Ilveksen nykytilanne

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 824
Vs: Ilveksen nykytilanne

Infernaalinen tunkkiruni sanoi:
Nyt liikkuu luotettavilta tahoilta huhuja ettei niin hyvin menisikään. Toivottavasti Raipe avaa vähän taustoja vielä tästä.

Tai jospa avaisit ensin taustoja ihan itse, jotta voidaan miettiä, kenen pitäisi seuraavaksi taustoja availla. Eli näihin jos saisi vastauksen:
- Keitä ovat mainitsemasi "luotettavat tahot"?
- Mitä konkreettisesti tarkoittaa "ettei niin hyvin menisikään" ja mikä tässä on vertailupohjana?
- Onko joku (henkilö ja/tai toiminta) antanut olettaa, että Ilveksellä menisi hyvin?
- Isot linjat vetää hallitus, taloudesta vastaa tj (+hallitus), pelaaja- ja valmentaja-asioista vastaa utj ja valmennuksesta päävalmentaja. Ilmeisesti mainitsemasi huonot uutiset liittyvät valmennukseen (pelitapa, harjoitusten sisältö, tms.), koska nimenomaan Raipen pitäisi avata taustoja?
 
Viestejä
71
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kyllä uskon Raipen tyylikkäänä miehenä nämä asiat hoitavan. Raipella on sen verran karismaa, että siitä homma ei jää kiinni. Vähän kun Raipen videoita tässä katsellut näissä haastatteluissa ja muissa, niin väkisinkin mieleen tulee Stallonen esiintyminen Rockyssa. Siinäkin karski mies hoiti hommansa, mutta kuitenkin hänestä huokui myös se herkkä puoli.
 

Raatikka

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Topi sanoi:
Infernaalinen tunkkiruni sanoi:
Nyt liikkuu luotettavilta tahoilta huhuja ettei niin hyvin menisikään. Toivottavasti Raipe avaa vähän taustoja vielä tästä.

Tarkoitatko nyt taloudellista vai urheilullista tilannetta?
Infernaalinen tunkkiruni sanoi:
Kyllä uskon Raipen tyylikkäänä miehenä nämä asiat hoitavan. Raipella on sen verran karismaa, että siitä homma ei jää kiinni. Vähän kun Raipen videoita tässä katsellut näissä haastatteluissa ja muissa, niin väkisinkin mieleen tulee Stallonen esiintyminen Rockyssa. Siinäkin karski mies hoiti hommansa, mutta kuitenkin hänestä huokui myös se herkkä puoli.

Anteeksi mutta mitä v***ua . Ensin annat harvinaisen epämääräisen viestin, ja sitten kun siihen pyyditään selitystä vastaat puhumalla Rocky elokuvasta.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Prophet sanoi:
Prophet sanoi:
Kaikkien aikojen suurin liikevaihtokin on pelkkää silmänlumetta, koska kulurakenne on viturallaan. Rankasti oikoen: on aivan sama, myykö Arskan kioski 10.000 tikkaria 0-katteella vai 2 tikkaria 0-katteella. Ensimmäisessä vaihtoehdossa rahaa liikkuu enemmän, mutta kummassakaan tapauksessa Arskalle ei jää mitään.

El Reino sanoi:
Arskan kioskin esimerkissä vaihtoehdossa 1 on toki merkittävästi helpompaa tehdä korjausliike, jossa syntyy voittoa.

Totta.

Ei korjausliike tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa välttämättä ole yhtään sen helpompaa, jos kansa on opetettu siihen, että se on saanut ne 10 000 tikkariaan puoli-ilmaiseksi.

Nythän ilvesläiset on jo vuosien ajan opetettu siihen, että lippuja saa 2,5 eurolla tai jopa ilmaiseksi. Aika vaikea saada nämä ihmiset houkuteltua halliin, jos heidän yhtäkkiä pitäisikin maksaa 15-20 euroa.

Jalkapallon puolella pahin on jo tapahtunut. Veikkausliigan joukkueet saavat nykyään vain noin kymmenesosan tuloistaan lippumyynnistä. Pienten sponsorirahapurojen vastineeksi seurat joutuvat antamaan "Mikan autosähkölle" tuhdin nipun ilmaisia tai puoli-ilmaisia lippuja, joita firmat sitten jakavat edelleen.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 503
Vs: Ilveksen nykytilanne

Puoli-ilmaisten lippujen jakaminen on tosiaankin johtanut huonoihin tuloksiin. Itse en ole törmännyt sellaiseen ilmiöön vielä jääkiekon puolella mitenkään laajassa mittakaavassa. Onko ilvesläiset tosiaankin tällaiseen tottuneet, koska itse olen ainakin tottunut enemmänkin siihen, että hinnat vain nousevat?
 

Anapoli

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

El Reino sanoi:
Puoli-ilmaisten lippujen jakaminen on tosiaankin johtanut huonoihin tuloksiin. Itse en ole törmännyt sellaiseen ilmiöön vielä jääkiekon puolella mitenkään laajassa mittakaavassa. Onko ilvesläiset tosiaankin tällaiseen tottuneet, koska itse olen ainakin tottunut enemmänkin siihen, että hinnat vain nousevat?

En tiedä missä niitä lippuja ilman jaetaan, mutta meikäläisen kouraan ei ole koskaan eksynyt. Enkä ole kenenkään tutunkaan niitä kuullut mistään reppukaupalla saaneen. Sitä vaan, että miten niitä lippuja jaetaan niin paljon ilman korvausta? Itse ainakin ihan mielelläni maksan lippuni ja kannan siten korteni kekoon Ilveksen tukemiseksi.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 824
Vs: Ilveksen nykytilanne

El Reino sanoi:
Puoli-ilmaisten lippujen jakaminen on tosiaankin johtanut huonoihin tuloksiin. Itse en ole törmännyt sellaiseen ilmiöön vielä jääkiekon puolella mitenkään laajassa mittakaavassa. Onko ilvesläiset tosiaankin tällaiseen tottuneet, koska itse olen ainakin tottunut enemmänkin siihen, että hinnat vain nousevat?

Tuskin kukaan Hockey Oy:n ulkopuolelta tietää tarkalleen, millaisesta mittakaavasta ilmaislippujen kohdalla puhutaan, mutta kyllähän se kertoo jotain, että Ilves tienaa vähiten (tai ainakin ollaan ihan häntäpäässä) rahaa / katsoja.

Elävä esimerkki tästä ilmaislippukulttuurista on yksi meidän firman vanhempi herra, joka ei lähde halliin, jollei lippua ilmaiseksi jostain saa. Ukko on kuitenkin ollut Ilveksen miehiä noin 50 vuotta, mutta aina pelipäivänä saadaan kuulla "no, mä soitan XX:lle, niin pääsen taas matsiin." Kyseinen XX on kollegani sukulainen ja työskentelee Ilveksen organisaatiossa. Jotenkin mutulla heittäisin, että ilmaislippukulttuuri elää vahvana vanhemman liiton Ilvesten keskuudessa - etenkin Ilves-perheeseen kuuluneiden/kuuluvien henkilöiden, kuten nykyiset ja entiset Ilveksen junnuvalmentajat ym. toimihenkilöt eri lajien piiristä. Tähän porukkaan mainitsemani kollegakin kuuluu.

Junnukausarit ovat mielestäni ok, mutta siihen se saisi jäädä. Yrityksille voidaan räätälöidä erilaisia paketteja ja pelaajille jokunen "kaverilippu" matsiin, mutta näistä "olen käynyt hallilla 20 vuotta, enkä ole ennenkään maksanut"-tyypeistä pitäisi päästä eroon; tai siis heille pitäisi saada opetettua se, että pääsylippu maksaa - maksaahan sisäänpääsy muihinkin tapahtumiin. Jos joku organisaation sisältä haluaa lahjoittaa lippuja ilmaiseksi tutuilleen, niin ok, kunhan maksaa niistä Ilvekselle. Toivottavasti uusi johto on sen verran etäällä tästä "ilmaislippuporukasta", ettei heille tee tuskaa puhaltaa peliä poikki.

Ja tämä koko vuodatus perustuu siihen olettamukseen, että ilmaisliput olisivat Ilveksen "perisynti" ja kansaan iskostettu tapa.
 

Suorsa#40

Rivipelaaja
Viestejä
64
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilveksen uusi hallitushan on kokoontunut tänään sekä puimaan yhtiön nykytilaa että tekemään lähitulevaisuutta - kausi 12-13 - koskevia päätöksiä. Toivottavasti sieltä irtoaa pian jonkinlaista ulostuloa summausten ja linjavetojen merkeissä. Manngard maksanee I-H Oy:n taas kuopan pohjalta takaisin reunalle, mutta millainen on hallituksen visio kehityksestä kohti taloudellista ja urheilullista uskottavuutta?
 

Jesse 11#

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
112
Vs: Ilveksen nykytilanne


Junnukausarit ovat mielestäni ok, mutta siihen se saisi jäädä. Yrityksille voidaan räätälöidä erilaisia paketteja ja pelaajille jokunen "kaverilippu" matsiin, mutta näistä "olen käynyt hallilla 20 vuotta, enkä ole ennenkään maksanut"-tyypeistä pitäisi päästä eroon; tai siis heille pitäisi saada opetettua se, että pääsylippu maksaa - maksaahan sisäänpääsy muihinkin tapahtumiin. Jos joku organisaation sisältä haluaa lahjoittaa lippuja ilmaiseksi tutuilleen, niin ok, kunhan maksaa niistä Ilvekselle. Toivottavasti uusi johto on sen verran etäällä tästä "ilmaislippuporukasta", ettei heille tee tuskaa puhaltaa peliä poikki.

Ja tämä koko vuodatus perustuu siihen olettamukseen, että ilmaisliput olisivat Ilveksen "perisynti" ja kansaan iskostettu tapa.
[/quote]

Tarvii sen verran ottaa kiinni tähän että noista junnukaussareistakin maksetaan Ilves Hockey Oy:lle eli ne eivät ole mitään ilmais lippuja vaan Ilves RY maksaa niistä kyllä OY:lle ja maksattaa tämän kaiken junnujen vanhemmilla loppujen lopuksi.
 

Neitikiekko

Luottopelaaja
Viestejä
1 128
Vs: Ilveksen nykytilanne

Junnukausarit maksavat Ry:lle muutaman kympin, ei lähellekkään lasten kausaria. Tosin näiden jakaminen junnuille on järkevää, koska nuori juniori tarvitsee usein jonkun maksavan vanhemman mukaansa.

Olen suuressa viisaudessani antanut itseni ymmärtää että isoin ongelma on "vanhoille" ilvestaustan omaaville ystäville lippujen jakaminen. Kun vanhalle pelurille annetaan lippu he ottavat kaverinsa myös ilmaiseksi, syövät klubilla ja mikään ei maksa mitään. Lisäksi näille ei varmasti myydä yhtään oheisroinaa.
 

Topi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Olen itse "syönyt klubilla" vuosikaudet enkä ole siellä nähnyt juurikaan vanhoja Ilves-pelureita . . . tai no ehkä muutamia. Eikös se ole Ilves Business -klubi joten suurin osa siellä syövistä lienee joidenkin (tosin Ilves-henkisten) yritysten johtajia, omistajia tai työntekijöitä. He ovat ymmärtääkseni maksaneet korttinsa, hinnat löytyvät Ilveksen sivuilta. Toki korttia voi lainata jollekin jos itse ei pääse peliin.
Hakametsän käytävillä kyllä näkee joitakin vanhoja pelaajia, Sirenin Jaska, Reukku, Suakon Ekkuli ja Kaspekin joskus, mutta heillä on kai jonkinlainen Jääkiekkoliiton myöntämä kultakortti. Tällainen kortti tietääkseni oikeuttaa sisäänpääsyn mihin tahansa liiton alaiseen otteluun, myös SM-liigaotteluihin. Saatan olla väärässäkin, korjatkoon joku joka tietää!
 

Pena

Rivipelaaja
Viestejä
27
Vs: Ilveksen nykytilanne

Topi sanoi:
Olen itse "syönyt klubilla" vuosikaudet enkä ole siellä nähnyt juurikaan vanhoja Ilves-pelureita . . . tai no ehkä muutamia. Eikös se ole Ilves Business -klubi joten suurin osa siellä syövistä lienee joidenkin (tosin Ilves-henkisten) yritysten johtajia, omistajia tai työntekijöitä. He ovat ymmärtääkseni maksaneet korttinsa, hinnat löytyvät Ilveksen sivuilta. Toki korttia voi lainata jollekin jos itse ei pääse peliin.
Hakametsän käytävillä kyllä näkee joitakin vanhoja pelaajia, Sirenin Jaska, Reukku, Suakon Ekkuli ja Kaspekin joskus, mutta heillä on kai jonkinlainen Jääkiekkoliiton myöntämä kultakortti. Tällainen kortti tietääkseni oikeuttaa sisäänpääsyn mihin tahansa liiton alaiseen otteluun, myös SM-liigaotteluihin. Saatan olla väärässäkin, korjatkoon joku joka tietää!

Ootko maksanut itte!?
 

Neitikiekko

Luottopelaaja
Viestejä
1 128
Vs: Ilveksen nykytilanne

Olen myös syönyt alhaalla monet vuodet, itse maksaen(tai omistamani yritys).Ja kyllähän ne pelurit siellä syömässä ovat, jopa se Sirenin Jaska vaimoineen, se tosin hänelle / heille suotakoon.

Ja ne hinnat mitä siellä sivuilla on ei kerro jäsenyyden oikeasta hinnasta mitään.

Aion muuten olla siellä tälläkin kaudella, nauttien ja itse maksaen. :)
 

wooze

Tulokas
Viestejä
3
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tästä on suunta vaan ylöspäin! :)


Pohjalta ei voi kun nousta.
ILVES NOUSEE!
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 390
Vs: Ilveksen nykytilanne

wooze sanoi:
Tästä on suunta vaan ylöspäin! :)

Pohjalta ei voi kun nousta.
ILVES NOUSEE!

Voi kuule. Ilves pääsee tästä vielä helposti alaspäin, niin urheilullisesti kuin taloudellisesti. Ei se olisi Ilvekseltä ja sen toimijoilta kuule temphu eikhä mikhää.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 800
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tästä on suunta vaan ylöspäin!


Pohjalta ei voi kun nousta.
ILVES NOUSEE!

Voi voi. Tuota olen monta kertaa itselleni toistellut ja uskotellut mutta kyllä Ilves-niminen seura on vuodesta toiseen osoittanut että mikään pohja ei ole sille niin matalalla ettei siitä voisi mennä vielä läpi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 151
Vs: Ilveksen nykytilanne

Niin..joukkue on tässä..mitäpä siihen sanottavaa sen enempää. Pelottaa niin p....leesti, jos suoraan sanotaan.
 

Topi

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Minua ei pelota yhtään. Sarjan alkuun on vielä yli kuukausi. Kyllä se tästä lähtee.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Urheilullisesti Ilveksellä on kuitenkin vähemmän tehtävää kuin talouspuolella.

SM-liigaseurat ovat olleet sellaisessa turbulenssissa, että vain Kärppien ja Tapparan voidaan katsoa vahvistuneen viime kaudesta. Oikeanlaisella pelitavalla ja hyvällä valmistautumisella Ilveksellä on omat mahdollisuutensa lähteä haastamaan useimpia joukkueita varsinkin kotikentällä.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 585
Vs: Ilveksen nykytilanne

Tässä nyt se kokoonpano sitten on. Eli Rajala sekä Aittokallio viettävät ensi kauden toisella mantereella? Ykkössentteri on Kangasniemi tai Keränen, hmm... selväpä. Jessen puolustushalukkuuden tietävät kaikki, mutta häntä voisi koittaa jossakin pelissä keskellä, jos vaikka jollain tapaa natsaisi.

Harmi ettei niitä hyökkääjävahvistuksia saatu. Ai niin, saatiinhan me Lassi Kokkala Sportin kolmoskentästä ja Aivaras "nevehööd" Benzius, joka viettää mahdollisesti aikaa A:ssa. Joka tapauksessa toivon, että Kokkalalle jatko sorvataan, koska eihän senttereitä ole jonoksi asti.

Maalivahtipeli ja puolustusosasto on kunnossa. Hyökkäys ja valmennus tässä ennakkoon ne heikot ovat. Wiikman vetäisee ne 40-45 peliä ja Kolppanen 15-20 peliä suurinpiirtein. Karjalainen/Pätsi korvaa hätätapauksessa varmasti.

Ilves tulee kamppailemaan ennakkoon sijoista 11-14. Säälit olisivat itselleni jo mestaruus. Tärkeimmät vastustajat tulevat olemaan SaiPa, HPK ja TPS jotka pitää ehdottomasti kaataa, jotta karsinnat vältetään. Jokaisessa on muutama helmi, mutta ei juuri muuta:

Ilves: Jesse, Masi ja Koikka
TPS: Locke, Vahalahti ja Marko
SaiPa: Giliati ja Lee
HPK: Viitaluoma, Saarinen ja Santavuori

Peliä ei kuitenkaan ratkaista paperilla vaan kaukalossa. Asenne kuntoon ja se halu pelata lätkää niin ihan varmasti vältetään karsinnat. Eikös Ilves ole parhaimmillaan kun kukaan ei odota mitään? Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Ylös