Ilves+

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 126
Pakko myöntää että Ilves osoittaa jälleen miksi on suunnannäyttäjä monella saralla. Itse olen pitänyt Kiakkoradiota tapparalaisittain varsin toimivana ratkaisuna kun tällainen askel on tuntunut melko isolta ottaa mutta mahdollistaahan tämä monenlaista sisältöä kun seura omistaa itse koko homman. Jotkut epäilevät ettei kysyntää riitä tällaiselle mutta mikäli somea on uskominen niin kyllä riittää, toki se nähdään sitten käytännössä kun homma alkaa pyöriä.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 136
Playoff-pelejä edeltäneet ennakkolähetykset, missä juteltiin joukkueesta, vastustajasta yms. olisivat mielestäni kiva lisä myös runkosarjapeleihin.
Jokaista kotipeliä edeltää tämä pleijareista tuttu Ilves Live.

"Jokaista kotiottelua edeltää Makkosen isännöimä Ilves Live -lähetys, joissa on asiantuntijana Niko Peltola."
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 525
Mitä? Eikö enää "tuokkoloiden" jälkianalyyseja kun olen kotimatkalla kotipelistä? Hyvästi Kiakkoradio!

On kova ja upea uutinen. Kattavia ennakkolähetyksiä on kaivattu. Niitä tuli usein kuunneltua varsinkin vieraspelejä odotellessa. Mahtava juttu myös että IlvesLive saa jatkoa runkosarjassakin. Oli hyvää settiä.

Hyvä Ilves! Siitä taas vähän mallia muille.
 
Viimeksi muokattu:

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 700
Täällä kun viime kaudella haaveiltiin Kiakkoradiosta irtautumisesta, niin itse koin sen nimenomaan haaveiluksi koska onhan tämä aivan valtava askel otettavaksi. Silti se otettiin. Jotenkin epätodellisen tuntuinen juttu, aivan käsittämättömää vauhtia tämä seura kyllä menee eteenpäin.

Ja Mikko Aaltonen on Ilveksessä töissä :)
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 852
Viime vuosien kehitys on vienyt selvästi tähän suuntaan. Hieno, että tämä askel otettiin nyt.

FM-lähetysten katoamisessa on oikeastaan vain muutama pieni haitta. Auton ratissa peliä kuunnellessa se oli vaan niin paljon helpompi, kun ei tarvinnut säätää minkään Bluetooth-yhteyden kanssa kännykästä ottelulähetystä radioon. Kaikilla se ei ole välttämättä edes mahdollista esimerkiksi työautossa. Itsekin olen ollut siinä tilanteessa.

Toinen haitta on mahdollisuus kuunnella selostusta areenan sisällä. Tätä mahdollisuutta ei ole välttämättä kovin moni käyttänyt, mutta sellainenkin toimi vielä FM-lähetyksillä taskuradion ja korvanappien kanssa, kun selostus oli käytännössä reaaliaikaista. Nettistriimin kanssa tulee yleensä pidempi viive. Toivottavasti Ilves tutkii vielä mahdollisuutta pienitehoiselle FM-lähetykselle, joka kuuluisi edes areenan sisällä. Se mahdollistaisi myös ihan uusia mahdollisuuksia sisällön tuottamiselle ottelutapahtuman sisällä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 708
Viime vuosien kehitys on vienyt selvästi tähän suuntaan. Hieno, että tämä askel otettiin nyt.

FM-lähetysten katoamisessa on oikeastaan vain muutama pieni haitta. Auton ratissa peliä kuunnellessa se oli vaan niin paljon helpompi, kun ei tarvinnut säätää minkään Bluetooth-yhteyden kanssa kännykästä ottelulähetystä radioon. Kaikilla se ei ole välttämättä edes mahdollista esimerkiksi työautossa. Itsekin olen ollut siinä tilanteessa.

Toisaalta Kiakkoradiolla oli niin rajattu kuuluvuus, ettei tarvinnut kovinkaan pitkälle ajaa Tampereesta, niin alkoi lähetys pätkimään.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 081
Loistavaa!! Nyt ei irtoa +39,4C Hyvinkään osastolta syvällisempää analyysiä, mutta iso peukku.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 645
Joo itselleni tuo FM taajuus oli aika tyhjä arpa kun sen verran kaukana asun että nettiradion kautta jokatapauksessa joutui kuuntelemaan. Meneeköhän nämä streamaukset sitten jatkossakin YouTuben kautta vai miten? Selostukset kylläkin pelkkänä audiona, mutta eiköhän Ilveksellä aika hyvin tiedossa ole kuinka paljon kaistaa vaaditaan.
 

LentsunIpa

1931
Viestejä
744
Uusi askel jälleen eteenpäin! Näin sitä pitää! Ummehtunut ja ei kenellekään tarkoitettu kiakkoradio oli surkea kanava seurata, oikeastaan yhtään mitään. Nyt Myöskin Peltola sai hommia Ilvekseltä virallisesti uran jälkeen ja varmasti maistuu tälläinen median tuottaminen. Itseasiassa ihan saatanan hienoo että Ilves pitää "omistaan" huolta, eikä potkittu hienoo miestä kortistoon. Katotaan rauhassa mitä tästä syntyy, mutta samalla pitää sanoa, että odotukset on erittäin kovat mitä tulee Makkoseen, Bonoon, Hintsaseen jne, jopa kummelinukkoihin.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mahtava juttu tämä Ilves+!

Homma on sen verran tuore, että polkaistaan vauhtiin vasta syksyllä, mutta petyn ellei jalkapallo liity mukaan tehden tästä ympärivuotisen Ilves+:n.

Yhtään väheksymättä jalkapallopuolta esitän vain sellaisen kysymyksen, että riittääköhän kysyntä sen mukaan ottamiseen niin, että tällaista seuran kassasta maksettavaa ammattilaistuotantoa voitaisiin pyörittää säännöllisesti myös jalkapalloon keskittyen, eli jalkapallokauden aikana, kun kiekko on tauolla? Hieman arveluttaa tämä. Kiekkopuolellakin tämä toimii vain siksi, että Ilves on hurjassa nosteessa ja kiinnostavuudesta/potentiaalista on vahvaa näyttöä.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 025
Onhan tämä nyt pirun kova juttu. Itse en ainakaan juuri jää FM-radiota kaipaamaan, kyllä tuo laaja sisältö nettiradiossa kattaa enemmän kuin hyvin tämän menetyksen. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä kaikkea kontenttia sinne tulee.

Ja onnittelut Makkoselle myös täältä, hienoa duunia tähän asti.
 
Ylös