Ilves panostaa omaan toimintaansa - RY:n/johdon toiminta

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 027
Pitkän linjan kannattajana olen kyllä todella pettynyt Vaasassa nähtyyn mielenilmaukseen. Ulospäin se näytti jopa siltä, että kiekkofanit siellä vastustaa nyt jalkapalloa, koska esim. MTV:n striimissä ei näkynyt kuin se Ilves FC -lakana, jossa oli FC yliviivattuna.
Siltä se näytti myös selostajalle joka mainitsi, että siinä on mielipide jalkapallosta. Varmasti myöskin 90% katsojille ei aunnut protestin oikea kohde.
 

Virta11

Rivipelaaja
Viestejä
27
Miks "Hockey" jossain collegepaidassa on ok, mutta "FC" ei olis? Eikä niitä varmasti kaikkeen krääsään laitetakaan ihan niinku "Hockey" ei myöskään lue kuin joissain tuotteissa.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 253
Miks "Hockey" jossain collegepaidassa on ok, mutta "FC" ei olis? Eikä niitä varmasti kaikkeen krääsään laitetakaan ihan niinku "Hockey" ei myöskään lue kuin joissain tuotteissa.
Koska "hockey" kannattajatuotteissa on niin marginaalinen että en tältä istumalta muista yhtäkään.

Pidän erikoisena sitä miksi Ilves mainitsisi tiedotteessaan FCn mukaantuomisen kannattajatuotteisiin mikäli se tehtäisiin yhtä marginaalisesti kuin "hockey" vastaavat.

Twitterissä käyttäjänimet @ilvesHockey ja @ilvesfc mutta esiintyvät nimillä Tampereen Ilves ja Ilves FC. Kyllä tuokin kertoo siitä ettei tämä FCn tarkoitus ole olla mikään marginaalijuttu ja "edustuksen" korvaaminen.

No ainakin kansainvälisillä jalkapallofoorumeilla tulee selväksi että mahdollinen osallistuja on Ilveksen jalkapallojaosto. Jee.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 417
Minustakin tässä nyt ammutaan kärpäsiä tykillä. Jalkapallon puolella varmasti yksi iso pulma on, että miesten jääkiekon edustusjoukkue on "varannut" jo niin monta paikkaa käyttää tuota pelkkää Tampereen Ilvestä etenkin verkossa.

Mutta tuosta kannattajatuoteasiasta on sanottava että en ylipäätään ymmärrä, miksi pitäisi tehdä erillisiä "lajikohtaisia" kannattajatuotteita pois lukien jotkut spesiaalituotteet tai erityiset tuen ilmaukset. Ilvestä tässä kannatetaan, ei jääkiekkoa tai jalkapalloa tms.
 

Virta11

Rivipelaaja
Viestejä
27
Minustakin tässä nyt ammutaan kärpäsiä tykillä. Jalkapallon puolella varmasti yksi iso pulma on, että miesten jääkiekon edustusjoukkue on "varannut" jo niin monta paikkaa käyttää tuota pelkkää Tampereen Ilvestä etenkin verkossa.

Mutta tuosta kannattajatuoteasiasta on sanottava että en ylipäätään ymmärrä, miksi pitäisi tehdä erillisiä "lajikohtaisia" kannattajatuotteita pois lukien jotkut spesiaalituotteet tai erityiset tuen ilmaukset. Ilvestä tässä kannatetaan, ei jääkiekkoa tai jalkapalloa tms.

Juuri näin. Varsinkin tuo, että esim. "Tampereen Ilves" -nimeä ei voi käyttää enää somessa koska se on jääkiekolla. Kuitenkin jääkiekollakin on se -hockey siellä käyttäjätunnuksessa.
Tosiaan kopista olisin itse jättänyt FC:n kyllä pois, mutta eipä sekään nyt päivän päätteeks ihan hirveesti kiinnosta.
Lillukanvarsia. Lakanat säästän siihen kun ollaan Red Bull Ilves.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 304
Miksi se on ongelma juuri nyt? Ilves Hockeyllä on pitkään ollut pieni määrä tuotteita, joissa näkyy Hockey-alistus (jos sitä sellaiseksi haluaa kutsua).

Ihan marginaalijuttu. Luulen, ettei isossa kuvassa kukaan edes huomaisi tämmöisiä asioita, ellei fanit niistä nyt hyperventiloisi.

Veikkaan, että Ilves HC on lähempänä toteutumista kuin Ilves Football. Ja se on hyvä asia.
Kyl tuo hockey/HC-alistus myös ongelmallinen brändin kannalta. Ilves on Ilves, oli se kaukalos tai nurtsilla.

Periaatteessa hyvä, että tämä FC-kohu syntyi, koska se aloitti nyt keskustelun tästä brändisuunnasta laajemmin. Ilveksen tulee näyttää ja olla yhtenäisempi joukkuerajojen yli. Ilves 365 päivää vuodessa jne.
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 304
Minustakin tässä nyt ammutaan kärpäsiä tykillä. Jalkapallon puolella varmasti yksi iso pulma on, että miesten jääkiekon edustusjoukkue on "varannut" jo niin monta paikkaa käyttää tuota pelkkää Tampereen Ilvestä etenkin verkossa.

Mutta tuosta kannattajatuoteasiasta on sanottava että en ylipäätään ymmärrä, miksi pitäisi tehdä erillisiä "lajikohtaisia" kannattajatuotteita pois lukien jotkut spesiaalituotteet tai erityiset tuen ilmaukset. Ilvestä tässä kannatetaan, ei jääkiekkoa tai jalkapalloa tms.
Tuo fc/hc tai hockey/football käyttö sometunnuksissa voisi olla ihan ymmärrettävää, jotta syntyisi loogisuutta seuran sometileihin. Ongelmana alistuksen käyttö muuten ja yleinen epäyhtenäisyys yli seurarajojen.

Brändäys on välillä hiusten halkomista, mutta todella merkittäviä toimia pitkässä juoksussa. Millainen alitajuntainen mielleyhtymä syntyy.
 

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
103
En sinällään välitä tuosta nimestä, mutta toisin myös oman näkökulmani esille. Itse olen Tapparan kannattaja jääkiekossa (en kyllä kauheasti seuraa), joten minulle tuo uudistus on siinä mielessä hyvä, koska tiedän fanituotteesta, jos siinä lukee Ilves fc, että rahat menee juuri futisseuralle, eikä kiekkolle. Tämä koskee lähinnä kaupoissa myytäviä fanituotteita, jotka taitaa tosin olla kaikki jääkiekon ilveksen fanituotteita.

Mitä tulee sarjataulukkoon ja muuhun, Ilves olisi parempi pitää siellä pelkkänä Ilveksenä, koska siitä tullaan aina puhumaan pelkkänä Ilveksenä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 183
En sinällään välitä tuosta nimestä, mutta toisin myös oman näkökulmani esille. Itse olen Tapparan kannattaja jääkiekossa (en kyllä kauheasti seuraa), joten minulle tuo uudistus on siinä mielessä hyvä, koska tiedän fanituotteesta, jos siinä lukee Ilves fc, että rahat menee juuri futisseuralle, eikä kiekkolle. Tämä koskee lähinnä kaupoissa myytäviä fanituotteita, jotka taitaa tosin olla kaikki jääkiekon ilveksen fanituotteita.

Mitä tulee sarjataulukkoon ja muuhun, Ilves olisi parempi pitää siellä pelkkänä Ilveksenä, koska siitä tullaan aina puhumaan pelkkänä Ilveksenä.
Sarjataulukossa Ilves tulee olemaan Ilves. Mutta todella hyvä pointti tuo että ei kaikkia kiinnosta kaikki lajit. Joku ajautuu harrastuksien, lasten harrastuksien jne kautta lajin pariin ja tosiaan kiekossa saattaa Tappara tai vaikka Koovee olla se oma suosikki.

Itse mietin tuota joskus että pitääkö Ilveksellä edes olla kahta erillistä instaa hokille ja futikselle tai sometiliä ylipäätään vai voisiko kaikki olla saman alla? Mutta tuo vähän sotkee sitä ajatusta tosiaan; kun ei kaikkia kiinnosta.
 

se7en

Rivipelaaja
Viestejä
55
Itse mietin tuota joskus että pitääkö Ilveksellä edes olla kahta erillistä instaa hokille ja futikselle tai sometiliä ylipäätään vai voisiko kaikki olla saman alla? Mutta tuo vähän sotkee sitä ajatusta tosiaan; kun ei kaikkia kiinnosta.
Pitää. Kuten jo sanoit, kaikkia ei kiinnosta kaikki ja siinä tapauksessa tulisi samaan someen myös salibandy, futsal ja ringette. Edes itseäni ei kiinnosta nuo kaikki lajit niin paljoa, että jaksaisin saada tietoa kaikista.

Sori, mutta niin se vain menee.
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 417
Jos nyt vähän vetäisi tätä yhteen:

- Kaikki, siis ihan kaikki (= aina löytyy joku yksittäinen eri mieltä olija, mutta isossa kuvassa: kaikki) pitävät tätä Ilves FC-muotoa huonona "brändäyksenä" vrt. pelkkä Ilves, vaikka osa sen syyt ymmärtääkin. Tästä on jotenkin aika turhanaikaista väitellä, koska tauti on kaikille sama, vaikka lääkkeet vaihtelevat.
- Tämä "miksi ei voi olla vain Tampereen Ilves" sen sijaan ON ihan oikea ongelma etenkin, koska se liittyy someen, nettisivuihin, hakukonetuloksiin. Jalkapallon puolella ei varmasti oltaisi tyytyväisiä siihen, jos Ilveksen miesten jääkiekkojoukkue hallitsisi kaikkea verkkotilaa ihan vaan siksi, että ehti ensin ja tekee isoimmalla volyymilla kaikkea. Useimmista - myös minusta - loogista olisi, että kaikki yhtenäistettäisiin juuri niin, että joko "ilvesfc" ja "ilveshc" tai "ilveshockey" ja "ilvesfootball".
- Jalkapallopuolella on myös muita syitä nostaa brändiään sekä itsessään että suhteessa kiekko-omistajaansa. Itse olisin tehnyt tämän alkujaankin niin, että juuri noista moneen kertaan täällä ja FF2:lla jne. mainituista aiemmista CHL-kokemuksista jne. viisastuneena olisin lanseerannut tämän "Ilves FC"-brändin niin, että kaikille olisi tehty selväksi kyseessä olevan verkkotunnuksen ja tarvittaessa esimerkiksi europeleissä käytettävän muodon, jota ei kuitenkaan käytetä sarjataulukossa, mediassa eikä kannattajatuotteissa pl. ehkä jotkut spesiaalit.

MUTTA, tästä päästään taas moneen ihan "oikeaan" kysymykseen:
- Onko tässä "monilajiseuralle" mitään uutta? Esimerkiksi futsal-joukkuehan on ollut alusta asti sarjataulukossakin Ilves FS, mikä on ainakin itseäni aina vähän ärsyttänyt, vaikka en aikataulusyistä ehdi futsalia kovin aktiivisesti aina seuraamaankaan. Ihan hyvin voisi olla sielläkin pelkkä Ilves.
- Oikean brändiuudistuksen paikka olisi siinä, että naisten edustusjoukkueet tuotaisiin saman organisaation ja brändin alle. Kotisivut ja some lienee jo ihan sisältömääränkin takia jatkossakin järkevä jakaa lajeittain, mutta ehdottomasti naiset mukaan. Joku taas vinkuu että ei pidä ja ei ole väliä, mutta tämä on tutkitusti ja todistetusti iso osa sitä, miten naisurheilun profiilia ja sitä kautta myös yleisömääriä nostetaan ja kaiken lisäksi vielä tavalla, joka ei varsinaisesti maksa mitään enempää (vrt. ainainen valitus, että tehdään rahaa vaativia asioita vasta sitten, kun naisten yleisömäärät nousevat jne.) Jos Ilves-Hockey Oy ei ainakin pidemmällä aikavälillä käytä nykyistä suurseura-asemaansa nostaakseen seuran omien naisten jääkiekko- ja jalkapalloedustusten asemaa kohti maan kärkeä, niin sitten ei voi kuin aasinhattua sovittaa joka setämiehen päähän ja kaikille kenkää.
- Ja kyllä siellä toimistollakin kannattaa näitä juttuja edelleen miettiä: Urheiluseuran kannattamisessa ON tiettyjä "pyhiä" asioita, kuten nimi, logo, värit jne. joita kannattaa sorkkia vain äärimmäisen pakon alla ja mahdollisimman vähän sekä harkitusti ja tyylikkäästi. Maailma on täynnä paskoja esimerkkejä tästä ja sitten taas jos joku väittää että tällä ei ole väliä, siitä on aika lyhyt matka keskusteluun siitä, mitä väliä koko huippu-urheilulla ylipäätään on. Se on mielenkiintoinen keskustelu sekin, mutta aidalla kävelyä se ei oikein salli.
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 440
Ei vissiin ole kerrottu, että keneltä on tullut tämä palaute, ettei Ilves sano kansainvälisesti mitään? Onko se mahdollisilta kansainvälisen tason sponsoreilta vai harmittaako tämä asia kenties niitä europelien järjestäjäorganisaatioita?
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 564
Aika huvittavaa et Ilves Hockey fanit kritisoi Ilves FC nimeä :D Sama juttu kun Putin kritisoisi Syyrian sisällissotaa
No eikai se nyt ihan sama ole :D
Kai tässä on kyse siitä, että ei tykätä siitä kun se FC tuodaan näkyviin. Jääkiekko puolella se Hockey ei näy missään jos ei nyt lasketa jotain some kanavien nimiä.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 253
- Jalkapallopuolella on myös muita syitä nostaa brändiään sekä itsessään että suhteessa kiekko-omistajaansa. Itse olisin tehnyt tämän alkujaankin niin, että juuri noista moneen kertaan täällä ja FF2:lla jne. mainituista aiemmista CHL-kokemuksista jne. viisastuneena olisin lanseerannut tämän "Ilves FC"-brändin niin, että kaikille olisi tehty selväksi kyseessä olevan verkkotunnuksen ja tarvittaessa esimerkiksi europeleissä käytettävän muodon, jota ei kuitenkaan käytetä sarjataulukossa, mediassa eikä kannattajatuotteissa pl. ehkä jotkut spesiaalit.
Tämähän olisi tälläisenään ollut ihan mallikas ratkaisu enkä usko että mitään suurempaa hässäkkää olisi saatu aikaiseksi. Nyt Ilves FC komeilee näkyvästi ja isossa osassa somessa, pukukopissa ja pian myös kannattajatuotteissa.

Euroopassa näkisin myös ihan vaan nimen Ilves Tampere parhaana mikäli Ilveksen lisäksi siihen jotain muuta on tuotava.
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Tämähän olisi tälläisenään ollut ihan mallikas ratkaisu enkä usko että mitään suurempaa hässäkkää olisi saatu aikaiseksi. Nyt Ilves FC komeilee näkyvästi ja isossa osassa somessa, pukukopissa ja pian myös kannattajatuotteissa.

Euroopassa näkisin myös ihan vaan nimen Ilves Tampere parhaana mikäli Ilveksen lisäksi siihen jotain muuta on tuotava.
Luulen että vain murto-osa on Ilves FC:llä painettuja kannattajatuotteita eikä ne ymmärrettävästi miellytä kaikkia mutta kyllä ainakin minun korvaan FC kuulostaa paljon ammattimaiselta kun edustus josta tulee mieleen ”kaikki pelaa tasosta riippumatta” teemainen kyläseura.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 253
Luulen että vain murto-osa on Ilves FC:llä painettuja kannattajatuotteita eikä ne ymmärrettävästi miellytä kaikkia mutta kyllä ainakin minun korvaan FC kuulostaa paljon ammattimaiselta kun edustus josta tulee mieleen ”kaikki pelaa tasosta riippumatta” teemainen kyläseura.
Ei tässä kukaan olekkaan kaivannut sitä "edustusta" takaisin saatika sitten puolustellut sitä.

Se että tiedotaan erikseen kuinka FC ottaa paikkansa myös kannattajatuotteissa näyttäytyy minulle ainakin siten ettei kyse ole mistään marginaalitason muutoksesta.
 
Ylös