Ilveksen yleisömäärien kehitys

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
867
Hyvä kirjoitus. Tähän voisi lisätä sen, että lipunmyynti on vain osa kokonaismyyntiä, eli liikevaihtoa. Toistaiseksi siinä Tappara on edellä. Loppujen lopuksi on aivan yksi ja sama vaikka jokaiselle hallilla kävijälle jaettaisiin ilmaiseksi lippu kouraan, mikäli tästä aiheutuva lovi myyntiin saadaan kompensoitua jollain muulla tavalla. Tässä Tappara on onnistunut varsin hyvin kun kokonaismyyntiä tarkastellaan. Lisäksi yrityskumppanit saattavat lisääntyneen näkyvyyden johdosta olla valmiita solmimaan rahakkaampia sopimuksia, joka johtaa suurempaan myyntiin, vaikka itse lipputulot per katsoja olisivat pienemmät.
Lisäksi voidaan nostaa esille menestyksen vaikutus. Kahden Nokia Areena - vuoden tuplamestaruus vs rämpiminen välierissä. Kumpikohan nyt sitten kiinnostaa yleisöä enemmän…
Se on juurikin näin. Tottakai mainonta on houkuttelevampaa, kannattavampaa ja yhteistyökumppaneita houkuttelee enemmän tukea joukkuetta, kenen peleissä käy 8-9 tuhatta ihmistä, kuin sitä kummalla käy 5-6 tuhatta.
 

Hena

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
287
Se on ihan totta. Varsinkin kun naapurissa paljon uudistumista mitä myös tultu halliin katsomaan, uutta koutsia ja pelitapaa jne.

Edelleen Jalon 10k yleisömäärätoiveet keskiarvon suhteen on kyllä melkoista utopiaa.
Se onkin parempi laittaa tavoitteet viiteen tuhanteen niin on helpompi saavuttaa
 

Kevinkö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
191
Mä olen täällä jo todennut että naapuriin ei kannata verrata. Heidän tämän vuoden isoin tavoite on olla Suomen suurin katsojamääristä. Siellä tehdään ihan mitä tahansa, kaikki kivet käännetään. Sallittiin jopa lippujen liehutus kun rupesi näyttämään pahalta.

Tappara haluaa kauden aikana ja sen päätteeksi päästä twiittaamaan asiasta.

Pitää muistaa, että eletään edelleen Nokia Arenan alkuvaiheita. Tässä pitää luoda perustaa vuosikymmenien käytänteille. Naapuri menestyy nyt ja samaan aikaan tarjoaa ilmaisia lippuja. Se on heidän tapa. Ilveksen alkukausi on ollut tarpomista, mutta tuotteeseen uskotaan. Aika kertokoon, mikä on ollut paras tapa.

Itse olen jo lähipiiristä kuullut, että peliin mennään "sitten taas kun saadaan ilmaisia lippuja". Me ainakin käydään pelissä aina, kun mahdollista.

Missään tapauksessa ei kannata lähteä kilpailemaan yleisömäärissä hinnalla millä hyvänsä. Ilveksen kannattaa luottaa omaan strategiaan. Nykyisellä yleisömäärätavoitteella se 1M€ voitto. Se on se ainoa tavoite, muut tehköön mitä haluaa.

Se mitä Ilveksen minusta kannattaisi nyt heti tehdä on avata D7 asti katsomot huomiseen peliin. Lisäksi kannattaisi miettiä A6-A7 ja B6-B7 lohkojen hinnoittelua. Olen tästä monesti sanonut, että on väärin hinnoiteltu ja aina peleissä tyhjänä.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Mä olen täällä jo todennut että naapuriin ei kannata verrata. Heidän tämän vuoden isoin tavoite on olla Suomen suurin katsojamääristä. Siellä tehdään ihan mitä tahansa, kaikki kivet käännetään. Sallittiin jopa lippujen liehutus kun rupesi näyttämään pahalta.

Tappara haluaa kauden aikana ja sen päätteeksi päästä twiittaamaan asiasta.

Pitää muistaa, että eletään edelleen Nokia Arenan alkuvaiheita. Tässä pitää luoda perustaa vuosikymmenien käytänteille. Naapuri menestyy nyt ja samaan aikaan tarjoaa ilmaisia lippuja. Se on heidän tapa. Ilveksen alkukausi on ollut tarpomista, mutta tuotteeseen uskotaan. Aika kertokoon, mikä on ollut paras tapa.

Itse olen jo lähipiiristä kuullut, että peliin mennään "sitten taas kun saadaan ilmaisia lippuja". Me ainakin käydään pelissä aina, kun mahdollista.

Missään tapauksessa ei kannata lähteä kilpailemaan yleisömäärissä hinnalla millä hyvänsä. Ilveksen kannattaa luottaa omaan strategiaan. Nykyisellä yleisömäärätavoitteella se 1M€ voitto. Se on se ainoa tavoite, muut tehköön mitä haluaa.

Se mitä Ilveksen minusta kannattaisi nyt heti tehdä on avata D7 asti katsomot huomiseen peliin. Lisäksi kannattaisi miettiä A6-A7 ja B6-B7 lohkojen hinnoittelua. Olen tästä monesti sanonut, että on väärin hinnoiteltu ja aina peleissä tyhjänä.
Itse olen tuohon vieraspäädyn ongelmaan ehdotellut penkkejä takaisin ja se seisomokatsomo pois ja sitten koko pääty huokeampaa lippua ja kausaria. Se vieras seisomakatsomo on niin järkyn kokoinen, että se vie koko päädyn. Silloin harvoin jos tulee isompi porukka vierasfaneja ne laitetaan Gatoraden tapaan piippuhyllylle. Moni ei halua ostaa lippua siihen vieras seisomokatsomon lähettyvillekään ja ei siellä kovin usein yli kymmentä vierasfania ole seisoskelemassa.
 
Viestejä
1 816
Moni ei halua ostaa lippua siihen vieras seisomokatsomon lähettyvillekään ja ei siellä kovin usein yli kymmentä vierasfania ole seisoskelemassa.
Lähinnä kai pleijareissa ja paikallisissa, joten kysymys kuuluukin: miksi ihan hyvät paikat jätetään täyttämättä n. 25 kotipelissä / kausi.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Lähinnä kai pleijareissa ja paikallisissa, joten kysymys kuuluukin: miksi ihan hyvät paikat jätetään täyttämättä n. 25 kotipelissä / kausi.
Lisäksi vielä meillä ainoa pääty mistä näkee pelin ilman näköesteitä (lippuja), niin moni olisi kiinnostunut, jos hinta kohdillaan. Päädystä näkee pelin kulun hyvin.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 821
Lisäksi vielä meillä ainoa pääty mistä näkee pelin ilman näköesteitä (lippuja), niin moni olisi kiinnostunut, jos hinta kohdillaan. Päädystä näkee pelin kulun hyvin.
On myös karun näköinen tv-kuvissa kun ihan tyhjä.
 

Tonze

Rivipelaaja
Viestejä
80
Tätä olen koko areena-ajan itsekin harmitellut. Vaikka hallissa olis lähes 10 000 katsojaa, silti toi pääty on ihan tyhjänä :( Jotain tuolle pitäisi kyllä tehdä.
Laittaa tonne vaikka 2 lippua 1 hinnalla, varsinkin arkipeleissä. Tai sitte ihan puoleen hintaan. Ei olisi musta ollenkaan huono ratkasu. Ajatuksella tyhjät 2 paikkaa ja oheismyynti 0e versus 20eurolla kaks paikkaa täyteen, sekä oheismyyntiä 10e per paikka. Ja vaikka se oheismyynti olis vaikka kuitenki 0e ni saatas sieltä niitä jotai kymppejä per peli enemmän rahnaa. Ja ennen kaikkea se mitä ite haen tällä, ni enempi populaa halliin.

Ylipäätän lippujen hinnat voisi mun mielestä arkipeleissä olla pykälää alhaisemmat kaikkialla hallissa vaikka koko syyskauden.

Ite käyn peleissä jokatapauksessa, mutta yksin. Mulla ei oo omissa kavereissa koskaan ollu semmosta ilveshenkistä porukkaa, kenen kanssa käydä peleissä. Mutta jos sattus saamaan 2 yhen hinnalla, ni varmasti sais jonkun kaverin mukaan, joka hakee myös sen kaljan tai pullakaffet siihen kylkeen.
Mutta nää asiat on fiksumpien päätettävissä. Mä oon vaan kannattajan roolissa
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 821
Liiga saisi kyllä tehdä uudistuksia ja porrastuksia muutenkin alkamisaikoihin jne viikonlopuille.

Ja näitä ”supersunnuntai” tyyppisiä juttuja.
Ei tämän ketjun aihetta mutta vastaan nyt itselle tähän.

Tänään olisi loistava päivä ollut näille porrastetuille peleille.

Oulussakin voisi alkaa vasta 18:30.

Ja joku peli vaikka jo klo 12? Olisihan noita kokeiluja.
 

Pantterin Pensselit

Luottopelaaja
Viestejä
1 165
Ei tämän ketjun aihetta mutta vastaan nyt itselle tähän.

Tänään olisi loistava päivä ollut näille porrastetuille peleille.

Oulussakin voisi alkaa vasta 18:30.

Ja joku peli vaikka jo klo 12? Olisihan noita kokeiluja.
Viime kaudella noita porrastuksia oli vähän enemmän. La kierroksella usein yksi peli klo 15, yksi 18.30 ja loput klo 17. Oli mielestäni hyvä käytäntö.
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 432
Edelleen Jalon 10k yleisömäärätoiveet keskiarvon suhteen on kyllä melkoista utopiaa.

Tähän pitää pyrkiä, Ilveksellä on massiivinen organisaatio kaikkineen, fudisjunnut jne. Täytyy muistaa, että menestys on vasta alkanut tehdä hidasta rakentavaa työtä yleisömäärien eteen ja näitä nykyisiä keskiarvoja vedellään edelleen pitkälti sillä potentiaalilla, joka oli jo Hakametsän aikana. Uskon, että tuo yleisöpotentiaali kasvaa jatkuvasti. 10k tavoite on hyvä ja ainoa oikea seuraavan 10 vuoden sisään. Tällä hetkellä se voi olla utopiaa.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Kyllä mun mielestä myynyt jos Ideapark on näistä 3000 lipusta maksanut vaikka 5 eur kpl.
Jaa-a, mitenkähän on jos 5€ hinnalla myyty. Täytyy muistaa että lipuissa on julkinen lähiliikenne mahdollisuus, josta seurat joutuvat sentään jotain maksaan.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
465
Firmathan noi liput ostaa ja jakaa sitten koululaisille tappara saa lipuista x määrän rahaa ja halliin uuden sukupolven kannattajia voisi ilveskin alkaa täyttää tällä tavoin hallia... ei se le keneltäkään pois.

Kysymys kuuluu: millä hinnalla firmat ostavat lippuja?

Jos koululaisille jaetaan viisinumeroinen määrä lippuja, joita firma x on ostanut eurolla, niin eihän sillä kovin hyvää bisnestä tehdä, kun käsittääkseni molemmat seurat maksavat vielä tuosta matkustusoikeudesta lipussa.

On eri asia pohtia, että pitäisikö Ilveksenkin jakaa ilmaiseksi lippuja osana markkinointia, mutta älkää nyt kertoko enää tätä tarinaa firmoista, jotka kustantavat liput.
 

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
817
Jos koululaisille jaetaan viisinumeroinen määrä lippuja, joita firma x on ostanut eurolla, niin eihän sillä kovin hyvää bisnestä tehdä, kun käsittääkseni molemmat seurat maksavat vielä tuosta matkustusoikeudesta lipussa.
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta onko kellään mitään tietoa paljonko seurat noista maksavat? Oletan, ettei ainakaan täysmääräisesti, kun halvimmissa lipuissa saatettaisiin tehdä siten jopa tappiota.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
465
Menee ehkä hieman ohi aiheen, mutta onko kellään mitään tietoa paljonko seurat noista maksavat? Oletan, ettei ainakaan täysmääräisesti, kun halvimmissa lipuissa saatettaisiin tehdä siten jopa tappiota.

Ei mitään tietoa, mutta viime kaudella taisi olla joku Sport tai Jukurit peli missä oli 9k katsojaa 5€ lipuilla. Oli kuulemma aikalailla nolla tuotto verrattuna 7k yleisömääriin normilipuilla.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Jalon aikana se katsojakeskiarvo on noussut ~4700 --> ~8000, että vaikka ollaan uudella areenalla, niin kyllä Ripan aikana kunnianhimoiseksi tavoitteeksi pitääkin asettaa tuo 10k.
Jotain uutta kenties keksiä lipunmyynnin suhteen ?
Jokatapaukses uskon että Ilves 365,den mennessä suunnitelmallisesti maaliin,
tulee se vaikuttamaan lipunmyyntiin positiivisesti.
 

Pantterin Pensselit

Luottopelaaja
Viestejä
1 165
Tähän pitää pyrkiä, Ilveksellä on massiivinen organisaatio kaikkineen, fudisjunnut jne. Täytyy muistaa, että menestys on vasta alkanut tehdä hidasta rakentavaa työtä yleisömäärien eteen ja näitä nykyisiä keskiarvoja vedellään edelleen pitkälti sillä potentiaalilla, joka oli jo Hakametsän aikana. Uskon, että tuo yleisöpotentiaali kasvaa jatkuvasti. 10k tavoite on hyvä ja ainoa oikea seuraavan 10 vuoden sisään. Tällä hetkellä se voi olla utopiaa.
Juuri näin. Tässä valtavan isossa ja hienossa lajirajat ylittävässä Ilves-yhteisössä on potentiaalia jota ei ole vielä hyödynnetty juurikaan. I-H ja I-E yhteistyö ja Ilves365 on hyvä alku.

Keltavihreässä utopiassahan meidän kaikilla 6000(?):lla Ilves ry:n jäsenellä olisi perheineen kausarit sekä lätkään että futikseen. Kärjistys, mutta alleviivaa sitä yhteisössä piilevää mahdollisuutta.
 
Ylös