Ilveksen yleisömäärien kehitys

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 274
Laskeskelin että Tappara myynyt keskiviikolle noin 4700-4900 lippua eli eiköhän me oteta pleijareissa taas Tampereen seuratuimman asema ja Tappara voi repiä sieltä kadunvarsilta ne "Tampereen seuratuin" mainokset pois ja vaihtaa ne vaikka "Mouhijärven seuratuin"mainoksiin
Mitä!? Eikä Mirjami vai mikä ny olikaa vedä muka yleisöö??
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 003
Laskeskelin että Tappara myynyt keskiviikolle noin 4700-4900 lippua eli eiköhän me oteta pleijareissa taas Tampereen seuratuimman asema ja Tappara voi repiä sieltä kadunvarsilta ne "Tampereen seuratuin" mainokset pois ja vaihtaa ne vaikka "Mouhijärven seuratuin"mainoksiin
Äkkiäkös ne tosta jonku ”ilmaislippukampanjan” maanantaiksi pieraisee. :D

Naapurin toimistolla pidetään huomenna kriisipalaveri kun joku on nähnyt ZikZakin laskelmat ja tajunneet ”myyneensä” liian vähän lippuja keskiviikon peliin.

Edit: lippukampanja muokattu todenperäisempään muotoon. :)
 

Severi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
288
Laskeskelin että Tappara myynyt keskiviikolle noin 4700-4900 lippua eli eiköhän me oteta pleijareissa taas Tampereen seuratuimman asema ja Tappara voi repiä sieltä kadunvarsilta ne "Tampereen seuratuin" mainokset pois ja vaihtaa ne vaikka "Mouhijärven seuratuin"mainoksiin
Tappara-kannattajat ovat olleet jo pitkään tunnettuja siitä että he heräävät vasta finaaliotteluihin. Niin puolivälierä- sekä välieräsarjoissa he eivät löydä tietään hallille ja usein onkin ollut heillä erittäin pieniä yleisömäärät kotipeleissään, sillä he olettavat että kyllä Tappara aina finaaleihin tulee pääsemään.

Sitä paremman luokan gloryhunttausta.
 

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Eipä ottanut tuulta minun idea että kehiteltäisiin ottelutapahtumaa. Toivon että Ilveksen tapahtumasta vastaavat ei täältä foorumilta ole saanut tätä hengeä että eipä tehdä mitään.

Olis kiva saada käsiäänestys että moniko uskoi viime kesänä että hävitään katsojakeskiarvo Tapparalle, olkoonkin keinot mitä hyvänsä ilmaislippuja, käärijää yms. Minä myönnän ainakin itse etten ikinä edes kuvitellut.

No nyt laskettu että myyty joku 5900 meille ja naapurille 4900..

Eli nyt sitten ollaan varmoja että myös voitetaan katsojakilpailu pleijareiden alkuun.. ok

Jos täällä tykätään pelkistetystä ottelutapahtumasta niin se voi olla että tänne kirjoittavat ei ole sitä potentiaalista katsoja kuntaa ketä pitäs halliin jotenkin houkutella, joskus tulee aika kun areenassa alle 5000 ja kuulee pelaajien hengityksen ja yläkerta muutettu Talliosakkeelle varastoksi. Silloin voi miettiä olisko uusia katsojia ollut parempi houkutella kun oli menoa ja meininkiä vai tämä tyhjän hallin lumo.

Katsotaan nyt noi ekat pelit että kuinka paljon sitten katsojissa se Tappara oikein kaadetaan. Nostan sitten vielä käden virheen merkiksi kun halli täynnä tai edes samaa mitä viime vuonna. Saa kai vertailussa käyttää viime vuotta.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 388
Olis kiva saada käsiäänestys että moniko uskoi viime kesänä että hävitään katsojakeskiarvo Tapparalle, olkoonkin keinot mitä hyvänsä ilmaislippuja, käärijää yms. Minä myönnän ainakin itse etten ikinä edes kuvitellut.
Niin siis tarkotat että menestys dynastiassa uinut Tappara ei voinut joku vuosi takaperin kuvitellakkaan, että vaikka Ilves saisi asiansa kuntoon, niin ei tulisi yleisömäärissä ohi menemään ?
Täällähän on moneen kertaan jo tuotu ilmi, että myydyt liput ja se tuotto on lopulta merkittävin tekijä.
Kilpailultahan meni pohja ilmaislipuissa, jos pelkästään määrässä lasketaan. Sehän on lopulta Tapparan oma asia jos haluavat tuotettansa ilmaseksi "myyydä", mutta tällöin on turha kilpailusta puhua.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
Eipä ottanut tuulta minun idea että kehiteltäisiin ottelutapahtumaa. Toivon että Ilveksen tapahtumasta vastaavat ei täältä foorumilta ole saanut tätä hengeä että eipä tehdä mitään.

Olis kiva saada käsiäänestys että moniko uskoi viime kesänä että hävitään katsojakeskiarvo Tapparalle, olkoonkin keinot mitä hyvänsä ilmaislippuja, käärijää yms. Minä myönnän ainakin itse etten ikinä edes kuvitellut.

No nyt laskettu että myyty joku 5900 meille ja naapurille 4900..

Eli nyt sitten ollaan varmoja että myös voitetaan katsojakilpailu pleijareiden alkuun.. ok

Jos täällä tykätään pelkistetystä ottelutapahtumasta niin se voi olla että tänne kirjoittavat ei ole sitä potentiaalista katsoja kuntaa ketä pitäs halliin jotenkin houkutella, joskus tulee aika kun areenassa alle 5000 ja kuulee pelaajien hengityksen ja yläkerta muutettu Talliosakkeelle varastoksi. Silloin voi miettiä olisko uusia katsojia ollut parempi houkutella kun oli menoa ja meininkiä vai tämä tyhjän hallin lumo.

Katsotaan nyt noi ekat pelit että kuinka paljon sitten katsojissa se Tappara oikein kaadetaan. Nostan sitten vielä käden virheen merkiksi kun halli täynnä tai edes samaa mitä viime vuonna. Saa kai vertailussa käyttää viime vuotta.
...eipä tehdä mitään...
...jos täällä tykätään pelkistetystä ottelutapahtumasta...
En tiedä, ehkä ymmärrän väärin sinun ja monen muunkin ajatuksen, mutta itse kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä erätauolla ei kaivata "käärijöitä", ei "mirelloja" eikä "sometähtiä" tai muuta sirkusta. Tai sirkusta kyllä, mutta niin, että se edes etäisesti liittyy Ilves-perheeseen tai edes jääkiekkoon.
Omasta mielestä silti voidaan olla todella kaukana "pelkistetystä" tai "ei tehdä mitään"-moodista. Ja ollaan tälläkin hetkellä.
 

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
242
Eipä ottanut tuulta minun idea että kehiteltäisiin ottelutapahtumaa. Toivon että Ilveksen tapahtumasta vastaavat ei täältä foorumilta ole saanut tätä hengeä että eipä tehdä mitään.

Olis kiva saada käsiäänestys että moniko uskoi viime kesänä että hävitään katsojakeskiarvo Tapparalle, olkoonkin keinot mitä hyvänsä ilmaislippuja, käärijää yms. Minä myönnän ainakin itse etten ikinä edes kuvitellut.

No nyt laskettu että myyty joku 5900 meille ja naapurille 4900..

Eli nyt sitten ollaan varmoja että myös voitetaan katsojakilpailu pleijareiden alkuun.. ok

Jos täällä tykätään pelkistetystä ottelutapahtumasta niin se voi olla että tänne kirjoittavat ei ole sitä potentiaalista katsoja kuntaa ketä pitäs halliin jotenkin houkutella, joskus tulee aika kun areenassa alle 5000 ja kuulee pelaajien hengityksen ja yläkerta muutettu Talliosakkeelle varastoksi. Silloin voi miettiä olisko uusia katsojia ollut parempi houkutella kun oli menoa ja meininkiä vai tämä tyhjän hallin lumo.

Katsotaan nyt noi ekat pelit että kuinka paljon sitten katsojissa se Tappara oikein kaadetaan. Nostan sitten vielä käden virheen merkiksi kun halli täynnä tai edes samaa mitä viime vuonna. Saa kai vertailussa käyttää viime vuotta.
Joo kehittyä pitää mutta keinot pitää olla oikeat ja Ilves henkisiä!Tohon Tapparan "käärijä" "Portion boys" linjalle ei ikinä!! Ja totuus on se että jos Ilves olisi samaan tahtiin jakanut ilmaiseksi lippuja kuin Tappara olisi 9000 ollut keskiarvo.Ihan hyvin meillä menee ja ensivuonna vielä paremmin
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 240
Kertaalleen naapurin pelissä käyneenä on se ottelutapahtuma Ilveksen vastaavaa jäljessä. Kaikissa jotenkin amatöörimainen näennäinen showpuuhastelu paistaa jolla yritetään mukamas mahtipontisuutta.

Ilves voisi/pitäisi silti mennä eteenpäin. Mahdollisuus olisi ottaa kaulaa reilusti. Enkä ymmärrä keltä se on pois jos erätauolla ne ketkä eivät halua rynnätä kaljajonoon (itse olen kaljalle ryntääjä) saisivat katsoa jonkun maan kärkiesiintyjän showta. En keksi yhtään pahaa asiaa moisesta? Lapsille varsinkin oikeasti jotain lisää ja vaikka juuri erätauolla ja ennen peliä. Jotain visaa mihin voivat osallistua puhelimella tai mun aiemmin esittämää lasten osioo katsomosta sekä sen takaa.

Kevään peleihin voidaan/pitäisi tuoda teatteria ja taphatumaa paljon enemmän aiempaan totuttuun verrattuna. Se ei ole pois sitten siitä kun kiekko tipahtaa jäähän, silloin yleisö ja joukkueet tekevät tapahtuman.
 

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Kertaalleen naapurin pelissä käyneenä on se ottelutapahtuma Ilveksen vastaavaa jäljessä. Kaikissa jotenkin amatöörimainen näennäinen showpuuhastelu paistaa jolla yritetään mukamas mahtipontisuutta.

Ilves voisi/pitäisi silti mennä eteenpäin. Mahdollisuus olisi ottaa kaulaa reilusti. Enkä ymmärrä keltä se on pois jos erätauolla ne ketkä eivät halua rynnätä kaljajonoon (itse olen kaljalle ryntääjä) saisivat katsoa jonkun maan kärkiesiintyjän showta. En keksi yhtään pahaa asiaa moisesta? Lapsille varsinkin oikeasti jotain lisää ja vaikka juuri erätauolla ja ennen peliä. Jotain visaa mihin voivat osallistua puhelimella tai mun aiemmin esittämää lasten osioo katsomosta sekä sen takaa.

Kevään peleihin voidaan/pitäisi tuoda teatteria ja taphatumaa paljon enemmän aiempaan totuttuun verrattuna. Se ei ole pois sitten siitä kun kiekko tipahtaa jäähän, silloin yleisö ja joukkueet tekevät tapahtuman.

Elokuvissa on hienosti kehitetty ohjelmaa alkuun mihin kaikki voi osallistua kännykällä. Jotain tällaista erätauoille, näin saa pois ruuhkia käytäviltä

Tai vaikka sovellus missä jollain 5 ekellä saa jonkun viestin/nimen heijastettua jäälle. Siellä se pyöris kuten Ilves logot hetken aikaa, että ehtii ottaa kuvan itselle.

Tekniikka on olemassa. Voisin itse kokeilla. Tai rakastavaiset pistää Matti❤️Maija

Pitää uskaltaa vaan kokeilla kaikkea
 

GNR

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
742
Elokuvissa on hienosti kehitetty ohjelmaa alkuun mihin kaikki voi osallistua kännykällä. Jotain tällaista erätauoille, näin saa pois ruuhkia käytäviltä

Tai vaikka sovellus missä jollain 5 ekellä saa jonkun viestin/nimen heijastettua jäälle. Siellä se pyöris kuten Ilves logot hetken aikaa, että ehtii ottaa kuvan itselle.

Tekniikka on olemassa. Voisin itse kokeilla. Tai rakastavaiset pistää Matti❤️Maija

Pitää uskaltaa vaan kokeilla kaikkea
Onneksi et ole millään tavalla tässä tapahtumatuotannoissa mukana.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 978
Onneksi et ole millään tavalla tässä tapahtumatuotannoissa mukana.
Ja miten tuo olisi sinulta pois jos noin voisi tehdä? Miten ottelutapahtuma olisi mielestäsi huonompi jos erätauolla on katsomossa istuville tietovisa tai jäässä teksti Markku?

Ilveksen ottelutapahtumissa ainoat muutokset Areena aikana on olleet vaihtuvat animaatiot alkushowssa.

Wau.

Siellä olisi aika paljon mahdollisuuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 361
Eipä ottanut tuulta minun idea että kehiteltäisiin ottelutapahtumaa. Toivon että Ilveksen tapahtumasta vastaavat ei täältä foorumilta ole saanut tätä hengeä että eipä tehdä mitään.

Olis kiva saada käsiäänestys että moniko uskoi viime kesänä että hävitään katsojakeskiarvo Tapparalle, olkoonkin keinot mitä hyvänsä ilmaislippuja, käärijää yms. Minä myönnän ainakin itse etten ikinä edes kuvitellut.

No nyt laskettu että myyty joku 5900 meille ja naapurille 4900..

Eli nyt sitten ollaan varmoja että myös voitetaan katsojakilpailu pleijareiden alkuun.. ok

Jos täällä tykätään pelkistetystä ottelutapahtumasta niin se voi olla että tänne kirjoittavat ei ole sitä potentiaalista katsoja kuntaa ketä pitäs halliin jotenkin houkutella, joskus tulee aika kun areenassa alle 5000 ja kuulee pelaajien hengityksen ja yläkerta muutettu Talliosakkeelle varastoksi. Silloin voi miettiä olisko uusia katsojia ollut parempi houkutella kun oli menoa ja meininkiä vai tämä tyhjän hallin lumo.

Katsotaan nyt noi ekat pelit että kuinka paljon sitten katsojissa se Tappara oikein kaadetaan. Nostan sitten vielä käden virheen merkiksi kun halli täynnä tai edes samaa mitä viime vuonna. Saa kai vertailussa käyttää viime vuotta.
Eli tässä on nyt sun mielestäs tasan kaksi vaihtoehtoa: a) tehdään niin kuin naapuri ja huorataan itseämme kasuaalikatsojille kaikenmaailman ilmaislipuilla ja pop-staroilla tai b) "ei tehdä mitään" ja katsotaan kun Ilves brändinä vääjäämättä ryvettyy takaisin 2010-luvun tasolle. Okei :D

Ensinnäkään ei täällä kukaan täysjärkinen varmasti ajattele, ettei "mitään" tarvisi tehdä. Kehitys on aina hyvästä. Ilveksen ottelutapahtuma on kuitenkin kaikkea muuta kuin "pelkistetty", niin kuin sinä sitä kuvailit. Itse asiassa se on edelleen koko valtakunnan hienoin, alkushow'sta muihin visuaaleihin sekä kannattajakatsomosta kentällä tarjottavaan tuotteeseen. Minkä helvetin takia meidän pitäisi jotain pop-kiekujia palkata houkuttelemaan yleisöä, kun sen sijaan voidaan panostaa itse tuotteeseen ja tehdä siitä näkemisen arvoinen? Sama kun laimentaisi hyvää, väkevää viskiä vedellä, jotta se myisi laajemmalle asiakaskunnalle.

Mua huvittaa nämä tällaiset "mutta kun naapuri"- argumentit muutenkin aivan suunnattomasti. Mitä sitten, jos porkkanat haluaa laimentaa brändiään epätoivoisesti pysyäkseen meidän tasolla yleisömäärissä? Ilveksellä ja tapparalla on jo pitkään ollut täysin erilaiset strategiat kannattajakunnan rakentamisessa: naapuri yrittää saada mahdollisimman paljon ensikertalaisia halliin kaikenmaailman sirkushuveilla, kun taas Ilves panostaa ottelutapahtumansa laatuun, ja markkinoi itseään omalla vahvalla brändillään. Ilves panostaa brändiinsä ja tekee siitä ostamisen arvoista, kun taas tappara pitää omaansa jatkuvassa alennusmyynnissä.

Tällä kaudella molemmat ylsivät yli 8k:n yleisökeskiarvoon, joten hankala vielä varmaksi sanoa, kumpi oli pitkässä juoksussa "oikeassa". Mutta sen tiedän, että jos joskus vielä romahdetaan keskiarvoissa sinne 5 tonnin tuntumaan, ei taustalla todellakaan ole se, ettei otettu sillon joskus jotain vitun Käärijää esiintymään playoff-peliin. Silloin on brändin rakennuksessa mennyt jotain pieleen.
 

GNR

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
742
Ja miten tuo olisi sinulta pois jos noin voisi tehdä? Miten ottelutapahtuma olisi mielestäsi huonompi jos erätauolla on katsomossa istuville tietovisa tai jäässä teksi Markku?

Ilveksen ottelutapahtumissa ainoat muutokset Areena aikana on olleet vaihtuvat animaatiot alkushowssa.

Wau.

Siellä olisi aika paljon mahdollisuuksia.
Ei mitenkään, surkeita ideoita tosin.

Eivätkä kehitä tapahtumaa mitenkään.
 
Viimeksi muokattu:

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 399
Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta eikä myöskään haittaa joku erätaukoshow, mutta tässä esitetyt esimerkit ovat erikoisia.

Kuka menee vaikka Finnkinolle jonkun leffapelin takia tai valitsee elokuvateatterin vaikka Netflixin sijaan tällaisten vuoksi? Suurinta osaa kuluttajista luultavasti vain vituttaa se, että leffa käytännössä alkaa varttia ilmoitettua myöhemmin kaiken tilpehöörin takia.

Näen tässä äkkiä saman riskin, että kohta meillä on jotkut 20... 22... 25 minuutin erätauot, että Tiina-Liisa ehtii varmasti autotunettaa menemään hittibiisinsä "En halua boomer-rangiani takaisin" ja vielä jää aikaa Jani Huussin vetämälle TikTok-spesiaalille. Jos erätauoille saadaan jotain sellaista pientä ohjelmaa, joka ei sotke sitä mitä on tultu katsomaan, niin mikäs siinä sitten.

Lisäksi periaatevastustan kaikkea sellaista, että ihmisten nykyisen keskittymiskyvyttömyyden edessä kaikesta tehdään yksinkertaisempaa, lyhempää ja vilkkuvampaa. Myönnettäköön tämä.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 483
Arvostan sitä et tuotais ideoita esiin. Varmasti suurinta osaa niistä ei voida syystä tai toisesta käyttää mutta jos siit löytyis yksikin hyvä ni se olis hieno juttu. Voishan Ilves vaikka kauden jälkeen kysyä kannattajilta mitä he toivoisivat uutta tai lisää ottelutapahtumiin?
 
Ylös