Ilves panostaa omaan toimintaansa - RY:n/johdon toiminta

Valker

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
461
Fanituotemyynnissäkin Ilveksen alkuperäinen logokin on ollut valtava menestys eikä siihen tarvittu yhtään muovia.
Erikoinen näkemys. Tuo "original" logo jos mikä on muovia ja siksi olenkin jättänyt sillä varustetut tuotteet kaupan hyllylle.

Ilveksen alkuperäinen logo oli toki napattu Hämeen vaakunasta, mutta ei näyttänyt pätkän vertaa tuolta "originalilta". Ei 1931 perustettua seuraa voi 90 vuotta myöhemmin brändätä uusiksi 1960-luvun heraldiikalla (vai onko tuo "original" peräti 1990-luvulla versio?).

Kaikki kunnia Hammarille ja Vepäsäläiselle työstään vaakunoiden eteen, mutta toivottavasti viimeistään 2031 Ilveksessä ollaan tarpeeksi rohkeita käyttämään alkuperäistä logoa, eikä tätä 2020-luvun muovipaskaa.

Kamelissakin on enemmän perinteitä.
 

Pirkkalan Litti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
303
Niilo Tammisalon kasvoilla varustettuja paitoja myyntiin ja sassiin! Mies, myytti ja legenda.

1708156287540.jpeg


1708156312833.png
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 179
Ilves edustus/jalkapallo muokkaa nimekseen kansainvälisesti Ilves FC, niin se on muovipaskaa ja ei kannateta muovipaskaa
En tiedä mitä seurayhteisö ja seurahistoria sulle merkkaa mutta voi nyt vittu.

Oletko kovinkin pahalla päällä ettei vaikkapa CHLssä Ilves tunneta HC liitteellä? Luuletko että HJK on merkittävästikkin tuntemattomampi seura kun se esiintyy euroopassa "HJK Helsinki" nimellä? Oletko aina haaveillut jostain FC Ilves pipoista ja lippiksistä?
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 831
En tiedä mitä seurayhteisö ja seurahistoria sulle merkkaa mutta voi nyt vittu.

Oletko kovinkin pahalla päällä ettei vaikkapa CHLssä Ilves tunneta HC liitteellä? Luuletko että HJK on merkittävästikkin tuntemattomampi seura kun se esiintyy euroopassa "HJK Helsinki" nimellä? Oletko aina haaveillut jostain FC Ilves pipoista ja lippiksistä?
Seurayhteisö ja -historia ei kyllä muutu yhtään mihinkään tuolla muutoksella. Samalla logiikalla sen pitäisi aina muuttua kun taustayhtiöt vaihtuvat.

Nimi ”Ilves Edustus” kuulosti joltain kolmosdivarijengiltä. Vetäkää nyt vähän happea ennen kuin tuomitsette taas kaikki muovipaskaksi.

Odottakaa nyt että millaista kamaa sieltä tulee ja miten tuo muutos näkyy.

Kuten sanottua, pienet on murheet ja räksytys soi. FC Ilves nimenä on kansainvälinen, ytimekäs ja ihan varmasti jatkossakin tulee sitä fanikamaa ihan pelkällä Ilves-logolla. Muistakaa sitten käydä niitä ostamassa, ettei mene ihan vaan räksyttämisen puolelle taas :)

”Vittu mitä muovipaskaa toi uus areena hyi vittu, sielu myyty” Miten täällä kaikki kehtaa riemuiten mennä uudelle stadionille? Sehän on ihan kopio maailmalta.

Edelleen, Ilves on Ilves. Ei se muuksi muutu.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 179
Seurayhteisö ja -historia ei kyllä muutu yhtään mihinkään tuolla muutoksella.
Seurayhteisö on aika vahvasti tuota brändiuudistusta vastaan tuossa muodossaan ja se on aika hyvin tullut selväksi eri keskustelualustoilta. Satavuotiaan seuran historiaan FC lyhenne ei kuulu eikä koskaan ole kuulunut lipsahduksesta huolimatta.
Nimi ”Ilves Edustus” kuulosti joltain kolmosdivarijengiltä. Vetäkää nyt vähän happea ennen kuin tuomitsette taas kaikki muovipaskaksi.
Se että "edustus" vaihtuu tässä tapauksessa "fcksi" ei ole se ongelman ydin. Ei kiekossakaan mouhota siitä että somessa on nimi "ilveshockey".

Odottakaa nyt että millaista kamaa sieltä tulee ja miten tuo muutos näkyy.
"Turha tuota nurkassa palavaa tulipaloa on sammuttaa, katsellaan mitä tapahtuu ja soitetaan palokunta sitten vasta kun koko talo on tulessa"
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 831
Seurayhteisö on aika vahvasti tuota brändiuudistusta vastaan tuossa muodossaan ja se on aika hyvin tullut selväksi eri keskustelualustoilta. Satavuotiaan seuran historiaan FC lyhenne ei kuulu eikä koskaan ole kuulunut lipsahduksesta huolimatta.

Se että "edustus" vaihtuu tässä tapauksessa "fcksi" ei ole se ongelman ydin. Ei kiekossakaan mouhota siitä että somessa on nimi "ilveshockey".


"Turha tuota nurkassa palavaa tulipaloa on sammuttaa, katsellaan mitä tapahtuu ja soitetaan palokunta sitten vasta kun koko talo on tulessa"
Varmasti siellä omassa kuplassa. Itse olen nähnyt paljon myönteisiä reagointeja. Ja paljon jengiä ketkä irtaantuivat mm. tuosta lakanasta ja sen viestistä eiliseltä reissulta.

Kerro nyt mikä on se ongelman ydin ja mikä on se tulipalo? Ei tässä ole mikään Ilves tai Ilvesläisyys mihinkään häviämässä tai muuttumassa.

Mutta kun osaa porukasta ei voi miellyttää, se on nähty. Kaikki on muovia :)

Välillä kannattaa myös koittaa kehittyä, voidaan toki istua käsien päällä myös ja ihmetellä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 831
Nimeen lisättiin football club. Ilves football club. Ei mitään muuta. Miten tämä voi kenenkään mielestä olla jotain kehitystä? Ei saatana :D
On se kehitystä jos edellinen nimi on ollut ”Ilves Edustus”.

Edustus termiä käytetään höntsäporukoiden kolmosdivarissa.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 179
Varmasti siellä omassa kuplassa. Itse olen nähnyt paljon myönteisiä reagointeja. Ja paljon jengiä ketkä irtaantuivat mm. tuosta lakanasta ja sen viestistä eiliseltä reissulta.

Kerro nyt mikä on se ongelman ydin ja mikä on se tulipalo? Ei tässä ole mikään Ilves tai Ilvesläisyys mihinkään häviämässä tai muuttumassa.

@Ilves97 kirjoitti tästä hyvin, eli: Jos halutaan yhdistää brändejä niin miksei nimi ole vain molemmilla Tampereen Ilves ja Eurokentillä Ilves Tampere? Sometilien nimissä on ihan hyvä joo käyttää englantia mutta ei siellä tarvitse mitään FC:tä ja HC:tä olla yhtenäinen somebrändi ilveshockeyn kanssa olisi, että sen sometilin nimi olisi ilvesfootball. Siitä käy selväksi ulkomaalaisillekin, että tämä on nyt sen jalkapallopuolen sometili mutta se vaikuttaa yhä samalta seuralta.

Ja paljon jengiä ketkä irtaantuivat mm. tuosta lakanasta ja sen viestistä eiliseltä reissulta.
Ok, missä tälläistä? Itse en reissussa kuullut kenenkään vastustavan tuota mielenilmausta.

Yleensähän kaverit jotka eivät ikinä käy missään kuulevat eniten juttuja, kummallinen homma tosiaan.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 831
@Ilves97 kirjoitti tästä hyvin, eli: Jos halutaan yhdistää brändejä niin miksei nimi ole vain molemmilla Tampereen Ilves ja Eurokentillä Ilves Tampere? Sometilien nimissä on ihan hyvä joo käyttää englantia mutta ei siellä tarvitse mitään FC:tä ja HC:tä olla yhtenäinen somebrändi ilveshockeyn kanssa olisi, että sen sometilin nimi olisi ilvesfootball. Siitä käy selväksi ulkomaalaisillekin, että tämä on nyt sen jalkapallopuolen sometili mutta se vaikuttaa yhä samalta seuralta.


Ok, missä tälläistä? Itse en reissussa kuullut kenenkään vastustavan tuota mielenilmausta.

Yleensähän kaverit jotka eivät ikinä käy missään kuulevat eniten juttuja, kummallinen homma tosiaan.
Olen samaa mieltä, enemmän noita voisi ja pitäisi yhdistää. Mutta silti olen sitä mieltä että Ilves FC on parempi kuin Ilves Edustus ja näin ovat myös johdossa herrat ajatelleet.

Ilves Edustus oy:n toimitusjohtaja Risto Niklas-Salminen vastaa tärkeään kysymykseen: onko sarjataulukossa jatkossa Ilves vai Ilves FC?
”Pysymme sarjataulukossa kuitenkin ihan Ilveksenä”, vahvistaa Niklas-Salminen.
Hän selventää, että nimiuudistus tähtää ennen kaikkea markkinointipuolelle. Ilves muun muassa muutti kaikkien sosiaalisen median tiliensä nimiksi Ilves FC, Niklas-Salminen pohjustaa.
”Juuri ne ovat osa markkinointiamme ja siksi ne muutetaan.”
Yksi syy on myös kansainvälistyminen ja uuden Tammelan stadionin tuomat kasvumahdollisuudet.

On tullut palautetta, että Ilves Edustus ei sano mitään kansainvälisesti.”

Kyllä jo reissussa tuolle osa nauroi ja bussissa ihmeteltiin. Kumma juttu kun tosiaan en koskaan käy missään. Yleensä näistä asioista eri mieltä vaan puhuvat näistä fiksummin, eikä räksytä jossain somessa.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 179
Olen samaa mieltä, enemmän noita voisi ja pitäisi yhdistää. Mutta silti olen sitä mieltä että Ilves FC on parempi kuin Ilves Edustus ja näin ovat myös johdossa herrat ajatelleet.
Miksi ei Tampereen Ilves tai vaikkapa Ilves Tampere?

Kyllä jo reissussa tuolle osa nauroi ja bussissa ihmeteltiin. Kumma juttu kun tosiaan en koskaan käy missään.
Juu juu, ihan varmasti.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 831
Miksi ei Tampereen Ilves tai vaikkapa Ilves Tampere?


Juu juu, ihan varmasti.
Niinhän sanoin että noi nimet kävisi hyvin. Minä en kuitenkaan päätöstä ole ollut tekemässä.

Jepjep, usko huviksesi. Usein vielä sellaisia ihmisiä ketkä käyttävät merkittäviä rahasummiakin.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 519
Jos Edustus kuuluu vain höntsäporukoille, niin kuuluu myös FC-termikin, ja on kyllä kaiken maailman kaljaliigojen joukkueiden yleisin etuliite ympäri maailman. Markkinointiväen powerpointeista huolimatta FC ei ole varattu vain bayernmüncheneille, ja jonka lisääminen nimeen nostaisi Ilveksen samaan sarjaan.

Mutta kai tällaiset "FC = lisää rahaa ja menestystä"-perustelut toimivat niissä ihmisissä, ketkä arvottavat ihmiset "merkittävien rahasummien käyttämisen" perusteella.
 

Virta11

Rivipelaaja
Viestejä
27
Manchester United FC on virallinen nimi, moni puhuu "Manusta" tai "Unitedista". FC:tä kukaan ei mainitse, ellei halua kuulostaa virkaintoiselta.
Ironisesti muutamia Tps-kannattajia on osoittanut tukensa Ilves-kannattajille. Kuitenkin kun tepsin somealustoja ja nettisivuja selaa mihinkään muuhun ei törmääkään kuin "HC" ja "FC" -kirjamiin. Silti en itse ole niihin ennen tätä kiinnittänyt huomiota, koska minulle ja muille se on aina ollut vain yksinkertaisesti "tepsi".
Valkeakosken Haka, FC Haka, "Haka".
Tampereen Ilves, Ilves FC, "Ilves".
Pienestä on kohu syntynyt. Vaikka puolustankin FC-kirjaimia (ne tuntuu yhdentekeviltä, koska on vain Ilves), pukukoppiin en niitä itsekään olisi laittanut. Mutta en niistä sielläkään oikein osaa ahdistua. Muotoiluseikkoja. Esim. X:ssa taas pidän "Ilvesfc" -tunnuksesta. Se tekee selväksi mistä Ilveksestä tässä tapauksessa on kyse.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 935
Manchester United FC on virallinen nimi, moni puhuu "Manusta" tai "Unitedista". FC:tä kukaan ei mainitse, ellei halua kuulostaa virkaintoiselta.
Ironisesti muutamia Tps-kannattajia on osoittanut tukensa Ilves-kannattajille. Kuitenkin kun tepsin somealustoja ja nettisivuja selaa mihinkään muuhun ei törmääkään kuin "HC" ja "FC" -kirjamiin. Silti en itse ole niihin ennen tätä kiinnittänyt huomiota, koska minulle ja muille se on aina ollut vain yksinkertaisesti "tepsi".
Valkeakosken Haka, FC Haka, "Haka".
Tampereen Ilves, Ilves FC, "Ilves".
Pienestä on kohu syntynyt. Vaikka puolustankin FC-kirjaimia (ne tuntuu yhdentekeviltä, koska on vain Ilves), pukukoppiin en niitä itsekään olisi laittanut. Mutta en niistä sielläkään oikein osaa ahdistua. Muotoiluseikkoja. Esim. X:ssa taas pidän "Ilvesfc" -tunnuksesta. Se tekee selväksi mistä Ilveksestä tässä tapauksessa on kyse.
Niin no Mansesteri kontekstissa tekee järkeä, kun seura on pelkästään jalkapalloseura ja lyhenne on Englannin kielinen. Omasta mielestä tää Ilveksen fc tempaus, vaan ei tee mitään järkeä ja se maistuu teennäiseltä.
Oon jo muutenkin niin monta FC viritelmää tässä maassa nähnyt että en usko sen antavan ulkopuolelle kovin positiivista mielikuvaa Ilveksestä. Ehkä tämän kestäis josssain domainissa, mutta silti kaukana parhaasta mahdollisesta nimestä.
 
Viimeksi muokattu:

se7en

Rivipelaaja
Viestejä
55
Pitkän linjan kannattajana olen kyllä todella pettynyt Vaasassa nähtyyn mielenilmaukseen. Ulospäin se näytti jopa siltä, että kiekkofanit siellä vastustaa nyt jalkapalloa, koska esim. MTV:n striimissä ei näkynyt kuin se Ilves FC -lakana, jossa oli FC yliviivattuna.

Kun kyse on Ilves-Hockeyn vastineesta, niin vaihtoehto olisi ollut Ilves-Football. Lisäksi luulen, että halutaan myös kansainvälinen domain ottaa jossain kohtaa käyttöön, niin ilves.com on jo kiekkopuolen käytössä. Ellei sitten tule yhteistä etusivua, josta sitten klikutellaan alajaostoon, mutta itse en olisi pitänyt sitä hyvänä vaihtoehtona.

Uskon, että tämä on markkinoinnin ammattilaisten pohtima. Niiden samojen, jotka on nostaneet Ilves-Hockeyn brändin suosta ylös. Luotan heidän näkemykseen.

Tietyllä tapaa kasvupotentiaaliin pitää reagoida ajoissa. Ensi kesänä on mahdollisuus päästä konferenssiliigaan ja kaikki pitää olla valmiina sitä varten. Näyttää vähän perkeleen nololta, jos siellä on jotain "edustus"-juttuja mukana. Voi olla, ettei FC:kään juuri näy, mutta jossain yhteyksissä on varmaan pakko. Asiasta mitään tietämättä esim. jotkin sponsorisopimuspaperit saattaa selkeää erittelyä vaatia kiekkopuolesta ja edustus kuulostaa kyllä puulaakihommilta.

Pelkkä Ilves olisi tietysti paras, mutta se voisi aiheuttaa sitten kiekko-Ilveksen suhteen ristiriitaa. Tai jättää kiekkopuolen "alemmaksi", jos se on kuitenkin "hockey".

Joku sanoi, että se on pukkarin seinällä. Mulle on ainakin ihan sama mitä pukukopin seinällä lukee. Fanituotteissa näkyminen ei sekään ole maailmanloppu. Lukeehan jossain kiekkopuolen tuotteissakin "hockey". Jättää vain hyllylle ne tuotteet, jotka ei miellytä.

Ihan suotta yhteisö repii tässä nyt taas eroa jaostojen väliin, mutta niin käy aina kun on tilaisuus. Ehkä repijätkään ei ymmärrä tätä, mutta näin se vain menee. Nyt pitää ottaa järki käteen, vetää happea ja kannattaa joukkueita. Niin helppoa se on.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 295
Pitkän linjan kannattajana olen kyllä todella pettynyt Vaasassa nähtyyn mielenilmaukseen. Ulospäin se näytti jopa siltä, että kiekkofanit siellä vastustaa nyt jalkapalloa, koska esim. MTV:n striimissä ei näkynyt kuin se Ilves FC -lakana, jossa oli FC yliviivattuna.

Kun kyse on Ilves-Hockeyn vastineesta, niin vaihtoehto olisi ollut Ilves-Football. Lisäksi luulen, että halutaan myös kansainvälinen domain ottaa jossain kohtaa käyttöön, niin ilves.com on jo kiekkopuolen käytössä. Ellei sitten tule yhteistä etusivua, josta sitten klikutellaan alajaostoon, mutta itse en olisi pitänyt sitä hyvänä vaihtoehtona.

Uskon, että tämä on markkinoinnin ammattilaisten pohtima. Niiden samojen, jotka on nostaneet Ilves-Hockeyn brändin suosta ylös. Luotan heidän näkemykseen.

Tietyllä tapaa kasvupotentiaaliin pitää reagoida ajoissa. Ensi kesänä on mahdollisuus päästä konferenssiliigaan ja kaikki pitää olla valmiina sitä varten. Näyttää vähän perkeleen nololta, jos siellä on jotain "edustus"-juttuja mukana. Voi olla, ettei FC:kään juuri näy, mutta jossain yhteyksissä on varmaan pakko. Asiasta mitään tietämättä esim. jotkin sponsorisopimuspaperit saattaa selkeää erittelyä vaatia kiekkopuolesta ja edustus kuulostaa kyllä puulaakihommilta.

Pelkkä Ilves olisi tietysti paras, mutta se voisi aiheuttaa sitten kiekko-Ilveksen suhteen ristiriitaa. Tai jättää kiekkopuolen "alemmaksi", jos se on kuitenkin "hockey".

Joku sanoi, että se on pukkarin seinällä. Mulle on ainakin ihan sama mitä pukukopin seinällä lukee. Fanituotteissa näkyminen ei sekään ole maailmanloppu. Lukeehan jossain kiekkopuolen tuotteissakin "hockey". Jättää vain hyllylle ne tuotteet, jotka ei miellytä.

Ihan suotta yhteisö repii tässä nyt taas eroa jaostojen väliin, mutta niin käy aina kun on tilaisuus. Ehkä repijätkään ei ymmärrä tätä, mutta näin se vain menee. Nyt pitää ottaa järki käteen, vetää happea ja kannattaa joukkueita. Niin helppoa se on.
Sometilit sais olla yhteneväiset, eli olis ilveshc+ilvesfc tai sit ilveshockey+ilvesfootball jne. Saisi tulla muillekin lajeille ja junioreille yhteneväiset ja loogiset somekanavien nimet.

Se mikä tässä on ongelma, et nyt käyttäjänimen lisäksi käytetään fanituotteissa, kopin seinällä jne tuota FC-alistusta. Ilveksen brändi on vahva eikä sitä tule alentaa tälläisillä etuliitteillä. Lisäksi yhteisöllisyys kärsii, kun ei olla pelkkä Ilves, lajissa kuin lajissa. Hyvä, ettei sentään sarjataulukkoon ole tulossa.

Toivoisin enemmänkin yhteneväistä toimintaa kuin pelkän saman seuranimen käytön. Fanituotteet, brändikirja jne. täytyisi tehdä yhdessä. Halventaa brändiä, kun sitä kiskotaan vähän joka suuntaan.
 

se7en

Rivipelaaja
Viestejä
55
Se mikä tässä on ongelma, et nyt käyttäjänimen lisäksi käytetään fanituotteissa, kopin seinällä jne tuota FC-alistusta.
Miksi se on ongelma juuri nyt? Ilves Hockeyllä on pitkään ollut pieni määrä tuotteita, joissa näkyy Hockey-alistus (jos sitä sellaiseksi haluaa kutsua).

Ihan marginaalijuttu. Luulen, ettei isossa kuvassa kukaan edes huomaisi tämmöisiä asioita, ellei fanit niistä nyt hyperventiloisi.

Veikkaan, että Ilves HC on lähempänä toteutumista kuin Ilves Football. Ja se on hyvä asia.
 
Ylös