Ilveksen valmentajisto ja johto

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 905
Näppilällä on myös omakohtaista kokemusta, mitä väärin treenaaminen saattaa aiheuttaa. Periaatteessa paha ylikunto pilasi lätkäuran, ja Näppilä siirtyi jo "nuorena" koulun penkille.

Päivän Aamulehdessä on iso juttu Ilveksestä, missä Näppilän panosta kehutaan ja korostetaan hänen rooliaan myös jääharjoittelussa. Mainitseepa Myrrä myös Näppilän olevan organisaation kova kuntoisin jäsen, mikä toivottavasti kertoo enemmän Näppilän loistavasta kondiksesta, kuin pelaajien testituloksista (hymiö).

Jutussa Myrrä myös korostaa, että vaatimustasoa ollaan nostettu jokaisella sektorilla, ja oppia on otettu viime kauden epäonnistumisista.
Suorastaan seksiä lukea tällaista. Itsellä on ollut vaikeata uskoa valmennusryhmään. Tällaiset jutut kumminkin kasvattavat isosti uskoa. Tämä on juuri sellaista ajattelumallia, mitä olen kaivannut.

Organisaatio ja joukkue selvästi tavoittelee vain yhtä asiaa, kannua. Se tulee hyvin selväksi myös Grewen haastattelusta.

Alkaa oleen hyvä fiilis.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 689
Organisaatio ja joukkue selvästi tavoittelee vain yhtä asiaa, kannua. Se tulee hyvin selväksi myös Grewen haastattelusta.

Tämä pitäisi olla jokaisen liigassa pelaavan 15 joukkueen tavoite. Omasta mielestäni hölmöä, että asetetaan tavoitteeksi joku 10 parhaan joukko ja siellä tehdään parhaamme. Pitää olla nälkää ja olla se paras. Se on hienoa, että tämä asia tuotiin nyt esille monenkin ilvesläisen suusta.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 201
Myrrää ja Ojasta kritisoidaan, mutta niin paljon kuin "Raaka-Pate" Saarisesta pelaajana pidinkin, niin mikähän hänenkin roolinsa mahtaa tuossa valmennuksessa olla? Haastattelujen perusteella aika jäinen kaveri täynnä latteuksia. Tuntuu, että roolina on kiekonkeräily ja tsemppaaminen, eli tuulahdus 70-luvulta.

Koko konkkaronkka vaan vaihtoon maaottelutauolla, jos peli näyttää tällaisesta sonnalta. Ja ihan riippumatta sarjataulukon pisteistä.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 079
Ilveksen peli vajosi hävettävälle tasolle loppuvuodesta

Ilveksen peli oli sekaisin koko viime kauden,vaikka oltiin kärjessä sarjataulukossa. Voittoja tuli Dostalin, Välimäen ja Ruotsalaisen ansiosta. Vastaavaa keskustelua käytiin vuosi sitten,että peli on paskaa, vaikka tulos on hyvä.

Syyttävät katseet pitää kääntää pelitapavalmentaja Ojasen suuntaan, joka vastaa pelitavasta.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 897
Joken potkimista en täysin kannata, Pasi Saarisen voisi vapauttaa tehtävästään, jolloin Jokke voisi siirtyä kolmoskoutsiksi taas, ja hakuun joku valmentaja kuka saa hommaan ryhtiä! Miettikää mitä paskaa peli oli mm. TPS vastaan, Tapparaa vastaan, Ässiä vastaan ja eilen Sportia vastaan, noista kolmesta ensin mainitusta saatiin järkyttävän tuurin ja yksilöiden ansiosta yhteensä 9 pistettä, hyvä niin, mutta kyllä täytyy huolissaan olla, jos joku on sitä mieltä että tämä peli riittää, keväällähän tulee taas seinä vastaan, onneksi aina on ens kausi!!

Saarisella ei tunnu olevan mitään annettavaa peliin, Ojasen voi jättää kakkoseksi, jos ykköseksi saadaan tarpeeksi kova nimi!
Ratkaisuja toivon, jos peli ei lähde rullaamaan ihan kohta, jouluna saattaakin olla jo liian myöhäistä.. joku kuka tietää mikä pelitapa Ilveksellä on kyseessä, voisi vastata, minusta näyttää roiskimisen, sähläämisen ja muutaman hienon ylivoimamaalin sekoitukselta.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 931
Kaiken kaikkiaan oli hyvin erikoista, että valmennukseen ei tehty muita muutoksia kuin fysiikkavalmentaja. Pelillinen romahdus oli viime kaudella todella suuri ja on pienimuotoinen ihme, että sama kombo sai jatkaa. Hpk teki saman ja kausi lähtenyt samaan tapaan liikkeelle kuin edellinen. Ässät sama homma. Pelillinen sekametelisoppa ja henkinen vajaus kuvastaa näitä kaikkia joukkueita. Ilveskin vaikuttaa erittäin virkamiesmäiseltä. Edelleen ollaan vähän niinkuin ihmeissään, kun peli alkaa. Puuttuu positiivinen raivo ja asenne. Pelien jälkeen jatkuu edelleen se sama ihmettely, että ei oikein oltu valmiina.

Jotain tuosta valmennuksesta puuttuu. Jälkikäteen ajateltuna Kivi-Salo-Myrrä oli hyvin roolitettu porukka. Yksi vastasi kokonaisuudesta, yksi taktiikasta ja yksi fysiikasta sekä veti paljon itse treenejä. Nyt on vaikea havaita roolituksia. Onko tämä kombo sellainen, jolla saadaan revittyä kilpailuetua? Tuntuu, että meidän pelillinen identiteetti on hukassa. Viime kausi vedettiin kovalla aggressiivisella karvauksella rajua pystysuunnan lätkää. Nyt ei pelata meidän peliä muttei ainakaan samaa kuin viime kaudella. Viime kaudella idean sentään näki katsomoon. Ilves avasi aina laitojen kautta mahdollisimman nopeasti pystyyn. Nyt ei pakit ainakaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Salmelan norsukiekot näistä kammottavin esimerkki.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 079
Fakta että yhtä onnistunutta vastaan on 20 epäonnistunutta valmentajanvaihtoa.
Nämä onnistuneet ovat lähes järjestään ns rikkaiden pelaajabudjettien joukkueissa tapahtuneita koutsin vaihtoja.

Varmasti näin on.

Minä vaihtaisinkin Ojasen, johonkin oikeaan "pelitapavalmentajaan". Ojasen homma vaan ei toimi, ainakaan nähdyn perusteella.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS
Viestejä
336
Siellä voisi joku kuiskata Jokelle, että pitäiskö antaa näyttöpaikkaa vähän tuolle 2yv:llekin, ettei ukot täysin kyrpiinny.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Varmasti näin on.

Minä vaihtaisinkin Ojasen, johonkin oikeaan "pelitapavalmentajaan". Ojasen homma vaan ei toimi, ainakaan nähdyn perusteella.
Kerro minulle valmennuksen roolitus, kun näyttävästi tiedät kuka hoitaa mitäkin. Anna tulla vaan. Jos tietoa ei ole, älä laita sanoja faktoiksi.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 079
Kerro minulle valmennuksen roolitus, kun näyttävästi tiedät kuka hoitaa mitäkin. Anna tulla vaan. Jos tietoa ei ole, älä laita sanoja faktoiksi.

Minunko se pitää sinulle sanoa? Eikös SINUN pitänyt avata Ilveksen pelitapaa, tai ainakin,että mihin pyritään.

Korhonen vastaa maalivahdeista, Saarinen puolustuksesta/puolustajien peluuttamisesta, Myrrä kokonaisuudesta, ja Ojanen pelitavasta. Näin on julkisuuten kerrottu
 

Paatelainen

Guest
Kerro minulle valmennuksen roolitus, kun näyttävästi tiedät kuka hoitaa mitäkin. Anna tulla vaan. Jos tietoa ei ole, älä laita sanoja faktoiksi.

Etkö se ollut sinä, joka tänään olit avaamassa meille tietämättömille mikä se Ilveksen pelitapa on johon pyritään. Kysyin myös samalla, mitä mieltä olet tästä valitusta pelitavasta ja sen sopivuudesta Ilvekselle.
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Minunko se pitää sinulle sanoa? Eikös SINUN pitänyt avata Ilveksen pelitapaa, tai ainakin,että mihin pyritään.

Korhonen vastaa maalivahdeista, Saarinen puolustuksesta/puolustajien peluuttamisesta, Myrrä kokonaisuudesta, ja Ojanen pelitavasta. Näin on julkisuuten kerrottu
hieman enemmän voisit avata rooleja. Aika tyhjän kanssa nämä tiedot. Onko näin että esim, Ojanen ei tee muutakuin pelitapaa opeta? Myrrä vain katselee siis kokonaisuutta?
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 296
hieman enemmän voisit avata rooleja. Aika tyhjän kanssa nämä tiedot. Onko näin että esim, Ojanen ei tee muutakuin pelitapaa opeta? Myrrä vain katselee siis kokonaisuutta?

Ainakin pelien aikana aitoossa Myrrä ei tasan tarkkaan tee muuta kuin katsele. Anti joukkueelle on sama kuin kenellä tahansa pleksin takan istuvalla katsojalla - joskus ehkä jopa vähemmän. Mutta varmaan käytännöt on tarkkaan sovittu ja joku Ilves-koutseista (ehkä) myös reagoi pelin aikana joskus.

En tiedä, kuinka paljon nykyvalmennukselle pitää antaa siimaa viime kevään "näyttöjen" jälkeen. Onko 15, 20 vai 30 matsia? Hiukan heikko tilanne lähteä uudelle areenalle joukkueena, joka nojaa erinomaisiin maalivahteihin ja pariin yksilöön. Jokainen tajuaa, että tuolla konseptilla sijat 7-10 ovat realismia ja puolivälieriin ei ole asiaa.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 079
hieman enemmän voisit avata rooleja. Aika tyhjän kanssa nämä tiedot. Onko näin että esim, Ojanen ei tee muutakuin pelitapaa opeta? Myrrä vain katselee siis kokonaisuutta?

Mikä helvetin kuulustelu tämä on?

Ojanen vissiin tekee videoklipit vastustajista, ja Myrrä peluuttaa hyökkääjät. Näin muistan Myrrän sanoneen
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 996
Mikä helvetin kuulustelu tämä on?

Ojanen vissiin tekee videoklipit vastustajista, ja Myrrä peluuttaa hyökkääjät. Näin muistan Myrrän sanoneen
No tuo kyllä selittäisi paljon. Myrrä peluuttaa hyökkääjät, Saarinen pakit, Korhonen hoitaa maalivahtivalmennuksen ja Ojanen koostaa videoklippejä.
Kyllä me näistä tarroista maksettiin...
 

Blegifan

Luottopelaaja
Viestejä
2 481
Mikä helvetin kuulustelu tämä on?

Ojanen vissiin tekee videoklipit vastustajista, ja Myrrä peluuttaa hyökkääjät. Näin muistan Myrrän sanoneen
Sillä vain kun Ojasta ollaan jo viemässä ulos Myrrän sijaan vaikka mitään tietoa ei ole hänen panoksestaan.

Olen päättänyt etten edes lähde avaamaan näkemystä pelitavallisista asioista. Ei minun ole syytä avata sitä teille, kun tiedän jo millainen vastaanotto siitä tulee. Toisena olen hyväksynyt pelitavan, koska tavoittelemme Euroopan kärki seuraa olemista tulevaisuudessa. Identiteettiin ei tule kuulumaan träppi ja viivelähtö peli. Kyllä peli tulee vielä kehittymään, mutta pitää muistaa se, että rosteri ei ole top4 tasoa.
 

Cigaro

Luottopelaaja
Viestejä
2 275
Sillä vain kun Ojasta ollaan jo viemässä ulos Myrrän sijaan vaikka mitään tietoa ei ole hänen panoksestaan.

Olen päättänyt etten edes lähde avaamaan näkemystä pelitavallisista asioista. Ei minun ole syytä avata sitä teille, kun tiedän jo millainen vastaanotto siitä tulee. Toisena olen hyväksynyt pelitavan, koska tavoittelemme Euroopan kärki seuraa olemista tulevaisuudessa. Identiteettiin ei tule kuulumaan träppi ja viivelähtö peli. Kyllä peli tulee vielä kehittymään, mutta pitää muistaa se, että rosteri ei ole top4 tasoa.
Ihan mielenkiinnosta täältä sivusta huutelen. Pyysit nyt nähdä toisen keskustelijan käden, mutta itse et lyönyt korttejasi pöytään sen jälkeen, vaan lopetit kesken. Sinulla tuntuu olevan parempaa tietoa, kuin pelkät mutuilut, niin ainakin minä mielelläni kuulisin valmennuksen rooleista ja varsinkin pelitavasta lisää.
 
Ylös