mennä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 833
Huomaa sana Eli ja kysymysmerkki
En ymmärrä miksi tuollaista kysymystä minulle suuntaat. Toisin kuin Makkonen ja Hintsanen, en luule tietäväni noista heidän hommistaan sen enempää ja kuten ensimmäisessä kommentissani jo sanoin niin tekeminen on ollut tuossa castissa hyvää, tätä yhtä kohtaa lukuunottamatta.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 862
Veikkaan, että Makko ja Hints ei tarkoittanut asiaa ehkä ihan sanatarkasti niin, että Osasto kokisi olevansa isompi kuin Ilves.
Jos eivät tarkoita tuota, niin sitten ei ehkä kannattaisi päästellä sellaisia sammakkoja suusta.

Makkonen kuitenkin esitti podcastissa juuri tuon kysymyksen, että "Kokeeko Osasto olevansa Ilvestä suurempi?" Suoraan kuin näiltä nimimerkeiltä, jotka ilmestyvät Osaston ketjuun vähän väliä provoilemaan, mutta itse eivät ole kuitenkaan valmiita tekemään kannustamisen eteen muuta kuin raahaamaan takapuolensa areenaan. Sekin on tärkeää, mutta aika vähän se vie kannattajakulttuuria mihinkään suuntaan.

Ollaan muutenkin aina vähän vaarallisilla vesillä, jos pitää yrittää tulkita, mitä sanoja on mahtanut tarkoittaa sanoessaan jotain. Että sanoja tarkoittaisi ehkä sittenkin jotain muuta kuin on sanonut. Sellainen on kovin vaikeaa viestintää ja riski epäonnistua on myös suuri.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 888
Jos eivät tarkoita tuota, niin sitten ei ehkä kannattaisi päästellä sellaisia sammakkoja suusta.

Makkonen kuitenkin esitti podcastissa juuri tuon kysymyksen, että "Kokeeko Osasto olevansa Ilvestä suurempi?" Suoraan kuin näiltä nimimerkeiltä, jotka ilmestyvät Osaston ketjuun vähän väliä provoilemaan, mutta itse eivät ole kuitenkaan valmiita tekemään kannustamisen eteen muuta kuin raahaamaan takapuolensa areenaan. Sekin on tärkeää, mutta aika vähän se vie kannattajakulttuuria mihinkään suuntaan.

Ollaan muutenkin aina vähän vaarallisilla vesillä, jos pitää yrittää tulkita, mitä sanoja on mahtanut tarkoittaa sanoessaan jotain. Että sanoja tarkoittaisi ehkä sittenkin jotain muuta kuin on sanonut. Sellainen on kovin vaikeaa viestintää ja riski epäonnistua on myös suuri.
Tottakai sanavalinta hölmö, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että mitään tarkoittivat sylkeä Osaston niskaan, koska samaan yhteyteen totesivat sen olevan merkityksellistä ja tärkeää myös pelaajille.

Samalla tavalla, kuin podcastissä he puhuvat tunteita nostattavista asioista, taisi tämä asia mennä hieman heillä tunteisiin myös.

Totesivat moneen kertaan kuitenkin myös ymmärtävänsä molempia osapuolia.

Edelleen omasta mielestäni tässä ei ole oikeaa eikä väärää. Molemmilla osapuolilla on omat syynsä, niin Osastolla, kuin Tapparallakin. Ymmärrän molempia. Toisella kyse on bisneksestä, toisella sitten taas kannatuksesta eikä ne tällä erää kohdanneet joten tilanne on mikä on ja eikä siitä sen kummallisempaa tarvitse tehdä. Kuluttajalla on onneksi mahdollisuus olla ostamatta palvelua, josta ei pidä.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 415
Erinomainen jakso muuten "mutta,pilkku"

Ymmärrän Osaston kannan asiaan "mutta,pilkku"

En ole oikea ottamaan kantaa "mutta,pilkku"

Minun mielestä kannatetaan näin...koska Minä olen sitä mieltä.

A ja B sopii että teemme yhdessä suunnitelman C. Sitten B sanookin viime metreillä eipä käykkään, johon A sanoo sitten että suunnitelman muutokset ei käy, ja jättäytyvät vallan pois. Ei sen vaikeampaa.

Tähän mennessä ollu loistavat vieraat Podcastissa. Varmaan saa muutkin kärjistää joten tehdään niin. Seuraava vieras vaikka Epe Helenius ja käyttöön takavuosilta tuttu "Ilves fanit pitäisi ruoskia" mentaliteetti,
koska jotkut kannattaa väärin, ehkä jonkun mielestä.

Jos asiohin haluaa kantaa ottaa, niin miks ihmeessä ei asioista oteta ensin selvää, vaikka ihan soitto Osaston pääjehuille jne...
Osastohan voi lähtee antamaan periksi, ja loppujen lopuksi löytää ittensä jostain istumasta. Täähän se lopputulema on, kun jo tietää Tapparan kannattajakulttuurin tukemisen.

Itse puhun sillä mandaatilla etten ole edes Osaston ydinjäsen, vaan ainoastaan tukijäsen joka makselee jäsenmaksut, ja senkin just Osaston tuoman tunnelman takia, lippuineen.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 314
Jos Osasto sopeutuu, niin mikään ei muutu. Muistakaa Makkonen ja Hintsanen se. Ei käännytä varta vasten Tapparaa vastaan, tai olla suurempaa kuin Ilves. Tässä edistetään tamperelaista katsomokulttuuria.

Nyt mennään parvelle todennäköisesti tammikuussa Tapparan peliin. Hattu tästä mahdollisesta kokeilusta Tapparan toimistolle, että konkreettisia ratkaisuja etsitään.

Ei olis tätä tulevaa kokeilua ilman boikotointia tullut.
 
Viimeksi muokattu:

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Ilves on suurempi kuin mikään kannattajapoppoo... On vain yksi, se on on Tampereen Ilves! Aina ja iankaikkisesti. Mutta siltikin minä annan kaikki propsit meitin kannattajapoppoolle. Huikeeta menoa, kiitos siitä! On vain yksi...
 

nipa

Rivipelaaja
Viestejä
69
Samille ja Valtterille vielä täältäkin terveiset. Olen käynyt tällä kaudella katsomassa kolme vierasottelua. Pardubicessä, Bolzanossa ja ensimmäisessä Tapparan isännöimässä paikallisessa. Vaivaiset kolme peliä viidestätoista vieraottelusta.

En tästä huolimatta koe olevani Ilvestä suurempi. En pidä yksityishenkilönä Ilves-aiheista podcastia, tai elätä itseäni Ilves Hockey Oy:n leivissä, mutta kannatan seuraa omalla tavallani. Ilves on ollut mukana elämässäni lapsesta asti. Tuntuu pahalta, että kaiken tämän jälkeen Ilveksen organisaatiosta aletaan vähättelemään minun ja muiden kannattajien antamaa panosta tälle rakastamallemme joukkueelle ja seuralle.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa kannattaa. Ei ole oikein vähätellä kannattajia siitä, että eivät käy vierasotteluissa. Ymmärrän, että Ilves herättää tunteita. On kuitenkin väärin, että Ilves-yhteisön sisällä, erityisesti Ilves Hockey Oy:n palkkalistoilta, lähdetään rakentamaan vastakkainasettelua ja provosoimaan Ilves-kannattajia toisiaan vastaan. Oltiin se tehty sitten yksityishenkilönä tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

J-boy

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
247
Tämä podcast herättää minussa vähän ristiriitaisia fiiliksiä. Olen jokaisen jakson tähän mennessä kuunnellut (viimeinen on vielä kesken) ja jokaisessa on ollut jotain hyvää joka saa kuuntelemaan aina sen seuraavankin.

Tämän uusimman jakson alussa siinä Hintsasen vuorisaarnassa sanotaan, että tämä on podcast, jossa kaverukset keskustelevat jääkiekosta. Kuitenkin sitä jääkiekkkoa on siinä jutustelun lomassa varsin vähän. Ensin vaihdetaan kuulumiset. Sitten tulee vieras, joka yleensä kertoo kannattavansa Ilvestä, mutta ei ole juuri ehtinyt käydä pelejä katsomassa. Sen jälkeen jutellaan aivan muista aiheista kuin jääkiekosta (paitsi Raipen kanssa. Se oli loistava haastattelu). Vieraan poistuttua perataan foorumin juttuja ja jaetaan se random Luke Skywalker. Näissä yhteyksissä yleensä sentään sivutaan jääkiekkoa.

Onhan mukana toki se lyhyt pätkä, jossa nopeasti perataan edellisen viikon pelit. Heidän analyysinsä ei ole toki mitään ammattilaisten tekemiä, mutta koska en ole itsekään alan ammattilainen, se ei haittaa minua yhtään. Tämä osuus voisi olla se jakson isoin juttu eikä ne Hintsasen kaverit. Lisäksi siinä yhteydessä voisi joukkueen kuulumisista puhua vähän enemmän, koska se meitä kuulijoita kuitenkin kiinnostaa.

Yksi asia, jonka olen noissa haastatteluissa pistänyt merkille on alkoholista puhuminen. Meille kaikille on nyt tullut selväksi että Hintsanen ja osa haastatelluista on tehnyt päätöksen luopua kokonaan alkoholista. Minä arvostan sitä, että ihminen poistaa elämästään sellaisen asian, joka on hänelle selvästi haitallinen. Onko sitä asiaa kuitenkaan pakko tuoda julki jokaisessa haastattelussa. Tulee mieleen lähinnä se vitsi: "mistä tietää, että joku ihminen on vegaani. Hän kertoo sen"
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 415
Tuntuu pahalta, että kaiken tämän jälkeen Ilveksen organisaatiosta aletaan vähättelemään minun ja muiden kannatjien antamaa panosta tälle rakastamallemme joukkueelle ja seuralle.
Joku tämmönen lainaamasi munki korviin hieman särähti, ja mietin kovasti että ymmärränkö oikein. Tän suuntasia kaikuja edellisen Ilveksen ajoilta, joita en uudesta ilveksestä voinut edes kuvitella.

Tälle polulle jos Hintsanen ja Makkonen lähtevät, ni sanoisin että on vähä huonot arvat kädessä.
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
578
Toinen näistä herroista vielä Osaston jäsen, (ymmärrän että hyvää tahtoaan liittynyt) mutta olisin toivonut, että olisi luettu asian perustelut ja keskustelua aiheen tiimoilta, mutta annettakoon tämä siinä määrin anteeksi, että he ovat itsepainottaneet että podcastinsa eivät pohjaudu muuhun kuin empiirisiin tutkimuksiin, ja heidän omiin mielipiteisiinsä.

Toki näin Osastolaisena tekee mieli sanoa, että haistelkaa satuloitanne, mutta jätän sen sanomatta.


Jos Vatulla ja Samilla on jotain kysyttävää Osaston harjoittamasta agendasta, niin voimme asiasta teitäkin valaista.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 684
Edellisen vieraan inspiroimana.
Se lomilta palaava 40kg ylipainoinen Lancaster.
60545128_LANCASTER_LES (2).jpg
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 596
Kaikki viestit sensuroidaan samperi. Lyhyestä virsi kaunis. Ottakaa Osasto 41 mukaan joskus, Tärkeä hieno porukka. Toisinaan kuitenkin boikotoivat joukkuetta, what? Hervannassa tai Pirkkalassa ei semmosia fanimerkkejä ole ollut, että boikotoidaan... Niin ei tehty kasarila/ysärillä, eikä nytkään. Täys boikotteja tullut liian kevyesti. Ja kaikkee tapahtunut. Jutelkaa kannattamisesta. Sen potentiaalista ja siihenliittyvistä potentiaalisista ongelmista, mitä fanitoiminnassa on nähty.
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
578
Kaikki viestit sensuroidaan samperi. Lyhyestä virsi kaunis. Ottakaa Osasto 41 mukaan joskus, Tärkeä hieno porukka. Toisinaan kuitenkin boikotoivat joukkuetta, what? Hervannassa tai Pirkkalassa ei semmosia fanimerkkejä ole ollut, että boikotoidaan... Niin ei tehty kasarila/ysärillä, eikä nytkään. Täys boikotteja tullut liian kevyesti. Ja kaikkee tapahtunut. Jutelkaa kannattamisesta. Sen potentiaalista ja siihenliittyvistä potentiaalisista ongelmista, mitä fanitoiminnassa on nähty.

Sun tekstit mm jatkoajassa on sellasta paskaa, että sun kanssahan niitä keskusteluita selvästi pitäs käydä :D
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 946
Kaikki viestit sensuroidaan samperi. Lyhyestä virsi kaunis. Ottakaa Osasto 41 mukaan joskus, Tärkeä hieno porukka. Toisinaan kuitenkin boikotoivat joukkuetta, what? Hervannassa tai Pirkkalassa ei semmosia fanimerkkejä ole ollut, että boikotoidaan... Niin ei tehty kasarila/ysärillä, eikä nytkään. Täys boikotteja tullut liian kevyesti. Ja kaikkee tapahtunut. Jutelkaa kannattamisesta. Sen potentiaalista ja siihenliittyvistä potentiaalisista ongelmista, mitä fanitoiminnassa on nähty.
Ole se muutos. Perusta oma 80s boys äläkä vinise siitä mitä muut voi tehdä sinun puolesta
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 833
Kaikki viestit sensuroidaan samperi. Lyhyestä virsi kaunis. Ottakaa Osasto 41 mukaan joskus, Tärkeä hieno porukka. Toisinaan kuitenkin boikotoivat joukkuetta, what? Hervannassa tai Pirkkalassa ei semmosia fanimerkkejä ole ollut, että boikotoidaan... Niin ei tehty kasarila/ysärillä, eikä nytkään. Täys boikotteja tullut liian kevyesti. Ja kaikkee tapahtunut. Jutelkaa kannattamisesta. Sen potentiaalista ja siihenliittyvistä potentiaalisista ongelmista, mitä fanitoiminnassa on nähty.
Tähän tyyliinkö?
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-11-17-22-35-19-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-11-17-22-35-19-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    464,3 KB · kertaa luettu: 195
Ylös