Ilveksen yleisömäärien kehitys

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Siinähän vertailette, ei ole minulta pois. Enkä ole sanonut ettei niin voisi tehdä.

Kyllä sitä naureskelua on joka vuosi ja paljon.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni että kilpaurheilussa, jossa pelataan Suomen mestaruudesta niin ei loppujen lopuksi ole muulla merkitystä kuin voitoilla ja niillä mestaruuksilla. Siis ihan loppujen lopuksi.

Kaikki muu on kyllä hienoa plussaa siihen päälle, mutta voittoja muistellaan, ei liikevaihtoa tai myytyjä lippuja.

Mutta kun näitä keskusteluja käydään kesken kauden samalla, kun kaikenlaista tapahtuu. Mä en halua olla keskustelematta, vertailematta ja jopa iloitsematta erinäisistä asioista vain varmuuden vuoksi, jos Tappara taas sattuu voittamaan mestaruuden :D

Sitä paitsi, vaikka "vain mestaruudella on lopulta väliä", ei kukaan vie niitä kertaalleen koettuja ilonhetkiä ja kokemuksia enää pois, vaikka ne eivät keväällä lämmitäkään ilman mestaruusjuhlia. Ja olen myös sitä mieltä, että monella muullakin asialla todella on urheilullisestikin merkitystä kuin mestaruudella. Tästä käytännön esimerkkinä se, että vaikka joka kevät on vituttanut siinä vaiheesssa, kun mestaruustaisto on katkennut, niin jälkikäteen osaan todellakin iloita siitä ja arvostaa sitä, että Ilves on kehittynyt kaikilla osa-alueilla suureksi ja pärjääväksi organisaatioksi, jolla on joka kausi mahdollisuus pelata mestaruudesta. Ts. se on saavutus, jolla on merkitystä.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 238
Investoinnit on tehty ei tuottavin hajautuksin, ja riskiä on otettu, ja joukkueeseen on satsattu valtavia summia. Kyllähän tuolla rahaa on, ei se siitä jää kiinni, ja CHL ei tee niin suurta lovea kaikille.

Tietojeni perusteella puhutaan useista tuhansista lipuista joita on jaettu, ja jokainen jaettu lippu ilman kustantajaa on suoraan n 2€ tappiokauppa, kun tuo TKL lipuke sisällytetään aina lippuun.


Maksetut liput ovat eri asia, mutta kuten huomattu, niin kaikissa tapauksissa yhteistyökumppania ei ole ollut, ja tässä markkinatilanteessa ei ole yrityksiä jotka ostavat 5000€ ottelulippupaketteja jaettavaksi, ilman että haluavat vastineeksi näkyvyyttä suomen seuratuimman urheilulajin parissa.


Kaikista mainitsemiani asioita en voi väittää faktana, mutta niitäkin löytyy pohjaksi. Kesä-heinäkuussahan tuo sitten selviää. En yleensä puhu asioista mistä en mitään tiedä.
Melkein sanoisin että meidän joukkue on kalliimpi mitä naapurin. En oikein näe että naapurin muukalaislegioonaan olisi satsattu valtavia summia, on siellä laatupelaajia tietysti, mutta esim. keskikaista ja puolustus on aika vaatimattomat naapurin mittapuulla.

Aika isossa osassa noista ilmaislipuissa kuitenkin on ollut joku sponssi mukana.

Hieman vaikea myös nähdä että Aro olisi tehnyt päätöksiä investoida isolla riskillä ja ei tuottavin hajautuksin. Viime tilikaudellahan sielä hankittiin kiinteistöjä/toimitiloja sekä laitettiin aluilleen se Tampa.
 
Viimeksi muokattu:

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 238
Sitä paitsi, vaikka "vain mestaruudella on lopulta väliä", ei kukaan vie niitä kertaalleen koettuja ilonhetkiä ja kokemuksia enää pois, vaikka ne eivät keväällä lämmitäkään ilman mestaruusjuhlia. Ja olen myös sitä mieltä, että monella muullakin asialla todella on urheilullisestikin merkitystä kuin mestaruudella. Tästä käytännön esimerkkinä se, että vaikka joka kevät on vituttanut siinä vaiheesssa, kun mestaruustaisto on katkennut, niin jälkikäteen osaan todellakin iloita siitä ja arvostaa sitä, että Ilves on kehittynyt kaikilla osa-alueilla suureksi ja pärjääväksi organisaatioksi, jolla on joka kausi mahdollisuus pelata mestaruudesta. Ts. se on saavutus, jolla on merkitystä.
Kuten sanoin nämä ovat niitä mukavia plussia ja bonuksia mutta noissa hetkissä ne ei lämmitä :)

Totta kai niillä on merkitystä enkä halua vähätellä sitä tulosta ja sen tärkeyttä yrityksen kannalta. Mutta toivottavasti ymmärrätte myös minun näkökantani.

Voitetaan nyt edes se yksi kannu näin jälkeen kristuksen niin sitten minäkin alan enemmän iloitsemaan jos jää Ripalle enemmän karkkirahoja upottaa potkupalloon tai vaikka sählyyn :)
 

Moraalinvartija

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
575
Melkein sanoisin että meidän joukkue on kalliimpi mitä naapurin. En oikein näe että naapurin muukalaislegioonaan olisi satsattu valtavia summia, on siellä laatupelaajia tietysti, mutta esim. keskikaista ja puolustus on aika vaatimattomat naapurin mittapuulla.

Aika isossa osassa noista ilmaislipuissa kuitenkin on ollut joku sponssi mukana.

Hieman vaikea myös nähdä että Aro olisi tehnyt päätöksiä investoida isolla riskillä ja ei tuottavin hajautuksin. Viime tilikaudellahan sielä hankittiin kiinteistöjä/toimitiloja sekä laitettiin aluilleen se Tampa.

Ok se on sun mutu!
 

Kiekkomies

Rivipelaaja
Viestejä
32
Me ollaan koko kaudella jaettu ihan naurettavan vähän ilmaislippuja, yhteen matsiin n. 1000 Ilves-perheelle, yhteen matsiin sai kausarilaiset lunastaa kiitoksena kausarin ostosta kaverilleen yhden lipun, siinähän ne sit olikin.
Kuinka väärässä sitä voikaan olla yhdessä foorumiviestissään…

Ja ei, Ilves ei ole mitenkään avoimesti kaikkia ilmaislippujaan kertonut julkisuuteen. Miksi ihmeessä olisikaan.

Eikä ne ilmaisliput lopulta näy edes siellä tilinpäätöksessä. Jos tänä vuonna käy vihdoin niin että Pennanen ottaa Hiitelän paikan viimeisimpänä mestarivalmentajana, niin kyllähän tuo tulee näkymään tämän kauden tilinpäätöksessä vain ja ainoastaan negatiivisesti. Mestaruusbonukset pelaajille, valmentajille, henkilökunnallekin jopa. Juhlat yleisölle ja yhteistyökumppaneille, joukkueen juhliminen jne. Siinä menee jokunen sata tuhatta ehroa. Ensi vuonna saattaa näkyä sitten positiivisesti tuloksessa.

Hienoa että taas meni 8000 rikki.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 687
Aikamoinen keskustelun ryöpsähdys, joka mun tulkinnan mukaan eskaloitui siitä @punakone een kuulemasta, että Tappara tekis pääsylipuilla ja areenan myynnillä parempaa tiliä kuin Ilves ja johon minä ja muutama muu vastattiin.
Ei oikeastaan pitänyt enää laittaa mitään, mutta laitetaan nyt se, että esimerkiksi meikäläinen ei ole puhunut Tapparan ilmaislipuista mitään, en myöskään itse arvellut mitään, kunhan yhdistelin lukemaani, ja vaikka kaikki ei olekaan tuoreimmasta päästä, niin tärkeimmät:
- Tamperelaisessa juttu siitä, kuinka Ipan peleissä myydään ruokaa arviolta 20% enemmän per katsoja kuin Tapparan peleissä
- Aamulehden kiakkoliitteessä, seurojen ilmoittamia lukuja, jonka (huom huom Tapparalta saatu luku) mukaan Ilveksen keskimäärin saama lipunhinta on noin kolmanneksen korkeampi kuin Tapparalla (viime kaudelta tieto, mutta se ei olennaisesti muuta tätä asiaa)
Jos nämä kaksi tietoa yhdistetään ja mietitään sitä hetki, niin mikäli oletetaan, että kukaan ei ole varsin "älyttänyt" punakonetta, eikä punakone meitä, niin sanoisin aikamoisella varmuudella, että jossain kohtaa on tullut pahanlainen väärinymmärrys. Se ei vaan ole noilla tiedoin oikein muuten mahdollista, kun se ei matemaattisesti täsmää mitenkään.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 717
Tämän kauden osalta ei varmasti ole kenelläkään vertailukelpoisia lukuja. Todennäköisesti tähän ei tässä vaiheessa pystyisi edes seurojen taloushallinnot, jos pääsisivät vertaamaan lukuja keskenään. Toisin sanoen tämän kauden osalta tuo on ihan höpö höpöä.

Mitä taas viime kauteen tulee, niin kuin on jo useasti todettu viime kaudelle annettujen budjettien ja toteutumien osalta nuo Tapparan kovemmat lipputulot on käytännössä mahdottomuus. Ok Tappara saattoi kerätä kokonaisuutena eniten yleisöä kun mukaan lasketaan CHL, mutta tuonne jopa minä olisin saanut ilmaisen lipun. Syy ja synti tähän oli siinä, että olin useita vuosia sitten ostanut meidän henkilökunnalle lippuja Tappara-Ilves matsiin. Eli Tapparalle toisin sanoen riitti, että heillä oli minun sähköpostiosoitteeni.

Summa summarum oli Ry:n (ja mitä sitten?) kaveri tai ei, niin kyllä nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin.

Viime kaudella tyhjensivät kaikki pajatsot ja siihen 500k€ plussaa. Sanoisin että helvetin hyvin tehty.

Taisi ihan viimeisen viivan jälkeen olla 300k plussaa.
 
Viimeksi muokattu:

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 581
Ilves on jakanut tälle kaudelle viimeisimmän tiedon mukaan noin 2000-2500 ilmaislippua

Tappara on jakanut 10000+

Ainut mikä selittäisi sen, että Ilveksellä pienemmät lipputulot on noi perheliput millä olen itse käynyt koko kauden hallissa. Eli 1-2 aikuista ja 1-3 lasta liput 12€/hlö.
Noi käy vain 6-8 kategorioihin, että hurjalta kuulostaa siltikin.

No sen tiedän kuitenkin, että Tappara on tosiaan jakanut viisinumeroisen luvun ilmaislippuja tämän kauden peleihin.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 244
Satun tietämään, että Carter Camper on ihan helvetin kallis. Sen oli ihan oikeastikin Tuomenoksan kaavailuissa tarkoitus olla se Liigan paras sentteri.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 238
Satun tietämään, että Carter Camper on ihan helvetin kallis. Sen oli ihan oikeastikin Tuomenoksan kaavailuissa tarkoitus olla se Liigan paras sentteri.
Varmasti on, onhan siellä laatua jengissä enhän minä sanonut muuta.

Mutta on meilläkin Palve jne, ei varmaan karkkirahoilla täälä vetele.

Clenny ja Niku tullut matkan varrella. NHL-tason miehiä.

Kyllä meillä on myös helvetin kallis joukkue ja hyvä niin.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 594
- Tamperelaisessa juttu siitä, kuinka Ipan peleissä myydään ruokaa arviolta 20% enemmän per katsoja kuin Tapparan peleissä
- Aamulehden kiakkoliitteessä, seurojen ilmoittamia lukuja, jonka (huom huom Tapparalta saatu luku) mukaan Ilveksen keskimäärin saama lipunhinta on noin kolmanneksen korkeampi kuin Tapparalla (viime kaudelta tieto, mutta se ei olennaisesti muuta tätä asiaa)
Jos nämä kaksi tietoa yhdistetään ja mietitään sitä hetki, niin mikäli oletetaan, että kukaan ei ole varsin "älyttänyt" punakonetta, eikä punakone meitä, niin sanoisin aikamoisella varmuudella, että jossain kohtaa on tullut pahanlainen väärinymmärrys. Se ei vaan ole noilla tiedoin oikein muuten mahdollista, kun se ei matemaattisesti täsmää mitenkään.

Onko niillä tuulipukukansan lipuilla ja heidän ostamillaan makkaroilla väliä? Jos (ja ilm kun) Tappara olisi selvästi edellä yritysmyynnissä ja aitioiden myynnissä, niin enemmän ne silloin helposti olisi areenassa rahaa tehnyt.

EDIT: Ja tohon "on tähän mennessä arennassa saanut enemmän tuloja" väittämään. One ne pari finaalisarjaa enemmän myös siellä pelannut. Jos kyseessä on joku könttäsumma-arvio areena-ajan kokonaistuloista. Finaalisarjoissa aitiomyynti esim on varmasti aika tuottavaa.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 238

Kiekkomies

Rivipelaaja
Viestejä
32
Ilves on jakanut tälle kaudelle viimeisimmän tiedon mukaan noin 2000-2500 ilmaislippua

Tappara on jakanut 10000+

Ainut mikä selittäisi sen, että Ilveksellä pienemmät lipputulot on noi perheliput millä olen itse käynyt koko kauden hallissa. Eli 1-2 aikuista ja 1-3 lasta liput 12€/hlö.
Noi käy vain 6-8 kategorioihin, että hurjalta kuulostaa siltikin.

No sen tiedän kuitenkin, että Tappara on tosiaan jakanut viisinumeroisen luvun ilmaislippuja tämän kauden peleihin.
Minkä tiedon? Foorumitiedon? Minä tiedän että Ilves on jakanut reilusti enemmän kuin tuon määrän ilmaislippuja tälle kaudelle. Ja tiedän myös Tapparan jakamista lipuista, niitäkin on mennyt aika runsaasti. Mutta mitä sitten? Ilveksen (eikä kyllä Tapparankaan) hienot yleisömäärät pohjaudu mihinkään ilmaislippuihin, niillä pystytään toki tukemaan odotusarvollisesti vähemmän myyvien pelien parempaa yleisömäärää, mutta ei ne tosiaankaan ole mitään kivijalkoja. Tapparan koululaiskampanjat ovat olleet mun mielestä ”nerokkaita”, niillä on monesti saatu myös aikuinen/aikuisia mukaan halliin. Tämä nyt on tietty käyty useaan kertaan täällä läpi, joten ei siitä sen enempää. Hyvä että Ilveskin on noita tehnyt.

Muuten 6-8 kategoriat ei kyllä ole mikään ”vain” kun puhutaan Areenan koko yleisökapasiteetista. Ne kategoriat ovat koko yläkatsomo ja n. 1/3 alakatsomosta. Ja perheliput ovat olleet kyllä hyvä myyntikikka, ne ovat tuoneet paljon porukkaa halliin, joka siellä ei muutoin välttämättä kävisi.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 238
Täällä kun osataan kertoa kuinka naapuri on jakanut kymmenien tuhansien eurojen edestä ilmaislippuja niin onkohan kukaan miettinyt että sekin on osa markkinointia.

Jätetään Aamulehdestä mainos ostamatta ja ne rahat käytetään tuohon. Aamulehti kirjoittaa kuinka pelissä oli 11 000 henkeä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 581
Minkä tiedon? Foorumitiedon? Minä tiedän että Ilves on jakanut reilusti enemmän kuin tuon määrän ilmaislippuja tälle kaudelle. Ja tiedän myös Tapparan jakamista lipuista, niitäkin on mennyt aika runsaasti. Mutta mitä sitten? Ilveksen (eikä kyllä Tapparankaan) hienot yleisömäärät pohjaudu mihinkään ilmaislippuihin, niillä pystytään toki tukemaan odotusarvollisesti vähemmän myyvien pelien parempaa yleisömäärää, mutta ei ne tosiaankaan ole mitään kivijalkoja. Tapparan koululaiskampanjat ovat olleet mun mielestä ”nerokkaita”, niillä on monesti saatu myös aikuinen/aikuisia mukaan halliin. Tämä nyt on tietty käyty useaan kertaan täällä läpi, joten ei siitä sen enempää. Hyvä että Ilveskin on noita tehnyt.

Muuten 6-8 kategoriat ei kyllä ole mikään ”vain” kun puhutaan Areenan koko yleisökapasiteetista. Ne kategoriat ovat koko yläkatsomo ja n. 1/3 alakatsomosta. Ja perheliput ovat olleet kyllä hyvä myyntikikka, ne ovat tuoneet paljon porukkaa halliin, joka siellä ei muutoin välttämättä kävisi.
Siis se oli vain viimeisin lukema minkä mää olen luotettavasta lähteestä kuullut.
Siis todella upeita yleisömääriä molemmilla joukkueilla siitä ei pääse mihinkään.

Kummatkaan ei mahtuisi edes Hakametsään ja se on todella kova saavutus se.

Tiedän vain enemmän noista Tapparan ilmaislipuista kun mää olen niitä tuolla tampereen kouluissa jakanut melkoisia määriä ja niitä 100 lipun nivaskoja on pyörinyt siellä aikas paljon sillon syksyllä.

Siis koululaisethan käyttivät niitä nysse-lippuina. Ja niitä tosiaan pyöri sillon syksyllä kouluissa ihan kamalat määrät.

Mua ne ei haittaa sitten ollenkaan. Ihan sama mulle vaikka Tappara laskee yleisömääriinsä nuorten bussi/ratikka matkat. Ei ole Ilvekseltä pois :)
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 394
Joskus aikanaan Ilveksessäki bisnes Esa ja kumppanit jakelivat lippuja kuinka sattuu, ja ihan kaikkien tiedossa oleva monin paikoin mainittu asia se on, ja oli.

Mutta nyt ku menee Tapparan ja ilmaisliput mainitteen samaan lauseesen, ni jotku heräilee kummasti valkopeseen asiaa ja muuttaan puheenaihetta. Aika jännä että tämmönen voi mennä noin kovasti tunteisiin ;)
Ps, ai niin mutta Tappara voitti viimeksi mestaruuden...
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 687
Onko niillä tuulipukukansan lipuilla ja heidän ostamillaan makkaroilla väliä? Jos (ja ilm kun) Tappara olisi selvästi edellä yritysmyynnissä ja aitioiden myynnissä, niin enemmän ne silloin helposti olisi areenassa rahaa tehnyt.

EDIT: Ja tohon "on tähän mennessä arennassa saanut enemmän tuloja" väittämään. One ne pari finaalisarjaa enemmän myös siellä pelannut. Jos kyseessä on joku könttäsumma-arvio areena-ajan kokonaistuloista. Finaalisarjoissa aitiomyynti esim on varmasti aika tuottavaa.
No, vastaan nyt vielä tähän.
On niillä tuulipukukansan makkaroillakin aika helvetisti väliä, kun tuhannet ihmiset jonottaa kandenkympin hampurilaisaterioita ja kympin kaljoja.
Mutta vielä kerran, mä en siis vastannut mihinkään muuhun, kuin punakoneen kuulemaan siitä, että T saisi lipuista ja Areena myynnistä enempi. Ja se ei tunnu minusta matemaattisesti mahdolliselta.
Eikä se tunnu mahdolliselta että että yhtäkkiä ry:n puolella olisi joku, joka osaisi tän sanoa tämän kauden osalta.
Paitsi jos se joku on selvännäkijä. Silloin sen kannattaisi ehkä kysyä siltä kristallipalloltaan, että miten pörssikurssit tulevat loppuvuodesta kehittymään.
 

Luchs

Luottopelaaja
Viestejä
1 108
No, vastaan nyt vielä tähän.
On niillä tuulipukukansan makkaroillakin aika helvetisti väliä, kun tuhannet ihmiset jonottaa kandenkympin hampurilaisaterioita ja kympin kaljoja.
Mutta vielä kerran, mä en siis vastannut mihinkään muuhun, kuin punakoneen kuulemaan siitä, että T saisi lipuista ja Areena myynnistä enempi. Ja se ei tunnu minusta matemaattisesti mahdolliselta.
Eikä se tunnu mahdolliselta että että yhtäkkiä ry:n puolella olisi joku, joka osaisi tän sanoa tämän kauden osalta.
Paitsi jos se joku on selvännäkijä. Silloin sen kannattaisi ehkä kysyä siltä kristallipalloltaan, että miten pörssikurssit tulevat loppuvuodesta kehittymään.

Eikös se ole tarkoin varjeltu salaisuus, minkä suuruinen provikka näistä särpimistä seuralle kilahtaa, jos kilahtaa?

Mistään relevantista tietolähteestä ei käy ilmi kompensaation olemassaolo tai suuruusluokka, pelkästään foorumistien mutuarvioita.
 
  • Tykkää
Reactions: M22
Ylös