Ilves vs Tappara - Ikuinen vääntö

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 136
Se on hienoa että uskaltaa katsoa tätä asiaa analyyttisesti. Ei näiden foorumien tarkoitus ole markkinointi fraasien toistaminen, vaikka hyvä pöhinä on suotavaa. Nyt olen itse myös samassa tilanteessa, kun olen miettinyt jalkapallo Ilveksen brändiä ja miten saatais sitä nostettua. Noh teen ainakin oman osan käymällä peleissä, kirjoittamalla matsiennakkoja ja puhumalla jalkapallosta tämän seurayhteisön ulkopuolella.

Juurikin näin, oma luonteeni on sellainen itse pelatessa tai omaa seuraa kannattaessa että ei saa jäädä jumiin keskinkertaisuuteen tai niihin asioihin joissa ollaan jo hyviä vaan aina pitää kääntää uusia kiviä jotta voidaan mennä eteenpäin. Tuota agendaa ei auta toistella vain omien kesken miten kaikki on jo täydellistä omassa pesässä. Suurta rakkautta omaa seuraa kohtaan on juuri pyrkiä nostamaan sitä seuran brändiä täysin vapaaehtoisesti vain siksi että välittää siitä niin paljon. Ei kritiikki ole pahasta varsinkaan silloin kun muistaa sen että jokaisella on myös oma osansa hoidettavanaan kehityksessä eri kokoisilla teoilla, aina. Jos itse pyrkii tekemään asian eteen jotain kuin esim. sinä niin silloin asiasta on ikään kuin varaa huudellakin.

Mielenkiintoinen ajatus sekin että kun Tapparaa ja Ilvestä vertaillaan niin nousee esiin aina se miten kiekko-Ipa on tällaisissa asioissa edelläkävijä mutta unohtuu usein se että jalkapallo-Ilves jne. saattaa painia hieman samankaltaisten ongelmien kanssa kuin vaikka Tapparakin välillä vaikka onkin samaa seuraa Ilveksen kiekkopuolen kanssa. Mutta ei sitä kulttuuria minnekään yhdessä yössä luoda joten on hienoa että ihmiset keille se on sydämen asia innovatiivisesti vievät sitä eteenpäin.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 136
Älä ole huolissasi. Nuo ovat vain pieniä sivuseikkoja, joita on helppo kehittää. Mutta koitappa voittaa mestaruus, kun on 40 vuoden kivireki ja puolen pirkanmaan paineet selässä. Ei tule ainakaan helpottumaan lähivuosina.

Nyt on kesä aikaa nauttia meidän paremmasta alkushowsta ja yleisökeskiarvo mestaruudesta(sarkasmia).

Mulle noi on yhden tekeviä nyansseja ja vaihtaisin noi pariin mestaruuteen milloin vain. Ens kaudella jos tulis mestaruus, ni ei haittaa vaikka yleisöö on 5tuhatta ja alkushow joku hakametsän mediakuution alkuvuosien kaltainen diaesitys. Kuhan se tärkein tulis!

Tässä on myös hyvä muistutus siitä että kun on voitettu kaikki mahdollinen niin keskittyminen siirtyy seuran kehittämisessä aika paljon kaukalon ulkopuolisiin asioihin ja unohtaa sen että se tekijä minkä vuoksi koko seura on olemassa eli jääkiekko sujuukin valtavan hyvin mikä ei todellakaan ole helppo tehtävä. Itsekin taatusti vaihtaisin tällaiset alkushowt ja muut takeisiin menestyskykyisestä joukkueesta myös aina tulevilla kausilla mutta helppohan se minun on tuollaista huudella kun se kliseinen tärkein on jo saavutettu useamman kerran pelkästään kymmenen vuoden sisään ja tulevaisuus näyttää turvatulta. Toki tulevaisuus on valoisa kummallekin tamperelaiselle, Ipan vaan tarvitsee tehdä se täsmäisku yhdelle kaudelle jotenkin ja karistaa kaikki se menneisyyden painolasti pois.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 946
Mielenkiintoinen ajatus sekin että kun Tapparaa ja Ilvestä vertaillaan niin nousee esiin aina se miten kiekko-Ipa on tällaisissa asioissa edelläkävijä mutta unohtuu usein se että jalkapallo-Ilves jne. saattaa painia hieman samankaltaisten ongelmien kanssa kuin vaikka Tapparakin välillä vaikka onkin samaa seuraa Ilveksen kiekkopuolen kanssa. Mutta ei sitä kulttuuria minnekään yhdessä yössä luoda joten on hienoa että ihmiset keille se on sydämen asia innovatiivisesti vievät sitä eteenpäin.
Palkitsevampaahan se on olla matkassa mukana, kuin kokea se lopputulos. En itse koskaan ole ollut pelaaja,valmenta tai mikään seuran työntekijä, mutta voipahan olla sitten kuolinvuoteella ylpeä kun olin osana suuren buumin kasvattamista. Tämähän se hieno asia seuraurheilussa on. Se ei ole pelkkä pelaajien kenttä vaan kokonaisuus ratkaisee.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 136
Palkitsevampaahan se on olla matkassa mukana, kuin kokea se lopputulos. En itse koskaan ole ollut pelaaja,valmenta tai mikään seuran työntekijä, mutta voipahan olla sitten kuolinvuoteella ylpeä kun olin osana suuren buumin kasvattamista. Tämähän se hieno asia seuraurheilussa on. Se ei ole pelkkä pelaajien kenttä vaan kokonaisuus ratkaisee.

Amen, ei sitä tämän paremmin voisi kiteyttää. En ikinä kykenisi saamaan itseäni juhlimaan menestystä jos olisin tullut sisään ns. valmiiseen pöytään, kyllä hienointa on olla nimenomaan pienikin osa suurta prosessia. Ja kaikille on tässä paikkansa, kentällä ja sen ulkopuolella.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 536
Amen, ei sitä tämän paremmin voisi kiteyttää. En ikinä kykenisi saamaan itseäni juhlimaan menestystä jos olisin tullut sisään ns. valmiiseen pöytään, kyllä hienointa on olla nimenomaan pienikin osa suurta prosessia. Ja kaikille on tässä paikkansa, kentällä ja sen ulkopuolella.
Paljon olen nähnyt näitä ns valmiiseen pöytään menijöitä.Tyyppi millä ei mitään siteitä seuraan rupes kannattaa pesikses Sotkamon Jymyä ja sit kiekos aikoinaan Jokereita ilman mitään siteitä.Onpa kavereissa myös tyyppi joka oli Jyp kannattaja ja nyt kiihko IFK,onkohan Tappara seuraavana vuorossa.Itellä ei seura vaihdu tulkoon sit lunta tupaan vaikka loppuun asti ni ei käänny rotsi.Tänään tuli vastaan erään Tapparan maajoukkuepelaajan vanhempi ja selvästi oli kielen päällä tuleeko naljailee mut tyyty vaan moikkaamaan.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 136
Paljon olen nähnyt näitä ns valmiiseen pöytään menijöitä.Tyyppi millä ei mitään siteitä seuraan rupes kannattaa pesikses Sotkamon Jymyä ja sit kiekos aikoinaan Jokereita ilman mitään siteitä.Onpa kavereissa myös tyyppi joka oli Jyp kannattaja ja nyt kiihko IFK,onkohan Tappara seuraavana vuorossa.Itellä ei seura vaihdu tulkoon sit lunta tupaan vaikka loppuun asti ni ei käänny rotsi.Tänään tuli vastaan erään Tapparan maajoukkuepelaajan vanhempi ja selvästi oli kielen päällä tuleeko naljailee mut tyyty vaan moikkaamaan.

Itse en kyllä pidä tuollaisia tyyppejä oikeina kannattajina, ei sitä seuraa mitä kannattaa voi noin vaihtaa. Tai jos pääasia on vain aukoa päätä toisten seurojen kannattajille menestyksen "oikeuttamana". Itsekin olen joskus omaksunut jonkun seuran "suosikikseni" jostakin Valioliigasta kun olen pitänyt heidän pelistään tms. mutta en ikinä kyllä voisi mieltää/kutsua itseäni heidän kannattajakseen.
 

Eemeli Fucking Finland

Luottopelaaja
Viestejä
2 471
Itse en kyllä pidä tuollaisia tyyppejä oikeina kannattajina, ei sitä seuraa mitä kannattaa voi noin vaihtaa. Tai jos pääasia on vain aukoa päätä toisten seurojen kannattajille menestyksen "oikeuttamana".

Kuitenkin suurin osa "glory hunttereista" ja "glory huntteri vittuilijoista" on lapsia...annan itse sen takia heille armoa..Ovat vain lapsia.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 536
Itse en kyllä pidä tuollaisia tyyppejä oikeina kannattajina, ei sitä seuraa mitä kannattaa voi noin vaihtaa. Tai jos pääasia on vain aukoa päätä toisten seurojen kannattajille menestyksen "oikeuttamana". Itsekin olen joskus omaksunut jonkun seuran "suosikikseni" jostakin Valioliigasta kun olen pitänyt heidän pelistään tms. mutta en ikinä kyllä voisi mieltää/kutsua itseäni heidän kannattajakseen.
Suosikkeja on futikses mutta vaikea pitää itseä niiden todellisena kannattajana.Jotain Haka-Liverpool stadikalla oli kiva käydä fiilistelee ku Litti ja Hyypiä pelas siel ja vaikka oli suosikki joukkue niin kaukana tosi fanista vaan pikemmi urheilu romantikko.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Tapparalla on vaan jotenkin puuttuva identiteetti verrattuna muihin Liiga seuroihin. Itsellä nyt tulee äkkiseltään mieleen muun muassa HIFK perinteisenä monilajiseurana joka vieläkin arvostaa sen ruotsinkielisiä perinteitä, Koko pohjoisen seura Kärpät ja Ilves jonka suuri sitoutunut kannattajamassa osaa juhlia jokaista voittoa. Sitten taas Tappara tunnetaan laiskoista kannattajista ja myötähäpeää aiheuttavista sirkustempuista. Näillä mielikuvillakaan ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, mutta näin suuri yleisö näkee asiat vaikka ne eivät niitä tiedostaisi.


Ne pienet erot.

Kiitos tuosta videosta, Ilves - TPS. Tulipa taas oikein kylmätväreet kun muistelin tuota iltaa. Oli ihan "sairas" tunnelma. Turpaan oli tulossa oikein kunnolla, mutta koko halli taputti seisaalteen loput minuutit. Pelin jälkeen oli ihan kummallinen olo. Ei harmittanut tappio yhtään. Oli vaan ihan wow-fiilis ja toisaalta haikea, kun ymmärsi että Hakametsän aika oli sitten tässä ja toisaalta taas ihan outo sanoinkuvaamaton olo. Ei sitä tunnetta pysty kuvailee kenellekään, kuka ei ollut paikalla. Enkä usko että itsekään tulen tuntemaan enää toista kertaa sitä tunnetta, mikä tuona iltana vallitsi. Oli se niin erikoista. Onneksi sain olla paikalla.
 

Blackhawk

Luottopelaaja
Viestejä
1 005
Minä tätä otsikkoa mietin. Sukulaisissa myös näitä elämässään sivuraiteelle joutuneita joten kontaktipintaa löytyy. En käy tässä läpi heidän edesottamuksia Ilveksen edellisen mestaruuden jälkeen sillä mehän olemme sen 35 vuoden otannalla perässä todella paljon, vaikka mahtuu sille aikajanalle ajanjaksoja jolloin sielläkin on vaihdettu valmentajaa kesken kauden eikä ole päästy edes playoffeihin.

Eniten hämmentää se, että vaikka siellä mennään nykyään isossa kuvassa ns.”voitosta voittoon” ja luulisi olevan aika siistiä olla tapparalainen. Niinhän sitä tyhmempi luulisi!

Viimeisen parin kauden aikaan vain mitättömän pieni osa heidän somea ja keskustelupalstoja käyttävistä faneista pystyy nauttimaan oman joukkueen menestyksestä ajattelematta (lue: mainitsematta) paikalliskilpailija Ilvestä! :D Äärimmäisen huvittavaa seurattavaa, tosin somekommentit ja loan heitto meidän suuntaan kääntyy jo enimmäkseen säälittävyyden ja typeryyden puolelle.

Minä kunnioitan kaikkia rehtiä peliä pelaajia vastustajia, myös niitä parempia. Toivonkin että sinä päivänä kun ME saamme nostaa kevään viimeisen pelin jälkeen kädet kohti kattoa ei KUKAAN meidän kannattajista ajattele mitään muuta kuin Ilvestä, ei kirjoita nettiin mihinkään mitään provosoivaa vaan pystyttäisiin nauttimaan omasta jutusta! Naapurissa se EI ole onnistunut. :rolleyes::p

Meidän vuoro tulee kyllä!
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 307
Kun mikään ei riitä...

Yksi Tapparalainen kaverini harmitteli tässä, kun Tappara on voittamassa viittä vaille kaiken mahdollisen, eli runkosarjan, CHL:n ja Kanada-maljan (ja vielä A-junnut, joskin ei tämä tyyppi sitä tainnut edes tietää), että perkule kun meni 3-3 tasan voitot paikallispeleistä, että hän oli odottanut siksi Ilvestä finaalivastustajaksi, että saisi tuonkin epäkohdan suoristettua. Varmaan jos olisi Tampereen herruuskin tullut, niin olisivat harmitelleet kun ei saa villiä korttia Stanley Cupin playoffeihin.
 

Laiska

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
224
Minä tätä otsikkoa mietin. Sukulaisissa myös näitä elämässään sivuraiteelle joutuneita joten kontaktipintaa löytyy. En käy tässä läpi heidän edesottamuksia Ilveksen edellisen mestaruuden jälkeen sillä mehän olemme sen 35 vuoden otannalla perässä todella paljon, vaikka mahtuu sille aikajanalle ajanjaksoja jolloin sielläkin on vaihdettu valmentajaa kesken kauden eikä ole päästy edes playoffeihin.

Eniten hämmentää se, että vaikka siellä mennään nykyään isossa kuvassa ns.”voitosta voittoon” ja luulisi olevan aika siistiä olla tapparalainen. Niinhän sitä tyhmempi luulisi!

Viimeisen parin kauden aikaan vain mitättömän pieni osa heidän somea ja keskustelupalstoja käyttävistä faneista pystyy nauttimaan oman joukkueen menestyksestä ajattelematta (lue: mainitsematta) paikalliskilpailija Ilvestä! :D Äärimmäisen huvittavaa seurattavaa, tosin somekommentit ja loan heitto meidän suuntaan kääntyy jo enimmäkseen säälittävyyden ja typeryyden puolelle.

Minä kunnioitan kaikkia rehtiä peliä pelaajia vastustajia, myös niitä parempia. Toivonkin että sinä päivänä kun ME saamme nostaa kevään viimeisen pelin jälkeen kädet kohti kattoa ei KUKAAN meidän kannattajista ajattele mitään muuta kuin Ilvestä, ei kirjoita nettiin mihinkään mitään provosoivaa vaan pystyttäisiin nauttimaan omasta jutusta! Naapurissa se EI ole onnistunut. :rolleyes::p

Meidän vuoro tulee kyllä!
Voin kertoa totuuden: ei onnistu minkään seuran kannattajilla
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 467
IMG_2447.jpeg


Pirkkalan lentoasemalta.

Tietää MM-kisakävijätkin heti, että missä päin Suomea on jääkiekon kehto.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 136
katso liitettä 4888

Pirkkalan lentoasemalta.

Tietää MM-kisakävijätkin heti, että missä päin Suomea on jääkiekon kehto.

Tällaista saisi minusta enemmänkin käyttää kaupungin markkinoinnissa ja olla ylpeitä siitä että jääkiekon kehto sijaitsee täällä. Komea on tuo visuaalinenkin ilme tuossa plakaatissa.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 113
Tällaista saisi minusta enemmänkin käyttää kaupungin markkinoinnissa ja olla ylpeitä siitä että jääkiekon kehto sijaitsee täällä. Komea on tuo visuaalinenkin ilme tuossa plakaatissa.
Veikkaan, että Ilveksen puolelta on tehty tuo visuaalinen ilme :D.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 136
Veikkaan, että Ilveksen puolelta on tehty tuo visuaalinen ilme :D.

Pakko myöntää että oletan samaa ihan yleisen totutun tason puolesta plus muistuttaahan tuo mm. noita Ilveksen pelaajasopimuspostauksia designiltaan. Tapparallakin tuo visuaalinen ilme somessa on kehittynyt harppauksin mutta vastaavasta voisi ottaa vielä oppia, nykyinen tyyli on toimivan simppeli muttei kovin huomiota herättävä.
 
Ylös