Ilveksen nykytilanne

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Voisiko se olla sitten "Ilveksen hallinnon nykytilanne"? Ei ole paha olo joten en noita negatiivissävytteisiä juttuja jaksa lueskella, joten kun näin täälläkin asioita puitavan, luulin että tämä on sitä nykyhetkestä eteenpäin vievää. Nooh, en tunne näitä perusteita eri palstoille niin hyvin.
Juu .. Kunto vs. Ist0 ketju pystyyn. Kyllähän niitä lukee, mutta ei aina ihan väärissä asiayhteyksissä.
 

vilho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
311
Vaikea näin keskustelua seuraavana sanoa varmaksi, että mistä ikävistä taloudellisista yllätyksistä tässä puhutaan, mutta ainakin julkisesti saatavilla olevasta eli PRH:lta ostettavassa tilinpäätöksessä on mielenkiintoinen juttu. Taseesta löytyvän tilin Edellisten tilikausien voitto (tappio) saldo on kasvanut negatiiviseen suuntaan, vaikka Ilves teki edellisellä tilikaudella voittoa, jolloin tuon tilin saldon olisi pitänyt mennä toiseen suuntaan. Jotain vanhoja yllätyksiä sieltä on siis kaiketi löytynyt tai vanhojen tilinpäätösten tappioluvut eivät ole pitäneet paikkaansa?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
@Kunto hyvä. Kyllähän minä vastasin. Henkilöt jotka kielsivät tällaisia ikäviä taloudellisia yllätyksiä löytyneen, on mainittu viimeisimmässä tilinpäätöksestä. Heillä on kompetenssia ottaa kantaa aiheeseen.

Väärin. Ei kukaan ole ainakaan minulle asiaa ehdottomasti kieltänyt. Palstatotuus: (osa saamastani viestistä)...muuttuneet edellytykset ensi kauden osalta joidenkin yllätysten takia?

Rohkenen saamaani viestiä lainata sanasta sanaan, koska kyseessä on yrityksen kannalta positiivinen tieto.

Eipä tuossa yllätyksiä suoraan kielletä. Mutta jos niitä on löytynyt, on niiden merkitys toimintaa olematon. Minä en tiedä mitä sinulle on sanottu tai miten olet sanomisia tulkinnut.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
@Kunto hyvä. Kyllähän minä vastasin. Henkilöt jotka kielsivät tällaisia ikäviä taloudellisia yllätyksiä löytyneen, on mainittu viimeisimmässä tilinpäätöksestä. Heillä on kompetenssia ottaa kantaa aiheeseen.

Nyt jään odottamaan sinun lähteestäsi lisätietoja. Rajaus muutamaan nimeen. Aivan kuten minäkin tein. Näin voidaan varmistaa lähteen kompetenssi.

Mitä nimiä siellä tilintarkastuksessa olikaan? Miksi muuten tämä tilinpäätökseen nimmarinsa vetänyt halusi sinulle kertoa, kun et ole enää osakkeenomistaja?

Tämähän onkin jännittäväistä leikkiä. Pian 20 vuotta ollaan haluttu tietää, että miksi Kunto tietää (jos tietää alkuunkaan). Hallitukset, toimarit, henkilökunta, pelaajat, valmentajat ja JoJot ovat vaihtuneet, mutta huoltajat sen sijaan ovat pysyneet. Mutta rajaan kuitenkin Lassen ja Jannen pois. Onko riittävästi rajattu?

Ja oliko kiistan ajankohtana nyt se strategiaan liittyvä deadline? Strategia julkaistiin muistaakseni syyskuussa 2017? Eli olisko se luotu joskus elokuussa 2017? Ja sinun mukaasi Jalon vetämä organisaatio oli niin tehokas, että se löysi kaikki vanhan johdon jäljiltä jääneet epäkohdat tuohon mennessä? Ja koska kyseessä oli talous, niin korjaavat toimenpiteet oli budjetoitu ennen strategian julkaisua? Ja minä siis sitä mieltä, että matkan varrella asioiden järjestyessä kohti normaalia hyvää liiketoimintatapaa, löytyi vielä elo-/syyskuun 2017 jälkeen asioita, joita ei oltu hoidettu tai oli hoidettu epäammattimaisesti. Eli näiden laittamiseksi kuntoon kului resursseja.

Lopputuloshan on kuitenkin molemmissa tapauksissa positiivinen eli vanhan johdon aiheuttamat sähläämiset ovat historiaa.

Mutta tuota deadlinea kiinnostavampaa lienee meille kaikille Ilveksen talouden nykytila. Lähteesi kompetenssi on varmasti kiistaton, koska hän on/oli merkittävässä asemessa. Mutta, kun lukee ajatuksella sinun kirjoitukset Jatkoajasta ja täältä, niin olet maalaillut erittäin synkkää kuvaa tälle syksylle ja koko kaudelle. Syksy päättyy ensi viikolla, toki syyskauden jatkuessa jouluun saakka. Seisotko edelleen sen takana, että talouden pohjan rakentaminen ei tule onnistumaan? Kirjoituksissasi mainitset, mm. että kesällä et vielä tiennyt talouden tilan olevan niin huonon (tämä viitannee lähteeseesi?). Selvittiinkö syksyllä maksuun tulleista useiden satojen tuhansien maksuista tai saatiinko edes osa vähennettyä aikataulussa? Näetkö tällä hetkellä palkanmaksuongelmia tammikuulle?

Lopuksi vielä minun lähteistäni. 90-luvun alussa aloin valmentamisen Ipassa silloisten liigapelaajien innostaessa mukaan. Kun viettää välillä palellen Koulukadulla ja välillä hikoillen Hakametsässä valmentaen vuosikausia, niin siinä tutustuu uskomattomaan määrään ihmisiä kaukalon sisäpuolelta ja Ilveksen ympärillä. Joistakin tuli aivan huippupelaajia, jostakin entinen ja toisesta nykyinen maajoukkuekoutsi, monesta tuli osakkeenomistajia (merkittäviäkin), joistakin tuli sponsoreita, jotkut taas olivat jo silloin tavaran- tai palvelun tarjoajia ja ovat vieläkin. Joistakin tuli tilintarkastajia, joistakin pelaaja-agentteja ja joku jopa hoitaa menestyksellä suomalaisten kiekkoilijoiden rahastoa. Suurelle osalle heistä Ilves on iso asia. Lähteitä on siis monia.
 

Ist0

Guest
Miksi muuten tämä tilinpäätökseen nimmarinsa vetänyt halusi sinulle kertoa, kun et ole enää osakkeenomistaja?

Nyt tarkkana. Kukaan ko. henkilöistä ei ole tätä asiaa kertonut minulle. Kyseessä on toisen käden tieto. Tiedon @HekeK vahvisti pitävän osittain paikkansa. Noista allekirjoittaneista Jalon muistan 2000-luvun alusta ja Kärjen kanssa olen vaihtanut pari viestiä. Muiden kanssa en ole ollut tekemisissä.

Aikaisemmin mainitsin, että osakeanti oli auki koko viime talven. Liittyisikö saatu tieto jotenkin siihen?

Pian 20 vuotta ollaan haluttu tietää, että miksi Kunto tietää (jos tietää alkuunkaan).

Älä imartele itseäsi. Sinä aloitit kyselemisen, en minä.
 

Optimisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
831
@Ist0 : Johan @HekeK tuossa kaksi viestiä aiemmin kielsi tiedon paikkansapitävyyden. Eli menneisyydestä paljastuneiden yllätysten kieltämisen hallituksen(?) taholta. Vai ymmärsinkö jotain väärin?
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Nyt tarkkana. Kukaan ko. henkilöistä ei ole tätä asiaa kertonut minulle. Kyseessä on toisen käden tieto. Tiedon @HekeK vahvisti pitävän osittain paikkansa. Noista allekirjoittaneista Jalon muistan 2000-luvun alusta ja Kärjen kanssa olen vaihtanut pari viestiä. Muiden kanssa en ole ollut tekemisissä.

Aikaisemmin mainitsin, että osakeanti oli auki koko viime talven. Liittyisikö saatu tieto jotenkin siihen?

Odotas nyt, kun nää on niin kryptisiä sun viestit purettavaksi, kun hahmottelee kokonaisuuttta. Aikaisemmin kirjoitit.

Kaksi roolinsa takia perillä olevaa henkilöä ovat nämä kuitanneet pötypuheeksi. Kummallakaan heistä ei ole mitään syytä asiaa kieltää, jos nämä totta olisivat. Varmistin asian tänään. Kirjallista dokumenttia löytyy.

Meneekö nyt päätelmä oikein? Lähtökohtahan oli se, että aikoinaan sanoin ongelmia/rahareikiä (liittyen vanhaan johtoon) löytyneen vielä strategiakirjoituksen jälkeen (elo-syyskuu 2017) ja sinä kehuit minua valehtelijaksi. Eli sinun mukaasi kaksi roolinsa takia asioista hyvin perillä olevaa henkilöä, Jalo ja Kärki, ovat kuitanneet nämä pötypuheeksi. Ja kun kysyin, miksi sait tämän tiedon, niin kommentoit nyt, että koska osakeanti jatkui koko talven. Eli tästä päästään siis päätelmään, että sinulle on kaupattu osakkeita vielä viime talvena, eikö? Kuka kauppaisi osakkeita sinulle?No sen täytyy olla tietysti Jalo, jonka olet tuntenut +15 vuotta. Ja lienet tuossa tilanteessa kysyneen Jalolta tarkan tilanteen luonnollisesti.

Varmistit siis tuon vielä muutama päivä sitten, ettei ongelmia ole esiintynyt ja kerroit aiheesta löytyvän kirjallista dokumenttia. OK.

Todistuksesi sai sitten osittaisen kolauksen, kuten mainitsetkin HekeK:n oikaisseen (pohjautuen heinäkuussa 2018 lähetettyyn viestiin).

Mehän näin jälkikäteen tiedämme viesteistäsi, ettet sitten lähtenyt (talvella 17-18:kaan) mainitsemallasi kuusinumeroisella summalla rahoittamaan Jalon entouragea. Tätä hienoa termiä olet käyttänyt.

Lokakuussa 2017 mielipiteesi oli Jatkoajassa:

Osakeanti meni kuten olettaa sopi. Helvetinmoinen uhoaminen ennakkoon, mutta kun uhoamisen sijaan pitäisi laittaa euroja riviin, kadotaan paikalta vähin äänin. Syvä kumarrus heille, jotka Ilves-Hockey Oy:n rahoillaan pelastivat. Karvapersettä uhoajille. Ymmärrätteköhän edes hävetä?

Eli et alkujaan lähtenyt osakeantiin. Lokakuussa 2017 kumarsit syvään niille, jotka lähtivät mukaan rahoittamaan ja kuvainnollisesti näytit karvapersettä niille, jotka uhosivat, mutta eivät lähteneetkään.

Pyysithän myöhemmin anteeksi noilta, joille ”näytit karvapersettä”? Myöhemmin olet todennutkin, että potentiaaliset sijoittajat ymmärsivät pysyä pois, eivätkä he suostuneet rahoittamaan tätä Jalon toimintaa.

Pakko vielä läpällä kysyä, kun teit noin nopean suunnanmuutoksen, niin jatkuiko suunnanmuutos vielä niin pitkälle, että ajauduit naapurin leirin mieheksi?

Älä imartele itseäsi. Sinä aloitit kyselemisen, en minä.

Tottakai imartelen. Kissaeläin nostaa oman häntänsä. Vai oliko itsensä imarteluun sinulla yksinoikeus?

Jatkoaika:
Älkää lähtekö minun kanssani näihin leikkeihin. Olen liian vanha ja liian hyvin perillä kaikesta mikä liittyy Ilvekseen.
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Periaatteessa molemmat ovat oikeassa. Jotain häntiä lienee löynyt (Kunto oikeassa), mutta nämä eivät vaikuttaneet tämän kauden toimintaan / toimintaedellytyksiin (ist0 oikeassa).
 

justasking

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
226
Miksi ei kokeiltaisi ? Tuskin on nykyisiä paljon heikompi. Voi siihen vielä lisäksi vahvistuksen ulkoakin hankkia.

Tämän illan koovee pelin (ja muutaman muunki koovee pelin) nähneenä Laakso on valovuotta parempi ku tämän hetkine Salmela. Puhumattakaa Leimusta joka ei pysy kasassa kokopeliä..
Ei varmaan haittais kokeilla!?
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 352
Eihän se Laakso pelaa Ilveksessä, käskettiin syytä kysyä, kun kausi on ohi, näillä näkymin maaliskuun alkupuolella kannattaa palata asiaan.
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 039
Miksi ei kokeiltaisi ? Tuskin on nykyisiä paljon heikompi. Voi siihen vielä lisäksi vahvistuksen ulkoakin hankkia.
Juu sori vähän jyrkkä kommentti siitä Laaksosta. Mut alkaa vituttaan taas tämä kyykkääminen...ei se kaveri taida koirankopista pois päästä... En osaa kaverista mitään sanoa mut suomisarjan pakitkin olis parempia mitä tänään nähtiin ja hieman aiemminkin...
 

Ist0

Guest
Eli sinun mukaasi kaksi roolinsa takia asioista hyvin perillä olevaa henkilöä, Jalo ja Kärki, ovat kuitanneet nämä pötypuheeksi.

Koska osaat kirjoittaa, niin osaan myös lukea. Lue vielä uudelleen. Jos termi "toisen käden tieto" on vieras, voin sitä sinulle avata.

Ja kun kysyin, miksi sait tämän tiedon, niin kommentoit nyt, että koska osakeanti jatkui koko talven. Eli tästä päästään siis päätelmään, että sinulle on kaupattu osakkeita vielä viime talvena, eikö? Kuka kauppaisi osakkeita sinulle?No sen täytyy olla tietysti Jalo, jonka olet tuntenut +15 vuotta. Ja lienet tuossa tilanteessa kysyneen Jalolta tarkan tilanteen luonnollisesti.

Alkaako pää pehmenemään Ilveksen lentokeleillä? Hyvin menee. Hienoa työtä on tehty. Sadonkorjuu alkaa. Viikatteet teräviksi!

Osakkaaksi voi kysyä tai pyytää kuka tahansa, joka tietää, että anti on auki. Siitä sitten vain tietokoneella naputellaan osakemerkintälomake ja odotellaan laskua. Jalon kanssa en ole puhunut sanaakaan sitten edellisen tj-kauden.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Koska osaat kirjoittaa, niin osaan myös lukea. Lue vielä uudelleen. Jos termi "toisen käden tieto" on vieras, voin sitä sinulle avata.

Hyvä on, yritän vielä kerran. Muista olla kärsivällinen kanssani. Kun siis tiistaina olit kuullut, että väitteeni on pötypuhetta, niin se oli toisen käden tietoa. Hyvä, mukana ollaan. Mutta, olit tiedosta sitten vain niin innostunut, että siteerasit sen hieman väärin? Hyvä, mukana ollaan. Ja kun tiistaina kirjoitit, että kirjallista dokumenttia löytyy, niin se sitten löytyy tältä ensimmäiseltä kadeltä (HekeK, jos ymmärsin). ja se tieto oli tullut kahdelta henkilöltä, joiden nimi on viimeisimmässä tilinpäätöksessä. Ja, jos HekeK (edelleen oletus) oli vastaanottanut viestin heinäkuussa, niin se sulkee pois Antti Nurmikolun, koska hän ei ollut enää mukana. Brio, osaamisen iloa, vai?

Alkaako pää pehmenemään Ilveksen lentokeleillä? Hyvin menee. Hienoa työtä on tehty. Sadonkorjuu alkaa. Viikatteet teräviksi!

Ist0. Sinun ei tarvitsisi niin usein halveerata keskustelukumppaniasi. Miksi? Ja tarkoitathan tuolla teräaseella varmasti viikatetta? Ethän vain etsinyt synonyymeja?

Mutta itse kysymykseen. Ei ala pää pehmenemään. Kun pitkään on kiekkoympyröissä aikoinaan pyörinyt ja käy keskusteluja laaja-alaisesti jääkiekosta Ipan ulkopuoleltakin, niin sitä osaa asemoida Ilveksen jo jotenkin Liigakartalla. Strategiat ovat olleet jo opiskelunkin vuoksi omaa aluettani ja palstoilla niistä paljon Ipan osalta kirjoittanutkin. Tuota vasten kirjoitinkin aikoinani, että Ilves teki strategiatyössään aikoinaan arviointivirheen urheilullisten tavoitteiden aikataulun suhteen. Toki eihän siinä mitään pahaakaan ole, jos asettaa tavoitteet korkealle. Kiekon parissa toiminut sen verran, etten voittoputkessa povaile mitalia, enkä tappioputkestakaan jaksa masentua.

Mitäs itse? Voittoputkessa esiinnyit harvakseltaan, mutta nyt tappioputkessa palkeet intoa täynnä ja keikkakalenteri täynnä. Vai onko liian laimea ilmaisu? Oletko jopa riemuissasi?

Osakkaaksi voi kysyä tai pyytää kuka tahansa, joka tietää, että anti on auki. Siitä sitten vain tietokoneella naputellaan osakemerkintälomake ja odotellaan laskua. Jalon kanssa en ole puhunut sanaakaan sitten edellisen tj-kauden.

No voi pannahinen! Olit sijoittamassa (tai miettimässä) kuusi numeroista summaa puhumatta Jalon kanssa 15 vuoteen! Ja Kärjenkin kanssa vain pari viestiä... Iso moka myyntimiehiltä...

Koska osaat kirjoittaa, niin osaan myös lukea. Lue vielä uudelleen.

Tapoihini ei kuulu puuttua kirjainvirheisiin, koska itsekin teen niitä jatkuvasti, mutta näin myöhään, esikatselussa, tuo lause hymyilytti.
 

Pro

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
489
Putoilua viime aikoina tullut lukiessa mutta hei, elämähän on ihmisen parasta aikaa.

Kiistaton totuus on että pelillinen kyykkäys on tapahtunut, mutta isossa kuvassa Ilves on ns päkking tö bisnes. Olen varmaan hivenen lätkäromantikko mutta täydellisestä vitsistä nykytilanteeseen astumista voitaneen pitää saavutuksena tällä aikajanalla?

KooVee, jatkosopimukset, olosuhteet, nuorisolla pipo päässä ja jne saavat uskomaan parempaan tulevaisuuteen minkä seura ansaitsee. Useammasta itseäni viisaammasta suusta kuultuna Ilves ja menestys lähivuosina on jos ei vääjäämätöntä niin likipitäen todennäköistä ainakin. Katastrofivuosina aurinkoa tokkopa näki kukaan.

Voin toki olla väärässä ja jatkakaa ihmeessä kasvukipuisen uuden Ilveksen(sietämätön nimi koska historiaa ei voi muuttaa) joko sanallisen nöyryyttämisen tai sanallisen itkunsekaisen(hyvällä) puolustamisen tiellä, mutta laiva on kääntynyt. Valmistautukaa ostamaan tikapuut, hedelmiä korjataan pian.

Istolle haluaisin esittää vielä yhden kysymyksen. Mitenkä näet että Karri meni sitoutumaan vielä vuodeksi vaikka työkalujen suhteen tuli tälle kaudelle jo petetyksi? (Jos näin oli kuten muistaakseni kirjoitit)
 
Viimeksi muokattu:

Ist0

Guest
Mutta, olit tiedosta sitten vain niin innostunut, että siteerasit sen hieman väärin?

Ymmärsin hieman väärin, mutta pointti itsessään ei muuttunut miksikään. Yllätysten takia eivät toimintaedellytykset (strategian suhteen) ole muuttuneet.

Tuota vasten kirjoitinkin aikoinani, että Ilves teki strategiatyössään aikoinaan arviointivirheen urheilullisten tavoitteiden aikataulun suhteen.

Jalo on jokaisessa julkilausumassaan seisonut julkaistun strategian tavoitteiden takana. Ja kuulemma oli kesän yhtiökokouksessa ottanut omaan piikkiin sen, että Ilves jäi pudotuspelien ulkopuolelle.

Yllä lihavoituna oleellisin. Ilves olisi saavuttanut viime kaudella urheilullisen tavoitteen, jos Jalolla olisi osaamista. Ilves olisi tällä hetkellä liigan kärkijoukkueita, jos Jalolla olisi osaamista.

Voittoputkessa esiinnyit harvakseltaan, mutta nyt tappioputkessa palkeet intoa täynnä ja keikkakalenteri täynnä. Vai onko liian laimea ilmaisu? Oletko jopa riemuissasi?

Yhtä riemuissani kuin sinä olit aina yhtiökokouksen jälkeen vuosina 2010-2017.

Tänään Ilves voittaa. KalPalle ei voi hävitä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
En tiedä, kokeeko Kivi tulleensa petetyksi joukkueen pelaajiston suhteen - hänhän on kertonut, ettei esitä seurajohdolle vaatimuksia pelaajista -, mutta eiköhän Kivi ihan oikeasti tunne tietynlaista lukkarinrakkautta Ilvestä kohtaan. Tämän viikon Urheilulehdessä hän sanoo:

Tulin seuraan ensimmäisen kerran jo seitsemän vanhana ja olen ollut täällä melkein 20 vuotta. Silloin voidaan puhua Ilveksen miehestä. Minulla on voimakas halu palauttaa seuran entinen kukoistus. On mahtavaa katsella, kun ihmiset kulkevat hallissa keltavihreissä asuissa.

Ainakin Kivi kertoo olevansa hyvin tyytyväinen nykyjoukkueen eteenpäin pyrkivien pelaajien määrätietoiseen tekemiseen ja motivoituneiden apuvalmentajien paloon.

Lehden juttu on tehty joitakin päiviä ennen jatkosopimuksen julkistamista. Yleisemmällä tasolla Kivi kertoo suhtautumisestaan valmentamiseen:

Tykkään valmentamisen epävarmuudesta. En tarvitse mitään turvaa. Kun kausi on päättynyt maaliskuussa, en ole tiennyt aina, mitä huhtikuussa tapahtuu ... En ole edes miettinyt muita vaihtoehtoja. Tykkään tästä hommasta helkkaristi. Näissä ympyröissä ei voi olla vaan mukana. Jos alkaa puuduttaa, silloin valmentaminen loppuu kuin seinään. Koin tämän pelaajana. Lopetin, koska en ollut valmis treenaamaan niin paljon kuin kovalla tasolla kiekkoileminen olisi vaatinut.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Ymmärsin hieman väärin, mutta pointti itsessään ei muuttunut miksikään. Yllätysten takia eivät toimintaedellytykset (strategian suhteen) ole muuttuneet.

Ist0, rehellisesti sanottuna, keskusteluamme käydään samanaikaisesti monella tasolla. Teidän viestienne keskiössä strategian toteutuminen (hyvä asia), mielen pahoittuminen strategian isän Antti Nurmikolun kohtalosta ja tätä vasten luonnollisesti minun viestini, kun olen viestinyt, että muuttujia on löytynyt.

No, minä olen kirjoittanut parin vuosikymmenen ajan, että muistakaa kirjoituksieni olevan minun henkilökohtaisia mielipiteitäni. Ja varsinkin nykyisen hallinnon alla todennut, että oleellisempaa ovat Ilveksen omat lausunnot. Teidän ei siis tarvitse olla minun kirjoituksistani huolissanne.

Älkää lähtekö minun kanssani näihin leikkeihin. Olen liian vanha ja liian hyvin perillä kaikesta mikä liittyy Ilvekseen.

"Palstatulokkaana" tulit rytinällä "Liigaan" kyynärpäät korkealla honkalehtosmaisesti itseäsi korostaen. Ilveksen osalta kaikkitietävyys on viestiesi osalta hieman murentunut.

Me itse emme uskottavuutta mittaa.

Yllä lihavoituna oleellisin. Ilves olisi saavuttanut viime kaudella urheilullisen tavoitteen, jos Jalolla olisi osaamista. Ilves olisi tällä hetkellä liigan kärkijoukkueita, jos Jalolla olisi osaamista.

Ja eikös Jalo juuri itse sanonutkin, että hän sen virheen tekikin? Hän ei selitellyt vedoten Syyrian sotaan, avainpelaajien loukkaantumisilla tai sillä, että valmennus teki virhevalintoja, jonka he erinomaisesti paikkasivat kauden edetessä ja Ilves oli suuren osan kaudesta TOP-8 joukkue. Mielestäni hyvää johtamista. Ei selitellä, vaan suojataan muut ja astutaan esiin nostaen käsi virheen merkiksi.

Ilves eteni ensimmäisen kauden aikana paljon, koska strategiaan kuului paljon muutakin kuin se kymmenes sija. Kannattajille luonnollisesti tuo urheilullinen sija merkitsee eniten. Aina ei löyfdy ymmärrystä, että uudelleen rakentaminen ottaa aikaa.

Eteneminen on jatkunut tällä toisella kaudella hyvään suuntaan. Osaamista Jalolla on enemmän kuin Ilveksen edellisillä johdoilla yhteensä, mutta se ei tietenkään takaa, että sitä olisi riittävästi.

Yhtä riemuissani kuin sinä olit aina yhtiökokouksen jälkeen vuosina 2010-2017.

Ai sinäkin olet lukenut, kiva. Mutta taas asiavirhe. En kirjoittanut 2010-2012 paljoakaan. Jääväsin tuolloin itseni kirjoituksilta. Mutta olin sitä ennen kyllä kirjoittanut reilu kymmenisen vuotta ja paljon

Mutta eikös nuo johdon toilailut sinussa aiheuttanut tuona Honkalehdon, Jössen, Vesan ja Vinnien aikana suuria tunteita? Pojat veikkailivat vielä neljä kuukautta tilikauden jälkeen tilikauden tulosta useita satoja tonneja pieleen. Vinniehän piti Honkkista parhaana johtajanaan.

Tänään Ilves voittaa. KalPalle ei voi hävitä.

Aina voi hävitä, Tapparakin eilen JYPille. Mutta siis tänään Ilves on ennakkosuosikki ja sen pitäisi voittaa. Veikkauksen mukaan Ilves ei ole kovin usein ollut matsin ennakkosuosikki, mutta tänään on selkeä.
 
Ylös