• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Ilveksen yleisömäärien kehitys

Pitää silti uskaltaa tunnustaa että tämän kauden runkosarjassa Ilvestä kävi kannustamassa/tukemassa 24.000 katsojaa viime kautta vähemmän. Tuon jos kerrot keskihinta lipulla (@ZikZak
tietää kaiken yleisöstä, niin mikä on about keski hinta lipulle?) heitän päästäni 30€ tekee se Ripan taskulaskimella miinusta tuloihin 720.000 plus oheismyynti? Varmasti pyöritään siis milkun tietämissä?

Joku voisi sanoa että aika saakelin moinen erotus ja tiputusta.

Mutta koska Ilves voitti viimeisellä kierroksella Saipan, ei tälläistä kannata pyöritellä.
Ihan se ei 30€ ole(paljon alennuksia ja ilmaislippuja)muttet kaukana totuudesta ole.Olen kuullut että 25€ kieppeillä keskiarvo lipun hinta.

Menisi liikaa politiikan puolelle vastata tarkemmin, mutta siihen on syynsä miksi kulutuskäyttäytyminen on muuttunut ja osa säästää sekä varautuu tulevaan. Joten peleissä käynnit vähenevät
Kuitenkin katsojakeskiarvot nousivat 10 joukkueella, joten ihan pelkästään tuon taakse ei voi mennä. Jossain kohdassa kautta puhuttiin jopa siitä, että oli tulossa koko SM-liiga-ajan yleisöennätys.

Peli-identiteetti ainakin itsellä häirinnyt hölön aikana. Myrrän aikana peli on mielestäni paljon viihdyttävämpää katseltavaa kuin tällä hetkellä.
Silti näen, että Hölön aikana se mestaruus voidaan voittaa.
Ja olihan toi tammikuun kotipeli ruuhka aivan typerää touhua.

Fiksu otteluohjelma on kyllä todella tärkeä asia, toivottavasti seurajohto suhtautuu otteluohjelman laadintaan tänä vuonna riittävällä vakavuudella. Ja ottelutapahtumaankin voisi koittaa jotain uudistuksia viritellä, kun se ei nyt ihan hirveästi ole elänyt. Jotain uuttaa nähtävää ja koettavaa ihmiset kaipaavat, kun pelkällä Nokia-arenan uudelleenviehätykselläkään ei oikein enää voida ratsastaa.

Ilves itse taitaa vanhentuneen kaavansa mukaan pyrkiä haalimaan enemmän pe pelejä koska ajattelee sen vetävän enemmän yleisöä ja yritysmyyntiä. Joka ikinen kausi naapuri palaa enemmän la pelejä.

Naapuri myös uudistanut ja ideoinut katsomoa ja ottelua huomattavasti kaavoihin kangistunutta Ilvestä enemmän.

CHL peleillä ei ollut tällä kaudella mitään merkitystä koska KUMMANKAAN pelejä ei käynyt katsomassa YHTÄÄN KUKAAN. Ei tuonut siis mitään eroa!

Peri foorumilaista hakea väkisin syitä ulkopuolelta. Naapri pelasi paremmin, onnistui markkinoinnissa ja joukkue oli huomattavasti kiinnostavampi, piste.

Saa vetää toimisto ja some hessut työhaalarit ensikaudelle jalkaan, tämän kauden taso ei riittänyt vaan oltiin asiassa kahdesta se selvästi huonompi. Taisi Ilveksellä olla koko Liigan eniten laskenut yleisö ka (tarkastamaton tieto)?
Toki naapuri oli runkosarjan ykkönen mutta käsittääkseni kun kerran kotiotteluiden yleisömäärästä on kyse niin ainakin pisteillä mitattuna Ilves oli ykkönen ( 66 pist ) ja Tappara kolmas ( 64 pist ). Toki naapurilla siellä pistepörssin kärkipäässä enemmän pelaajia , mutta itse luullut paremmin pelaamista mitattavan pisteillä.
Avaatko siis miten ovat kotiotteluissa pelanneet paremmin ?

Itse olen ollut kahdessa naapurin kotiottelussa tällä kaudella ja ilman värilaseja voin todeta, että ainakin itselle meidän alkushow oli tarinallisesti parempi. Edellisellä kaudella en naapurin peleissä käynyt niin en pysyy vertaamaan heidän ottelutapahtuman kehittymisestä.
Ottelutapahtuman tunnelman luomisessa mun mielestä Osasto on parempi.

En ole juurikaan altistunut naapurin markkinoinnille, joten mahdotonta tehdä vertailua.

Jos puhutaan vanhentuneesta kaavasta niin henkilökohtaisesti Tapparan kuuluttajan tapa huudattaa maalintekijän sukunimeä on vahvan ysäriläinen kaava. Toki kukin tyylillään…

Toki jaan huolen siitä että yleisökeskiarvo meillä isosti laskussa mutta olen hyvin luottavainen siihen että kauden jälkeen tehdään analyysi siitä kuinka voidaan haastavassa maailman tilanteessa tehdä itse asioita paremmin.

Toivotaan et saadaan mökki täyteen jo Lukko peleissä

Takaisin