Ilveksen valmentajisto ja johto

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 848
Jos Kiven lähtö sopi niin Jalolle, Koskelalle kuin Myrrällekin, niin tuskin sillä episodilla en enää minkäänlaista merkitystä.

Myrrältä otti peräti pari sekuntia selvitä siitä tuskallisesta jaakopinpainista, että ollako lojaali kollegalleen vai käyttääkö tilanne hyväkseen.

Eikös se mennyt vielä niin, että ei paljon soiteltu kaverille, että mites nyt näin kävi. Jääkiekon maailma on välillä hiukan erikoinen.
 

Nixu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
333
Tuohon Kiven savustamiseen on vaikea kommentoida mitään kun ei tiedä mitä on todellisuudessa tapahtunut mutta ammattilaisjoukkueessa ei pitäisi olla tilaa pelaajalle joka alkaa pelaamaan tahallaan huonosti. Toivottavasti tämä näkyy jatkosopimuksia neuvoteltaessa.

Vai onko tämä yleinenkin tapa jääkiekkomaailmassa?
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Mistä tällainen Kiven savustamisjuttu on nyt lähtenyt liikkeelle? Joltakin lehtitoimittajalta?

Kannattaa pohtia mielessään, että Seppä, Jalo ja Koskela ovat kaiken kokeneita tässä lajissa. Avatkaa minulle, miten syntyisi lopputulos, jossa X lähtee seurasta ja savustaja Y / tai savustajat Y, Z, Ä jäisivät organisaatioon? Ja tässä yhtälössä savustamisella olisi seuran kannalta negatiivinen vaikutus.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 499
Tämä on mielenkiintoista huomata kuinka kun Raipe onnistuu niin se on hänen ansiota mutta kun Myrrä epäonnistuu niin syy onkin Ojasen.
Jos nyt oletetaan, että vika on pelitavassa - kuten moni sanoo - silloin suuri osatekijä on Ojanen, joka vastaa pelitavasta ja sen opettamisesta.

Tepsissä ilmeisesti Raipe on pelitavan pääarkkitehti.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 530
Jos nyt oletetaan, että vika on pelitavassa - kuten moni sanoo - silloin suuri osatekijä on Ojanen, joka vastaa pelitavasta ja sen opettamisesta.

Tepsissä ilmeisesti Raipe on pelitavan pääarkkitehti.

Eikös valmennustiimit ole kokonaisuuksia nykyään? Eikä nyt ole millään tavalla dissata Raipea tai Myrrää mutta mielenkiintosta huomata että kun joukkue pärjää niin harvemmin kakkonen saa kunniaa.
Minä en tiedä vaikka TPS:ssä kakkonen vastaisi pelitavasta tai vaikka huoltaja.
 

Dirty deed

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Eiköhän lähes jokainen päävalmentaja, ehkä jopa Tami, myönnä että menestys on koko valmennustiimin ansiota. Päävalmentaja on kasvot ja kantaa vastuun suurista linjoista.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 530
Eiköhän lähes jokainen päävalmentaja, ehkä jopa Tami, myönnä että menestys on koko valmennustiimin ansiota. Päävalmentaja on kasvot ja kantaa vastuun suurista linjoista.

Juurikin näin. Eli hankala on Ojasen niskaan kaataa asiota josta kuuluisi vastata Myrrän.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 499
Eikös valmennustiimit ole kokonaisuuksia nykyään? Eikä nyt ole millään tavalla dissata Raipea tai Myrrää mutta mielenkiintosta huomata että kun joukkue pärjää niin harvemmin kakkonen saa kunniaa.
Minä en tiedä vaikka TPS:ssä kakkonen vastaisi pelitavasta tai vaikka huoltaja.
Itse taas olen täältä lukenut, että kun Ilves pelasi loistavaa jääkiekkoa viime kaudella Myrrän alaisuudessa, ansio oli Salon. Tällä kaudella taas vika Myrrän.
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 530
Itse taas olen täältä lukenut, että kun Ilves pelasi loistavaa jääkiekkoa viime kaudella Myrrän alaisuudessa, ansio oli Salon. Tällä kaudella taas vika Myrrän.

Nämä on mielenkiintoisia asioita seurata ja varmasti absoluuttista totuutta ei olekkaan.
Olisiko sitten Jalon ja Tillun pitänyt nostaa Salo ykköseksi ennen Myrrää, ei voi tietää.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Lehtihaastattelusta kävi ilmi, että TPS:n pelitapa on Helmisen käsialaa eikä hän ottanut sitä valitessaan huomioon käytettävissä olevaa pelaajamateriaalia.

Ilveksen osalta tiedetään aivan varmasti, että viime kaudella Salo suunnitteli pelitavan ja vastasi suurelta osin myös sen opettamisesta.

Viime syksyllä kerrottiin Ojasen vastaavan pelitavasta. Epäselvää kuitenkin on, tuliko määräys pelata pystysuunnan NHL-kiekkoa ylempää vai päättikö valmennus siitä itse.

Mutta viime kädessä päävalmentaja vastaa alaistensa tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
 

dr Origo

Luottopelaaja
Viestejä
1 870

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 913
Mikäli porukka jaksaa tehdä hommia Näppilän ohjeiden mukaisesti, niin Ilveksen pitäisi olla ihan helkutin jaksava porukka. Eemeli Suomi on jokaisena kesänä mennyt valtavasti Näppilän opeilla eteenpäin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 656
Hyvää duunia Näppilä tehnyt, jos kaikki ovat täydessä iskussa.

Näppilällä on myös omakohtaista kokemusta, mitä väärin treenaaminen saattaa aiheuttaa. Periaatteessa paha ylikunto pilasi lätkäuran, ja Näppilä siirtyi jo "nuorena" koulun penkille.

Päivän Aamulehdessä on iso juttu Ilveksestä, missä Näppilän panosta kehutaan ja korostetaan hänen rooliaan myös jääharjoittelussa. Mainitseepa Myrrä myös Näppilän olevan organisaation kova kuntoisin jäsen, mikä toivottavasti kertoo enemmän Näppilän loistavasta kondiksesta, kuin pelaajien testituloksista (hymiö).

Jutussa Myrrä myös korostaa, että vaatimustasoa ollaan nostettu jokaisella sektorilla, ja oppia on otettu viime kauden epäonnistumisista.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 443
Kyllä Näppilää on kehuneet kovan luokan ammattilaiset.Treeniä pitää kestää mutta ylikuntoon on sortuneet jopa eri lajeis mm kultaa voittanut sekä täystriathlonisti tutuistani.Se on taiteenlaji kovan treenin ja ylikunnon raja.
 
Viimeksi muokattu:

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 780
"Liikkua, kamppailla ja luistella" olivat Myrrän teesit. Treenattu hyökkäyspeliä. Puolustuspeli ja erikoistilanteet tulevat sitten myöhemmin kuvioihin. Tampere Cupissa lienee siis maaleja kumpaakin päähän tulossa.
 
Ylös