Ilveksen nykytilanne

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 890
Täällä kun aletaan vaatimaan jo Ripalle lähtöpasseja, niin kysynpä nyt, että kenet toivoisitte siihen tilalle?
Onhan noita toimitusjohtajia maa täynnä.

Itse ehdotin Timur Kärkeä.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Täällä kun aletaan vaatimaan jo Ripalle lähtöpasseja, niin kysynpä nyt, että kenet toivoisitte siihen tilalle?

Ei ehkä Ripalle, mutta jos ei edes Hölön aikana mikään muutu oleellisesti ja edelleen ollaan runkosarjajoukkue, jolla ei ole kevään peleissä mitään annettavaa, olisin jo valmis ottamaan Pekka Virran muutosjohtajaksi Ilvekseen ja antamaan samanlaiset valtuudet mitä sai Raumalla. Ilveksellä ei ole enää shortsipoikain ajan ongelmia vaan toisenlaisia. Rahaa kyllä on ostaa hyviä pelaajia mutta ei oikein taitoa sitä käyttää. Kivuton se prosessi ei varmasti olisi, mutta harvoinpa mikään tavoittelemisen arvoinen tässä maailmassa syliin putoaa kuin Manulle illallinen.
 

IlvesHeartForever

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
214
Ei ehkä Ripalle, mutta jos ei edes Hölön aikana mikään muutu oleellisesti ja edelleen ollaan runkosarjajoukkue, jolla ei ole kevään peleissä mitään annettavaa, olisin jo valmis ottamaan Pekka Virran muutosjohtajaksi Ilvekseen ja antamaan samanlaiset valtuudet mitä sai Raumalla. Ilveksellä ei ole enää shortsipoikain ajan ongelmia vaan toisenlaisia. Rahaa kyllä on ostaa hyviä pelaajia mutta ei oikein taitoa sitä käyttää. Kivuton se prosessi ei varmasti olisi, mutta harvoinpa mikään tavoittelemisen arvoinen tässä maailmassa syliin putoaa kuin Manulle illallinen.
Niin, en siis ole sitä mieltä että mikään positio voi olla sementoitu, mutta todella - todella - tiukan seulan kautta pitäisi seuraavan toimarin kulkea.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
En tiedä, että pitäiskö tätä edes kysyä, enkä kyllä sitäkään, että miksi on tässä ketjussa, mutta kysynpä nyt kuitenkin, että ihanko vakavissaan pohditte, että pitäisikö Jalon Ripan erota?
Ja jatkokysymys on, että jos, niin ymmärränköhän minä vai joku muu toimitusjohtajan roolin ja tehtävät nyt hieman väärin?
Mä olen ymmärtänyt, että se tj huolehtii siitä, että hallituksen vahvistama strategia toteutuu ja jalkautuu. Talous on tärkeä osa tj:n työtä ja se, että urheilujohdolla on hyvät edellytykset ja resurssit operoida. Noin niinkuin suurina linjoina joitakin mainitakseni.
Jos taas se pohdinta liittyy Pennasen valintaan tai vaikkapa pelaajahankintoihin, mitä kuvittelen, että tj on ollut hyväksymässä tai muutoin mukana, niin eikö tuo Pennanen ollut ns "kuumin nimi" valmentaja markkinoilla silloin kun Ilves hänet hankki? Tai tekikö Jalo väärin kun hyväksyi Clendeningin tai Nikun hankinnat?
Kritiikki on minusta paikallaan ja eritoten tällaisen kauden jälkeen, mutta itse en kyllä saa päähäni, että miksi Jalon eroamista pitäisi edes pohtia. Mutta ehkäpä sen joku minulle kertoo.
Lainasin oman tekstini toisesta ketjusta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 317
Onhan noita toimitusjohtajia maa täynnä.

Itse ehdotin Timur Kärkeä.
Mun on nyt pakko kysyä, että mitä sellaista Ripa on tehnyt, että hänen pitäisi siirtyä sivuun?

Meillä on nyt kaksi vähintään OK tason kevättä takana ja yksi kyykkäys.

Olisi mielestäni kohtalaisen hätäinen ratkaisu vaihtaa Ripa yhden epäonnistuneen kevään jälkeen kun Ripalla siihen epäonnistumiseen taitaa olla kaikista pienin rooli.

Ripa avasi kukkaroa kerrankin ja Tillu teki hankintoja. Tillun hankinnat näyttivät aivan loistavilta ennen pudotuspelejä joten nyt täytyy kyllä hieman ihmetellä tätä miten ihmisten mieli sumentuu yhden epäonnistuneen kevään jälkeen.

Ymmärtäisin paljon paremmin jos tähän kauteen oltais lähdetty "all-in" asenteella ja nyt kyykkäyksen jälkeen olisi tulossa 2 miljoonaa turskaa se sen seurauksena seuraavat 3 kautta jouduttais vetämään pienellä pelaajabudjetilla.

Asia ei kuitenkaan ole näin vaan Ilves jatkaa strategian mukaan ja pelaajabudjetti nousee sen 200k verrattuna viime kauden alkuun.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 890
Mun on nyt pakko kysyä, että mitä sellaista Ripa on tehnyt, että hänen pitäisi siirtyä sivuun?

Meillä on nyt kaksi vähintään OK tason kevättä takana ja yksi kyykkäys.

Olisi mielestäni kohtalaisen hätäinen ratkaisu vaihtaa Ripa yhden epäonnistuneen kevään jälkeen kun Ripalla siihen epäonnistumiseen taitaa olla kaikista pienin rooli.

Ripa avasi kukkaroa kerrankin ja Tillu teki hankintoja. Tillun hankinnat näyttivät aivan loistavilta ennen pudotuspelejä joten nyt täytyy kyllä hieman ihmetellä tätä miten ihmisten mieli sumentuu yhden epäonnistuneen kevään jälkeen.

Ymmärtäisin paljon paremmin jos tähän kauteen oltais lähdetty "all-in" asenteella ja nyt kyykkäyksen jälkeen olisi tulossa 2 miljoonaa turskaa se sen seurauksena seuraavat 3 kautta jouduttais vetämään pienellä pelaajabudjetilla.

Asia ei kuitenkaan ole näin vaan Ilves jatkaa strategian mukaan ja pelaajabudjetti nousee sen 200k verrattuna viime kauden alkuun.
Se taisi alunperin lähteä vaan siitä että kuka mahtaisi olla Ripalle hyvä seuraaja.

Jonka jälkeen toisessa ketjussa kärjistin että jos Ripa ja Tillu ei tätä laivaa saa finaaleihin vietyä niin kyllä heidänkin paikat pitää laittaa tarkastelun alle.

En ole mielestäni siis sanonut että Ripa tekisi jotenkin huonoa työtä, ainakaan en sellaista tarkoita. Toki voihan se olla että se maksimi nyt näillä miehillä on tässä, toivotaan että ei.

Vittupäissäni vaan vaadin kaikille kenkää :)
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 317
Se taisi alunperin lähteä vaan siitä että kuka mahtaisi olla Ripalle hyvä seuraaja.

Jonka jälkeen toisessa ketjussa kärjistin että jos Ripa ja Tillu ei tätä laivaa saa finaaleihin vietyä niin kyllä heidänkin paikat pitää laittaa tarkastelun alle.

En ole mielestäni siis sanonut että Ripa tekisi jotenkin huonoa työtä, ainakaan en sellaista tarkoita. Toki voihan se olla että se maksimi nyt näillä miehillä on tässä, toivotaan että ei.

Vittupäissäni vaan vaadin kaikille kenkää :)
Itse en usko, että Ripan ja Tillun maksimi ollaan nähty. Me seilattiin oikeaan suuntaan, mutta nyt vaan vedettiin karille rumasti.

Tää oli askel taaksepäin tämä kausi, mutta nyt otetaan taas seuraavalla kaksi eteenpäin ja homma rullaa hienosti.

Mää en ole muuten itse vielä päättänyt mikä on mun "minimi" Hölön ensimmäiselle kaudelle.

Olisko näin:
2025 välierä minimi.
2026 finaali minimi.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 060
Itse en usko, että Ripan ja Tillun maksimi ollaan nähty. Me seilattiin oikeaan suuntaan, mutta nyt vaan vedettiin karille rumasti.

Tää oli askel taaksepäin tämä kausi, mutta nyt otetaan taas seuraavalla kaksi eteenpäin ja homma rullaa hienosti.

Mää en ole muuten itse vielä päättänyt mikä on mun "minimi" Hölön ensimmäiselle kaudelle.

Olisko näin:
2025 välierä minimi.
2026 finaali minimi.
Itse en lähtisi Ripaa vaihtamaan, ellei kaksoisrooli toimitusjohtajana ja omistajana muutu kiusalliseksi. Ja tällöinkin aloite pitäisi tulla Ripalta itseltään.

Lihavoituun: ihan sama mulla, sama kuin mitä Pendolta odotin näille kahdelle viimeisimmälle kaudelle. Eka oli juuri ja juuri taskulämpöinen OK/hyvä-, jälkimmäinen surkea pettymys.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 890
Itse en usko, että Ripan ja Tillun maksimi ollaan nähty. Me seilattiin oikeaan suuntaan, mutta nyt vaan vedettiin karille rumasti.

Tää oli askel taaksepäin tämä kausi, mutta nyt otetaan taas seuraavalla kaksi eteenpäin ja homma rullaa hienosti.

Mää en ole muuten itse vielä päättänyt mikä on mun "minimi" Hölön ensimmäiselle kaudelle.

Olisko näin:
2025 välierä minimi.
2026 finaali minimi.
Aivan varmasti. Ja sitä toivotaan.

Vaikka tulee uusi koutsi ja uusi projekti niin mun mielestä minimi jatkossa on aina ne välierät näillä resursseilla ja budjeteilla.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 317
Vaikka tulee uusi koutsi ja uusi projekti niin mun mielestä minimi jatkossa on aina ne välierät näillä resursseilla ja budjeteilla.
Tottakai Ilveksen minimi tavoite täytyy olla aina välierät.
Itsellä on tämä nälkä kasvaa syödessä asenne. Jos Hölön ensimmäisellä kaudella päästään välieriin niin enää seuraavalla kaudella välierät eivät riitä. Vaan tavoitteen täytyy olla finaalissa.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
870
Ensi kauden runkosarjassa pääsy 6 joukkoon voisi olla hyvä tavoite. Jos jäädään sääleihin, niin voitais olla tän kauden sympaattinen yllättäjä Kalpa. Ilves vaan on tupannut aina kiltisti lähteä puolivälieristä lomille, kun on säälit olleet alla (pl positiivinen haasto v.2017).

Välierät ja pronssi voisi olla ensi kauden mestaruus meille. Omat odotukset pidän pyöreänä 0:llana.
 
Viimeksi muokattu:

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 355
Itse en lähtisi Ripaa vaihtamaan, ellei kaksoisrooli toimitusjohtajana ja omistajana muutu kiusalliseksi.
?

Yleensähän toimitusjohtajia kannustetaan osakkeiden hankintaan, jotta sitoutumisen aste nousee. Miksi se Ripan kohdalla olisi kiusallista?


Timur Kärki istuu siis hallituksessa, liiketalousosaamista joo, mutta urheilutapahtumabisneksestä? Siis niinkun TJ asemassa?

No tuossahan hallitustyössä tietty oppii, ei siinä mitään, mutta kun kyse on tapahtumateollisuudesta, niin seuraavaa kattelisin siltä puolen (sit joskus kun Ripa sivuun siirtyy). UTJ on se, jolla pitää olla kiakkoymmärrys. TJ hommaa vaan sitä rahaa tuhlattavax...
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 060
?

Yleensähän toimitusjohtajia kannustetaan osakkeiden hankintaan, jotta sitoutumisen aste nousee. Miksi se Ripan kohdalla olisi kiusallista?


Timur Kärki istuu siis hallituksessa, liiketalousosaamista joo, mutta urheilutapahtumabisneksestä? Siis niinkun TJ asemassa?

No tuossahan hallitustyössä tietty oppii, ei siinä mitään, mutta kun kyse on tapahtumateollisuudesta, niin seuraavaa kattelisin siltä puolen (sit joskus kun Ripa sivuun siirtyy). UTJ on se, jolla pitää olla kiakkoymmärrys. TJ hommaa vaan sitä rahaa tuhlattavax...
Eihän se hyvänä aikana olekaan kiusallista. Huonona aikana (kun voidaan todeta toimarin tavalla tai toisella epäonnistuneen) saattaa tulla kiusalliseksi tilanne, jossa joudutaan menemään omistajien kukkarolle osin toimarin tekemisten seurauksena...

Toivottavasti ymmärsit ja eipä tällaista tilannetta ole mitenkään todennäköisesti lähitulevaisuudessa Ilveksessä tulossa. Ja kyllä, toimareita sitoutetaan ihan oikein omistajiksi ja siten sitoutumaan yrityksen menestykseen (toki usein jälkijättöisesti tulospalkkioina) - maalasinkin vain erittäin hypoteettisen tilanteen, johon olen +20v kokemuksella parissa pk-firmassa törmännyt...
 
  • Tykkää
Reactions: M22

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 988
Kyllä Ilveksen tavoitteena pitää olla mestaruus ja joka ikinen kausi. Toinen asia sitten on, että mihin ollaan periaatteessa tyytyväisiä. Minä en ole muuhun tyytyväinen kuin mestaruuteen, kaikki muut sijoitukset sen takana ovat keskinkertaisia, heikkoja tai jopa erittäin huonoja.

Uskon kyllä, että vaikeuksia tullaan kohtaamaan, mutta Hölön avulla niistä päästään kuivin jaloin eteenpäin.
 

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
365
Välieräpaikka on ihan hyvä ja realistinen tavoite.

Henkilökohtaisesti toivoisin ensi kaudesta sellaista että kauden viimeisessä pudotuspelisarjasta ei jäisi sellainen olo että vastustaja dominoi Ilvestä ihan miten halusi.
 

Hyrrä

Luottopelaaja
Viestejä
1 432
Kyllä Ilveksen tavoitteena pitää olla mestaruus ja joka ikinen kausi. Toinen asia sitten on, että mihin ollaan periaatteessa tyytyväisiä. Minä en ole muuhun tyytyväinen kuin mestaruuteen, kaikki muut sijoitukset sen takana ovat keskinkertaisia, heikkoja tai jopa erittäin huonoja.

Uskon kyllä, että vaikeuksia tullaan kohtaamaan, mutta Hölön avulla niistä päästään kuivin jaloin eteenpäin.

Näin itsekin näen. Mestaruus on tavoite joka vuosi. Välierät minimitavoite joka vuosi. Sitähän strategian mukainen top nelosessa oleminen käytännössä tarkoittaa. Jos siihen ei pyritä, pitää samalla määrittää uudelleen, mihin Ilves sitten haluaa sen, Tillua lainatakseni, "perusleirinsä" nostaa tai laskea, koska nythän se on siellä top 4. Pyritään lähtökohtaisesti olemaan tuossa joukossa enkä millään verukkeella tähtäisi tuota alemmas tuloksellisesti, jos lähtökohtaisesti tuolla ollaan.

Niemelän on syytä harkita tuloksentekoa heti. Finaali olisi jo ihan taivas, vaikka turpaan siellä tulisikin. Se olisi iso askel eteenpäin kuitenkin.

Lisään vielä, että paluu pronssikantaankin olisi hyväksyttävä tämän vuoden jälkeen sillä ehdolla, että putoaminen välierissä olisi tapahtunut kunniallisella tavalla ja oikeasti parempaa vastaan. Samanlainen munaton putoaminen kuin nyt Kalpaa vastaan, niin siinä ei kauheasti pronssi enää kilpeä kiillottaisi. Siis Niemelän ensimmäiselle kaudelle pronssi on ok, mutta vain ehdollisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 392
Itse näen asian niin, että Pennas-Gaten jälkeen ensimmäinen tavoite organisaatiolla on Ilves-sydämen elvyttäminen henkiin. Kunhan näkisimme joukkuueen, joka on pelirohkea ja voitontahtoinen. Jos se ei riitä häviäminen ei kuitenkaan tunnu niin pahalta kuin paperilla nimivahvan joukkueen sydämetön, haluton ja pelokas esiintyminen katastrofaalisen häpeällisellä tavalla.
 
Ylös