Ilveksen nykytilanne

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 044
Vs: Ilveksen nykytilanne

Onhan se nyt kristallinkirkasta, että se mikä on keskeisesti pettänyt I-H Oy:ssä on myynti.

Tätä vielä oksettavasti perustellaan huonosti myytävissä olevalla tuotteella. Puhumattakaan, että tällä perustelee paskaa myyntiä henkilö, joka pääarkkitehtina vastaa tuotteen myyvyydestä (I-H Oy:n ydintuote = joukkue kentällä).

Liiketalouden määrävälein toistuvista ismeistä (liikevaihdon kasvattaminen/myynnin lisääminen vs. kulujen karsiminen/säästöt) I-H Oy on nyt valinnut jälkimmäisen eikä oikein sillä(kään) pärjää (BTW: itse olen joka käänteessä lisämyynnin puolestapuhuja).

Talouden alhossa täytyisi toimistolla muistaa, että tuotteen loppuhinta on se, millä tehdään tili, ei laadun eikä toiminnan kehittäminen, ei säästökampanjat ja tuotteen hinnan polkeminen ym. Jos pääset määräämään hinnan markkinoilla, se vivuttaa parhaiten liiketoimintaa.

EDIT: helvetin epäselvästi yritin sanoa, että yksikään tuntemani organisaatio ei ole pystynyt pelastautumaan säästökuureilla, ainoastaan pitkittänyt kivuliasta kuolemaansa. Myyntiin panostaminen ehdoton ykkösjuttu. Aina
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Sisäpiiritietoihin nojautuen, mutta kuten huomasimme, yhtiökokouksen tapahtumat itselleen sopivasti esittäen. Nimim. Kuntolla on selvästi oma agendansa, jota hän ajaa, enkä itse pidä hänen näkemyksiään sen luotettavampina kuin Ilves-Hockey Oy:n toimivan johdon. Molemmat esittävät asiat omia tavoitteitaan tukevasti.
Niin no Ry:n agendoistahan tuossa tiedotteessa olikin kyse. Ei ne varmasti ihan täysin yhteneväiset kaikkien RY:n jäsenten kesken ole, mutta kyllä tuo Kunton perkaus ihan järkevältä kuulostaa.

Sanot ettet luota johdon puheisiin, mutta luotit kuitenkin siihen, että Honkalehto puhui 500k€ voitosta, kun tämä esitti asian "miljoona euroa viime kautta parempana tuloksena". Vieläkö Brooksilla on lyhyt matikka hallussa?
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 618
Vs: Ilveksen nykytilanne

mihu sanoi:
Onhan se nyt kristallinkirkasta, että se mikä on keskeisesti pettänyt I-H Oy:ssä on myynti.

Tätä vielä oksettavasti perustellaan huonosti myytävissä olevalla tuotteella. Puhumattakaan, että tällä perustelee paskaa myyntiä henkilö, joka pääarkkitehtina vastaa tuotteen myyvyydestä (I-H Oy:n ydintuote = joukkue kentällä).

Liiketalouden määrävälein toistuvista ismeistä (liikevaihdon kasvattaminen/myynnin lisääminen vs. kulujen karsiminen/säästöt) I-H Oy on nyt valinnut jälkimmäisen eikä oikein sillä(kään) pärjää (BTW: itse olen joka käänteessä lisämyynnin puolestapuhuja).

Talouden alhossa täytyisi toimistolla muistaa, että tuotteen loppuhinta on se, millä tehdään tili, ei laadun eikä toiminnan kehittäminen, ei säästökampanjat ja tuotteen hinnan polkeminen ym. Jos pääset määräämään hinnan markkinoilla, se vivuttaa parhaiten liiketoimintaa.

EDIT: helvetin epäselvästi yritin sanoa, että yksikään tuntemani organisaatio ei ole pystynyt pelastautumaan säästökuureilla, ainoastaan pitkittänyt kivuliasta kuolemaansa. Myyntiin panostaminen ehdoton ykkösjuttu. Aina
mihu on tuskallisen oikeassa kirjoituksessaan.
Pelkkä omistajan vaihdos ei ratkaise mitään, katastrofin syypäät (Myynti, TJ ja hallitus) on vaihdettava myös.
Ilves on oikeasti mahtava brändi ja näillä muutoksilla siitä saadaan myös helposti myytävä tuote.
Huippuvalmentaja on jo, jos saataisiin hieman lisäpanostusta joukkueeseenkin, voitaisiin mennä pitkälle jo ensi keväänä.

Täytyy vain uskoa muutosten tuloon, muuten kaikki toivo on mennyt.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 232
Vs: Ilveksen nykytilanne

Kunto kirjoitti kuten oli tapahtunut. Itse halusin kuitenkin täsmentää, ettei kyseessä ollut I-H Oy:n puolelta mikään totaalinen kieltotila, vaan kimmastumisen aiheutti yksi asia muiden asioiden joukossa.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Aatos sanoi:
Melko varmana tietona on että n. 10 liikemiehen joukko on valmiina sijoittamaan millin joukkueeseen.

Tällainen useamman sijoittajan joukko on ilman muuta parempi kuin vain yksi ihminen.

Toki tämä porukka saisi osake-enemmistön, mutta isommassa joukossa asioita harkitaan varmaankin eri tavalla.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Aatos sanoi:
Melko varmana tietona on että n. 10 liikemiehen joukko on valmiina sijoittamaan millin joukkueeseen.

Tällainen useamman sijoittajan joukko on ilman muuta parempi kuin vain yksi ihminen.

Toki tämä porukka saisi osake-enemmistön, mutta isommassa joukossa asioita harkitaan varmaankin eri tavalla.

Koostuukohan tämä ryhmä Tamperelaisista sijoittajista?
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Sisäpiiritietoihin nojautuen, mutta kuten huomasimme, yhtiökokouksen tapahtumat itselleen sopivasti esittäen. Nimim. Kuntolla on selvästi oma agendansa, jota hän ajaa, enkä itse pidä hänen näkemyksiään sen luotettavampina kuin Ilves-Hockey Oy:n toimivan johdon. Molemmat esittävät asiat omia tavoitteitaan tukevasti.

Tuonhan voisi ottaa erittäin suurena loukkauksena. Itsekkäänä haluaisin sanoa, että matkan varrella jopa minun ennustukseni tulevista (Ilves)tapahtumista ovat osuneet maaliin paljon tarkemmin kuin operatiivisen johdon tulkinnat tilikauden tuloksesta 5 kuukautta tilikauden päättymisen jälkeen. Mutta lauseessasi oleellisin kohta on "enkä itse pidä hänen näkemyksiään" ja tuohon ei kenelläkään ole nokan koputtamista. En voi millään väittää, että pidäthän. HeGe tuossa mainitsikin, ettei minun tulkintani ja hänen kuulemansa puhe olleet dramaattisesti ristiriidassa.

Jos sinulla on oma eriävä näkemys Ilves ry:n tiedotteesta ja/tai siitä miksi Ilves ry päätyi julkaisemaan tiedotteen, vaikka oli juuri käynyt keskustelua yhtiökokouksessa, niin mielelläni luen perustelusi.

Mikä on sitten tavoitteeni ja agendani? Tiivistettynä tavoitteeni on nähdä niin urheilullisesti kuin taloudellisestikin menestyvä yhtenäinen Ilves, jonka toiminta pohjautuu pitkälti ilvesläiseen pelaajatuotantoon. Ja tämän operatiivisen johdon toimintatapojen vuoksi myös eettisten arvojen kunnioittaminen on korostunut viime aikoina. (No nämä fraasit on pitkälti varmaan suurimmalle osalle tavoittelemisen arvoisia juttuja eli diibadaabaa). No sitten se agenda. Se on pysynyt pitkään samana. Näkemykseni on ollut, että yllämainittujen tavoitteiden toteutuminen ei ole mahdollista, niin kauan kuin Vinnie ja hänen verkostonsa häärivät Ilveksen ympärille. Kun raha ja yhteistyö ei ole Vinnien verkostolle kelvannut, niin olen jatkanut näppäimistön kautta kuvitellen, että joku näitä joskus lukisi.
 

Ilves1976

Rivipelaaja
Viestejä
27
Vs: Ilveksen nykytilanne

Se mikä tässä hommassa eniten ihmetyttää on se ettei uusista omistajista ole mitään nimi huhuja? Siis Ilveksen asiat tulee aina julki jonkun kaverin kaverin kautta.. Miks ei nyt??

Oisko suihkulähteellä treffit porukalla, kun nimet papereissä?
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilveksen nykytilanne

Jos nämä sijoittajat ovat sellaisia tai ainakin heidän joukossaan on joku, joka pystyy houkuttelemaan paljon sponsoreita ja jonka fanit ottaisivat avosylin vastaan, niin yksi nimi tulee heti mieleen: Jalo.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 044
Vs: Ilveksen nykytilanne

Sen sanon, että jos juna alkaa puksuttaa tosissaan, täytyy varmaan kanavoida itselle budjetoitu joululahjaraha Sharen kautta tulevan rakentamiseen. :p

Kummonen se ei ole, mutta Sharessa onneksi rikkakin on rokassa... ;D
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 962
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Jos nämä sijoittajat ovat sellaisia tai ainakin heidän joukossaan on joku, joka pystyy houkuttelemaan paljon sponsoreita ja jonka fanit ottaisivat avosylin vastaan, niin yksi nimi tulee heti mieleen: Jalo.
Kas kun ei Markus Mattsson ?
 

Rukkanen

Guest
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ilves1976 sanoi:
Se mikä tässä hommassa eniten ihmetyttää on se ettei uusista omistajista ole mitään nimi huhuja? Siis Ilveksen asiat tulee aina julki jonkun kaverin kaverin kautta.. Miks ei nyt??

Johtuisko vaiks siitä ettei oo mitään niin konkreettista.
 

Aatos

Rivipelaaja
Viestejä
83
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Jos nämä sijoittajat ovat sellaisia tai ainakin heidän joukossaan on joku, joka pystyy houkuttelemaan paljon sponsoreita ja jonka fanit ottaisivat avosylin vastaan, niin yksi nimi tulee heti mieleen: Jalo.

Luulen että Jalo ei ole kiinnostunut. Mutta siis luulen, en tiedä. Teki yrityskaupat viime syksynä.

"Scandia Rentin Tampereen ja Oulun toimipisteiden autovuokrausliiketoiminnan omistus siirtyi 16.10.2015 tehdyllä liiketoimintakaupalla Risto Jalolle."

Lainaus Oulun lehdestä.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ois pidetty Wahl, sen kamu ameriikan-trämp oli 'kuulemma' 'kiinnostunut' Ilveksestä.
Odotellaan nyt. Ja kannustetaan vaikka äijät voittoon ässistä.
 

Harri

Rivipelaaja
Viestejä
47
Vs: Ilveksen nykytilanne

Ristohan vois vuokrata autot Ilveksen pelaajille, toki IH:n kautta. Essi jatkais sponsori asioita ja asuntojen vuokraus sekin taitaa olla jo hallinnassa ?
Ei vaiskaan, illalla halille katsomaan Bulmeria!
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 232
Vs: Ilveksen nykytilanne

Brooks sanoi:
Jos nämä sijoittajat ovat sellaisia tai ainakin heidän joukossaan on joku, joka pystyy houkuttelemaan paljon sponsoreita ja jonka fanit ottaisivat avosylin vastaan, niin yksi nimi tulee heti mieleen: Jalo.

Risto Jalo olisi kyllä preesenssillään henkilö, joka pystyisi kasaamaan kaikki (tai lähes kaikki) kuppikunnat yhden asian taakse. Luulen kuitenkin, että kyseinen herra ei enää siinä suhteessa jaksa olla Ilveksestä kiinnostunut.
 

parkano79

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
707
Vs: Ilveksen nykytilanne

HeGe41 sanoi:
Brooks sanoi:
Jos nämä sijoittajat ovat sellaisia tai ainakin heidän joukossaan on joku, joka pystyy houkuttelemaan paljon sponsoreita ja jonka fanit ottaisivat avosylin vastaan, niin yksi nimi tulee heti mieleen: Jalo.

Risto Jalo olisi kyllä preesenssillään henkilö, joka pystyisi kasaamaan kaikki (tai lähes kaikki) kuppikunnat yhden asian taakse. Luulen kuitenkin, että kyseinen herra ei enää siinä suhteessa jaksa olla Ilveksestä kiinnostunut.

Mitä mitä. Eikai Hege rupea peruuntuun mahdollisista uusista omistajista? Niin kuin Rukkanen sanoi taitaa olla totta että ei ole mitään konkreettista esittää ainakaan vielä. Ei edes huhuissa. Lyö ny Hege hiukan lisää vettä myllyyn ja paljasta The porukka ketä Vinnien kanssa yrittää painia, vai onko se paini jo hävitty?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 232
Vs: Ilveksen nykytilanne

parkano79 sanoi:
HeGe41 sanoi:
Brooks sanoi:
Jos nämä sijoittajat ovat sellaisia tai ainakin heidän joukossaan on joku, joka pystyy houkuttelemaan paljon sponsoreita ja jonka fanit ottaisivat avosylin vastaan, niin yksi nimi tulee heti mieleen: Jalo.

Risto Jalo olisi kyllä preesenssillään henkilö, joka pystyisi kasaamaan kaikki (tai lähes kaikki) kuppikunnat yhden asian taakse. Luulen kuitenkin, että kyseinen herra ei enää siinä suhteessa jaksa olla Ilveksestä kiinnostunut.

Mitä mitä. Eikai Hege rupea peruuntuun mahdollisista uusista omistajista? Niin kuin Rukkanen sanoi taitaa olla totta että ei ole mitään konkreettista esittää ainakaan vielä. Ei edes huhuissa. Lyö ny Hege hiukan lisää vettä myllyyn ja paljasta The porukka ketä Vinnien kanssa yrittää painia, vai onko se paini jo hävitty?

Etsipäs se viesti, jossa olet luvannut uudet omistajat.

Tämä on kyllä usein suuri ongelma. Ei oikeasti ymmärretä lukemaansa.

Tässä nyt vielä selkokielellä: MIKÄÄN EI OLE VARMAA.
 
Ylös