Ilveksen ottelutapahtuma

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
Kuka hitto on tämän otteluohjelman laatinut? nyt on neljä viikkoa peräkkäin Pe ja La pelit ei muita. Mitä järkeä moisessa? Kaljamyyntiäkö tässä haetaan? Itse tykkäsin aikanaan kun pelipäivät oli pääsääntöisesti tiistai, torstai ja lauantai, tämä nykyinen sillisalaatti vaikuttaa hölmöltä.
Seurat. Kaljamyynnin lisäksi haetaan isompia yleisömääriä. Perjantai ja lauantai ovat ylivoimaisesti eniten yleisöä vetävät pelipäivät, joten joka seura haluaa kotipelinsä näille päiville. Ei muuta kuin palautetta Ilveksen toimistolle, jos muutosta toivoo.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
464
Seuroille ylivoimaisesti paras pelipäivä on perjantai, joka yhdistää arkipäivän ja lauantain parhaat puolet. Lisäksi Telia on halunnut tehdä keskiviikosta ja lauantaista runkopelipäivät, joten pääpelipäivät ovat ke, pe ja la.

Itse toivoisi, että pelit jakaantuisivat tasaisemmin koko viikolle, mutta ehkä tässä vaiheessa tästä otteluohjelmasta on vain hyötyä Ilvekselle.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
On siellä pari muutakin seuraa joita pitää pelipäivien osalta kuunnella. Eli tuskin Ipan toimisto on vaatimalla vaatinut tähän väliin vain pe-la pelejä..
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
On siellä pari muutakin seuraa joita pitää pelipäivien osalta kuunnella. Eli tuskin Ipan toimisto on vaatimalla vaatinut tähän väliin vain pe-la pelejä..
Ei varmasti olekaan vaatinut, mutta tämä pe-la rytmi on seurausta siitä kun kaikki seurat haluavat kotipelinsä viikonlopulle. Toki CHL-peleillä on varmaan osansa tässä myös, kuten @Arzamas toi esille. Joka tapauksessa jos Ipa vaatisi itselleen enemmän torstaikotipelejä perjantain kustannuksella, olen varma että se järjestyisi. Itse en tätä toivo.

@C Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni keskiviikko vakiintui arjen "pääpäiväksi" jo ennen Telian mukaantuloa. Itse olen pistänyt merkille, että keskiviikko vaikuttaisi vetävän jonkin verran enemmän yleisöä kuin tiistai.
 

C

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
464
@C Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni keskiviikko vakiintui arjen "pääpäiväksi" jo ennen Telian mukaantuloa.

Pitää paikkaansa, mutta Telian mukaan tulon jälkeen tiistai- ja torstai-ottelut ovat kadonneet lähes täysin.

Itse tykkäsin enemmän aiemmin käytössä olleesta ti-to-la -pelirytmistä, jolloin selästä selkään -ottelut olivat minimissä. Nykyään, kun tv:n sanelemat runkopäivät ovat keskiviikko ja lauantai, niin perjantai on luonnollinen valinta viikon kolmanneksi päiväksi.

Toki CHL ja juhlapyhät vaikuttavat siihen, että poikkeuspelipäiviä löytyy edelleen almanakasta.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
Pitää paikkaansa, mutta Telian mukaan tulon jälkeen tiistai- ja torstai-ottelut ovat kadonneet lähes täysin.

Itse tykkäsin enemmän aiemmin käytössä olleesta ti-to-la -pelirytmistä, jolloin selästä selkään -ottelut olivat minimissä. Nykyään, kun tv:n sanelemat runkopäivät ovat keskiviikko ja lauantai, niin perjantai on luonnollinen valinta viikon kolmanneksi päiväksi.

Toki CHL ja juhlapyhät vaikuttavat siihen, että poikkeuspelipäiviä löytyy edelleen almanakasta.
Mää väitän silti, että keskiviikko on arjen pääpäivä tiistain sijaan ihan liigaseurojen päätöksellä eikä Telia ole siihen vaikuttanut. Telia voi olla sitten toivonut, että kyseisenä päivänä on mahdollisimman paljon pelejä, mutta tuskin heillä mitään sitä vastaan olisi jos pääpäivä olisikin tiistai. Eli siis uskon homman menneen niin, että ensin päätettiin ke-pe-la rytmistä ja tämän jälkeen Telia tuli kuvioihin ja päätti tehdä liigalivekierrokset keskiviikosta ja lauantaista. Jos ennen Teliaa oltaisiinkin menty ti-to-la, niin Telia olisi tehnyt liigalivekierrokset tiistaista ja lauantaista.

Ti-to-la olisi urheilullisesti parempi ratkaisu kuin nykyinen, mutta en silti kannata sitä. Viikonloppupeleissä on niin paljon parempi tunnelma.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 814
Siirsin tänne, koska kannanottoni menee yleisemmälle tasolle kuin pelkästään yksittäisessä ottelussa sattuneeseen episodiin. Tämäkin on huono ketju aiheelle, mutta modet siirtäkööt, koska en oikein parempaakaan löytänyt.

Rattijuoppous on mielestäni sellainen asia mistä saa ja voi kuittailla. Rattijuopoksi et nimittäin ajaudu ikinä vahingossa. Siitä voidaan olla montaa mieltä, kannattaako rattijuoppoa huutaa huonosti viheltämisen jälkeen, mutta Levosen ihon alle sillä päästiin.

Totta on, että rattijuopoksi ei ajauduta vahingossa, mutta kaipaisin tarkennusta muutamaan asiaan.
  1. Kuinka kauan rattijuoppoudesta saa ja voi kuittailla? Siis silloin, kun tuomittu on osoittanut katumusta, parantanut tapansa eikä ole uusinut perseilyään. 10 vuotta? 20 vuotta? Loppuelämän?
  2. Koskeeko tämä kuittailuoikeus vain julkisuuden henkilöitä - ja erityisesti niitä, jotka ovat "helppoja maaleja" eli muutenkin jatkuvan julkisen kritiikin kohteena, kuten poliitikot ja erotuomarit - vai käytätkö tätä oikeutta myös arkielämässä peruskansalaisiin? Entäpä jos rattijuoppouteen syyllistyy joku teikäläisen lähipiiristä?
  3. Jos kerran rattijuoppous on sellainen asia, josta saa ja voi kuittailla, niin kai sama pätee myös typeryyksien huutelijoihin ja kirjoittajiin? Kuinka pitkään on sallittua muistutella "haista vitun" ja "rattijuopon" huutelijoita/kirjoittelijoita idioottitempuistaan, vaikka huutelija/kirjoittelija olisikin osoittanut henkistä kasvua ja jättänyt moiset moukkamaisuudet taakseen? Rattijuoppouden tavoin myös idioottimaisuuksien julkituonti on täysin oma valinta, johon ei ajauduta vahingossa tai pakotettuna.

Milloin viimeksi olet nähnyt tuomarin reagoivan katsomosta huuteluun katsekontaktilla ja virnuilulla?

Jos tämä on (kannattaja)katsomolle tärkeä tavoite, niin pisteet onnistuneesta suorituksesta. Isommat pisteet antaisin kuitenkin omien kannattamisesta, jossa Ilves-yhteisö on valtakunnan kärkeä.
 

Peltipurkki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
238
Tuo rattijuoppo-huutelu oli kyllä nolointa mitä olen hetkeen joutunut todistamaan. Jotenkin sen pystyy ymmärtämään että jollakin yksilöllä tuollainen tulee mieleen, mutta että isolla porukalla laitetaan aasinhatut päähän niin onhan se vähintään hämmentävää. Noh, toivottavasti tästä otetaan opiksi.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 680
Tuo rattijuoppo-huutelu oli kyllä nolointa mitä olen hetkeen joutunut todistamaan. Jotenkin sen pystyy ymmärtämään että jollakin yksilöllä tuollainen tulee mieleen, mutta että isolla porukalla laitetaan aasinhatut päähän niin onhan se vähintään hämmentävää. Noh, toivottavasti tästä otetaan opiksi.
Historiaan peilaten ei kyllä taideta ottaa.
 

RajamäenEki

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
503
Ja humoristinen twisti tulee kun huutelijoilla ei ole ikää ajaa autolla tai juoda. Pois lukien tietty ne muutama hölmö jokka tapauksen muistaa ja lietsoo mekastuksen.
 

Kaunisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
344
Siirsin tänne, koska kannanottoni menee yleisemmälle tasolle kuin pelkästään yksittäisessä ottelussa sattuneeseen episodiin. Tämäkin on huono ketju aiheelle, mutta modet siirtäkööt, koska en oikein parempaakaan löytänyt.



Totta on, että rattijuopoksi ei ajauduta vahingossa, mutta kaipaisin tarkennusta muutamaan asiaan.
  1. Kuinka kauan rattijuoppoudesta saa ja voi kuittailla? Siis silloin, kun tuomittu on osoittanut katumusta, parantanut tapansa eikä ole uusinut perseilyään. 10 vuotta? 20 vuotta? Loppuelämän?
  2. Koskeeko tämä kuittailuoikeus vain julkisuuden henkilöitä - ja erityisesti niitä, jotka ovat "helppoja maaleja" eli muutenkin jatkuvan julkisen kritiikin kohteena, kuten poliitikot ja erotuomarit - vai käytätkö tätä oikeutta myös arkielämässä peruskansalaisiin? Entäpä jos rattijuoppouteen syyllistyy joku teikäläisen lähipiiristä?
  3. Jos kerran rattijuoppous on sellainen asia, josta saa ja voi kuittailla, niin kai sama pätee myös typeryyksien huutelijoihin ja kirjoittajiin? Kuinka pitkään on sallittua muistutella "haista vitun" ja "rattijuopon" huutelijoita/kirjoittelijoita idioottitempuistaan, vaikka huutelija/kirjoittelija olisikin osoittanut henkistä kasvua ja jättänyt moiset moukkamaisuudet taakseen? Rattijuoppouden tavoin myös idioottimaisuuksien julkituonti on täysin oma valinta, johon ei ajauduta vahingossa tai pakotettuna.



Jos tämä on (kannattaja)katsomolle tärkeä tavoite, niin pisteet onnistuneesta suorituksesta. Isommat pisteet antaisin kuitenkin omien kannattamisesta, jossa Ilves-yhteisö on valtakunnan kärkeä.

Tässä nyt vedettiin pikkusen homma ylitse siitä mistä alunperin lähdettiin liikkeelle. Henkilökohtaisista syistä minulle rattijuopumus näyttäytyy tekona, jota en ymmärrä laisinkaan. En ala syitä enempää avaamaan, mutta kyseinen rikos on mielestäni yksi itsekkäimmistä ja typerimmistä. Osa rattijuopoista kantaa lopunelämäänsä syyllisyyttä esimerkiksi ystävänsä menettämisestä tai sivullisen tappamisesta. Levonen ei onneksi joudu kantamaan, mutta minun silmissäni ihminen, joka moiseen raukkamaiseen tekoon syyllistyy, ei ansaitse kunnioitustani. Sillä ei minulle ole merkitystä onko hän julkisuuden henkilö vai läheiseni. Kunnioituksen menettäminen ei välttämättä tarkoita, että olisin oikeutettu haukkumaan häntä rattijuopoksi päivittäin tai etten voisi häntä läheisenä rakastaa. Jollain tasolla tuo teko kuitenkin saa minussa aikaan tunteita, joiden johdosta suhtautumiseni tähän kyseiseen henkilöön ei enää koskaan ole yhtä lämmin tai kunnioittava. Tämä on siis MINUN henkilökohtainen mielipiteeni rattijuoppoudesta. Se ei mielipiteenä ole sen enempää oikea tai väärä kuin sinunkaan. Minulla vaakakupissa painaa omat syyni.

Se, sopiiko rattijuopon huutelu jääkiekkopeliin tuomarin haukkumiseen on aivan toinen keskustelu. Tähän keskusteluun olen ottanut kantaa pohtimalla, ettei kyseinen toiminta ole välttämättä tarkoituksenmukaista kyseisessä tilanteessa. Jokin muu huuto olisi voinut sopia tilanteeseen paremmin, sillä Levosen tuomaroinnilla ja hänen alkoholikäyttäytymisellä lienee suhteellisen vähän kosketuspintaa. Toisaalta kumpaankin hänen kohdallaan liittyy historian valossa huonoja päätöksiä. Mieluummin olisin itsekin tuon kyseisen huudon vaihtanut vaikka vihellyskonsertiksi tai joksikin muuksi huudoksi. Osastolla tuntuu olevan kovin vähän mitään hyvän maun mukaisia huutoja tuomaritoimintaan. ”Rattijuoppo” ja ”Liiga-mafia” ovat myös minun mielestäni sieltä huonoimmasta päästä.

Ja mitä kannattajakatsomon tavoitteisiin tulee, niin itse miellän esimerkiksi tuomareiden psyykkaamisen sen yhdeksi tehtäväksi. Toteutuskeinoja siihen on monia, rattijuopon huutelu oli mautonta ja tilanteeseen sopimatonta, mutta sai aikaan jotain. Toivottavasti Levoselle jäi Osaston huutojen lapsellisuuden lisäksi mieleen, että kaikki eivät olleet tyytyväisiä hänen toimintaansa.

Pahoittelut omalta osaltani, kun joillekin aiheutin harmia huutamisellani kannattajakatsomosta. Elin tunteessa mukana ja osallistuin myös rattijuopon huutamiseen. Omalta osaltani toivoisin ensinnäkin Osaston puolelta tolkkua siihen mitä siellä aletaan huutamaan ja toisaalta meille muille kykyä olla lähtemättä kaikkeen mukaan. Tunteet läikkyivät itse kullakin eilen yli, mukaan lukien itselläni, mutta tästä mennään eteenpäin. Henkilökohtaisista syistä huolimatta olisin voinut mölyt pitää mahassa. Lakki pois päästä virheen merkiksi ja tämä keskustelu on osaltani tässä!

PS. Kyllä siellä muutkin huutaa kuin ala-ikäiset ja kortittomat. Nim. Korkeakoulutettu.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 324
Jos ihminen jostain tuomittu ja hän on tuomionsa kärsinyt on mielestäni typerää huudella "rattijuoppoa" tai muuta vastaavaa. Typerä peliin kuulumaton ja henkilöön menevä huutelu ei liity mitenkään jääkiekkojoukkueen kannustamiseen. Pelitilanteeseen liittyvä tuomareiden arvostelu värikkäin sanakääntein onkin sitten ihan eri juttu.
 

Luchs

Guest
Yksi pohdinnan aihe tietysti on että jos tällä vähemmän nerokkaalla huutelulla päästäisiinkin tuomarin 'ihon alle', niin sataisiko se 'ihon alle pääseminen' jotenkin Ilveksen laariin?
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 504
Pelastaakseen Ilveksen tältä rappiokulttuurilta ehdotan että ennen ensi lauantain Pelicans-peliä jokainen tuomareihin tyytymätön opettelee aiemmin ehdotetun ytimekkään "Pelitilanteeseen liittyvä tuomareiden arvostelu värikkäin sanakääntein"-chantin.
 

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
Toki tuokin aiemmin mainitun ”rattijuopon” peittoaisi 100-0. Kertonee enemmän jälkimmäisestä.

Pump up the volume!
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
535
"Tuomaril' on tulosveto, sha-la-la-la-laa-la-lallalla" - on omaan makuuni ollut paras tuomaritoiminnan arvosteluchantti. Kuulostaa hyvältä, ja ainakin omassa päässäni nuo sanat aiheuttaisivat enemmän painetta viheltää kotijoukkueen edun mukaisesti kuin esimerkiksi "liiga-mafia" tai puheena ollut rattijuoppohuutelu.
 
Ylös