Ilveksen nykytilanne

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 325
Ei tarvita ketään, se juna meni jo ja vihelsi mennessään. Suurin virhe oli ottaa lainat, kun olisi pitäny jo parempaa ottaa tilalle, kun joukkuetta kasattiin, siihen sitten laitat päälle, niin oltaisiin ihan eri tilanteessa. Ihan helvetin huonosti scoutattu Roman ja tätä oltiin vielä paikanpäällä katsomassa, tuon olisi pitänyt olla aivan 100% varmuudella osua kohdalleen, kun Leinoa piti korvata.

Nuollaan haavat, pelataan näillä runkosarja loppuun ja aletaan valmistautuun UROS live aikaan, toivittavasti kunnollisilla pelaajilla, jolla tekeekin jotain ja valmennukseen tulee muutakin vahvistusta, ulkoa organisaatiosta mielellään.
 

Ipoori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
280
Eiköhän tässä molemmat tamperelaiset (ja muutkin seurat) ole kriisissä, kun rajoitukset jatkuvat. Miksi ostaisin kausikortin ja Telian liigapassin, kun käytännössä tarvitsen vain liigapassin(ikikausikorttilaisena mietin nyt tätä). Lisäksi uuteen Areenaan itselläni on hankalampi matka kuin Hakametsään ja kuka tietää miten taloudellinen tilanne yleisesti kehittyy.

Ehkä tässä siirtyy pysyvästi seuraamaan matseja kotisohvalta ja käy vain muutamassa matsissa paikan päällä. Helpompaa ja taloudellisempaa.
Itsellä samat ajatukset mielessä.. Nyt kausikortti ollut vuodesta 1987 mut Areena aika mietityttää itseänikin, hankala päästä omalla autolla ja nyt kun tottunut sohvalta katsomaan niin tappioistakin pääsee paremmin yli kun paikan päällä..
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 991
Rahaa ei ole ylimääräistä ja markkinat ovat kuivat Ilveksen tarpeisiin. Ei kannata vahvistusten varaan laskea, peli täytyy muuta kautta saada kuntoon.
Ei tässä mitään kallista vahvistusta tarvita, vaan sopivaa. Olen antanut itseni ymmärtää, että edullisestikkin olisi saatavilla kohtalaista pelimannia.
Lisäksi tässä kohtaa voisi tulla kyseeseen ulkoinen rahoitus.
Nyt ei kysytä rahaa, vaan kykyä. Pelaajia on vapaana.. kuivat markkinat on saman tason jargonia, mitä Juupen painitrikoot.
Niin kauan kuin joku Lukko löytää ECHL:stä huippupelaajan Liigaan, niin en näkemystäni muuta.
Tekeminen ratkaisee kaiken.
Tuntuu vaan siltä, ettei enää edes uskalleta hankkia ulkomaalaista pelaajaa, kun aina menee pieleen.. Dostal pois lukien.
Nyt kuitenkin pitää katsoa myös nurkan taakse, eikä vain katsoa kaikkien entisten Ilves-pelaajien puhelinnumeroita läpi.
Toki tulossa on esim. Kerhon mahdollinen tyhjennys, mutta silläkin apajalla on väkeä.
 

Caleido

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
195
Ei tässä mitään kallista vahvistusta tarvita, vaan sopivaa. Olen antanut itseni ymmärtää, että edullisestikkin olisi saatavilla kohtalaista pelimannia.
Lisäksi tässä kohtaa voisi tulla kyseeseen ulkoinen rahoitus.
Nyt ei kysytä rahaa, vaan kykyä. Pelaajia on vapaana.. kuivat markkinat on saman tason jargonia, mitä Juupen painitrikoot.
Niin kauan kuin joku Lukko löytää ECHL:stä huippupelaajan Liigaan, niin en näkemystäni muuta.
Tekeminen ratkaisee kaiken.
Tuntuu vaan siltä, ettei enää edes uskalleta hankkia ulkomaalaista pelaajaa, kun aina menee pieleen.. Dostal pois lukien.
Nyt kuitenkin pitää katsoa myös nurkan taakse, eikä vain katsoa kaikkien entisten Ilves-pelaajien puhelinnumeroita läpi.
Toki tulossa on esim. Kerhon mahdollinen tyhjennys, mutta silläkin apajalla on väkeä.
Pelaajia on jonkunverran vapaana, mutta Ilveksen tarpeisiin (etenkään senttereitä) sopivia ei niinkään. Ja kesken kauden täysin eri asia hommata, kun offseasonilla.
 

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 295
Jahas, nyt täällä kirjoittavat jo Ilveksen myynnistäkin vastaavat henkilöt. Laittakaa linjat kuumiksi ja lopettakaa uikuttaminen :)

Uudessa areenassa elo maksaa vuositasolla miljoonan enemmän kuin Hakametsässä pelaaminen? Kuulostaa aika absurdilta. Millä helvetillä siellä kumpikaan jengi rakentaa mitään nousujohteista, koska alkuhuuman jälkeen menestyvän jengin yleisökeskiarvo tullee olemaan 6000-7000 silmäparia.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 991
Pelaajia on jonkunverran vapaana, mutta Ilveksen tarpeisiin (etenkään senttereitä) sopivia ei niinkään. Ja kesken kauden täysin eri asia hommata, kun offseasonilla.
Kuka ne kaikki Maailman sentterit on ampunut ?
Otetaan paras, mitä on saatavilla.

Jos uudessakin hallissa aiotaan operoida pienellä budjetilla, niin pelaajascouttauksen pitää olla kovalla tasolla. Sillä voidaan paikata isojakin rahan puutteita. Tähän on panostettava isosti ja luovasti.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Uudessa areenassa elo maksaa vuositasolla miljoonan enemmän kuin Hakametsässä pelaaminen? Kuulostaa aika absurdilta. Millä helvetillä siellä kumpikaan jengi rakentaa mitään nousujohteista, koska alkuhuuman jälkeen menestyvän jengin yleisökeskiarvo tullee olemaan 6000-7000 silmäparia.

Jos yleisökeskiarvo nousee vaikkapa 1500 kävijällä, siitä se miljoona euroa hyvin jo kertyykin.

Ja kaikissa tapauksissa kiekkoseurojen pitää tulevaisuudessa keksiä uusia ansaintakeinoja pääsylipputulojen sijaan. Perinteisten live-elämysten merkitys tullee jatkuvasti vähenemään digitalisaation puristuksessa.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 673
Tavallaan on hyvä asia, että nyt on koronakausi. Ehkä hyvät myyntimiehet saavat selitettyä tämän velttoilun välikautena yhteistyökumppaneille.

Nii noh niin. Ilman koronaa olisi niin Ilves kuin maailma mennyt aikalailla eri raiteilla, joten todella paha on mennä tekemään mitään vertailuja.

Yleensä yhteistyökumppanit ovat hyvin maltillisia eivätkä anna yhden huonon kauden pilata yhteistyötä, jos vain näkevät organisaation muuten toimivan pitkäjänteisesti suunnitelmien mukaan. Toki yksi iso asia tulee olemaan myös se ensi kauden joukkue ja sen menestys potentiaali.
 
Viimeksi muokattu:

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 746
Niih noh niin. Ilman koronaa olisi niin Ilves kuin maailma mennyt aikalailla eri raiteilla, joten todella paha on mennä tekemään mitään vertailuja.

Yleensä yhteistyökumppanit ovat hyvin maltillisia eivätkä anna yhden huonon kauden pilata yhteistyötä, jos vain näkevät organisaation muuten toimivan suunnitelmien mukaan. Toki yksi iso asia tulee olemaan myös se ensi kauden joukkue ja sen menestys potentiaali.
Täysin samaa mieltä tästä. Kyllä tässä pitäisi jokaisen nähdä se iso kuva nyt.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 915
Niih noh niin. Ilman koronaa olisi niin Ilves kuin maailma mennyt aikalailla eri raiteilla, joten todella paha on mennä tekemään mitään vertailuja.

Yleensä yhteistyökumppanit ovat hyvin maltillisia eivätkä anna yhden huonon kauden pilata yhteistyötä, jos vain näkevät organisaation muuten toimivan suunnitelmien mukaan. Toki yksi iso asia tulee olemaan myös se ensi kauden joukkue ja sen menestys potentiaali.

Näinpä. Isompi ongelma onkin löytää enemmän rahaa. Siihen auttaisi se noste missä ollaan oltu.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 673
Näinpä. Isompi ongelma onkin löytää uusia kumppaneita. Siihen auttaisi se noste missä ollaan oltu.

Näin toki on ja ei pelkästään haaste Ilvekselle, vaan koko Liigalle. Tarkoittaen miten ihmisten kulutus Liigaa kohtaan näkyy jatkossa?

Ruotsissa menee siirtoraja kiinni kohta puoliin, joten yksi iso tekijä poistuu markkinoilta. Toivottavasti tämä aukaisee jotain mahdollisuuksia myös Ilvekselle.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 817
Jos yleisökeskiarvo nousee vaikkapa 1500 kävijällä, siitä se miljoona euroa hyvin jo kertyykin.

Ja kaikissa tapauksissa kiekkoseurojen pitää tulevaisuudessa keksiä uusia ansaintakeinoja pääsylipputulojen sijaan. Perinteisten live-elämysten merkitys tullee jatkuvasti vähenemään digitalisaation puristuksessa.

Live-elämysten myyntiä helpottaa uusi areena itsessään. Ja alusta alkaen ottelutapahtumista pitää tehdä sellaisia, että digitalisaatio ja livetapahtuma toimivat yhdessä, jolloin ei olla puhtaassa digi vs. live -asetelmassa, vaan molemmat tukevat toisiaan.

Samalla uusi areena toimii alkuun vetovoimatekijänä myös yritysasiakkaita kalasteltaessa. Eli vaikka korona-aika ja sen päälle vielä heikot otteet kaukalossa tekevät myynnistä haasteellista, saadaan uudesta areenasta kuitenkin vetoapua lähtöön. Ikuinen ja jatkossakin automaattisesti toimiva itsestäänselvyys tämä ei tietenkään ole, vaan töitä pitää paiskia. Starttiin on kuitenkin tarjolla lisäpotkua, mikä pitää osata hyödyntää maksimaalisesti.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 352
Live-elämysten myyntiä helpottaa uusi areena itsessään. Ja alusta alkaen ottelutapahtumista pitää tehdä sellaisia, että digitalisaatio ja livetapahtuma toimivat yhdessä, jolloin ei olla puhtaassa digi vs. live -asetelmassa, vaan molemmat tukevat toisiaan.

Samalla uusi areena toimii alkuun vetovoimatekijänä myös yritysasiakkaita kalasteltaessa. Eli vaikka korona-aika ja sen päälle vielä heikot otteet kaukalossa tekevät myynnistä haasteellista, saadaan uudesta areenasta kuitenkin vetoapua lähtöön. Ikuinen ja jatkossakin automaattisesti toimiva itsestäänselvyys tämä ei tietenkään ole, vaan töitä pitää paiskia. Starttiin on kuitenkin tarjolla lisäpotkua, mikä pitää osata hyödyntää maksimaalisesti.
Asia lienee juuri näin. Minulle ongelma on siinä, että menen hallille katsomaan peliä, en onanoimaan mobiililaitteella. Puhelimen/tabletin/läppärin räplääminen kotisohvalla on sitten toinen juttu kun lähetys tuuttaa mainoksia. Katsomossa istuessa en kaipaa turhaa digiähkyä, vilkkuvaloja ja sirkustemppuja täyttämään jokaista tyhjää hetkeä.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Sekin kannattaa muistaa, että Ilves ja Tappara voivat edelleen vuokrata (tai käsittääkseni sopimuksen mukaan niiden täytyy edelleen vuokrata) vuokraamansa aitiot muihin tapahtumiin eli ne saavat sitä kautta lisätuloa. Toki myös myynti- ja markkinointityö samalla lisääntyy, eli toimiston henkilökuntaa täytynee lisätä.

Muuan myyntiä ja markkinointia yliopistossa tutkinut henkilö sanoi minulle kerran takavuosina, että myynnin todelliset rautaiset ammattilaiset eivät ikinä mene täyspäiväiseen duuniin, vaan myyvät aina provikalla. Hän sanoi, ettei tätä taustaa vasten tarvitse ihmetellä Ilveksen huonoa myyntiä. Saattaa olla, että Ilveskin joutuu UROS-aikakaudella ulkoistamaan myyntinsä; perinteinen puuhastelu ei välttämättä enää riitä.
 

Johtotähti

Guest
Sekin kannattaa muistaa, että Ilves ja Tappara voivat edelleen vuokrata (tai käsittääkseni sopimuksen mukaan niiden täytyy edelleen vuokrata) vuokraamansa aitiot muihin tapahtumiin eli ne saavat sitä kautta lisätuloa. Toki myös myynti- ja markkinointityö samalla lisääntyy, eli toimiston henkilökuntaa täytynee lisätä.

Tämä on totta. Itse asiassa ensimmäinen Areena-kausi on loistava tilaisuus tähän, koska MM-kisat ovat toukokuussa ja aitiot varsinkin Suomen peleihin ovat erittäin kysyttyjä. Harmi vaan, että nuo tuotot kirjautuvat vasta seuraavalle tilikaudelle.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 673
Muuan myyntiä ja markkinointia yliopistossa tutkinut henkilö sanoi minulle kerran takavuosina, että myynnin todelliset rautaiset ammattilaiset eivät ikinä mene täyspäiväiseen duuniin, vaan myyvät aina provikalla. Hän sanoi, ettei tätä taustaa vasten tarvitse ihmetellä Ilveksen huonoa myyntiä. Saattaa olla, että Ilveskin joutuu UROS-aikakaudella ulkoistamaan myyntinsä; perinteinen puuhastelu ei välttämättä enää riitä.

Ööö siis hyvin pitkälti vanhan Ilveksen aikaan juurikin myytiin provikalla ja tuohon tuli luonnollisesti muutos, kun toimisto laitettiin uusiksi.

Sinänsä tuo pitää paikkaansa, että jos olet hyvä myyjä ja tunnet alan, niin agenttibisnes on se mikä kannattaa. Toki hyvin pitkälti riippuu myös alasta, miten "myyntiagentit" siihen soveltuvat.

Mitä Ilvekseen tulee, niin en näe myynnin täysin ulkoistamista hyvänä ratkaisuna, vaan lähinnä hyvänä myynnin tukena . Avain- ja vanhat asiakkaat omalla porukalla ja ulkoistetaan uusien ja pienempien asiakkuuksien hankinta (tätä toki saatetaan tehdä jo nyt).

Niin kuin olen aikaisemmin kirjoittanut Ilveksen myynti on tehnyt hyvää työtä, mutta aina on varaa parantaa ja näin toki täytyykin Areenalle siirryttäessä tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Netflix tappoi kyllä videovuokraamot, muttei tappanut elokuvateattereita. A-oluen tuominen vähittäiskauppoihin vähensi Alkon myyntiä, muttei iskenyt ravintoloitsijoiden kukkaroon. Sanoma panosti liigatuotteeseen miljoonia ja silti heidän piti lopulta luopua siitä kun se tuotti vain tappiota, samalla liigan yleisömäärät vain nousivat ennen koronaa. Digitalisaatio on tehnyt tuotteen saavuttamisesta helpompaa, mutta ei se koskaan tule korvaamaan aitoa tuotetta: niin kuin monessa muussakin markkinassa, korvaava tuote voi haastaa muttei pysty korvaamaan aitoa tavaraa. Digitalisaatio ei pysty korvaamaan sitä pelipäivän jännitystä, tunnelmaa mikä hallille menemisestä syntyy, kuulumisia mitä voidaan vaihtaa ennen peliä, korvia huumaavaa meteliä mikä syntyy kun kiekko isketään maaliin ja pohjatonta tyhjyyden tunnetta ja hiljaisuutta mikä syntyy kun vastustaja maalaa tai jälkipelejä Jäähovissa.

Valitettavasti paras tuote mitä myydä on menestyvä joukkue ja se, että kun katsoja sinne halliin menee, sillä on aina tunne siitä että tänään voitetaan. Se nähtiin jo viime kaudella eikä se asia siitä koronan vuoksi juuri muutu. Tässä asiassa taidetaan jäädä Tapparan jalkoihin kun jo hyvään alkuun päässyt buumi tapettiin koronan kautta ja sillä että joukkuetta kasattiin NHL-lainojen varaan.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 188
Oikeastaan tämä jokaisen pelin saatavuus katsottavaksi on enemmänkin korostanut sitä kuinka erilainen tuote peli paikan päällä oikeastaan on. Muistan kun silloin 1990-luvun alkupuolella Hockey Night -aikaan kun Ipan kotipelejä tuli kaudessa tv:stä se 1-2 kappaletta, kuten muillakin. En ollut silloin kausikorttilainen vaan muutamia pelejä kaudessa katsomaan pääsevä lapsi ja tuolloin tuntui täysin typerältä mennä katsomaan halliin sellaista kotipeliä, joka muutenkin tuli tv:stä. Eli sama asia.

Nykyään sillä ei ole halliin menopäätöksen kanssa mitään merkitystä näkisikö pelin myös tv:stä tai tietokoneelta (näkee), koska tuote ei tunnu olevan yhtään sama.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 817
Asia lienee juuri näin. Minulle ongelma on siinä, että menen hallille katsomaan peliä, en onanoimaan mobiililaitteella. Puhelimen/tabletin/läppärin räplääminen kotisohvalla on sitten toinen juttu kun lähetys tuuttaa mainoksia. Katsomossa istuessa en kaipaa turhaa digiähkyä, vilkkuvaloja ja sirkustemppuja täyttämään jokaista tyhjää hetkeä.

Minäkään en käy hallissa onanoimassa mobiililaitteella. Itse asiassa en ole missään muuallakaan milloinkaan onanoinut mobiililaitteella, mutta kuulostaa sen verran jännältä, että pitänee joskus kokeilla. Värinät päälle ja sitä rataa.

Vakavasti ottaen; kyllähän nykytekniikka mahdollistaa todella hyvät lähtökohdat sille, että katsojalle saadaan tuotettua livetapahtumaan lisäarvoa digitaalisesti. Pakkohan kenenkään ei ole mobillilaitteita livetapahtumassa seurata, mutta aina löytyy niitä, jotka kaipaavat tauolle jotain kilpailuja, tilastopaketteja, tarjouksia areenapalveluista jne. Tämä kaikki on siis ekstraa siihen pihvin kylkeen. Joku tarttuu, joku ei, mutta mahdollisuuksia on vaikka mihin ja kunnolla suunniteluilla ja oikein kohdennetuilla digitempauksilla saadaan sen livetapahtuman arvoa nostettua. Sitä kautta sitten saadaan ihmisiä liikkeelle.
 
Ylös