Ilveksen nykytilanne

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 820
Onneksi muutama palstalainen ei omista omaa yritystä. Vuosikymmenten rypemisen jälkeen parin(koska korona) lihavamman vuoden jälkeen ollaan lyömässä all-in :D Myös maailman tilanne on "hiukan" erilainen kuin vuosi sitten. Silti satsata pitää, ja niin tulllaan tekemäänkin. Nuo pari lihavaa vuotta ei vaan _ihan vielä_ ole nostanut meitä absoluuttisen kärjen kanssa samalle viivalle. Mutta lähellä ollaan jo.
No minkä kukakin laskee "all iniksi." Minusta tässä on 5 vuotta aika maltillisesti rakennettu.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 680
No minkä kukakin laskee "all iniksi." Minusta tässä on 5 vuotta aika maltillisesti rakennettu.
Onneksi on rakennettu maltillisesti. Ollaan päästy veloista eroon ja saatu vähän kolikoita kassan pohjalle. Korona verotti omansa, mutta se nyt oli sama käytännössä kaikklle.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 131
Vanha johto tuntii olevan suosikki vertaus.
Kyllä allekirjoittaneella on ainakin tullut ikuiset traumat vanhan omistuksen, johdon ja toimiston tekemisistä. Täytyy muistaa, että oltiin tasan kymmenen vuotta sitten naapurin kanssa ihan yhtä syvällä ojassa.

Sen jälkeen naapuri (omistajien panoksilla ym.) on saavuttanut muutaman mestaruuden ja mitalin... toiset laittoi millin sisään ja toiset nosteli korkoja oman pääoman lainoista, että näin - kaikki paska siihen suuntaan on mun kuplassa sallittu...
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Kyllä allekirjoittaneella on ainakin tullut ikuiset traumat vanhan omistuksen, johdon ja toimiston tekemisistä. Täytyy muistaa, että oltiin tasan kymmenen vuotta sitten naapurin kanssa ihan yhtä syvällä ojassa.

Sen jälkeen naapuri (omistajien panoksilla ym.) on saavuttanut muutaman mestaruuden ja mitalin... toiset laittoi millin sisään ja toiset nosteli korkoja oman pääoman lainoista, että näin - kaikki paska siihen suuntaan on mun kuplassa sallittu...

Minä olen kohdallani päättänyt, etten anna Esan, Vesan ja Vincentin asua päässäni ilmaiseksi. Heitin ukot ulos ja tilalle muutti Jyrki, Risto ja Tillu.:)
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Toiset laittoi millin sisään ja toiset nosteli korkoja oman pääoman lainoista, että näin - kaikki paska siihen suuntaan on mun kuplassa sallittu...
Välillä jo unohdinki mitä kaikkia juttuja oli...

Jonku paskan keskellä joku pölvästi vielä kehtas joskus sanoo että Ilves fanit pitäis ruoskia.

Ihan hyvä noita on joskus traumoissansakkin muistella. Vaikkei muuta ni historiasta on aina opittavaa, huonoistakin asioista. Onneks nykyään on tuulen suunta muuttunut.

Mitä aiheeseen tulee niin toivottavasti Tampere cupiin mennessä olis joukkue kasassa.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 131
Välillä jo unohdinki mitä kaikkia juttuja oli...

Jonku paskan keskellä joku pölvästi vielä kehtas joskus sanoo että Ilves fanit pitäis ruoskia.

Ihan hyvä noita on joskus traumoissansakkin muistella. Vaikkei muuta ni historiasta on aina opittavaa, huonoistakin asioista. Onneks nykyään on tuulen suunta muuttunut.

Mitä aiheeseen tulee niin toivottavasti Tampere cupiin mennessä olis joukkue kasassa.
Juu, itseä viisaammat sanovat "Ymmärrä historiasi, jotta pystyt ymmärtämään nykyisyytesi".

Ei muuta, mutta kun vieläkin kuulee jopa Uudellamaalla vittuilua ja vertailuja aiheesta, niin hyvä muistaa mistä ollaan tultu ja nyt tähän on päästy. Historian realismi jarruttelee ainakin omia haihatteluja tehokkaasti - katsotaan 3-5 vuoden päästä, missä ollaan ja sitten betsataan ihan perkeleesti. :cool:
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 540
Kyllä allekirjoittaneella on ainakin tullut ikuiset traumat vanhan omistuksen, johdon ja toimiston tekemisistä. Täytyy muistaa, että oltiin tasan kymmenen vuotta sitten naapurin kanssa ihan yhtä syvällä ojassa.

Sen jälkeen naapuri (omistajien panoksilla ym.) on saavuttanut muutaman mestaruuden ja mitalin... toiset laittoi millin sisään ja toiset nosteli korkoja oman pääoman lainoista, että näin - kaikki paska siihen suuntaan on mun kuplassa sallittu...
Jossain mediassa vielä rummutettiin joonasraskien ja matiasmyttysten noustessa esiin, että Ilves on lähdössä karkumatkalle Tapparalta, kun taas heidän suunta laskeva. Noh, hetki sen jälkeen Tappara palkkasi Rautakorven ja keräsi omistajiltaan miljoonan potin...
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Pennanen on ennakkoon ajatellen hyvä ja todennäköisesti myös paras mahdollinen päivitys jatkamaan Myrrän työtä ja nostamaan joukkue seuraavalle tasolle kilpailussa mestaruudesta. Harvassa on ne Ilves-kannattajat, jotka olisivat vaihdosta surreet, jos se olisi tapahtunut vasta kuluvan kauden jälkeen.

Suurin riski tässä on kuitenkin, jos peli ei jostain syystä lähdekään missään vaiheessa käymään Pennasen johdossa edes Myrrän johtaman valmennustiimin tasolla. Vaikka Pennasen osaamisella epäonnistumisen pitäisi olla melko epätodennäköistä, niin sitäkään vaihtoehtoa ei voi sulkea vielä täysin pois. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun paperilla täydellinen yhtälö ei toimikaan käytännössä. Todellisuus on fantasiamanagerointia yllätyksellisempää.

Nyt joukkueen johdosta on viestitetty kriisin ulkopuolella ja kesken kauden tapahtuneen valmentajavaihdon muodossa, että Myrrän sinänsä hyvät saavutukset eivät olleet riittävä taso. Jos Pennasen johdolla jäädään tuosta tasosta, hänen projektinsa lähtee alusta asti väärille urille ja se saattaa langettaa ylittämättömän varjon pestin loppuun asti.

Toki tässä saadaan nyt melkein kokonainen kausi ekstraa Pennasen johdossa ja tällä kaudella voidaan rakentaa paremmin jo seuraavaakin kautta, mutta pahimmassa tapauksessa epäonnistuminen vesittää pohjan varsinaisiltakin sopimuskausilta. Kuulostaa melkoiselta uhkapeliltä ainakin minulle, enkä täysin ymmärrä, mihin Ilveksen tilanteessa oli kiire. Nähdäkseni mahdollinen menestysikkuna ei ole sulkeutumassa välittömästi.

Monesti kun valmentajaa vaihdetaan joukkueen rämpimisen vuoksi, niin seuraavalle kaudelle sovittu jatkaja ei automaattisesti hyppää etuajassa rämpivän joukkueen peräsimeen. Välillä näin käy, mutta monesti seuraaja haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä ilman epäonnistuneen kauden aiheuttamaa leimaa. Nyt Pennasella ei ole riskiä tällaisesta leimasta, vaan sen sijaan ylitettävänä on joukkueen mitaleille johtaneen ja sarjajohdossa kenkää saaneen valmentajan saavutukset.

Toivon silti, että Pennanen pystyy selviämään kunnialla tästä haastavasta tilanteesta ja seurajohdon uhkapeli onnistuu.

Otin tämän Pennasen ketjusta mutta olen tästä kaikesta niin samaa mieltä että ei kannata tätä kaikkea tähän eri sanakääntein kirjoittaa.

Vuorokausi nyt sulateltu Myrrä ulos - Pennanen sisään kuviota ja edelleen minun hyvin vaikea tämän ratkaisun takana seistä 100%. Moni on sitä mieltä että nyt otettiin se viimeinen askel kohti menestystä ja on aito mahdollisuus voittaa mestaruus keväällä. Ja onhan se sitä edelleenkin. Mutta ihan yhtä mahdollista on että pelillinen suorittaminen lähtee tästä nyt laskemaan ja sitä kautta sijoittuminenkin. 2,5 miljoonan pelaajabudjetilla rämpiminen jossain sääliviivan tuntumassa olisi kyllä jotenkin taas niin ilvesmäistä. Voi olla myös ihan mahdollista että pullahdetaan 1. kierrokselta ulos voitoin 4-1, ehkä jotakuta silloin lämmittää että meillä on nyt valmentaja joka osaa käyttää aikalisää, minua ei.

Tämä uhkapeli mitä Jalo ja Koskela on nyt alkanut pelaamaan ei nostata minun luottamustani. Tässä on nyt koko Ilveksen uskottavuus pelissä, mutta erityisesti Jalo ja Koskela ovat laittaneet arvovaltansa peliin. Se on nyt tultava vähintään finaalipaikka tai tämä jää surkeaksi epäonnistumiseksi ja taas yhdeksi turhiksi valmentajapotkuiksi Ilveksen historiassa. Ja jos tästä(kin) jää vain luu käteen, niin se saattaa karkottaa ison kasan sponsoreita jotka eivät voi sulattaa Myrrän kohtelua ja eiköhän nekin hajaäänet, jotka omistajanvaihdoksessa jätettiin sivuun taas löydä kertomaan näkemyksiään. Ja vain yhtenäinen Ilves voi menestyä ja paras tapa vaientaa ne hajaäänet ja selkäänpuukottajat on menestyä. Että tämä voi olla se ratkaiseva askel niin pysyvästi huipulle kuin takaisin mitättömäksi keskinkertaisuudeksi.

Tähän saakka olen uskonut että Ilves on hyvällä tiellä, harjoitellaan laadukkaasti, tehdään hyviä pelaajarekrytointeja ja kehitetään myyntiä kohti sitä tasoa että mestaruus on joka vuosi realistinen. Mestaruutta ei voi luvata niin kuin ei Kärpät tai Tapparakaan, mutta kun vuosi toisensa jälkeen pitää tekemisen ja pelillisen tason korkeana niin joku vuosi vain kaikki loksahtaa kohdalleen ja mennään päätyyn asti. Nyt tuntuu että taitaa Ilvekseltä puuttua sittenkin eräs elementti joka sen mestaruuden voisi tuoda: pitkäjänteisyys.

Huipputulos vaatii huippuvalmentajan ja Pennanen sellainen on, en ole siitä eri mieltä. Mutta Pennanen, Tapola ja Marjamäki ovat nousseet mestarivalmentajiksi sillä että heillä on ollut siihen mahdollisuus. Ja se mahdollisuus on tullut sitä kautta että heihin on luotettu silloinkin kun peli ei ole ollut silmiähivelevää ja tappioputket ovat olleet pitkiä: Pennanen epäonnistui ensimmäisellä HPK-kaudellaan, Tapolan potkut ehdittiin jo uutisoida Jatkoajassa ja viimeisellä Blues-kaudella jäi Marjamäki kokonaan pudotuspelien ulkopuolelle. Silti myöhemmin on menestystä tullut ja niin Kerho, Tappara kuin Kärpät saatttoivat onnitella itseään siitä etteivät panneet pihalle vaikka huonolta näytti välillä. Ilveksessä se usko näköjään loppui ensimmäiseen epäonnistumiseen (TPS-sarja).

Eikä tässä vuodatuksessa niinkään Myrrästä ole kyse vaan toimintatavoista ja pitkäjänteisyydestä ja sen puutteesta. Ensimmäistä kertaa mietin että onkohan Risto Jalo sitten kuitenkin kasvanut Ilvestä suuremmaksi. Jos uhkapeli kannattaa ja Pennanen istuu Suomen ja Kontiolan kultatuolissa, niin ei siinä mitään, mutta niin kauan on Ilveksellä paljon todistettavaa kannattajilleen.
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 775
Otin tämän Pennasen ketjusta mutta olen tästä kaikesta niin samaa mieltä että ei kannata tätä kaikkea tähän eri sanakääntein kirjoittaa.

Vuorokausi nyt sulateltu Myrrä ulos - Pennanen sisään kuviota ja edelleen minun hyvin vaikea tämän ratkaisun takana seistä 100%. Moni on sitä mieltä että nyt otettiin se viimeinen askel kohti menestystä ja on aito mahdollisuus voittaa mestaruus keväällä. Ja onhan se sitä edelleenkin. Mutta ihan yhtä mahdollista on että pelillinen suorittaminen lähtee tästä nyt laskemaan ja sitä kautta sijoittuminenkin. 2,5 miljoonan pelaajabudjetilla rämpiminen jossain sääliviivan tuntumassa olisi kyllä jotenkin taas niin ilvesmäistä. Voi olla myös ihan mahdollista että pullahdetaan 1. kierrokselta ulos voitoin 4-1, ehkä jotakuta silloin lämmittää että meillä on nyt valmentaja joka osaa käyttää aikalisää, minua ei.

Tämä uhkapeli mitä Jalo ja Koskela on nyt alkanut pelaamaan ei nostata minun luottamustani. Tässä on nyt koko Ilveksen uskottavuus pelissä, mutta erityisesti Jalo ja Koskela ovat laittaneet arvovaltansa peliin. Se on nyt tultava vähintään finaalipaikka tai tämä jää surkeaksi epäonnistumiseksi ja taas yhdeksi turhiksi valmentajapotkuiksi Ilveksen historiassa. Ja jos tästä(kin) jää vain luu käteen, niin se saattaa karkottaa ison kasan sponsoreita jotka eivät voi sulattaa Myrrän kohtelua ja eiköhän nekin hajaäänet, jotka omistajanvaihdoksessa jätettiin sivuun taas löydä kertomaan näkemyksiään. Ja vain yhtenäinen Ilves voi menestyä ja paras tapa vaientaa ne hajaäänet ja selkäänpuukottajat on menestyä. Että tämä voi olla se ratkaiseva askel niin pysyvästi huipulle kuin takaisin mitättömäksi keskinkertaisuudeksi.

Tähän saakka olen uskonut että Ilves on hyvällä tiellä, harjoitellaan laadukkaasti, tehdään hyviä pelaajarekrytointeja ja kehitetään myyntiä kohti sitä tasoa että mestaruus on joka vuosi realistinen. Mestaruutta ei voi luvata niin kuin ei Kärpät tai Tapparakaan, mutta kun vuosi toisensa jälkeen pitää tekemisen ja pelillisen tason korkeana niin joku vuosi vain kaikki loksahtaa kohdalleen ja mennään päätyyn asti. Nyt tuntuu että taitaa Ilvekseltä puuttua sittenkin eräs elementti joka sen mestaruuden voisi tuoda: pitkäjänteisyys.

Huipputulos vaatii huippuvalmentajan ja Pennanen sellainen on, en ole siitä eri mieltä. Mutta Pennanen, Tapola ja Marjamäki ovat nousseet mestarivalmentajiksi sillä että heillä on ollut siihen mahdollisuus. Ja se mahdollisuus on tullut sitä kautta että heihin on luotettu silloinkin kun peli ei ole ollut silmiähivelevää ja tappioputket ovat olleet pitkiä: Pennanen epäonnistui ensimmäisellä HPK-kaudellaan, Tapolan potkut ehdittiin jo uutisoida Jatkoajassa ja viimeisellä Blues-kaudella jäi Marjamäki kokonaan pudotuspelien ulkopuolelle. Silti myöhemmin on menestystä tullut ja niin Kerho, Tappara kuin Kärpät saatttoivat onnitella itseään siitä etteivät panneet pihalle vaikka huonolta näytti välillä. Ilveksessä se usko näköjään loppui ensimmäiseen epäonnistumiseen (TPS-sarja).

Eikä tässä vuodatuksessa niinkään Myrrästä ole kyse vaan toimintatavoista ja pitkäjänteisyydestä ja sen puutteesta. Ensimmäistä kertaa mietin että onkohan Risto Jalo sitten kuitenkin kasvanut Ilvestä suuremmaksi. Jos uhkapeli kannattaa ja Pennanen istuu Suomen ja Kontiolan kultatuolissa, niin ei siinä mitään, mutta niin kauan on Ilveksellä paljon todistettavaa kannattajilleen.

Mitä uhkapeliä on se, että tulevien kausien valmentaja tuodaan hyvissä ajoin sisään?
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 690
Otin tämän Pennasen ketjusta mutta olen tästä kaikesta niin samaa mieltä että ei kannata tätä kaikkea tähän eri sanakääntein kirjoittaa.

Vuorokausi nyt sulateltu Myrrä ulos - Pennanen sisään kuviota ja edelleen minun hyvin vaikea tämän ratkaisun takana seistä 100%. Moni on sitä mieltä että nyt otettiin se viimeinen askel kohti menestystä ja on aito mahdollisuus voittaa mestaruus keväällä. Ja onhan se sitä edelleenkin. Mutta ihan yhtä mahdollista on että pelillinen suorittaminen lähtee tästä nyt laskemaan ja sitä kautta sijoittuminenkin. 2,5 miljoonan pelaajabudjetilla rämpiminen jossain sääliviivan tuntumassa olisi kyllä jotenkin taas niin ilvesmäistä. Voi olla myös ihan mahdollista että pullahdetaan 1. kierrokselta ulos voitoin 4-1, ehkä jotakuta silloin lämmittää että meillä on nyt valmentaja joka osaa käyttää aikalisää, minua ei.

Tämä uhkapeli mitä Jalo ja Koskela on nyt alkanut pelaamaan ei nostata minun luottamustani. Tässä on nyt koko Ilveksen uskottavuus pelissä, mutta erityisesti Jalo ja Koskela ovat laittaneet arvovaltansa peliin. Se on nyt tultava vähintään finaalipaikka tai tämä jää surkeaksi epäonnistumiseksi ja taas yhdeksi turhiksi valmentajapotkuiksi Ilveksen historiassa. Ja jos tästä(kin) jää vain luu käteen, niin se saattaa karkottaa ison kasan sponsoreita jotka eivät voi sulattaa Myrrän kohtelua ja eiköhän nekin hajaäänet, jotka omistajanvaihdoksessa jätettiin sivuun taas löydä kertomaan näkemyksiään. Ja vain yhtenäinen Ilves voi menestyä ja paras tapa vaientaa ne hajaäänet ja selkäänpuukottajat on menestyä. Että tämä voi olla se ratkaiseva askel niin pysyvästi huipulle kuin takaisin mitättömäksi keskinkertaisuudeksi.

Tähän saakka olen uskonut että Ilves on hyvällä tiellä, harjoitellaan laadukkaasti, tehdään hyviä pelaajarekrytointeja ja kehitetään myyntiä kohti sitä tasoa että mestaruus on joka vuosi realistinen. Mestaruutta ei voi luvata niin kuin ei Kärpät tai Tapparakaan, mutta kun vuosi toisensa jälkeen pitää tekemisen ja pelillisen tason korkeana niin joku vuosi vain kaikki loksahtaa kohdalleen ja mennään päätyyn asti. Nyt tuntuu että taitaa Ilvekseltä puuttua sittenkin eräs elementti joka sen mestaruuden voisi tuoda: pitkäjänteisyys.

Huipputulos vaatii huippuvalmentajan ja Pennanen sellainen on, en ole siitä eri mieltä. Mutta Pennanen, Tapola ja Marjamäki ovat nousseet mestarivalmentajiksi sillä että heillä on ollut siihen mahdollisuus. Ja se mahdollisuus on tullut sitä kautta että heihin on luotettu silloinkin kun peli ei ole ollut silmiähivelevää ja tappioputket ovat olleet pitkiä: Pennanen epäonnistui ensimmäisellä HPK-kaudellaan, Tapolan potkut ehdittiin jo uutisoida Jatkoajassa ja viimeisellä Blues-kaudella jäi Marjamäki kokonaan pudotuspelien ulkopuolelle. Silti myöhemmin on menestystä tullut ja niin Kerho, Tappara kuin Kärpät saatttoivat onnitella itseään siitä etteivät panneet pihalle vaikka huonolta näytti välillä. Ilveksessä se usko näköjään loppui ensimmäiseen epäonnistumiseen (TPS-sarja).

Eikä tässä vuodatuksessa niinkään Myrrästä ole kyse vaan toimintatavoista ja pitkäjänteisyydestä ja sen puutteesta. Ensimmäistä kertaa mietin että onkohan Risto Jalo sitten kuitenkin kasvanut Ilvestä suuremmaksi. Jos uhkapeli kannattaa ja Pennanen istuu Suomen ja Kontiolan kultatuolissa, niin ei siinä mitään, mutta niin kauan on Ilveksellä paljon todistettavaa kannattajilleen.

Hyvää pohdintaa laajalla skaalalla.

Ainahan valmentajan vaihtoon liittyy riskinsä. Ammattilaisorganisaatio, hyvin erilaisia pelaajia persoonia joukkueessa huoltajista alkaen.

Pennanen hyppää liikkuvaan junaan kesken kauden.
Toki jo tässä on haastetta. Kiakko tippuu jo huomenna jäähän. Paljon pientä ja isoa askaretta puhumattakaan joukkueen valmistamisesta paikalliskapinaan.

Pahin skenaario toki, että Pennanen @ Raimo ei saa joukkuetta pelin päälle. Nyt ei hyväksytä muuta vaihtoehtoa kuin mitalipelit jopa kannun nostoa vaaditaan.

Uskon silti, että Ripa c/o tiedostivat vaihtoon liittyvät riskit.

Kuten foorumillakin toistuvasti on kirjoiteltu, kiakkotietäjätkin pohtineet, Myrrä on superhieno mies, mutta.....

Johto katsoi että Myrrän tiimillä ei kirkkaisiin valoihin päästä. Päästäänkö uudella tiimillä jää nähtäväksi.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
Otin tämän Pennasen ketjusta mutta olen tästä kaikesta niin samaa mieltä että ei kannata tätä kaikkea tähän eri sanakääntein kirjoittaa.

Vuorokausi nyt sulateltu Myrrä ulos - Pennanen sisään kuviota ja edelleen minun hyvin vaikea tämän ratkaisun takana seistä 100%. Moni on sitä mieltä että nyt otettiin se viimeinen askel kohti menestystä ja on aito mahdollisuus voittaa mestaruus keväällä. Ja onhan se sitä edelleenkin. Mutta ihan yhtä mahdollista on että pelillinen suorittaminen lähtee tästä nyt laskemaan ja sitä kautta sijoittuminenkin. 2,5 miljoonan pelaajabudjetilla rämpiminen jossain sääliviivan tuntumassa olisi kyllä jotenkin taas niin ilvesmäistä. Voi olla myös ihan mahdollista että pullahdetaan 1. kierrokselta ulos voitoin 4-1, ehkä jotakuta silloin lämmittää että meillä on nyt valmentaja joka osaa käyttää aikalisää, minua ei.

Tämä uhkapeli mitä Jalo ja Koskela on nyt alkanut pelaamaan ei nostata minun luottamustani. Tässä on nyt koko Ilveksen uskottavuus pelissä, mutta erityisesti Jalo ja Koskela ovat laittaneet arvovaltansa peliin. Se on nyt tultava vähintään finaalipaikka tai tämä jää surkeaksi epäonnistumiseksi ja taas yhdeksi turhiksi valmentajapotkuiksi Ilveksen historiassa. Ja jos tästä(kin) jää vain luu käteen, niin se saattaa karkottaa ison kasan sponsoreita jotka eivät voi sulattaa Myrrän kohtelua ja eiköhän nekin hajaäänet, jotka omistajanvaihdoksessa jätettiin sivuun taas löydä kertomaan näkemyksiään. Ja vain yhtenäinen Ilves voi menestyä ja paras tapa vaientaa ne hajaäänet ja selkäänpuukottajat on menestyä. Että tämä voi olla se ratkaiseva askel niin pysyvästi huipulle kuin takaisin mitättömäksi keskinkertaisuudeksi.

Tähän saakka olen uskonut että Ilves on hyvällä tiellä, harjoitellaan laadukkaasti, tehdään hyviä pelaajarekrytointeja ja kehitetään myyntiä kohti sitä tasoa että mestaruus on joka vuosi realistinen. Mestaruutta ei voi luvata niin kuin ei Kärpät tai Tapparakaan, mutta kun vuosi toisensa jälkeen pitää tekemisen ja pelillisen tason korkeana niin joku vuosi vain kaikki loksahtaa kohdalleen ja mennään päätyyn asti. Nyt tuntuu että taitaa Ilvekseltä puuttua sittenkin eräs elementti joka sen mestaruuden voisi tuoda: pitkäjänteisyys.

Huipputulos vaatii huippuvalmentajan ja Pennanen sellainen on, en ole siitä eri mieltä. Mutta Pennanen, Tapola ja Marjamäki ovat nousseet mestarivalmentajiksi sillä että heillä on ollut siihen mahdollisuus. Ja se mahdollisuus on tullut sitä kautta että heihin on luotettu silloinkin kun peli ei ole ollut silmiähivelevää ja tappioputket ovat olleet pitkiä: Pennanen epäonnistui ensimmäisellä HPK-kaudellaan, Tapolan potkut ehdittiin jo uutisoida Jatkoajassa ja viimeisellä Blues-kaudella jäi Marjamäki kokonaan pudotuspelien ulkopuolelle. Silti myöhemmin on menestystä tullut ja niin Kerho, Tappara kuin Kärpät saatttoivat onnitella itseään siitä etteivät panneet pihalle vaikka huonolta näytti välillä. Ilveksessä se usko näköjään loppui ensimmäiseen epäonnistumiseen (TPS-sarja).

Eikä tässä vuodatuksessa niinkään Myrrästä ole kyse vaan toimintatavoista ja pitkäjänteisyydestä ja sen puutteesta. Ensimmäistä kertaa mietin että onkohan Risto Jalo sitten kuitenkin kasvanut Ilvestä suuremmaksi. Jos uhkapeli kannattaa ja Pennanen istuu Suomen ja Kontiolan kultatuolissa, niin ei siinä mitään, mutta niin kauan on Ilveksellä paljon todistettavaa kannattajilleen.

Monesta asiasta samaa mieltä ja luonnollisesti myös pieni pelko siitä, että nyt riskit ovat vielä suuremmat, mitä ne oli case Kiven kanssa. Tehtiinkö nyt oikein vai väärin, niin siihen ei luonnollisesti löydy tällä hetkellä keneltäkään ainakaan sitä oikeaa vastausta. Oma tunne/toivo onkin siinä, että siellä Koskela & Jalo akselilla oli jokin tuntuma/fiilis, mikä ei välity meille asti. Siis sellainen, mikä antoi tarpeeksi niitä "pelimerkkejä" että tämä riski kannatti ottaa. Välit varmasti ja luonnollisesti johdon ja Myrrän välillä viilenivät siinä vaiheessa kun Myrrä tajusi, ettei jatkoa ole luvassa. Sinänsä tuolla ei pitäisi olla merkitystä kunhan se ei välity joukkueen toimintaan, mitä on Myrrän tapauksessa vaikea uskoa. Toisaalta sekin olisi hyvinkin inhimillistä, jos näin olisi käynyt.

Mitä sidosryhmiin ja muuhun yhteisöön tulee, niin fiilikset ovat olleet kaksijakoiset. Siinä missä Ilveksen ulkopuolinen some tuomitsee, niin taas jääkiekon media antaa ymmärrystä ja osa jopa kehuu.
 

masa_90

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
376
Tämä on mielenkiintoinen homma nyt, sillä osa tuntuu asennoituvan että jos ei mestaruutta tule niin se on uuden koutsin syy. Mistäs sitä tietää että mitä tapahtuu?? Seurajohto otti tämän ratkaisun ja se riittää mulle. Peli oli kuitenkin suht hyvää, mutta samoja ongelmia jo kolmatta kautta niin ymmärrän halun kokeilla muuta.

Vähän jäi surkufiilis siitä että miten tämä meni, mutta ei voi mitään. Eteenpäin ja tulos edellä.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 414
Viime aikaiset tapahtumat tosiaan jopa järkyttivät, mutta ajatellaan vähän.

Myrrä jätti Ilveksen hyvässä tilanteessa = ei ongelmia löytää valkun hommia edelleenkään.

Pennanen saa jo ensikauden rakennusta varten tutustua ja nähdä pelaajia jne..= ehdottomasti hyvä asia.

Ilveksen kannalta = meritoitunut valmentaja joka tietää miten pelata voittavaa kiekkoa myös playoffeissa.

Ilveksen tilanne ehdottomasti hyvä edelleen, ja parempikin mitä viikko sitten.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
Mikä on Miehon tilanne? Onko loukkia vai onko koirankopissa ja jos niin miksi, liittyykö näihin paskahuhuihin joita nyt tuntuu Ilveksen suhteen joka suunnasta tulevan? Pennasen kommentit ja kaikki tämä sekoilu antaa kyllä todella pahan kuvan seuran tilanteesta ja koska me kannattajat näiden palkka loppupeleissä maksetaan niin olisiko se liikaa pyydetty että joku seurasta tulisi nyt jonkinlaisen infon kanssa julki? Ihan oikeasti alkaa tilanne huolettamaan ja tuntumaan taas siltä samalta puuhastelulta mitä shortsipoikien aikaan oli. Kova oli usko siihen että ne ajat olisi vihdoin ohi mutta taisi olla toiveajattelua.

Mieho taisi teloa itsensä TPS-matsissa, joten eiköhän tuo ole puhtaasti vain loukin vuoksi sivussa. Mitä muuhun tulee, niin on ihan ymmärrettävää, että noin radikaalin liikkeen vuoksi tulee turbulenssia, koska aivan varmasti myös organisaation sisällä on tapahtuneesta erimielisyyttä.

Se mikä kylläkin täytyy muistaa, että Ilves on kokonaisuutena noin 50 henkilön työyhteisö, missä varmasti tulee erimielisyyksiä ja kaikki eivät tule 100% keskenään toimeen. Tuon kokoisessa työyhteisössä tuo on ihan normaalia ja tarinat/huhut erimielisyyksistä saattavat kuulostaa näiden parikymppisten pleikkarikavereiden korviin isoilta asioilta.

Manngardin ja shortsipoikien ajoista ollaan vielä varmasti todella kaukana, mutta toki onhan se selvää, ettei tämä ulospäin miltään hyvältä näytä. Silti näkisin, että asiat ovat olleet hyvin pienestä kiinni. Norjassa yksi maali enemmän ja tolppa kunnolla kiinni, niin Ilves olisi ollut jatkossa. Turussa yksi maali ja Lappeenrannassa hieman erilainen startti, niin johan olisi ihan eri ääni kellossa.

Summa summarum pienet ja vähän suuremmat asiat ovat nyt ehkä paisuneet astetta isommiksi, mutta toki silti tuo alaspäin vyöryvä lumipallo olisi hyvä saada pian rikottua.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 930
Screenshot_20230412_093827_Facebook.jpg
 
Ylös